Aktuálně: 3 729 inzerátů211 036 diskuzních příspěvků18 262 uživatelů

Příspěvky uživatele

goro

goro
goro 17.08.2024, 09:42:30 xxx.xxx.199.128

…myslím že metodike Blaníka by pomohlo keby sa nemusel ten plodiskový nadstavok včelárom dvíhať…ani pri vkladaní stavebných rámikov do TL, ani pri podkladaní krmnej komory…

ja keď som skúšal 4/3 LG plodisko tak som laboroval so všeličím…dával som veľký SR do plodiska a skúšal aj nízke SR v TL (ale nebol to 11 ale 15,9 cm)… no a raz som zabudol po úprave plodiska vložiť prepážku (že by vek 😉)… no prečo to píšem, včely v tomto úle úplne ignorovali mnou ponúknuté nízke SR pod plodiskom v TL a v “ponúknutej” medzere vystavali extra tučný plást z čistej trúdoviny … 

prečo to úpíšem?.. v ležane kde som nie vždy mal vysoké medzisteny som dával aj medzisteny ktoré nedosahovali až po dno s tým, že si včely dobudujú plást a v dolnej časti budem mať  trúdie/trubčí bunky… no takto, dobudovali  ale niekde ,  robotníčie, niekde trúdie.. keď som to začal sledovať správali sa logicky, vždy stavali podľa toho KEDY SOM MEDZISTENU VLOŽIL DO PLODISKA… teda výsledná stavba bola podľa toho či trúdov/trubce už potrebovali alebo ešte či už nie… dokonca keď som im nedal včas SR budovali trubčinu nielen po bokoch pri laťkách ale hocikde v strede veľkého plástu… bude teda veľmi dôležité v akom čase a kedy umožníte včelám aby v dolnej časti plodiskových rámikov tú trubčinu mohli stavať… ale MYŠLIENKA S TOU VODOROVNOU LÚČKOU A VYMEDZENÍM PRIESTORU NA STAVBU TUBČINY STAJÍ ZA POKUS…

goro
goro 17.08.2024, 09:15:51 xxx.xxx.199.128
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 17.08.2024, 00:39:41

Janko to si tomu dal… síce slušnou formou ale zaútočil si na Toma … ja viem o čo ti šlo, že si "neútočil" … ale Toma nepoznáš…. toto čo si písal, som ja skúšal už pred rokmi… je to marný, je to marný… zbytočne si sa zaradil medzi “liberálov” kde ma Tom poslal už dávno… a máš po chlebe 😉

zamyslel sa niekto z rozhorčených diskutérov nad tým či v tom kontajneri sa neusadil nejaký opozdený roj, ktorý si tam začal budovať plásty… vyrojeným včelám sa musel kontajner javiť ako ideálna dutina na bývanie… a vystaviť plásty dokážu za pár dní…

goro
goro 16.08.2024, 19:57:03 xxx.xxx.199.128

Tome ja som pochopil Martina trochu ináč… možno by ste mohli v dolnom vysokom nadstavku , ktorý má plniť funkciu TL a súčasne byť nárazovou zónou na kladenie plodu vyskúšať vodororovne predelený rámik kde by v hornej časti bola vložená medzistena a dolná by bola prázdna, k dispozícii na stavbu trubčiny… trubčina by sa tak držala úplne nad dnom…

Obrázek
goro
goro 15.08.2024, 09:42:16 xxx.xxx.199.128

On na doplnenie, to Dadant keď začal vo veľkom vyrábať úle, aby sa vyhol patentu Langstrotha (neskôr paten vlastnil on) nielen zvýšil rámiky (len na 27 cm), ale ich predĺžil (sic!)  …

Jednu veľkú zmenu zažil úľ Dadant, keď ho v roku 1920 Brat Adam v kláštore Buckfast modifikoval na 12 rámikov. Brat Adam uprednostňoval štvorcový nádstavok a zvýšil počet rámikov, čím dosiahol štvorec o dĺžke strany 505mm. V Buckfaste sa používaltotiž ešte pôvodný originálny Dadantov rámik 46x27cm…😕

…proste rokmi sa stále úle “vylepšujú”, menia a jednotné nebude nikdy nič… ani tie dadanty v rusku, vo francii či v čechách nie sú rovnaké… ani LG rámiky v austráli a NAPR. v Aglicku nemajú na mm rovnaké rozmery…

…ale skúšať a optimalizovať treba, lebo bez toho sa život zastaví..   držím vám s Tomom palce … 

goro
goro 15.08.2024, 07:04:44 xxx.xxx.199.128
tom4:

Autor článků píšící pod kménem Urban je na 99% syn naší jednatelky, ve včelách od malička, aktivně včelaří, některé jeho články jsem četl


Asi áno, rodičia Mira Urbana sú roky aktívni včelári a Miro už napísal viacero knižiek, bohato ilustrovaných brožúr pre začiatočníkov…

goro
goro 14.08.2024, 20:45:46 xxx.xxx.199.128

Tome chápem že máte antipatie k amerikánskym úľom ale nechápem prečo zasa po mne chcete aby som uznal, že je to systém nešikovný,  prestal byť jeho “otrokom” a konečne začal používať ten správny úľ, všetci vedia aký… 😉

používam amerikánske NN, overenou Volejníkovou metódou ošetrovania, minimálna námaha, minimálny čas na ošetrovanie, med z panenských plástov, …pohoda, klídek, tabáček…

nemusím stále odkladať medníky a liezť do plodiska aby som ho zužoval, rozširoval, pridával medzisteny.. nemám na to čas ani chuť ….a ešte minimálne 2x ročne dokonca dvíhať to vysoké plodisko…uf ..  ale za tie roky by som pri takejto metóde určite mal zničené kríže/záda…

ano, skúšal som všeličo (aby som neumrel hlúpy 😉) aj ležan som skúšal, skúšal  som vysoké plodisko 4/3 LG a na tom medníky ⅔ LG (kvázi dadant), aj optimalizované plodisko som skúšal ale vždy to bolo o dĺžke rámika LG … také vyhlásenie že aj český úľ o dĺžke rámika 39 cm pri rôznych výškach “môže byť svetový” je úsmevné… už sa raz pokúsili vaši krajania priblížiť sa k tomu aby aj vo vašej krajine bol “český svetový úľ” a vymysleli Optimal… súhlasím s vami, že to bola slepá ulička, šlápota mimo a rovno môžem napísať že ani nie tak Ptáčkovina ako pták*vina…

Je dokázané, že typ úľa, ani veľkosť rámikov nie sú rozhodujúce ,pretože mednú produkciu najviac ovplyvňuje daná lokalita, sila včelstva v dostatočnom objemnom úli a hlavne premakaný technologický postup, ktorý stále prispôsobujeme zmeneným podmienkám. Vo včelárstve je to ako v živote, stále je niečo v móde. Keď som ja začínal, tak najlepší úľ, ktorý nahradí slovenské B mal mať perspektívu  Čechoslovák, potom bol v móde nízkonadstavkový systém  a teraz sa veľmi propaguje Dadant systém v rôznych modifikáciach…

komu hus, komu prasa, komu pečená klobása…

ináč Tome a toto poznáš…😉

“aj 3x3 môže byť 10 ak to chce šéf alebo manželka…”😂😂😂

goro
goro 14.08.2024, 12:02:48 xxx.xxx.199.128

bídáci sa do slovensky prekladá dnes ako “biedaci” ale používajú to len poslanci, keď chcú byť “svetoví ” a chcú povedať že niekto je chudák a trpí biedou… pritom slovo “bedár” sa im zdá zastaralé, pretože sa počas vlády komunistov prestalo používať..

samozrejme ja som čítal v slovenčine ešte knihu “Bedári” (franc. Les Misérables)od  francúzskeho spisovateľa Victora Huga

goro
goro 14.08.2024, 09:10:15 xxx.xxx.199.128

Tome to sú tie čary príbuzných jazykov, kolegovi z Čiech som v reštike objednal pečenú morku a on sa urazil, že potkana (morče. .) jesť nebude 😉..pritom, ako obaja vieme, išlo  v skutočnosti o krocana, …

Mňa vždy fascinovalo to české “když ženská zjihne”😉 l

“Bedákať” ako z textu vyplynulo je po česky “bědovati” ….

https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?heslo=b%C4%9Bdovati&hsubstr=no

goro
goro 13.08.2024, 18:50:00 xxx.xxx.199.128

Petra si dôkazom toho že rady od starších včelárov netreba preberať vždy bez rozmýšľania…Tom má samozrejme pravdu, že ohrievať vodu na rozpúšťanie cukru je zbytočnosť… na stretávke spolužiakov som debatoval z exspolužiačkou a ona pre 30 rodín rozpúšťala cukor na sporáku a bedákala že jeju to zasa čaká…sused, ktorý jej radil pri včelách to tak robil, tak aj ona… keď som jej poradil miešadlo na maltu, ktoré používajú stavbári (podobná vrtuľka ako používa Tom len to má vlastný pohon)..tak na ďalšej stretávke ma vyobjímala a vybozkávala…studená voda, pár minút miešania…  a s cukrom je to skutočne jednoduché, ako píše Tom, na 10 kg cukru 10 litrov vody a máš presne 16,2 litra roztoku 1:1, (ak pridáš len 6,7l vody k tým 10 kg cukru získaš pomer 3:2 a máš len 12,9 l roztoku)…keďže preferuješ 1:1, tak si jednoducho zapisuj koľko litrov roztoku ten ktorý úľ dostal a potom tú výslednú cifru vydeľ hodnotou 1,6 a máš počet kíl cukru, ktoré tá ktorá rodina dostala…(je to napríklad tých Tomových 8litrov/1,6 je 5 kg cukru a pod.)

Obrázek
goro
goro 13.08.2024, 09:48:41 xxx.xxx.199.128

pane Goro, opakuju, že toto není tvrzení, nýbrž pouze moje logická DOMNĚNKA

naštudoval som, pochopil som, máte odo mňa nadlho pokoj…😉

Domněnka (mínění, dohad) je tvrzení, které může být správné, ale dosud nebylo dokázáno ani vyvráceno. V obecné češtině je domněnkou jakýkoli neprokázaný názor.

goro
goro 13.08.2024, 09:39:54 xxx.xxx.199.128

ano Dávid Turčáni je Tonov syn, včelám sa začal venovať praktici až po jeho smrti…ide na to skôr ako podnikateľskú činnosť, nie množstvom včiel ale vybavuje si granty na prednášky, robí na svojej včelnici školenia začínajúcich včelárov, z peňazí z EU založil chránenú dielňu na spracovanie voštín a tak…

Práve Jirka Marx by vás mal presvedčiť o tom, že vlastníctvo a používanie LG úľov neznamená že včelár má v hlave vákum a mozog deformovaný západom…😉.. samozrejme vo fóre sa znesie diskusia o všeličom ale článok by vždy mal byť o včelách, o skúsenostiach s nimi ale aj o vlastných názoroch na ich ošetrovanie …

goro
goro 13.08.2024, 09:19:27 xxx.xxx.199.128
»
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 13.08.2024, 06:38:05

Petra aby nedošlo k nedorozumeniu, je úplne jedno aký roztok cukru včelám dáme, v prírode dostávajú nektár  od pár percent cukru až po vyše 60% ný roztok (napríklad nektár z dobromysle), dôležitý je ten cukor… samozrejme ak pridávame cukrový roztok odložencu na podnecovanie plodovania a stavby je výhodnejší redší roztok, pretože súčasne dostanú vodu a nemusia uvoľňovať včely potrebné na chov plodu do lietaviek na prínos vody tak potrebnej v úli…

tak ako je jedno koľko cukru je v nektári , tak je jedno aký hustý je cukrový roztok na zakrmovanie. aby som nebol pokladaný za toho “zlého” musím vysvetliť prečo som začal písať o cukrovom roztoku 2:3… podľahol som neustálemu “vybízení” Toma…

“Takže milý pane Goro. Vy liberál jste když myslíte, že každý má právo na vlastní názor a dokonce mlčíte i ve chvíli kdy dobře víte, že je to názor blbý

cieľom môjho príspevku bolo aby ma Tom prestal neustále vyzývať na reakcie, pretože keby som mal reagovať na každú DOMNIENKU, ktorá nemá reálne opodstatnenie , tak miesto konštruktívnej debaty by vznikali hádky…. a tak to aj je… môžem reagovať keď som Tomom vyzvaný, ale len súhlasne… práve aby som ukázal, že takáto cesta cesta do pekiel, zvolil som ako príklad Tomov príspevok, na ktorý som keď ho napísal nereagoval, lebo som nechcel vyvolávať dojem že ho chcem napadať…

AKÚSIM EŠTE RAZ A POSLEDNÝ KRÁT:

…to že na zimné kŕmenie niekto odporúča cukrový roztok 1:1  je irelevantné, ako som písal je úplne jedno aký cukor včelám dáme, spracujú ho a uložia… NESPRÁVNA (aby som nepoužíval výrazy ako blbá či hlúpa) je len DOMNIENKA že včely na to aby mohli odoberať roztok 3:2 HO MUSIA RIEDIŤ!!!

PETRA takto, nebudem už  Toma spomínať, viem že je starý praktik ale minulý týždeň som bol na včelárskej akcii kde sme varili guľáš a debatoval som s včelárom, ktorý včelári 48 rokov, je predsedom základnej organizácie, píše články do slovenského Včelára ako ošetrovať včely, dokonca mal kurz učiteľa včelárstva a robil prednášky a zistil som, že jeho predstava o včelách je taká, že lietavka donesie nektár a “vyplivne” ho do bunky…

goro
goro 12.08.2024, 20:26:31 xxx.xxx.199.128

Tome práve že vás poznám  😉, tak ešte raz, ale stručne,  cukrový roztok 3:2 včely pro odoberaní NERIEDIA, (ANI PRINÁŠANOU VODOU ANI VODOU Z VČIEL CISTERIEN)…. Včely z roztoku 3:2 (rovnako ako z 1:1) vodu ODSTRAŇUJÚ, ROZTOK zahusťujú!!!…ináč by nemohli CUKROVÝ roztok uložiť do plástov ako zásoby!!!… toto nie je žiadna DOMNIENKA, TO SA NEDOMNIEVAM, TO JE realita, to je fakt, to je SKUTOČNOSŤ  …podávanie cukrového roztoku o koncentrácii 3:2 radí jednoznačne aj stará literatúra (pozrite si napriklad Drašara, určite ho máte) a cukrový roztok on 1:1 radí použivať len na podnecovanie, k doplneniu zásob odporuča 3:2.. vy sa môžete “domnievať” hocičo ale fakty nepustia…

Ešte posledná úvaha, keďže na zimu dávam včelám roky cukrový roztok 3:2 a NEMÁM ÚHYNY, logicky mi z toho vychádza, TEDA DOMNIEVAM SA …že úhyny nemám preto, lebo nepoužívam roztok 1:1, ktorý včely viacej zaťažuje lebo musia z neho odpariť viac vody! .

goro
goro 12.08.2024, 14:40:24 xxx.xxx.199.128

Tome zabudnime na ten projekt EU, proti sú QR kódy, internet , anglický jazyk ale tiež váš postoj a nedôvera k EU a prozápaným vedcom…   

Oveľa viac ma zaujalo a potešilo vaše hodnotenie Dymáka…som rád že aj mojou zásluhou bolo o vašej metodike a Baníku informované 2000 slovenských a českých včelárov…nevedel som presne v  čom ste sa nezhodli s vydavateľom…je  škoda, že ste sa  zaradili  k tým českým autorom a ako Kobliha či Hajný , ktorý po prvom článku skončili na rozdiel od iných ako Kolomý, Meduna, Urban, Hošek či Jirko Marx….oni prispievajú opakovane a tým udržiavajú úroveň tohto včelárskeho časopisu, ktorý bol na medzinárodnej súťaži v Turecku  odmenený Zlatou medailou… ale Tom, ten časopis je iný ako tie “odborné”, ktoré tu boli doteraz… v Dymáku neurčuje redakčná rada časopisu čo je dobré čo zlé a čo je pre včelárov NAJSPRÁVNEJŠIE…iba jedni včelári píšu pre druhých včelarov svoje skúsenosti a názory.. ak si vy myslíte že Blaník je unikát je to OK, ale aj vydavateľ (či ja) si môže predsa myslieť že je to len jedna zo správnych a odskúšaných včelárskych metodík….Dymák necháva čitateľom aby sa rozhodli po prečítaní článku o Blaníkovi či do toho idú alebo nie… niektorí možno budú mať názor zhodný s vašim, iní s vydavateľovým a mnohých možno ani Blaník nezaujme lebo ho  nepochopia

Ale zhodujem sa s vaším názorom, že mosty nie sú spálené,...

https://drive.google.com/file/d/1FHE5s7d9KNNeO5bClQZH88SFA7bz44le/view?fbclid=IwY2xjawEmkhxleHRuA2FlbQIxMAABHXs8MubgGQ8OL7T1O-BE7rUHMPtRFOQDfNwDvEcZkUO01N2dbTDIKcjexg_aem_t-4h4Bi4VNM0Sc8XGVysNQ

goro
goro 11.08.2024, 20:21:47 xxx.xxx.199.128

Tome platformu som vám ponúkol ako možnosť informovať celé EU o výhodách chovu včiel v Blaníku podľa vašej metodiky… vaše náznaky  o tom, že by som mohol o nej spracovať informáciu ja  považujem za bezpredmetnú… už žiaľ som sa o niečo podobné  pokúsil cez včelársky časopis Dymák a sám viete ako to dopadlo…

goro
goro 11.08.2024, 13:56:34 xxx.xxx.199.128

Tome nesklamal ste moje predstavy o vašej reakcii… hoci je tu šanca poskytnúť nezištne odskúšanú metodiku Baníka aj trochu ďalej ako tu na fóre kde diskutuje zopár včelárov, neurobíte tak…lebo EU…lebo vedci… 😕…(ináč príspevky výskumov včiel sú v iných rubrikách ako postupy včelárov…..) no zo Slovenska SOM TAM NAŠIEL 4 PRIHLÁŠKY….  ..darmo česi sa nachytať nedajú 😉   pre tento rok sú témami založenie včelstva a každodenná starostlivosť oň+ mor včelieho plodu, na rok 2025 to bude vedenie včelárskych záznamov , krmenie a napájanie včiel +hniloba plodu a 2026 to budú rutinné a preventívne zásahy vo včelách +nozematoza a sršeň ázijská…ale vlastne načo vám to píšem, dopredu ste to odsúdili,..😉… viete aké heslo majú naši “NEliberáli”?…cudzie nechceme , svoje si nedáme…tak nech sa ďalej darí   …

goro
goro 11.08.2024, 09:23:32 xxx.xxx.199.128

Tome chápem vaše rozčarovanie, ale možno plačete na nesprávnom hrobe…. V súčasnosti beží štvorročný projekt financovaný EU, ktorého cieľom je uverejňovať na webovú stránke www.bthenet. eu dobré včelárske postupy …okrem rôznych včelárskych inštitúciísa do projektu zapojilo už cez 2000 včelárov A ZA NAJDOLEŽITEJŠIE POVAŽUJÚ ABY PODNETY IŠLI ZDOLA, TEDA OD SAMOTNÝCH VČELÁROV !!!  Aby tam dali postupy , ktoré overila prax…Potom vedecké včelárske inštitúcie budú diskutovať o optimálnych včelárskych postupoch pre rôzne územia EU…čo myslíte koľko je tam členov či prispievatelov z čiech?…odpoveď ste uhádli ani jeden !  

https://www.bthenet.eu/category/good-beekeeping-practices/?_category=good-beekeeping-practices&_countries=slovakia

goro
goro 10.08.2024, 18:35:47 xxx.xxx.199.128

milej Tome, mrzí ma že ste pochopil môj príspevok tak, že vám upieram právo na váš spôsob myslenia či vyjadrovania, vy ste ma hodnotil pomaly v každom druhom príspevku, ja som vás nazval “sebestředným” a za tým si stojím… v pohode buďte takým akým ste na to zasa máte právo vy.. rovnako ako ja môžem byť, žiť a písať ako ja chcem…

k tomu aby som sa považoval za neomylného mám stráááášne ďaleko, asi nečítate moje príspevky s pochopením, ktoré vyžadujete od ostatných pri čítaní vašich príspevkov 😉 len tak námatkove…. písal som že som voľakedy prehadzoval nízke nadstavky, že som mal pootvárané očká odspodu až po horný medník, že som mal na jednom stojane aj viac ako 5 rodín tesne pri sebe, že som používal materskú mriežku, že som skúšal ležany a vycúval nakoniec z nich… aké omyly chcete po mne ešte?.. je ich nespočet… 

"milý pane Goro. Vy liberál jste když myslíte, že každý má právo na vlastní názor a dokonce mlčíte i ve chvíli kdy dobře víte, že je to názor blbý”.. …v tomto vám dávam za pravdu, často mlčím aj keď niekto sem napíše blbosť…. blbosť sem môže napísať každý aj ja aj vy…môžem námatkove zasa spomenúť váš príspevok kde radíte začiatočníkom ako pripraviť včelstvám na zimu… skutočne hodnotný príspevok a zrejme som mu nedal palec a mlčal som hoci ste tam napísali úplnú blbosť… a viete prečo som mlčal ? ..aby som nevniesol do hláv začínajúcich včelárov zbytočný zmätok… a keby som vám napísal že je to čo tvrdíte je blbosť čo by som tým dosiahol? ..vy by ste mi neuverili a niekto by si mohol myslieť, že keď niekto napíše v texte  jednu blbosť, že je to celé blbé…ale to tak vôbec nie je…

teda k veci, kategoricky ste v príspevku napísali, že (voľne citujem..) včely sa MUSIA NA ZIMU ZAKRMOVAŤ VÝLUČNE  ROZTOKOM CUKRU 1:1, PRETOŽE ROZTOK  3:2 JE HUSTÝ, JE PRE NE NAMÁHAVÉ HO ODOBERAŤ, VČELY MUSIA LIETAŤ PO VODU A RIEDIŤ SI HO… TOME tu ste dokázali napísať niekoľko blbostí v jednej vete a ja som nereagoval… za prvé, slovo VÝLUČNE nie je pravdivé, včely sa bežne kŕmia na zimu nielen roztokom 1:1 ale aj 3:2 a robí tak väčšina včelárov… často sa vo svojich radách odvolávate na vlastné skúsenosti ktorými všetko overujete a rád by som vám napísal z mojej včelárskej praxe, že včely roztok 3:2 berú bez problémov, keď im do stropného kŕmidla nalejem večer 5 litrov takéhoto “hustého” roztoku verte či  nie, ráno je kŕmidlo prázdne… teda chcelo by to asi napísať “z mých skušeností na mé včelnici doporučuji rotok 1:1, mám s nim nejlepší skušenosti, hoci sú včelaři, kterí krmí na zimu i hustejším rotokem 3:2” ..takéto tvrdenie by vôbec nebolo “liberálne” ale PRAVDIVÉ! toto však je len taká perlička, hra so slovíčkami, vám hustý roztok neberú, mne roky berú.. ale oveľa väčšia a skutočná BLBOSŤ je tvrdenie, že sa včely s hustým roztokom viac UPRACUJÚ A MUSIA LIETAŤ PO VODU ABY SI HO ZRIEDILI … vaša argumentácia je detinsky smiešna že v prírode taký hustý nektár včely nepoznajú… určite ste skúsený včelársky praktik a veľa ste toho naštudovali ale každý prinesený nektár včely zahusťujú… nebudem popisovať aké je to pre ne namáhavé, ale KAŽDÝ NEKTÁR KTORÝ VČELY PRINESÚ  do úľa, či má 15 ALEBO 40% CUKRU musí vďaka odstraňovaniu vody prejsť cez hustotu 50% (1:1), aj cez hustotu 60% (3:2) a musí dosiahnuť hustotu okolo 70% cukru v roztoku, potom ho už včela nedokáže nasať sosákom, ukladá ho na dno a steny buniek a vysúša prúdiacim vzduchom…. to je vám zrejme známe, a teda viete že včela dokáže PRIAMO NASAŤ NIELEN ROZTOK CUKRU 1:1 ALE AJ 3:2, BA DOKONCA AJ HUSTEJŠÍ… keď dám včelám roztok cukru 3:2 VOBEC NEMUSIA LIETAŤ PO VODU A RIEDIŤ HO ABY SA IM DAL ODOBERAŤ, PRÁVE NAOPAK, VODU Z NEHO MUSIA ODSTRAŇOVAŤ ABY HO MOHLI ULOŽIŤ DO BUNIEK…  ROZHODNE teda nemusia lietať po vodu aby ho riedili a aby sa im dal odoberať…ak neveríte literatúre, ani vedcom ani mojim praktickým skúsenostiam, skúste sa aspoň prosím zamyslieť nad tým ako dokážu tie moje včely v noci keď nelietajú odobrať 5 l roztoku 3:2 bez toho aby vyleteli po vodu a verím že pochopíte akú blbosť ste napísali… a tretia blbosť je v tom tvrdení je že spracovanie roztoku 3:2 je pre včely namáhavejšie ako ako u 1:1… skúsme spočítať, včely musia zahustiť oba roztoky aby ich mohli uložiť do buniek a musia z nich odstrániť vodu… počítajme spolu.. dajme tomu na 10 kg cukru dáte vy 10 litrov vody a ja len 6,7… vaše včely musia odstrániť oveľa viac vody a pokojne napíšete že je to pre včely menej namáhavé… nechápem…

Tome, často ma vyzývate aby som reagoval na vaše príspevky, ale ako mám reagovať ak je tam náhodou napísaná podobná BLBOSŤ ? … mám každé tvrdenie s ktorým nesúhlasím vyargumentovať?… k čomu by to bolo dobré?… pokojne raďte, odovzdávajte svoje skúsenosti, ja budem svoje ale nekonfrontujme sa PROSÍÍÍÍM! ……komu to pomôže ??? začínajúcim včelárom rozhodne nie, nepovažujem to za zmysluplné a NEBUDEM TO ROBIŤ!

goro
goro 09.08.2024, 15:51:28 xxx.xxx.199.128

Tome poznám veľa sebestředných ľudí aj medzi včelármi ale vám sa v tomto nikto nevyrovná…😉

ak je liberalizmom to že každý môže povedať svoj názor bez toho aby mu bola vnucovaná jediná nemenná pravda..

 ak je liberalizmom že každý môže úspešne chovať včely v rôznych úľoch a rôznymi metodikami bez toho aby mu bola vnucovaná jediná nemenná pravda… 

ak je liberalizmom to,  že môžem čítať to čo ma zaujíma a vyjadrovať sa k tomu kde to považujem za potrebné, bez toho aby som sa musel vyjadrovať ku všetkému čo chce niekto iný……

áno potom prímam váš názor že som “liberál”..🙂..

neviem ale ako ste dospeli k názoru , že vaše články nečítam… to že ich nekomentujem alebo nedám palec neznamená že nečítam, len nesúhlasím s nejakou časťou príspevku alebo nemám čo dodať k tomu čo ste napísal… chápem že keď venujete toľko času písaniu príspevkov, chceli by ste spätnú väzbu…možno by ste ju aj dostali keby sa vás včelári nebáli, že im pri najmenšom náznaku iného názoru či inej skúsenosti nadáte do nechápavcov či liberálov…

konkrétne k "Ležanu" ste už predtým založili vlákno a napísali svoje skúsenosti a prispel tam aj tom4… všetkým trom príspevkom som dal “palec”, teda vyjadril som súhlas, že tak to vidím aj ja … prečo som mal písať a vyjadrovať sa k tomu ako ma vyzývate, že v ČR s českou včelou včeláriť je na pováženou…(pošetilé)… dokonca vzhľadom na to že včelárim v “amerikánskych LG úľoch”, (hoci mi v nich včely nehynú, a ťažím med len z panenských plástov) automaticky ste dospeli k názoru že sa musím priznať že toto je pre mňa nová informácia 😕… 

takto teda, k včeláreniu v ČR by sa mali vyjadrovať českí včelári, u nás na Slovensku pri hraniciach s maďarskom sa bežne v ležanoch včelári a so slovenskou včelou! …môj kamarát Ištván mal v takýchto úľoch (43,3 x 37 cm, 17 rámikov) cez 100 rodín v dvoch vozoch a kočuje s nimi… výnosy pod 80kg na rodinu považoval za špatný rok… treba však úprimne napísať, že chová včely vo “včelárskom raji” a kto vie ako tam dokáže medovať taký agát.. silné včelstvo za jeden deň donesie aj viac ako 10 kg agátu… 

a prečo keď to ide na Slovensku som dal tie palce v téme ležany?… pretože som s nimi súhlasil… rozhodujúce je nie aká je včela v ležane, ani aký je včelár …aká je nárazová a silná je znáška… s týmto môžem s vami súhlasiť, neviem ako v Čechách či na Morave ale na Slovensku je veľmi málo miest kde by bolo vhodné chovať včely v ležane… viem rozhodne že u mňa sa včely v ležane dajú chovať ale výsledok je ako písal Tom4… veľa práce , veľa rojov a málo medu… včelári okolo mňa ich skôr používajú na rozchovanie plodu a zaviečkované plásty z nich vyberajú a vkladajú do rodín s ktorými idu na kočovku k maďarským hraniciam keď kvitne agát aby posilnili rodiny… ja som svoj posledný ležan prestal používať tohto leta, lebo nekočujem…

goro
goro 08.08.2024, 11:33:51 xxx.xxx.199.128
»
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 07.08.2024, 22:25:10

Petra pripájam sa k Tomovi4 a prosím neodchádzaj z diskusie… za tie roky čo poznám Toma50 je to jeho štýl vyjadrovania… nesúhlasím s tónom ktorý občas používa ale na kvalitu jeho včelárenia to nemá vplyv 😉…proste nie je liberál  a  v  tom presadzovaní svojich názorov je jasný “necita”… ale nemyslím si že by to robilo poznatky o včelách menej hodnotnými.. tie ostatné komentáre, som sa naučil nevšímať si…včelár (aj včelárka) by nemal byť citlivka… kto chce s vlkmi žiť, musí s nimi vyť … lebo zdupkať je detinské…