Aktuálně: 3 452 inzerátů217 356 diskuzních příspěvků18 334 uživatelů

Vyhledávání v diskuzi

Fikovnice
Fikovnice 20.09.2023, 22:44:42 xxx.xxx.61.11
Irma19:

Možná špatný nápad, ale co Fidýtkovi naordnovat vitamíny skupiny B? Protože jestli je příčinou slábnutí zadních nohou neuropatie, mohlo by to trochu pomoct. Samozřejmě primární je zkrotit glykémii…


Milá Irmo, myslíš třeba pivovarské kvasnice nebo tak něco?

Zkusit to samozřejmě můžu. Jenže jak to do něj dostanu? Ono “násilím” mu dávat něco ještě perorálně se mi úplně nechce, když jej několikrát za den “trápím” injekcemi a propichováním uší (bohužel obvykle skrz celý boltec).

Jinak ale je to zvláštní příznak. On má totiž dobrou náladu!!! A jinak vypadá OK. Třeba teď jak jsem přišla domů, tak “napadl” Elsu, ale hravě. Mně se úplně vaří mozek, co by to mohlo být. Včera jsem to ještě konzultovala se sestřenicí - árařkou - a ta mi řekla, že se jí to nějak nezdá, že při velkém rozvratu by byl celkově unavený, skleslý (ale tak se nejeví). Plus, že ABR lze jednoduše stanovit. Jestli to dělá ta moje vetka, nevím. Dnes nebrala telefon. Přišla jsem opravdu pozdě domů a Fido samozřejmě ležel. Sestřenice ještě psala o CMP nebo úrazu páteře (jestli jej někdo venku nepraštil do zad), ale to vylučuji. Když chce/potřebuje, tak nejen, že může chodit, ale může i běžet (a nikterak bolestně u toho nereaguje). Nicméně kdykoli to nutné není, hned si lehne. No a ta moje dr. mi OPĚT včera řekla, že polyneuropatie je u koček raritní. On ani “neuropaticky” nechodí. Spíš klape víc drápy, jak jsem někde psala - že když jde po vinylu, tak je slyšet zvuk drápů. Jak psala Megi, je možné, že ty zadní nohy “šourá” po zemi. 

Dr. ještě navrhuje naslepo nasadit analgetika (v podstatě jako diagnostickou metodu, zda po nich nezačne víc chodit)…ale popravdě to se mi úplně nelíbí.

Jo a jestli by někoho něco napadlo - teď jej vídám ležet spíš “sfingoidně” - jako na břiše, přední packy natažené dopředu. Ale samozřejmě ty polohy mění, takže občas i na boku. Před tím jsem byla varovaná - před laterální polohou, ale bylo mi jasně řečeno, že kdyby byl třeba v hyperglykemickém těžkém stavu, tak by ani nijak nereagoval. Ale on přede, mazlí se, čistí se, jí, pije, reaguje…

Irma19
Irma19 20.09.2023, 17:03:07 xxx.xxx.239.133
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 19.09.2023, 13:39:55

Možná špatný nápad, ale co Fidýtkovi naordnovat vitamíny skupiny B? Protože jestli je příčinou slábnutí zadních nohou neuropatie, mohlo by to trochu pomoct. Samozřejmě primární je zkrotit glykémii…

Fikovnice
Fikovnice 17.09.2023, 13:44:44 xxx.xxx.63.26

Přidávám se…😢

Fido chodí stále méně. Neochrnuje, nepadá, jen pořád polehává. Když jde, klape fakt drápy zadních nohou. Ve výtahu si opět lehl na podlahu a dnes jsem jej šla v noci vypustit a on si lehl doprostřed silnice! Nebojím se, že by neutekl, kdyby náhodou jelo auto, ale teď už to vše je podezřelé. 

Buď teda diabetická polyneuropatie nebo únava…anebo něco ještě jiného. Domlouvám návštěvu na VFU. Ta naše nová paní dr., nevím, zda to byla dobrá volba. Má malé dítě, ordinuje jednou týdně, nestíhá…

Edit: Ale třeba na postel, kterou mám dost vysoko, za mnou vyskočí. Nevím. Vím, že bez veta se nehneme dál. Přesto se ptám, nemáte někdo nějaký nápad, oč by mohlo jít? Dělala vám to někdy některá z vašich koček?

Noční glykémie: 14. Není to dobré, ale není to až taková hrůza (na jakou jsem u něj byla zvyklá).

Ještě jedno edit: Jak jsem jej v noci vedla ven, prohrábla jsem mu srst a hlavně u ocasu zas mi zůstávaly trsy chlupů v ruce.

Fikovnice
Fikovnice 09.09.2023, 19:22:29 xxx.xxx.62.98
kometa:

Ad neuropatie. Od kolegyně vím, že u koček se projevuje spíš plantagrádním postojem a pohybem.


Vím vím, vyhýbají se chůzi po prstech, někdy tlapky vybočují - prý to napodobuje chůzi medvěda.

Ale začíná mě to děsit. Včera nebo kdy jsem psala o tom, že klape drápy o vinylovou podlahu. A fakt pořád polehává. Bože, to je trápení.😢 Navíc mám tedy pocit, že L. 2x denně nefunguje vůbec (v těch nižších dávkách). Já byla pro navýšení té jedné dávky (chtěla jsem jít už na 10 UI), ale dr. nechtěla. A já se (prozatím) rozhodla ji poslouchat.

A touhu po venku má také menší než dřív.

kometa
kometa 09.09.2023, 18:52:26 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Tak dávám zas nějaký update: Po domluvě s dr. je Fido již na dvou dávkách inzulínu denně. Ale je to logicky menší počet jednotek, než když měl dávku jednu; akt. 2x denně 5 UI Lantusu.

Ještě doplňuji: Něco přibral, myslím, že katabolismus se zastavil, když jej pohladím, cítím svaly. ALE: Víc mi polehává, nejvíc, když jde domů z venku. Dříve to nedělával, teď si ve výtahu lehne (dost pravidelně) na zem. Celá vyplašená jsem to dr. telefonovala, že mám strach z diab. neuropatie…a ta mi řekla, že prý je u koček vzácná. Že prý spíš půjde o problém s klouby. Ach jo… Při další prohlídce koukne i na toto.


Ad neuropatie. Od kolegyně vím, že u koček se projevuje spíš plantagrádním postojem a pohybem.

Fikovnice
Fikovnice 09.09.2023, 16:37:12 xxx.xxx.62.98

Tak dávám zas nějaký update: Po domluvě s dr. je Fido již na dvou dávkách inzulínu denně. Ale je to logicky menší počet jednotek, než když měl dávku jednu; akt. 2x denně 5 UI Lantusu.

Ještě doplňuji: Něco přibral, myslím, že katabolismus se zastavil, když jej pohladím, cítím svaly. ALE: Víc mi polehává, nejvíc, když jde domů z venku. Dříve to nedělával, teď si ve výtahu lehne (dost pravidelně) na zem. Celá vyplašená jsem to dr. telefonovala, že mám strach z diab. neuropatie…a ta mi řekla, že prý je u koček vzácná. Že prý spíš půjde o problém s klouby. Ach jo… Při další prohlídce koukne i na toto.

balu
balu 05.06.2023, 10:09:17 xxx.xxx.72.176
[p][strong]Zrzavci[/strong]:[/p] [p]Takže klidně pro svou nevůli k někomu, se přidáte k tomu, že se ty informace ztratí - a věřte tomu, že tam krom toho plkání - když chcete, najdete dost toho, co může někdo potřebovat. NE VY sama, ale NĚKDO JINÝ, kdo neví, nezná, chápete to? nedělají to pro sebe, ale proto aby se to neztratilo. I proto napsala megí tohle.[/p] [p]"Upřímně, jakou hodnotu to má pro Vás, pro mě nemá žádnou hodnotu. "[/p] [p]protože to, že to nezajímá někoho jako jste Vy, nebo Koloma, není v tomhle případě prostě relevantní, dobře  Vy si v tom hledat nebude, Koloma si v tom hledat nebude a pan Xy a paní ZW taky ne, ale přijde někdo jako ten člověk s ochrnutým psem,který je díky tomu úplně v háji,  zadá heslo POLYNEUROPATIE  a najde jak si tím kdo prošel, že to nemusí být konečná, co kdo dělal, neděla, osvědčilo se..........chápete to? My , vy, nejsme v tuhle chvíli vůbec podstatní. TY INFORMACE, o ty jde. Čtete jen co chcete /pardon, to je prostě Váš způsob, nechci rýpat, nevidíte prostě hloubku/ proto je jim jedno, jak na to někdo nahlíží, jde jim o to uchovat to pro  TY KTEŘÍ TO BUDOU POTŘEBOVAT, mastňáček už svoje zkušenosti asi xkrát na ifauně napsal,takže on sám je má, nepotřebuje je, ale chce je uchovat pro ostatní, stejně jako megí rady ostatních. Nic jinýho v tom kruci není., proč je nutný za vším hledat něco špatnýho? nemůžeme kurnik aspoň jednou nebejt negativní, když je negace fšade tři řitě?[/p]

Nějak divně se to slilo do jednoho příspěvku i s citací, takže toto je moje odpověď:

Celé to otáčíte. Jestliže někdo něco chce, tak se má podle toho taky chovat. Takže pokud to kiksne na tom, že megi, nebo někdo, nezíská od všech souhlas, tak to nebude až tak vina těch, od kterých je souhlas žádán. 

Na rozdíl od vás si nemyslím, že svět stojí a padá na tom, jestli někde bude nebo nebude přístupný archiv ifauny. Není třeba z toho dělat třetí světovou.

Ostatně, podle příspěvku megi z dneška v 9:43 to vypadá, jako by ke zveřejnění diskuze kdekoliv nebylo třeba dalšího souhlasu.

 

Zrzavci
Zrzavci 05.06.2023, 09:51:57 xxx.xxx.226.6

Odpověď na příspěvek uživatele balu z 05.06.2023, 09:39:49

Mastňáček si nevidí do úst, a od megi bych např. tuto aroganci nečekala "Upřímně, jakou hodnotu to má pro Vás, pro mě nemá žádnou hodnotu. " (Odpověď na příspěvek uživatele Koloma z 03.06.2023, 22:12:55). To, co udělá ifauna s archivem diskuzí, neovlivním. Ale tady se žádá o souhlas, aniž by bylo jasné, co už jsem psala, tedy kde bude diskuze vystavena a v jakém režimu. Místní admini, kteří se snažili získat archiv legální cestou, odkupem od majitelů ifauny, jednak o této snaze informovali zde na webu, a druhak by zřejmě tento archiv vystavili zde. To je jednání diametrálně odlišné.

 

Takže klidně pro svou nevůli k někomu, se přidáte k tomu, že se ty informace ztratí - a věřte tomu, že tam krom toho plkání - když chcete, najdete dost toho, co může někdo potřebovat. NE VY sama, ale NĚKDO JINÝ, kdo neví, nezná, chápete to? nedělají to pro sebe, ale proto aby se to neztratilo. I proto napsala megí tohle.

"Upřímně, jakou hodnotu to má pro Vás, pro mě nemá žádnou hodnotu. "

protože to, že to nezajímá někoho jako jste Vy, nebo Koloma, není v tomhle případě prostě relevantní, dobře  Vy si v tom hledat nebude, Koloma si v tom hledat nebude a pan Xy a paní ZW taky ne, ale přijde někdo jako ten člověk s ochrnutým psem,který je díky tomu úplně v háji,  zadá heslo POLYNEUROPATIE  a najde jak si tím kdo prošel, že to nemusí být konečná, co kdo dělal, neděla, osvědčilo se..........chápete to? My , vy, nejsme v tuhle chvíli vůbec podstatní. TY INFORMACE, o ty jde. Čtete jen co chcete /pardon, to je prostě Váš způsob, nechci rýpat, nevidíte prostě hloubku/ proto je jim jedno, jak na to někdo nahlíží, jde jim o to uchovat to pro  TY KTEŘÍ TO BUDOU POTŘEBOVAT, mastňáček už svoje zkušenosti asi xkrát na ifauně napsal,takže on sám je má, nepotřebuje je, ale chce je uchovat pro ostatní, stejně jako megí rady ostatních. Nic jinýho v tom kruci není., proč je nutný za vším hledat něco špatnýho? nemůžeme kurnik aspoň jednou nebejt negativní, když je negace fšade tři řitě?

Zrzavci
Zrzavci 02.06.2023, 08:15:24 xxx.xxx.226.6
Sarah01: Já vlastně vůbec nechápu, o čem to dohadování tady pořád je. Už cca před měsícem jsem věděla, že diskuze končí, není žádná možnost je zachovat, natož archivovat a už vůbec ne prodat. Sem jsem šla, protože sem odešli skoro všichni a jde mně jen o to být s těmito lidmi v kontaktu, na FB pořádně nepoznám, kdo je kdo. Víc nepotřebuju.

Tak to já se přiznám, že na to koukám právě z toho úhlu ztráty informací. Lidi se přesunou  - a jak se ukázalo, udělalo se to dokonale - ale ta možnost  v případě nějakých potíží - viz to mnou zmiňované vlákno o:

https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3891314/polyneuropatie-a-nasledna-rehabilitace-u-psa

si pročíst zkušenosti jiných a případně se moci i zeptat, to je z mýho pohledu ten největší průser. Už to nebudete moct napsat do vyhledávače a zjišťovat, jak to řešili ostatní, co dělat, když se něco zadrhne. Jasně můžete vznést dotaz nový a třeba zase někdo odpoví, ale tam už ty zkušenosti jsou.

Zrzavci
Zrzavci 25.05.2023, 23:45:20 xxx.xxx.11.41

Dobrý den, byl by tady někdo tak hodný a dal vědět na Ifaunu, než se zmobilizuju, že mě ty sajrajti opět blokli? A to pouze na základě toho, že jsem jim napsala, že díky nim, nebudou mít lidé se zvířetem v potíží - viz to vlákno  o Polyneuropatie a nasledná rehabilitace u psa kde a koho se zeptat. 

Ježiš to je tak ubohý a nechutný, že to snad ani není možný.