Dočetl jsem se, že papouškům škodí krmení slunečnicí kvůli vysokému obsahu oleje. Ten můj dostává směs firmy Prestige a přídavkem cca 30% velké žíhané slunečnice. Zdá se mu to zatím nevadí a prospívá (viz video).
Jaké máte zkušenosti Vy - neubližuji mu???
http://www.youtube.com/watch?v=3y0oEC1yckU
Souhlasím s Movy. Černá slunečnice je tučná. Svou žakuldu krmím také Prestige Premium African k tomu Special exotic s ořechy nebo ovocem. Jinak dostává jablíčka, kterých se nyní urputně dožaduje stejně jako okurky. Moc nemusí mrkvičku, pouze strouhanou, brokolici, jeřabinky červené i černé, velké šípky které miluje, papriky,rajčata. Dávám jí i mandarínku a dost jí chutná vaječná míchanice. Jardo, Čenda je kouzelný boreček. Kolik mu je?
Díky za informace, jako chovatel jsem ú plný laik, takže jsem se po přečtení, slunečnici papouškům ne, jsem se lekl, že mu ubližuju. Mirko, naprosto souhlasím, že ná rád ovoce a zeleninu, doplním ještě syrovou bramboru. Stačí, když slyší zvuk škrábání brambory už z klace slyším "Máš brambůrku, dej brambůrku, prosím." Má 5 a půl roku, patří dceři, ale u mě je už 5 let deponovaný. Do smrti manželky mluvil dvěma hlasy, po roce už druhý hlas zapoměl. Díky za rady....
Dobré ráno,
dělat jednoznačné závěry o tučnosti různých druhů slunečnice jen podle zbarvení slupky je dost nepřesné, doporučuji přečíst článek , jehož autorem je Z. Pokorný, podklady ke zpracování tohoto článku se mi zdají více než jen seriozní.
http://papousci.chovzvirat.com/clanky/obsah-oleje-v-semenech-slunecnice-rocni.html
Nedělám jednoznačné závěry, jen jsem napsala svůj názor. Žakuldu krmím kupovanou, již hotovou směsí zrnin. Vzhledem k nemoci mojí žakuldy dostává každý den na lžičku trochu jogurtu Krajanky s léky a to již tři roky a nezdá se, že by nějak trpěla.
Pro pana Jardu.