Dobrý den, už mnoho dní studuji ptačí literuturu a všechny možné weby. Teď se ozhoduji mezi dvěma druhy - papoušek konžský a mníšek. Pořizovací cena na výběr nemá žádný vliv. Můžete mi napsat klady a zápory jednotlivých druhů? Co byste doporučovali? Papoušek bude doma sám tak 6 hodin denně. Ráda bych se rozhodla rychle a už si mimčo někde zamluvila. Malé děti nemám. Nějaké zkušenosti s papoušky mám.Všem díky
Bohužel ani s jedním druhem nemám zkušenosti, takže v tom Vám neporadím, ale jistě se tu někdo najde. (osobně je mi povaha obou velmi sympatická .)
Chcete ručně dokrmeného?
Ohledně té samoty u pap. konžského - píše, se, že "papoušek konžský je poměrně přizpůsobivý i citově odolný a vcelku dobře snáší chvíle samoty, kdy majitel pobývá mimo domov" (z wikipedie)
Slečna Tereza. Znova píšete z inej IP adresy a myslím si, že už Vám chovatelia dali dosť tipov, tak nechápem tie otázky stále dookola o tom istom.Veď podľa toho čo píšete na inom fóre máte doma kakadu Inka tak prečo chcete mníška? Ale som presvedčený , že toho kakadu máte iba keď spíte, po prebudení nastáva krutá realita a stačil by Vám aj ten mníšek čo Vám zdochol /podotýkam NEZOMREL ZOMIERAJÚ ĽUDIA/
Pro pána, který píše slovensky.Vůbec nevím, která bije! Absolutně. Jmenuji se Iva a nemám žádného papouška, natož kakadu!! Asi si mě s někým pletete nebo to nechápu.Chci si pořídit papouška, tak se zde slušně ptám a vy mě takhle napadáte! Můžete mi to nějak vysvětlit????
Hani, což o to, chovatele bych i sehnala, ale stále se rozhoduji mezi těmi dvěma. U nás ve zverimexu konžského mají, tak ho tam chodím pozorovat. Mníška jsem ovšem nikde "živého" neviděla. Ale díky za kontakt.
Zkusím vám trochu pap. konžské přiblížit, měl jsem pár, který pravidelně odchovával dvě hnízda ročně, ale své mladé kolem 30dnů přestával krmit, musel jsem je odebírat a dokrmovat. Loni donce odchoval dvě mladé až úplne samostatnosti, jen to třetí, nejmladší jsem musel dokrmit.