Aktuálně: 3 738 inzerátů211 944 diskuzních příspěvků18 274 uživatelů

andulka - bílé ozobí

anonymní (neregistrovaný) 28.11.2010, 18:54:38 xxx.xxx.222.16
Ahoj, před rokem jsem musela přidat ke svému ročnímu samečkovi o dva měsíce starší samičku (s hnědým ozobím) od známých, kteří ji nemohli mít. Dala jsem je do větší společné klece a snášeli se dobře, dokonce se k sobě začali mít, tak jsem zhotovila i budku. Samička mi snesla jedno vejce, ale asi jelikož sameček nejevil žádný zájem, hned druhý den byla venku z budky a už se do ní nevracela. Po nějakém čase jsem vajíčko i s budkou odstranila z klece. Asi před dvěma měsíci jsem si všimla, že samičce hodně zbělalo ozobí a dnes už ho má úplně bílé (samička je nějaká modrobílá mutace). Dokonce začala být na samečka agresivní, tak jsem přidala druhé krmitko a vyndala zvoneček, aby se neměli o co přetahovat a je to lepší, ale pořád u nich panuje itálie. Jsem začátečník a potřebovala bych radu, co s nimi? Jestli je můžu nechat společně nebo radši zařídit ještě jednu klec. Jestli to bílé ozobí není nějakou chybou v krmení nebo onemocnění (ale vápenka to není s tou už jsem se setkala). Jestli je to úplně normální a řeším hlouposti, tak se předem omlouvám a děkuji za rady.
Adf (neregistrovaný) 29.11.2010, 19:48:51 xxx.xxx.84.64
Bílé ozobí chybou není. Samička není tzv. v "breeding mood". Takže se nic neděje. Je nevrlá a z toho asi plyne trocha toho škádlení. Nechte je společně. Pouze pokud by se agrese nějak vyostřila pak by bylo třeba je rozdělit, ale tento scénář nepředpokládám. Většinou se nadměrná agrese může objevit u dvou samiček mezi sebou. Tam je mnohdy rozdělení zcela nezbytné. Samičky jsou schopné se velmi vážně zranit až usmrtit. Někdy zcela jakoby bezdůvodně po letech bezproblémového soužití. Ale mezi samečkem a samičkou by takováto situace nastat neměla.
anonymní (neregistrovaný) 30.11.2010, 11:26:45 xxx.xxx.222.16
Děkuji za radu, Vaše pěkné stránky budu ráda využívat, až bude třeba.

Přispět do diskuze