dobrý večer. chtěl jsem se zeptat, setkal se někdo z Vás chovatelů s umělým oplodněním papoušků a pokud ano u jakých a jaká je aspoň hrubá finanční kalkulace ?kdybych se chtěl do něčeho pustit, nebo to je tak finačně náročné, že nato raději zapomenout. děkuji za poznatky popřípadě informace
Nejsem odborník, ale u ptáků se toto běžně praktikuje. Já jsem spíš přes dravé ptáky a u těch je to v pohodě a stačí si pořídit nářadíčko a nemusíte ani k veterináři. Ale doporučuji si zjistit přesný postup. Imprintingované samice se k páření s člověkem samy nastavují, pokud jsou v toku. Jinak se to musí udělat násilně (podržet samici proti její vůli). Papoušek je ale citlivější osobnost než třeba sokol, takže to je o psychické stránce. Jestli by aspoň spolupracovali při péči o mladé - samice sama by to asi nezvládala. Doufám, že máte jen problém v páru a nechcete dělat mezidruhové křížence. Stejnak by byli neplodní.
Raději zkuste vyměnit partnera.
druh kakadu šalamounský. samce měla vedle sebe dva měsíce (v oddělených klecích) a chovala se jako by tam ani nebyl ( ikdyž on se snažil sebevíc,když jsem je hlídal volně puštené nic se nedělo do doby pokud k ní nepřišel na blízko, to po něm okamžitě vyjela - on pak po ní a bylo zle - okamžitě každý do své klece) je ručně dokrmená od mala chovaná u lidí v bytě ( u nás skoro dva roky) jde ji na 4 rok. je na mě 100% fixovaná a jakmile ji pustím ven jde okamžitě ke mě , během minuty mi začne dělat kolíbku a do 10 min. mě začne sjíždět.
A myslíte že by mladé sama odchovala? Jestli ne a vy byste je musel krmit ručně, tak to má význam pouze pro vás, ale pro samici ne, Akorát by snesla vejce a tím by její mateřské pudy byly ukončeny. Bohužel osud domácích mazlíčků bývá prapodivný. Na jednu stranu je chceme k sobě připoutat a na druhou stranu myslíme na jejich další vztah se samcem. A to myslím, že u kakaduů bývá složitější než u jiných druhů.