Horsana:Som hlboko presvedcena, ze o tom, ako zvierata naozaj rozmyslaju, citia, ci co si predstavuju, nemame ani len tusenia.
Možná si oni myslí o nás to stejné.🙂
“Nebo dokud je přeperu?”
Saoška většinou nikdo netluče, náhoda? 😀
megi-the-pes:Tomu asi nerozumím, papoušek rozezná večer a ráno,
pes ne?
Viděla jste ta tlačítka, zvonky pro psy? Skládají slova, mluví s člověkem. Myslíte, že chápou obsah těch slov? Není to jen signál pro jídlo třeba?
Myslíte, že chápou obsah těch slov? Není to jen signál pro jídlo třeba?
Však jo. Pochopili obsah, aby dostali nažrat.
Měla jste někdy papuška? Máte zkušenost s papoušky? Viděla jste aspoň nějaké videa ochočených papoušků? Pokud ne tak se zkuste zaměřit a vyhledat si videa Žaka (Psittacus erithacus). Nejen, že dokáží vést jednoduchou konverzaci, ale četl jsem případy kdy Žako si přes hlasového asistenta Alexa chtěl objednat pro sebe krmení. Dokonce o takových případech byl článek na Ararauna takže se nejedná jen o Žako.
https://www.ararauna.cz/2022/08/papousci-a-hlasovy-asistent-alexa-legracni-ale-docela-nebezpecna-kombinace/
Já uvedu na pravou míru mou obhajobu tělesných trestů. Je to možnost u malých dětí ve výjimečné situaci. U takřka dospělých nebo nemocných ti nefunguje. Tam nám doporučovali absolutní důslednost. (Já dělala pár let v učilišti plném podobně problémových dětí) Důslednost a režim byl všude. Začínalo to přesně daným budíčkem, děti tam bydlely, přesně musela začít a zakončit každá hodina. Měli jsme pro ně relativně málo pravidel, ale musela se za každých okolností dodržovat. Tresty musely děti předem znát a když člověk řekl, žena něco bude trest musel to dodržovat. Nemělo nejmenší smysl na ně křičet, nic to s nimi nedělalo byli na to z domova zvyklí. I kdybych někomu z nich chtěla jednu vlepit, tak vzhledem k tomu že vesměs byli o hlavu větší, doplatila bych na to asi hlavně já.
S těmi dětmi se dalo pracovat a většina z nich se vyučila. Bohužel dost často pocházely z takových prostředí, nebo byly tak postižené,že dopadly špatně. Ale u některých se podařilo. e Já si o osudu a uplatnění dětí, které pomocí inkluze dnes dokáží rodiče protlačit běžnou školou přez střední pomalu až na vysokou myslím svoje. Jasně, pokud má ADHD a dokáže se přizpůsobit, bude celkem normálně fungovat, ale upřímně to dřív taky. Pokud se přizpůsobit nedokáže nebo má různá těžší poškození, tak moc šancí nemá. V zaměstnání a vůbec v dospělosti se s nimi už nikdo mazat nebude.
Som hlboko presvedcena, ze o tom, ako zvierata naozaj rozmyslaju, citia, ci co si predstavuju, nemame ani len tusenia.
pokud má ADHD a dokáže se přizpůsobit,
To je přesně ono - dokáže se přizpůsobit. A co když ne? Pak máte ve třídě plné puberťáků jedince, který hopsá ze židle na lavici a z lavice na skříň a zase zpátky. Co asi učitel v té hodině probere?
Je to zvuk, je to shluk hlásek, který když zvíře použije, dostane, co chce. Papoušek to odpozoroval a používá úplně stejně, jako pes dupe na ta tlačítka.
Když slyším slovo “okno” někoho pošeptat, nebo zařvat, pořád je to pro mě “okno”. Zkuste to na zvíře.
Tak to rozhodně. Ale zatím nám to neukázala,
když nepočítám Stopařova průvodce,
takže vlastně máme štěstí. 🙂
Nejstarší dítě se věnuje vědě, nyní dokončuje doktorát, ve škole nikdy žádné úlevy nemělo, natož asistenta. Velmi rychle se naučilo problém kompenzovat vysokým intelektem, na druhou stranu ale bylo trochu pomalejší v sociálním rozvoji.
Prostřední dítě je ajťák, ještě studuje a při studiu již i pracuje na ½ úvazek v IT firmě. Ve škole mělo trochu problémy, vynikalo v předmětech své oblasti zájmu (komplet přírodní vědy+ cizí jazyk), vypouštělo humanitní okecávačky. Bez úlev ve výuce i bez asistenta. Opět pomalejší sociální rozvoj.
Nejmladší je teď čerstvě na střední škole, na základce cca od druhé třídy nejnižší stupeň podpory (= vesměs o trochu více času na písemky, případně třeba o pár příkladů méně v matematice), v sociální oblasti naopak v souladu s vrstevníky. Makali jsme doma cca do 7. třídy, teď už přiměřeně zvládá samostatně. Při přijímačkách i teď na SŠ již bez úlev.
U všech nám velmi pomáhal pravidelný sport, u holek pak i umělecké kroužky (= zdroj zažívání úspěchu).
ALE věc se má zhruba takhle: Systém je nastaven tak, že kdybych o to stála a tlačila na pilu, minimálně pro to třetí dítě bych vyběhala i toho asistenta. Místo toho jsem asistovala já doma, dokud nervová soustava nedozrála natolik, aby mohl být problém s pozorností kompenzován. Bylo to velmi náročné, ale myslím, že to stálo za to.
Zatím to vypadá, že se ani jedno z dětí v životě neztratí. 🙏🍀
Horsana:Som hlboko presvedcena, ze o tom, ako zvierata naozaj rozmyslaju, citia, ci co si predstavuju, nemame ani len tusenia.
Možná si oni myslí o nás to stejné.🙂
Když slyším slovo “okno” někoho pošeptat, nebo zařvat, pořád je to pro mě “okno”. Zkuste to na zvíře.
Zkusila jsem na kocoura. Na jméno reaguje stejně. I když jsem ho špitla nebo použila zvýšený hlas.
megi-the-pes:Je to zvuk, je to shluk hlásek, který když zvíře použije, dostane, co chce. Papoušek to odpozoroval a používá úplně stejně, jako pes dupe na ta tlačítka.
Když slyším slovo “okno” někoho pošeptat, nebo zařvat, pořád je to pro mě “okno”. Zkuste to na zvíře.
Megi ale ono ani většina těch lidí nemá tušení co to je “on focus či on click” funkce.😄 Naučí se “ťapat” stejně jak ten papoušek.😄
Jak?
megi-the-pes:Lidé s ADHD jsou chytří. Je to slušně výkonný počítač. Dřív se to bralo naopak, posílali se do zvláštní školy, protože zlobili…
Tak to jistě nemám😉 Dělám si srandu, ale nevím, já ty děti neznám, znám jen autistu. O těch se samozřejmě ví, že jsou nadprůměrně inteligentní, jenže je problém, že to často neumí ,,prodat" Autismus má mnoho podob, záleží jak těžká forma to je.
Megííí, mám kámošku, která právě dělá asistentku takovým dětem, takže to není, že o tom nic nevím. Ale jak přesně, co všechno se jim toleruje, protože jsou nemocní nevím, raděj se moc neptám. Ona sama si totiž do péče vzala těžce postižené dítě a pro mě to není úplně příjemné téma k hovoru.
Ja myslim, ze intonacia na nas posobi rovnako, nie?
No, oni by mozno aj ukazali, len ci mame na to spravne prijimace…
Ale to není pravidlem. Jen jako vysvětlení - ten mozek pracuje v některých oblastech hrozně špatně, ale v jiných super dobře, dnes už víme, že se opravdu fyzicky liší.
Mě to někdy může fakt naštvat, jak se to zlehčuje,
- a ne, nemůžeme je všecky nastrkat do zvláštní; speciální školy, protože tam jsou osnovy cca k ničemu, mi jako někdo řekněte, co bude takové dítě dělat ve třídě s někým, kdo tam je jen proto, že školní docházka je povinná a je fuk, ze které třídy vyjde -
jelikož “neléčení” tito lidé mají pak v dospělosti šílené problémy, doslova.
A tak jo, strach třeba vyvolá.
Přijímač, hm. Ti dva psi, to je nářez, oni mluví celý den, vstanou ve 4
a už to jede… mami, ona mě kousla do pusy, mami, on mě kousl do nohy, kousni ho,
mami, nene, já jsem nic neudělal, no podívej se, jaký jsem miloučký.
Mi to někdo vypněte.
megi-the-pes:Jak?
Jak jak?
Prostě otočí hlavu a koukne na mě.
Jj, na to sa akosi zabuda, ze z deti s ADHD budu raz dospeli s ADHD…a ze vela veci budu kompenzovat, az hyperkompenzovat, niektore nie. A ze tak nejak tiez budu chciet mat vztahy, napriklad…