Proč v krátkosrsté verzi? V obou verzích.
Australský ovčák
..ten je krasný
Stíny a motýle pasou spíš ty málo vytížené bordery. Ono jako u border už se taky najdou lenoši, ale chce to umět dobře vybrat a to moc lidí neumí.
A spíš vidím, že spousta lidí má dojem, že když s borderou denně vycházkují a pocvičí s ní, pohrají si a na zahradě dají tunel a nějakou skočku, tak je to dost a vono bohužel není.
Druhej extrém jsou lidi, co si je kupujou k běhu nebo ke kolu, ale to je pro borderu nuda a výsledkem jen nudící se bordera s pěknou fyzičkou.
Takže těžko říct jak to má zadavatelka.
Ono možná i záleží, jaké geny prorazí..
U ausíka je kromě různých ovčáckých plemen prikřízený i dingo, dalmatin, bulteriér a nevím co ještě .
U border kolie, špringršpaněl, po tom má prý ten pohled a rychlost má po greyhoudovi..
Mám takovou soukromou,ničím nepodloženou teorii , že u takových těch problematických zástupců těchto plemen se víc prosazují “ neovčácké” geny.
Já jsem teda psí nováček, ale trenérka mi říkala, že k ní chodí dost australáků poslední dobou a kolikrát už se to ani nechová a nevypadá to jako jedno plemeno, že ten rozptyl je mazec - hlavně v povaze. A to jde o psy s PP.
Kdybych chtěla ausíka, tak bych si hooooodně vybírala chovku a rodiče štěněte, ale to asi i u borderky…a vlastně jakýhokoliv módního plemene, který se chová na kvantitu.
U ausíka je kromě různých ovčáckých plemen prikřízený i dingo, dalmatin, bulteriér a nevím co ještě .
to jste si asi spletla s ACD 😉
S australským honáckým?
Já někde četla že australský ovčák to měl mít nějak podobně , že tam byl hlavně flanderský? a kolie a kelpie a různý další ovčáci plus dingo nějak kvůli zdraví nebo odolnosti a i ten bulík a dalmatin jako u honáka. Možná jsem úplně vedle.
Oni u něj píšou původ nejasný, přijde mi to zvláštní..
To se nedá udělat genetický profil?
Nemáte ho, vlastně?
A lupus4 se nám vrátil👍.
Vím Vás do civilizace🤫.
Dája