Já jsem taky víceméně začátečník. Mám krátkosrstou kolii (aktivní pes, ale není to raketa, jako třeba borderka), aktuálně štěně 5 měsíců. Na dlouhé výlety to zatím moc není kvůli kloubům (takže chodíme na procházky tak do těch cca 5km - denně zatím jen jedna takto dlouhá, zbytek je kratší).
Jinak děláme spoustu věcí:
- učíme různé triky a blbinky - pes zapojí hlavu (když je čas a chuť)
- nějaký základní výcvik/učení povelů: reakce na jméno, přivolání, sedni, lehni, odložení, nosetouch (ano, je to pro mě “základní” povel 😀), místo = běž do pelíšku, slušnochůzi na vodítku, … v různých situacích - protože “sedni” doma a “sedni” v parku, kde na jedné straně někdo seká trávu a na druhé jde někdo se psem je úplně jiná situace
- sebekontrolu na hračku, jídlo, obecně na cokoliv (to bych možná řadila do výchovy? Například jsme ho museli naučit, že to, že přijede výtah neznamená, že se do něj má hned začít rvát, ale čeká, až mu řeknu a teprve potom jde - z bezpečnostních důvodů)
- socializace na vše možné: povrchy, zvuky, zvířata, různě rušná prostředí (les, louka, park, obchoďák, kavárny, eskalátory, MHD, atd), lidi, psi, jízdu autem
- hodně si hrajeme
- učíme psa odpočívat a že občas se nudit je taky v pořádku
- učíme samotu
+ dalších několik věcí, na které si teď nevzpomenu - hodně se toho děje tak nějak automaticky, hodně toho musíme i cíleně trénovat.
Pes s námi žije v bytě a učí se tak nějak přirozeně tím, že s námi je. Toto není, že vše musíme dělat v jeden den…prostě se to štěňátko učilo průběžně, trénujeme to když je příležitost, potřeba, když si vzpomeneme. Máme i dny, kdy netrénujeme cíleně nic a jen chodíme ven a hrajeme si, ale stále chci, aby se choval slušně.
Spousta věcí je zatím v základu, na kterém budeme stavět.
Chodím k trenérce jednou za cca 14 dnů
Chtěli bychom v budoucnu zkusit agility a dogpuller.