Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 16.08.2024, 12:21:53
Inkluze může za to, že někdo vyhodil živé tvory do popelnice. Tak to je asi jen pomatení pojmů, co inkluze je. Možná jste myslel to, jak dnes rodiče vyběhají jakýkoli papír, aby jejich dítě nemuselo to a tamto. To ale není inkluze.
Ne, inkluze ne, EU ne, EK ne, NATO ne, CIA ne.
Čím to je, že někdo má dítě slušné, nesobecké, hezky se chovající ke všemu živému, přestože chodilo už do škol s žáky, kteří by v jiném století byli ve škole zvláštní, mělo od 3. třídy telefon a nejoblíbenější web je Instagram? Já se pochválím, co by ne - ty děti vychováváme my!
Že samoživitelka s puberťákem nemají auto, tak nemohou pěšky k lesu ty včely odnést? Ajajaj.
Nemáte tak trochu dvojí metr, když křečky chránit Vás pobuřuje, ale jak se někdo dotkne včel, už byste ho zavíral do blázince? Takhle bychom ale děti vychovávat neměli, není to vůbec hezký přístup k životu a vůbec. ;-)
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 16.08.2024, 13:33:05
Se divím, že vůbec reagujete, to nemá cenu. Dotyčný absolutně netuší, co je inkluze, nesjpíš se o ní dozvěděl ze řetězáku s dovětkem “sdílej než smažou”. Stejně jako o babyboxech. To ani nemá cenu komentovat.
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 16.08.2024, 13:13:02
To mně ani nevadí, že jsou to dlouhé texty atd… Já si to vždycky rád přečtu a sama určitě víte, že nemám taky žádný problém se rozepsat a napsat slohovou práci, ale ať má ten text trošku smysl a nejde ten text sám proti sobě, tzv. protiřečení. Odsuzovat nesmyslné zakazování od politiků a sám pak naznačovat , že to chce zavést zkoušky. Vždyť zkoušky taky nemusí být správný způsob a nemusí být efektivní. Jak se tady i několikrát řešilo ušknutí jedovatým hadem doma a hned se řešilo jak to musí být přísnější a přitom to mohlo být na černo. Nedává to smysl a nehoda se stane kdykoliv i řádnému chovateli, ale kvůli nějakému člověku který neměl třeba povolení zpřísňovat zákon nemá smysl aby "potrestáni" byly ve výsledku řádní chovatelé. Například u včel, kdyby někomu vymřela celá kolonie (třeba začátečníkovi), tak si řeknu “okay, měl si zjistit lépe informace” a určitě bych neměl potřebu stíhat nebo nějak trestat ačkoliv je mi líto tich včel, ale když někdo “vyhodí” včely do popelnice je už přes čáru. Zkoušky by měly efekt pro začátečníky kteří se tomu chtějí opravdu věnovat a pokud si je někdo pořídí jen tak a mentálně je schopen tohle udělat. Tak zkoušky nezkoušky, stejně by to klidně obešel a udělal to samé a jako v rybářství. Stejně se najdou ti kteří to budou obcházet a nebudou to dodržovat a je to teď a bylo to i za komunismu a proč kvůli tomu zpřísňovat a zdražovat povolení těm kteří to mají a dodržují jak mají.
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 16.08.2024, 11:57:07
Ano, takové de.ily vychovává dnešní školství, tedy krpmě mnoha pohpaví a zženštile rozmazelně vystresovaných pitomečků, kteří se psychicky hroutí ze semebemenšího nepohodlí.
Omyl! Školství za to nemůže. Pokud přijde dítě, kterému rodiče vyběhali papír, že má specifické potřeby a proto XY úlev, učitel může jenom mlčet a šoupat nohama. Protože se ho nikdo nezastane, kdyby to chtěl zpochybnit. Ani ředitel, ani zřizovatel, ani ministr.
Vím to, protože učím. A občas se do důchodu už těším. A nezávidím mladším kolegům, protože bude jenom hůř.
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 16.08.2024, 13:44:31
To mně ani nevadí, že jsou to dlouhé texty atd… Já si to vždycky rád přečtu a sama určitě víte, že nemám taky žádný problém se rozepsat a napsat slohovou práci.
V délce textu jste na druhém místě.🌹
Mně dlouhé texty vadí, zvlášť ty zbytečně dlouhé. Ve kterých se ve spoustě slov ztrácí hlavní myšlenka. Pokud tam vůbec nějaká byla. Mám prostě averzi ze všech těch zbytečných školení, kde bylo mnoha slovy řečeno velmi málo.
Ano, takové de.ily vychovává dnešní školství, tedy krpmě mnoha pohpaví a zženštile rozmazelně vystresovaných pitomečků, kteří se psychicky hroutí ze semebemenšího nepohodlí.
Omyl! Školství za to nemůže. Pokud přijde dítě, kterému rodiče vyběhali papír, že má specifické potřeby a proto XY úlev, učitel může jenom mlčet a šoupat nohama. Protože se ho nikdo nezastane, kdyby to chtěl zpochybnit. Ani ředitel, ani zřizovatel, ani ministr.
Vím to, protože učím. A občas se do důchodu už těším. A nezávidím mladším kolegům, protože bude jenom hůř.
Rodiče mu nevyběhali, dostal je od PPP po vyšetření psychologem, fakt to nefunguje tak, že rodiče vyběhají.
Většinou se takové dítě podchytí už ve školce, následuje psychologické vyšetření, které určí další práci s dítětem a určí IVP pro školy. Dříve by takové děti propaly sítem a skončily na dvouletém učňáku, dnes celkem v pohodě studují střední a následně i vysoké školy, sama mám takové už dospělé dítě doma a jsem ráda, že se od mého dětství systém změnil, že mu bylo a je umožněno studovat vysněný obor.
Sám mám doma dvě takové děti. Jinak v pohodě, ale dyslexie, dysgrafie a dyslalie. A právě nejhorší jsou učitelé, kteři si povýšeně myslí, že “rodiče si něco vyběhali” a ditě je jen lempl a na truc se doporučením PP řídit nebudou.
Tak já se kloním k tomu že - vesměs rodiče vyběhali, je naprosto přesné. S výjímkou několika málo případů měl ten učňvský obor opodstatnění. Díky řadě úlev je opravdu takový člověk schopen vystudovat. Otázka je, jestli také potom najde uplatnění. V zaměstnání mu mávání papírem, jaké všechny poruchy má, vůbec nepomůže, všem je to jedno. Buď je schopen normální práce jako ostatní nebo není a letí. V mém okolí mám několik takových případů.
Jednou šéf vyhodil takovou mladou slečnu, měla maturitu v našem oboru, její maminka na něj a pak i na nás přišla ječet, že má dcera poruchu soustředění a kdovíco ještě, fakt sme koukali jak z jara.
Tak já se kloním k tomu že - vesměs rodiče vyběhali, je naprosto přesné. S výjímkou několika málo případů měl ten učňvský obor opodstatnění. Díky řadě úlev je opravdu takový člověk schopen vystudovat. Otázka je, jestli také potom najde uplatnění. V zaměstnání mu mávání papírem, jaké všechny poruchy má, vůbec nepomůže, všem je to jedno. Buď je schopen normální práce jako ostatní nebo není a letí. V mém okolí mám několik takových případů.
Jednou šéf vyhodil takovou mladou slečnu, měla maturitu v našem oboru, její maminka na něj a pak i na nás přišla ječet, že má dcera poruchu soustředění a kdovíco ještě, fakt sme koukali jak z jara.
Fajn, setkala jste se s blbcem, každý se někdy setká.
Zajímalo by mě jak se vyběhává taková uleva.
Funguje to tak, že takové dítě se podchytí už ve školce, proběhne vyšetření psychologem, který dá školce a rodičům návod jak s dítětem dál pracovat. Další důležité vyšetření proběhne před nebo během první třídy, psycholog v té době už určí přesnou diagnózu a napíše IVP, který obsahuje jak ulevy pro dítě, tak jeho povinnosti. Kromě třeba zkrácených diktátů dítě dochází na hodiny náprav ve škole a rodič s nim pracuje i doma. Vyšetření psychologem pak dítě absolvuje každý rok a každý rok se upravuje IVP (individuální výukový plán). To samé na střední, na vysoké už jsou dospělý, to rodiče neřeší vůbec.
Samozřejmě podnět pro vyšetření psychologem v PPP může dát i rodič, takové dítě je vyšetřeno, ovšem ani zdaleka psycholog neháže diagnózy a IVP jen tak, protože rodič chce.
To že má dítě problém ve školce neznamená, že ho bude mít i ve škole, ani zdaleka se nerozdávají IVP všem dětem a po celou dobu studia. Celkem běžně se IVP ruší. S většinou vad se nakonec člověk naučí pracovat nebo z nich laicky řečeno vyroste, že potřebuje ulevu na střední ani zdaleka neznamená, že bude mít ten problém i v zaměstnání. Jedná se inteligentní děti, často nadprůměrně inteligentní, bylo by škoda, aby jim nebylo umožněno vystudovat.
Odpověď na příspěvek uživatele MS z 16.08.2024, 14:37:14
Ne, nechci totalitu.
Ale vidím, kam se za 30 let školství posunulo. Různé dys jsme měli vždycky, i děti s oční vadou nebo naslouchadlem. A v podstatě jsme neviděli výrazný rozdíl mezi nimi a ostatními. Všichni úspěšně vystudovali. Ano, měli úlevy, ale nijak je nezneužívali.
Dneska? Sociální fobie = nemůžou chodit do školy, protože jsou tam lidi (a FB pak zásobují fotkami z divadla a z plesu), maturitu by nejraději absolvovali on line. ADHD - takže učitel hlídá jednoho, aby nestrčil ruku do soustruhu nebo nevlezl mezi býky (na ostatních 10 tím pádem nemá čas), ve třídě dotyčný hopsá ze židle na stůl a ze stolu na skříň - velmi produktivní hodina, že jo.
Tatínek a maminka doktoři, kteří nechtějí uznat, že jejich dítě je opravdu líné a ty čtyřky jsou naprosto zasloužené (ono když odevzdá písemku, na které je jenom podpis a znění otázek, tak na tom se nic nevymyslí) a místo vyučování s ním jedou vybírat koně… Maminka, která se klidně bez ptaní účastní výuky v laboratoři (kolega byl tak v šoku, že ji ani nevykázal), aby se ujistila, že její dítě nikdo nešikanuje.
Nikdy jsme neměli tolik osvobození z TV a IVP (individuální vzdělávací plány). Které v 90 % stejně nefungují. Akorát třídní a výchovný poradce s tím má práci a papírování.
Sám mám doma dvě takové děti. Jinak v pohodě, ale dyslexie, dysgrafie a dyslalie. A právě nejhorší jsou učitelé, kteři si povýšeně myslí, že “rodiče si něco vyběhali” a ditě je jen lempl a na truc se doporučením PP řídit nebudou.
Možná nevyběhali, ale jsou vysoce postavení a dítě školu musí udělat.
Já bych na téma těchto “vyběhaných papírů” jen dodal, že míchate dva extrémy. Já text od drvodel pochopil něco ve stylu tělocviku kdy rodiče si vyběhají papíry které se dají vyběhat a vy do toho mícháte vady jako je dyslexie apod.
Já mám vadu řeči, ale papír na to nemám, protože jsem to neřešil a rodiče taky ne. Maturitu jsem dal a kolikrát to lidi nepoznají, že tu vadu mám, protože se to snažím cvičit. Já osobně preferuji vždy písemnou formu, ale nemám problém s někým osobně diskutovat nějaké téma. Je jen otázka jak to dítě to bude pak svůj problém řešit / cvičit a tak. Pokud bude mít papír tak třeba nebude mít potřebu něco cvičit / trénovat, ale to je pak na indivitualitě na tom dítěti samozřejmě.
Tím jak jsem drvodel pochopil tak si jen vybavuji situace ze základní školy kdy holky ze třídy se vymlouvaly na všechno možný a že nemůžou cvičit, ale jako kluci jsme se sešli jako sportovci a z kluků nikdo neměl potřebu se vymlouvat a naopak jsme se těšili na tělocvik. Pamatuji si kdy spolužák přinesl i fotku zlomeniny (teď si nepamatuji jestli přímo rentgen nebo něco jiného) a několik papírů vyšetření. Vzhledem k tomu, že učilka věděla, že sportuje na vyšší úrovni tak věděla, že se nevymlouvá ikdyby přišel jen tak “na oko” se sádrou což se na ZŠ kam jsem chodil taky stalo.
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 16.08.2024, 15:06:49
Já mám vadu řeči, ale papír na to nemám
Však to nijak nevadí, taky takové děti občas máme. Stejně tak nevadí, když někdo preferuje typ zkoušení - ústně, písemně, klidně vyhovím. I třeba, že nechce před třídou, tak přijde se svědkem do kabinetu. S otevřenými dveřmi.
Mně vadí zneužívání výhod a pocit, že každý má právo vystudovat vysněnou školu. I když na to z různých důvodů nemá. Ono to atmosféře ve třídě moc nepřidá, když jsou tam vyvolení, kteří to dávají najevo. A nesnaží se, protože mají ten papír.
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 16.08.2024, 15:06:33
Tak k tomu asi nebyl důvod.
Mému mladšímu dítěti ho sice nezrušili, ale hodně osekali, vlastně zbylo pouze více času na vypracování testů . Jsem si dělala srandu, že to má z toho, jak jsem s ním doma cvičila nápravy, kdybych se na to vykašlala, ulevy budou větší.