Myslím, že spousta lidí si neuvědomuje, jaký je rozdíl mezi “normálním” psem a nějakým psím speciálem.
Nejsem žádnej odborník, nikdy jsem neměla akitu, ale vychovala jsem pár psů a to jak “normálních”, tak i chrta, pastevce….tak si troufnu říct, že přeci jen trošilinku zkušeností mám. A já vidím obrovský rozdíl v tom, jak k takové specialitce přistupovat. A teď ani tak nemyslím nějakou praktickou výchovu, výcvik, ale spíš to, jak to má člověk v hlavě…jak vidí svého “kočkopsa” a co od něj očekává a jaký vztah si se psem utvoří, protože se může stát, že jediná motivace psa, aby s námi spolupracoval, aby si nechal rozmluvit vlastní názor, aby se s námi byl ochoten domluvit na nějakých pravidlech chování je právě ten vztah se psem. A že se může stát, že ve snaze ukázat psu, kdo je tady pánem, můžeme ten vztah pokazit. Ve snaze na takového psa zatlačit se nám může stát, že si to pes nenechá líbit nebo v jeho očích hodně klesneme.
Myslím, že za prvé si musí majitel s takovou specifickou povahou sednout a za druhé musí majitel tak nějak potlačit svoje ego a přistupovat k psu…nechci říct úplně jako rovný k rovnému, ale s velkou dávkou respektu a pochopení pro kočkopsí povahu. Prostě ne vztah pán a pes, ale spíš přítel a přítel…
Přijde mi, že když jdu s takovým psem ven mezi lidi, tak je to jako bych šla s kamarádkou, o které třeba vím, že na potkání řekne do očí každému cizímu člověku, co si o něm myslí ..jako…. pani, vy jste ale tlustá a ještě jste si dala hambáč…pane, taky jste se mohl oholit, než jste vyrazil mezi lidi…co čumíš, bábo stará…a já ale nechci, aby tohle říkala, když jde se mnou, tak řeknu “Andulko, buď tak hodná a neříkej cizím lidem nic, mě je to pak nepříjemný” a ona jen proto, že mě má ráda, tak teda půjde a bude potichu a bude se chovat slušně, udělá mi to kvůli…jo možná někdy má tendenci něco říct, ale já řeknu “Andul, co si mi slíbila…” a ona teda nic neřekne.
Možná, že to tak není, že to dělám úplně blbě, ale já to prostě vidím takhle.