Na otázku 1, je to výhoda. Když pominu všechno ostatní, dostávám od spolku léčiva za zlomek ceny, než kdybych si je normálně kupovala. Předseda mi pošle sms, já se stavím za ním na radnici a je to. Dlaší výhodou- seznámení s zajímavými lidmi, se kterými by se jinak člověk potkal max na ulici. To na vsi nikdy není k zahození. Co se týká rad ostatních včelařů ve spolku, no jsem pořád začátečník, včely mám jen pár let, ale člověk to musí brát hodně opatrně. Je spousta způsobů jakým způsobem včelařit a na každé metodice, je něco, co člověka zaujme, ale nakonec si musí stejně najít svou cestou. Za mě, moc nevěřím lidem, kteří hlásají VELKOU PRAVDU. Takovéto, takhle se to dělá a jinak to nejde. Ono se to tak třeba dělá, ale jde to i jinak.
Otázka 2, nejsem si jistá. Minimálně ty dva kilometry určitě, ale když jsem je večer seřadila a ptala se, kde se couraly, nechtěly to prozradit😀.
Otázka 3, ajaj, to je bolavé místo. Když jsem v moudrých knihách četla, jak si mám založit sešit a zapisovat náklady, radši jsem ho po chvilce zahodila.
Řeknu to tak. Není to málo. Samozřejmě záleží na šikovnosti, někdo si hodně věcí včetně úlů vyrobí sám, já tak dobrá nejsem. Nejdražší byl medodomed. Dás e koupit i z druhé ruky, pak stojí pár stokorun a taky stačí. Takový jsem měla, ale loni jsem si koupila na elektriku a je to mnohem pohodlnější a rychlejší. Stál 20 000.
Úly, vřele doporučuju nové. Dají se koupit zateplené i nezateplené, s různou rámkovou mírou. Já mám zateplené ovčí vlnou 39 x 24 a přišly komplet sestava, natřené 3 nástavky na 3500 jeden + 400plechová stříška. Zkoušela jsem i jinou míru, ale tahle mi vyhovuje nejvíc.
Rámky, koupila jsem je hotové -19 kaček jeden, ale musí jich být hóodně moc.
Mezistěny + trafo na zatavení - počítejte tak 3000.
Pak potřebujete nějaké cajky okolo - odvíčkovací vidličku, smetáček, dýmák, rozpěrák atd, to je všechno tak dohromady 1000.
Taky musíte mít oblečení a rukavice. Mě se osvědčila včelařská bunda s kuklou - okolo 1000Kč.