Fikovnice:Uf, tak v tomto si nerozumíme…
Ta moje kamarádka by skoncovala se životem, kdyby nepodstoupila KOMPLETNÍ operaci a nebrala doživotně hormony. Ono ta suicidalita v této skupině je velká. Strašně, opravdu strašně mi vadí aktivismus, snahy o docílení úřední změny pohlaví jen na základě vyslovení přání (jak se o to někteří aktivisté snaží, ostatně nejznámější česká transaktivistka je oficiálně a v OP muž). Ale dovedeš si představit žít v jiném těle, které třeba nenávidíš? Musí to být hrozné. Moje kamarádka přeměnu prodělala asi v 25 letech, jsou ale tací, kteří žili v jiném těle třeba až do 50 let.
No, rozumíme, nerozumíme… Ono je to asi jedno. V nejbližším okolí nemám trans osobu, znám jen kolegyni Luisu a bývalou kolegyni, která je biologicky žena, mluví o sobě v ženském rodě, ale je v mozku muž. Prostě se s tím srovnala po svém. Nějakou dobu prý chodila k psychologovi, ale sekla s tím, že je to vlastně jedno. Pracuje jako seřizovačka strojů ve výrobě a pamatuju jednu nesmírně trapnou historku, co se jí stala.
Nosí velká volná trička a trochu se hrbí, má chlapecký sestřih a nenosí make-up, prostě jako žena, která má v mozku muže, taková dalo by se říci mužatka. A jednou v práci se objevila v anonymní schránce důvěry stížnost, že do dámských šaten chodí muž.
Tak vedení svolalo celou směnu, přečetlo ten dopis a vedoucí začal řvát na přítomné pánské osazenstvo, co si to jako dovoluje. Obtěžování žen nebudeme tolerovat!
Lidi se po sobě koukali, protože ti, kteří ji znali, asi pochopili, že je řeč o ní… Ona se velice nesměle přihlásila a tichým hlasem říká: To jsem byla asi já…
A ten vůl vedoucí zařval: A cos tam dělal?!
No a vysvětlujte, že přestože jste chlap, tak vlastně jste ženská, a tak chodíte do dámských šaten.