Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 22.12.2024, 08:33:20
Nene my bydlíme Jindřichov ve Slezsku a máme tady úřad, školu, školku, lékaře dospělého a dětského, knihovnu a k tomu 6 obchodů plus Vietnamec, dvě tři firmy ….atd.
To je asi jediná výhoda. Ale má greendeal plán, co se všemi těmi vypotřebovanými bateriemi? Neustále mi naskakuje Kam s ním od Nerudy. Ale slamník můžu pořád spálit. Pravda, neekologicky.
Balu ale já vůbec neřeším green deal. Já jsem jen ráda, že mám na výběr a můžu si to elektroauto pořídit. Ale když jste se toho dotknula: alektroauta jsou tu pár let a otázka všech ,,rypáků" jen zní: co s bateriema? Topí se uhlím, s párou a naftou se jezdí kolik, bezmála 200let a kolik let se řeší znečištěné životní prostředí…30let? Takže ne, všechno nejde hup na krávu a je tele😉 Určitě se vyřeší i baterie, třeba je Elon bude vyvážet na Mars😉(to je vtípek, mám ho ráda jak osinu v pr…)
Balu ale já vůbec neřeším green deal. Já jsem jen ráda, že mám na výběr a můžu si to elektroauto pořídit. Ale když jste se toho dotknula: alektroauta jsou tu pár let a otázka všech ,,rypáků" jen zní: co s bateriema? Topí se uhlím, s párou a naftou se jezdí kolik, bezmála 200let a kolik let se řeší znečištěné životní prostředí…30let? Takže ne, všechno nejde hup na krávu a je tele😉 Určitě se vyřeší i baterie, třeba je Elon bude vyvážet na Mars😉(to je vtípek, mám ho ráda jak osinu v pr…)
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 22.12.2024, 11:57:42
Znečištění ovzduší se rapidně zlepšilo za posledních třicet let. Nefachčí tu zdaleka tolik továren jako za socáče, utlumuje se topení uhlím a komíny průmyslových objektů mají čím dál lepší odlučovače. Zplodiny z aut jsou čím dál nižší.
Mít všechno na elektřinu je velmi nebezpečné. Obecně. Jakmile nebude elektřina a vše bude na elektřinu včetně takových důležitých věcí jako sanitky, hasičská auta a vojenská technika, budeme jako společnost strašně zranitelní. Proto ve svých malých podmínkách nespoléhám jen na tento jeden zdroj a nevyměním kombinovaný sporák za čistě elektrický, i když jsem s indukcí koketovala. A nekoupím si auto na elektřinu.
A to já si koupim. Až budu mít 700 litrů zbytečnejch a clo a dph (to bude 40 %, aby se tady podvodník VW nepos…) z Číny + elektřina bude zase za 1,50 Kč, beru zelený Xiaomi, okamžitě. A pak se všici probudili…
Je to legrace. Víte, co pohání ty lopatky větráku na poli, když nefouká? Dělaj si z nás víteco. To bude takhle. Až vypadne proud např. v nemocnici, tak údržbář popadne kyblik, zaběhne do Barentsova moře, nabere do kybliku, utiká zpátky do nemocnice, do sklepa, vyrobí naftu a naleje do generátoru. Co generuje elekřinu.
Tak má paní elektroauto,no.. Nějak se s tím asi naučí žít a na nevýhody stejně přijde časem a sama. Já jí to přeju a teď jako myslím v dobrém samozřejmě.🙂
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 22.12.2024, 11:57:42
Nevadí, že součásti do baterií pro tyhle mrchy dolují dětští otroci? Tak jako je fakt, že nákupem elektroauta podporujete ne přelidnění planety, za to 👍.
Nikdo netvrdí, že je super mít všechno na elektřinu. Taky mám kombinovaný sporák, ale jen z důvodu, že vařím hodně a vaření na plynu je pro mě lepší.
Megi, u vás se točí vrtule, když nefouká? U nás tedy rozhodně ne, mám ji na dohled. Další věc je: nafta. Je to jen jeden zdroj, nevyrábí se uměle, nemá alternativu, my jí máme málo, takže víceméně všechnu dovážíme a to je super, když si to tady tak pochvalujete? Elektřinu jde vyrobit z mnoha zdrojů. Ano, ty vrtule, voda, slunce, baterie, nafta, uhlí, jádro…Nepřijde vám to lpění na naftě trochu umanuté?
Zajímavé, že noťasy, mobily a další milion věcí na baterie, co máme v domácnostech nikdo neřeší, ani baterie, ani nemožnost dostat se k elektrice. Řeší se jenom ta auta. Proč asi? Odpovězte si sami.
“Zajímavé, že noťasy, mobily a další milion věcí na baterie, co máme v domácnostech nikdo neřeší, ani baterie, ani nemožnost dostat se k elektrice. Řeší se jenom ta auta. Proč asi? Odpovězte si sami.”
kvízová otázka : jaký je rozdíl/rozdíly mezi elektrospotřebiči a automobily?
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 22.12.2024, 12:54:57
Řeší se, platíte zpětný odběr; recyklační poplatek. Tím si jakoby kupujeme odpustky. Nový mobil si v životě nekoupím a starý mám deset let... furt myslím na to, esi tu věc fakt potřebuju, nepotřebuju… to auto se mi líbí moc, ale může to způsobit i zavření škodovky 😀 a to voni číňani vymysleli milionkrát lepší baterku než co se většinou dává, takže rozhodně méně často recyklace atd. …ale stejně, je to zbytečnost, vono to je nastavení každého, když nemusim, nikam nejedu, jídlo atp. přes celou planetu je taky trapný… blabla, to už jsme stokrát tady… Nene, jádro nebude, uhlí ani náhodou, s tou baterií, co mi dá elektřinu, jste se samozřejmě uklepla. 🙂
Takhle… ona tzv. čistá energie neexistuje. A víte, jak končí plastové vytříděné flašky.
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 22.12.2024, 12:54:57
Elektřinu jde vyrobit z různých zdrojů. Ano. Vítr furt nefouká, slunce furt nesvítí, těžba uhlí se utlumuje,… A my se pomalu staneme z vývozce elektřiny jejím dovozcem závislým na libovůli výrobců. Čím víc bude potřeba elektřiny, tím bude dražší. Vždyť to zažíváme. Vsadit vše na jeden zdroj energie je prostě blbost.
Musk to má vymyšlený dobře. Toho novýho robota prodává levně, takže jich bude brzy všude jak psů, a ten telefon, co nepotřebuje operátora; platit data…, protože Starlink. Bude válka strojů. 😀
Teď jsem měl čas si to pročíst a nedá mi to abych se též nevyjádřil. 😃
Ohledně hlučnosti aut - když pominu takový ty třílitrové osmiválce tak klasický motor nemusí být tolik slyšet. Velký procento hluku dělá tření pneumatik o silnici. Zkuste poslouchat auta když napadne jen 1cm sněhu. Je to sakra znát. Táta má třeba ve Volvu (1998) 2,5l pěticálec který se dával do starých Transportérů a tam tem motor je zřetelně slyšet docela daleko. Já mám obyčejný dvoulitr čtyřválec s přímým vstřikem. Motorový prostor včetně samotného motoru odhlučněn. I interiér je odhlučněn velice dobře a pomalu neslyším třeba nastartování auta. I venku volnoběh není moc slyšet.
Smrad auta je taky trošku individuální a záleží taky jak se o to člověk stará a preventivně kontroluje stav oleje (jestli nemizí) apod… Starý auta (třeba do r.v. 2000) fakt smrdí, ale dneska už jsou filtry, katalyzátory a další vychytávky, že pokud je všechno kontrolováno a průběžně se o to člověk stará tak to tolik není cítit jestli vůbec.
Komfort záleží na mnoho aspoktech. Když se jedná o elektroauto tak to neznamená, že to bude komfortní (ve smyslu, že nebojí záda apod…). To co mám (2l, čtyřválec, 125kW, sedan / limuzína, 2009) tak na tu dobu to bylo snad v plný palbě (asistenty, hlasové ovládaní, vestavěná navigace, protiskluz,…) a do roku 2022 to měla nějaká firma v Německu. Zachovalý interiér, extra pohodlný, že se pomalu hledám důvody ject autem, protože je to fakt pohodlný a krásně se v tom jede.
Ohledně tich energií je to komplikovaný. Někde jsem četl, že kdyby se zastavěla nějaká část v poušti (myslím, že zmiňovali Saharu) tak by se dalo napájet celý svět. Jenže jsem se věnoval energetice a vytváří to víc problému než řešení - dimenzování po elektrotechnické části, politické a geologické problémy apod… Jinak třeba Temelín vyprodukuje spoustu energie, jenže nevyužitá energie prostě “zmizí” a zmizí jí kolikrát dost. Regulace tvorby energie v jaderné elektrárny není nic snadného. Když přijdou lidi z ranní směny domů a zapnou si televizi a do toho konvici aby si udělali kafe / čaj / … tak doma to udělá třeba jen 1kW, ale když to udělá tisíc lidí v ten samý moment tak je to obrovský nárazový odběr a proto se využívají přečerpávající (vodní) elektrárny kdy k večeru pomáhají s dodávkou energie a v noci když lidi spí tak to přečerpají zpět. Jinak jaderná elektrárna má nejvyšší efektivitu (kolem 40%) a přestože se jedná vlastně o neobnovitelný zdroj energie tak před několika lety zastupitelé green deelu v USA uvažovali o udělený výjimky pro tento typ energie, protože to spotřeba Uranu je poměrově hrozně malý. Takový Uran má životnost několik let a odpad se dá snadno a bezpečně uskladnit a už se nachází i nové využití pro tento radiaktivní odpad.
Psal jsem vlastně jen o jaderné elektrárně takže tahle problematika je hodně široká a komplexní co se týče různých kombinací apod... 😃
Musk to má vymyšlený dobře. Toho novýho robota prodává levně, takže jich bude brzy všude jak psů, a ten telefon, co nepotřebuje operátora; platit data…, protože Starlink. Bude válka strojů. 😀
To je dnes už v globalizovaném světě úplně jedno Megi. Tihle “boháči” mají prachy a prsty úplně všude.😄 A co si to koupila vy víte? 🙂
Lesnížínko a vy jste si koupila Teslu? Se mi to nechce hledat zpátky.🙂
Ne-e, nekoupila a jak správně poznamenala Megí, nekoupila bych. Nevadí mi to auto, jako takové, ale Musk. Nelíbí se mi představa, že dva magoři budou řídíit USA a tedy v podstatě půl světa. Takže z přesvědčení si ji nekoupím. Máme Volvo, už 30let jezdíme Volvem. Vybírali jsme moje mezi Volvem a Mercedesem(v té elektrice) parametry Volva, ale Mercedes nepřekonal. Jo a Sardullah, nemusíš jezdit jen kolem komína, dojezd je 500km na nabití. Takže při blbé jízdě budu počítat 400, ale pohoda.