Zásadité látky mají pH vyšší než 7. Tam to jednoznačné je.
Řecko leží v subtropech, i zde je odpověď jednoznačná.
Vyjmenování našich prezidentů od roku 1918 po současnost a jejich chronologické seřazení by mělo být pro každého člověka samozřejmostí. Vždyť je to ta nejbližší historie…
Pro nás kraviny, ale dnešní děti to vidí jinak, nějakýho Husáka spousta z nich vůbec nezná, o chrámu sv. Barbory ani nemluvím.
Chrám sv. Barbory neznám ani já, mě ten dějepis těžce nebavil a nikde jinde jsem se to neučila. Ono je tam toho dějepisu vůbec dost. Druhá světová, Karlovka…
Ale z biologie teda nic, jako. A co když já spíš ty přírodní vědy a méně tu historii? A takových bude… Mohli dát třeba otázku, jakou jsme měli v přijímačkách na vysokou - jestli tučňák patří mezi běžnou kořist ledních medvědů 🙂
Odpověď na příspěvek uživatele Daja z 19.04.2024, 06:08:16
Moje pomsta jak se tady psalo o tom lepení na prdel je, že tam kde mě blb nemůže předjet o pravdu zpomalím i pod 50 a jedu a máte vidět za mnou gestikulace
Naschvály generují další neschvály… ale máte to zapotřebí? Není lepší nechat na prvním vhodném místě toho lepiče předjet a jet dál bez potencionálního nebezpečí za zadkem?
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 19.04.2024, 07:48:55
Chrám sv. Barbory je význačná památka historická a architektonická. Spolu s Vlašským dvorem nejvýznačnější památka Kutné Hory. S dějepisem v této otázce nemá nic společného, spíš opravdu s tím všeobecným rozhledem.
Stejně tak jako letopočet založení Karlovy univerzity. Vždyť to byla snad první univerzita založená na sever od Alp.
A znalost data, kdy druhá světová válka skončila, to patří k základním znalostem.
Vyjmenování našich prezidentů od roku 1918 po současnost a jejich chronologické seřazení by mělo být pro každého člověka samozřejmostí. Vždyť je to ta nejbližší historie…
Tak to teda pro mě samozřejmost není. Nevím ani jména všech, natož abych je seřadila. Já dějepis nesnášela, pro mě je tedy v současnosti mnohem zajímavější vědět, jak fungují viry, než kterej byl dřív, jestli Svoboda nebo Novotný (byl vůbec nějaký Novotný?). Nebo třeba jak se zpracovávají živiny, základní finanční gramotnost (ta by se měla testovat u deváťáků!!!), jak funguje v CZ státní aparát…
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 19.04.2024, 07:59:50
Tak to je smutné, že je neumíte vyjmenovat. To je podle mého názoru součást všeobecných znalostí, aby si mohl člověk další informace a děje správně zasadit. V podstatě pořád čerpáme z historie bližší i vzdálenější, protože historické souvislosti teprve dávají pochopit mnohé z dnešního dění. A ano, Antonín Novotný byl prezidentem (Tomáš Garrigue Masaryk, Edvard Beneš, Emil Hácha, Edvard Beneš, Klement Gottwald, Antonín Zápotocký, Antonín Novotný, Ludvík Svoboda, Gustáv Husák, Václav Havel, Václav Klaus, Miloš Zeman, Petr Pavel)
Znalosti z biologie o virech jsou - podle mého názoru - odbornými znalostmi.
Finanční gramostnost do všeobecného rozhledu určitě patří a měla by se vyučovat na školách jak základních, tak středních. Osvěty v tomto případě není nikdy dost.
Nicméně kvákala jsem cosi o tom, že dějepis a architektura mě nezajímají, a že z dějepisu považuji za zajímavější vědět, CO se dělo, než KDY PŘESNĚ se to dělo. Pro neopakování chyb z minulosti stačí vědět, co a proč, no ale jak vidíte, v současnosti, ti namemorovaní, co vám vyskládají ty prezidenty jednoho za druhým, do té záhuby skáčou často rovnou po hlavě.
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 19.04.2024, 08:12:46
Trochu zklamání, myslela jsem, že nemáte tak tunelové vidění. Ono totiž všechno souvisí se vším, a i tam, kde souvislost nečekáte, se objeví. Není důležité jen to, že se něco dělo, ale i kdy se to dělo a za jakých okolností. A i kde se to dělo. Třeba je velice zajímavé, jak moc souvisely války a vůbec různé události, s podnebím, počasím.
Omlouvat svou neznalost tímto - Pro neopakování chyb z minulosti stačí vědět, co a proč, no ale jak vidíte, v současnosti,ti namemorovaní, co vám vyskládají ty prezidenty jednoho za druhým, do té záhuby skáčou často rovnou po hlavě - je v případě pedagoga zlý sen.
Protože zmizela v propadlišti internetu a znovu jí psát nebudu. Její smysl spočíval v tom, že úmyslné zpomalování řidiče za vámi je fuj a nemuselo by se vyplatit.
To je pořád váš názor, o té odbornosti 🙂 Podle mě je zase obojí znalost ze základní školy, a tím teda na stejné úrovni. A jako nevymrskám prezidenty, tak nevymrskám krystalové soustavy a obojí mě nechává naprosto klidnou.
Orionko, bohužel zatím ještě není citování vyřešené, jukněte do tématu "Rady a nápady k webu" - tak pozor na to, žere to texty, pokud citujete příspěvek, ve kterém bylo odpovídáno.
Dík, teď jsem to objevila : Tak takhle - Pro Balu : Taky 10/10. Ale přišly mi otázky takové plytké - divné - snadné….na zájemce o stř. školu, s těmi nápovědmi v dalších možnostech.
Pro Megí : Tak zrovna Husák je docela složitá a poučná postava našich dějin. Jak se ten svět točí. Nakonec i Svoboda a Havel. Mohlo by se to jmenovat “z kriminálu na Hrad”. I když Svoboda nebyl zavřený, ale to jen díky tomu, že by to Sověti nedopustili. Aby jim někdo věznil Hrdinu. Tak byl jen v nemilosti a ve “vyhnanství”. Celý tenhle “kolotoč” je důležitější, než že byl před Havlem zrovna Husák. Možná kdyby jim nabídli 3 letopočty - měli by stejnou potíž.