Tak u nás po městě dojdu všude pěšky a za auto musím zaplatit za parkování, takže to zas tak oproti busu výhodný není, nevim, bych řekla, že i auto vyjde dráž.
Aha, tak to já si pak ve městě hledám parkoviště, kde platit nemusím, umím to v Lbc i v Pze, tak zatím necítím potřebu. Je fakt, že v Pze kolikrát zaparkuju na periferii a pak jedu MHD do města, což taky stojí prachy navíc, ale ona v zásadě ta MHD pak vyjde levněji, než kdybych těch 10 km do centra jela autem různými těmi jednosměrkami a objížďkami a se stáním na semaforech… No a to nemluvím o těch čtyřech přestupech, kdybych chtěla jet do Phy od nás.
Já holt bydlím na vsi, tady se bez auta nehnete. Bus klidně 2 km od baráku z kopce do kopce, to chcete s nákupem. Já mám dost to vyšplhat do 4. patra od sedadla auta před domem, natož abych funěla k baráku někde po asfaltce třeba se stelivem pro kočku.
U nás mě stojí cesta do práce busem, což je 5,5 km a je to s jedním přestupem, 30 korun, takže denně tam i zpět 60. Lze s odiskou, přestup musí být do 30 minut od nástupu a to vyjde na cca 20 - 26, záleží na tom, kde přesně člověk přestoupí.
Já mám do práce taky tak 5-6 km. K busu mám z domu 0,5 km, od busu do práce 1 km, vlak ani nechtějte vědět. Autem jedu 10 min, na kole když šlapu jak kuna (credit: Matka čtyřech kousků) 20 min, kdybych měla jít pěšky plus bus, tak jdu 5 minut na bus, deset minut jedu busem a pak deset minut šlapu od busu, když pak chci na nákup, je to od busu zacházka, totéž pošta nebo lékárna, u kterých všech zastavím autem (max. přes ulici). U firmy taky parkování zadáčo a místa nekonečně, vedle je resort a v týdnu je na parkovišti jejich směrem věčně prázdno.
BTW náklady na auto nejsou jen benzín, ono když se to vypočítá správně, tak auto vychází dráž téměř ve všech případech.
Jo, jenže já auto mít musím, a tak bych ho živila stojící na parkovišti, no a samozřejmě dlouhé stání neprospívá ničemu. Pneumatiky třeba se svým nájezdem potřebuji měnit po 4-5 letech, kdybych nejezdila, měnila bych je třeba po 10, no to už bych měnit nemusela, to už by byly ztvrdlé na beton a vzorek by už neubýval - a toho benzinu co bych ušetřila, kdybych v zimě všechny kopce jela jak na saních 😀
No, Liberecká MHD je jinej vesmír, tam se nepokouším rozumět ničemu a jízdenky, pokud nezbytně musím, kupuju u paní v trafice, protože ta mi něco podá a já dám peníze a pak děj se vůle páně.
Liberec a Jablonec pilně pracují na různých rébusech i pro řidiče, aby nezakrněli. Jablonecká únikovka je již všeobecně známý zažitý pojem. A Liberec vrhnul zřejmě letos všechny síly do snahy to dohonit. Typické destinace jsou již pouzavírané, průtah ještě odolává, ale jak vykřikovali, že na mostě se bude jen pokládat nový povrch, tak už se jim to rozpadááá, takže čekám novostavbu z druhé strany, a to bychom mohli mít třeba na pět let, ať je sranda. Do toho občas zúží tunel, no a když se k tomu přichomýtne píchlá pneumatika nějakého chudáka, dopravní kolaps jak v Šanghaji (šéf byl v Číně…). Pak se vyplatí Liberec objíždět druhou stranou Ještědu.