No tak to pozdě určitě nebude, já jsem ve 230 m.n.m. A když si nebudete jistá, nebála bych se to třeba za pár dní zopakovat, ono jak Kuprikol tak Champion jsou měďnaté postřiky, takže nic až tak smrtícího. Champion je registrovaný i do rajčat a má ochrannou lhůtu 7 dní.
Všeobecný pokec
Děkuju. Snad ta broskvoň přežije, byla by to škoda.
Tak já ještě naposled - vemte tu broskvoň pořádně, i kmen, kadeřavosti se fakt jinak než důkladným postřikem ubránit nedá. Držím stromu i vám palce.
sousedi chtějí shodit starou broskev-nerodí,má taky nějakou nemoc(kudrnaté listy)jen tak 2-5 broskví…je vhodná doba? do kdy?Dík za odpověď🙂
Vhodná doba je cca teď, jakmile pupeny jeví první známky toho, že by mohly rašit, liší to se samozřejmě polohou, na jižní Moravě raší dřív než někde ve vyšších polohách. Chce to ale fakt ten čas vychytat. Pomůže pak ještě podzimní postřik po opadu listí, důležitější je ale tento jarní. Kadeřavost už je opravdu všude, bez postřiku se to neobejde nikde. Ono nejdřív se ty napadené listy zkroutí a zčervenají, pak opadnou a vyrostou nové, ale strom se tím vysiluje, plody neudrží a po pár letech zajde.
Když jsme u zahrady: poradíte nějaký superdryják na černou skvrnitost růží? Už mi tu tři růže pochcípaly, vloni jsem si koupila nádhernou popínavou a po pár týdnech u nás opět plná černých fleků. Udělala jsem jíchu z kopřiv, denně stříkala, všechny napadený listy otrhávala, ale pořád se dělala nová a nová. Růže zatím přežila a ráda bych, aby žila dál, je fakt nádherná a má neuvěřitelný přírůstky, ale budu jí muset chránit asi nějak chemicky…
Já mám mini růže na nebožky psině hrobě a když jsem měla rozdělaný ten kuprikol na tu broskvoň, vzala jsem i ty růže a rašící jahody…
Superdryják, bohužel, asi neexistuje, černá skvrnitost je pěkná mrcha. Používám Discus nebo Ortivu, kterou mám na rajčata, tak jí vždycky namíchám víc. Na letošek jsem koupila ještě Syllit 65 WP, abych to prostřídala, zkušenost s ním nemám, ale ono je to jedno. Hodně těch fungicidů zakázali a přestaly se vyrábět, pořád se to mění. Tyhle tři jmenované jsou pořád k dostání.
Když jsem kdysi dávno se zahradou začínala, nemusela jsem stříkat nic a radovala se z bezchemické produkce. Pak se to ale začalo měnit, nejdřív plíseň bramborová na rajčatech, pak moniliová spála u meruněk a višní a začalo to přibývat. Zjistila jsem, že buď budu stříkat a budu aspoň vědět kdy a čím a dodržovat ochranné lhůty nebo nebudu mít nic. A budu si kupovat mnohem horší výpěstky v obchodech.
Jo, a s černou skvrnitostí mám ještě jeden poznatek – je potřeba stříkat preventivně, dokud jsou listy růže bez poskvrnky. Jakmile se byť na jediném lístku objeví flíček, už to jde jenom zpomalit, vyléčit fakt málokdy. Lehce kurativní je ta Ortiva a měl by být Syllit, ale já nato moc nespoléhám .
Tak mopy, mám ráda parní mop a pak plochý. Ten s provázky mi přišel, že nezaberu správně u kraje. Nejhorší mop, jaký jsem kdy měla, byl takový, co se připevňoval suchými zipy hadr k násadě. Urvala jsem to už při druhém mytí podlahy.
A další téma moniliová spála…ta mi zničila už dvě třešně. Jedna z toho byl obr strom se skvělými třešněmi, na které můj muž neměl alergii. Tak jsem vydedukovala, co to mohlo být za odrůdu. Koupili jsme to a když teda byla první sklizeň asi pěti třešní, tak vím jistě, že to ta odrůda není a můj muž na tuhle novou tu alergii má. Pořád jí opečováváme, aby jí taky nezabila ta spála. Když už nic, tak my s dítětem ty třešně jíst budeme moct a navíc mi hezky kryje lavičku a není na mě pak vidět z ulice, když tam sedím.
Lidi, tak já asi budu muset podat reklamaci reklamace za ty energie, to snad není možný. Ve faktuře za leden mám cenu 6,449 Kč s DPH za kWh, v reklamaci mně odečetli za ty kWh, který jsem nespotřebovala jen 4,778 s DPH za kWh. Ještě že jsem tu fakturu ještě nezaplatila. Oni si ze mě normálně dělají frňousy.
Ali, pohrož jim tím energetic. kontrolním úřadem. Mně to pomohlo…
Fikovnice:Ali, pohrož jim tím energetic. kontrolním úřadem. Mně to pomohlo…
Jani, ještě že mě dnes napadlo si tu jejich opravnou fakturu pořádně prostudovat. To jsou takový šmejdi, že to snad není možný. Dívala jsem se právě na splatnost a říkala jsem si, že je ještě čas a přitom mě znovu napadlo, že stejně chtějí nějak moc. Sice mně při té reklamaci odečetli cca 500, ale pořád je to ještě dalších cca 500, co mně naúčtovali v té první faktuře navíc a teď neodečetli. Napsala jsem jim to i na jejich FB, ať si to každý přečte, protože mě vždycky odbudou, jako kdyby odháněli otravnou mouchu. Hrozně mně to ubírá čas a energii toto pořád řešit.
Podívejte se, jak ne/souhlasí, co dělají, s https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-458 11a a 11c. Nic jim neříkejte zatím, jen na to koukněte a porovnejte s tím, co mezi vámi proběhlo.
Existuje mail, kde Vám změnu oznamují? Zároveň ten mail obsahuje poučení o možnosti odstoupení bez postihu?
“Pokud dodavatel elektřiny nebo plynu nesplní některou z povinností podle odstavce 2 nebo nepoučí spotřebitele o právu vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu, hledí se na smlouvu po uplynutí doby trvání závazku jako na smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou”
“Smlouvu o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu uzavřenou na dobu neurčitou je možné vypovědět s výpovědní dobou 3 měsíce, která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi.”
A teď bych vzala kompletní smlouvu i se všemi dodatky, faktury, screen mailové schránky se seznamem zpráv od té společnosti a kontaktovala ERÚ a jen tak bych se jako zeptala, že tomu vůbec nerozumím, že jo, jestli opravdu můžu dát výpověď. Oni i řeší spory, takže jim stejně budete psát, ale možná to má takovouto zkratku.
To, že zveřejní změnu ceny někde na svém webu, není adresní oznámení. Pokud je změna v zákaznické sekci na jeho webu, ok, ale musí Vám poslat oznámení, že tam to nové znění je, abyste se tam šla podívat. 1) změna ceny neplatí 2) dává to možnost zdrhnout
Víc o tom tady od Jednostranné změny a Automatické prodlužování
Tak poslední email se změnou ceny mně přišel 3. 8. 2023, to bylo před ukončením vládního stropu tuším, tam je tedy uvedená cena, kterou mám ve svém zákaznickém profilu, ale pro moje odběrné místo prý platí cena vyšší, ovšem ani ta mně jak na faktuře za rok 2023, tak za leden 2024 prostě nesedí. Telefonicky jsem se to snažila řešit, ale to u Yello funguje tak, že nejdřív napíšete buď na messenger nebo do e-mailu, aby vás kontaktovali, dovolat se tam není možné, a to nikdy. A tam vám prostě operátorka řekne, že jsou tam zahrnuté různé poplatky. To je ale podle mě naprosto špatně, různé poplatky by přece měly být uvedeny zvlášť. Takhle je to prostě naprosto neprůhledné, oni si tam v podstatě můžou dát, cokoliv je napadne a nijak na to nelze přijít a rozporovat to. Ve faktuře se potom prostě nevyzná ani pes.
Buď se ta faktura odkazuje na ceník, který je transparentní, a nebo je transparentně vyvedena faktura. Pokud ani jedno neplatí, už bych to hnala vejš.
Kdo chcete, klidně vám to pošlu do SZ, jestli se v tom vyznáte, já totiž ne.
Taky se v tom nevyznám, a tak bych zrovna oslovila ten úřad, aby mi pomohl. Sakra, od toho si ten úřad platím, no ne?
Ali, i ten M. Novák (Kalkulator.cz) by Ti poradil. Napiš mu, pošli mu to a uvidíš, že poradí. My si vyměnili snad 10 mailů…
Kdy můžu dát ven do země hortenzie? Poradíte prosím někdo? Dostala jsem je loni v květináči.