“Fikovnice se neučila řídit včera, jistě umí za těch 30 let velmi dobře odhadnout, jak se má přizpůsobit povětří…”
no, odhad je jedna věc
ale vědět, že to tmavé lesklé už není mokrý asfalt, ale černý led, při častém kolísání teplot kolem nuly, v průběhu cesty, je věc druhá a řekla bych, že nikoliv nedůležitá.
Tak to vám ale ten teploměr zrovna nepoví. Nad silnicí může být třeba deset stupňů, ale pokud je samotná silnice ve stínu, námraza na ní klidně být může, a když je to sklo ještě svrchu potáté (jakože to roztálo trochu), tak je veselice na světě 🙂 A to musí člověk upřemýšlet hlavou, to zatím auta ještě hlásit neumějí.
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 16.02.2024, 13:04:54
Jj zkusím. Každopádně mně se včera snažila pomoct paní na benzínce. Tím, že volala xy svým známým automechanikům. Byla podle mě sranda, jak každý říkal něco jiného. I o umístění čidla. To jsem nakonec našla já sama, automechanik tvrdil, že je někde u podvozku (možná u jiných aut je). No a pak jsem jela cca 100km a furt mi někdo volal, dokonce asi ve 23.30h!😄 A to byli všichni automechanici, které zburcovala ta ochotná paní na benzínce😄. Topení uvnitř je divné…ale nemělo by s čidlem venkovní teploty vůbec souviset. No, je to divné. Věřím tomu novému automechanikovi, tak mu řeknu, ať zkontroluje i vnitřní topení.
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 16.02.2024, 13:06:32
Chápu, já s autorizovaným servisem nemám dobrou zkušenost, a to jsem si tam nedala nic opravit. Ale chtěla jsem. Jenže jednání technika na recepci s viditelným despektem, určitá neochota a dlouhá čekací doba na termín mě přesvědčily o tom, že to není dobrý nápad.
Mám svého mechanika kterému věřím, ale tehdy bylo auto ještě v tovární záruce, tak jsem mu chtěla "dopřát” autorizovanou péči.
to jo - mně šlo o konstantní chybu - tedy pokud by chyba byla stále například 42 stupňů, jestli venku kolísala teplota mezi ráno 2 (vašich 44) a odpoledníma 11 stupni (vašich 53).
Ne ne, já tu závadu objevila včera, když jsem odjížděla z Brna. Ukazovalo to 52 st. C. No a jela jsem asi 100km a nezdá se mi, že by venkovní teplota během cca hodinové až dvouhodinové jízdy kolísala až o 8 stupňů. Každopádně jsem dojela…opět s ukazatelem 52 st. C. 😉
Jo, a ještě nevím, zda jsem to nějak nezavinila já. Při parkování před domem ohýbám manuálně zrcátka. Máme tam s prominutím debily, kteří mi už zrcátko podrápali, poohýbali. A Čeněk nemá funkci při zaparkování, aby si “uši” sklopil. Takže jsem zrcátka vždy manuálně zatlačila. No, uvidí se. Už nic dalšího nevymyslím(e).
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 16.02.2024, 13:15:35
Přesně! Odrazuje mě už chování na recepci, do telefonu je slyšet, že je de fakto obtěžuji atd. atd.
Jak já jsem vděčná, že přes kamaráda mám toho nového chlapíka! Ten, co mi u starého auta si vyhrál s pneu a prodal mi levně jen mírňounce ojeté. Jeví se mi, že je velmi fér.
Přesně! Odrazuje mě už chování na recepci, do telefonu je slyšet, že je de fakto obtěžuji atd. atd.
Jak já jsem vděčná, že přes kamaráda mám toho nového chlapíka! Ten, co mi u starého auta si vyhrál s pneu a prodal mi levně jen mírňounce ojeté. Jeví se mi, že je velmi fér.
Jo a dělá i celé víkendy, tak nějak pořád, i dlouho do večera! Mladej hezkej kluk, trochu ho nechápu. Buď je do aut úplnej cvok nebo potřebuje rychle vydělat…ale třeba mně účtoval za ty pneu a 2.5hod práci celkem srandacenu.👍
nepoví mi to v takové specifické situaci v těch ostatních ano kolikrát mi to zachránilo prdel, při ranních jízdách do práce
no asi zachránilo hlavně ostatním účastníkům. Pokud je to tak, tak jsem srdečně vděčná za to, že většině lidí ten teploměr funguje :-O Já jak “podle sebe soudím tebe” mě nějak nenapadlo, že někdo potřebuje pro zhodnocení situace teploměr, tak to je tedy můj omyl… děkuji za vysvětlení
Topení uvnitř je divné…ale nemělo by s čidlem venkovní teploty vůbec souviset.
Teoreticky nemělo, ale co já vím, co dělají moderní auta. Si to auto může třeba říct, že když je venku pade a ty chceš vytopit jen na 28, tak nemusí pouštět tolik tepla z motoru k tomu vzduchu zvenčí třeba, co já vím. Ale máš pravdu, vliv by to mít nemělo, o vnitřním stavu by měl rozhodovat vnitřní teploměr.
Ony ty nový auta jsou analogie snowflakes generace lidí. Každičká blbost je rozhodí, respektive se začne hlásit. Pak se to začne ještě řetězit - viz, když jsem měla podnabitou baterii.
Stará auta nehlásila nic a jezdila do vypuštění duše (téměř doslova)!😄
Ony ty nový auta jsou analogie snowflakes generace lidí. Každičká blbost je rozhodí, respektive se začne hlásit. Pak se to začne ještě řetězit - viz, když jsem měla podnabitou baterii.
Stará auta nehlásila nic a jezdila do vypuštění duše (téměř doslova)!😄
Bohužel tomu tak skutečně je.. 🙂 Vždyť se stačí podívat na fanoušky BMW jak to vypadá. Nepoužitelné,porucha za poruchou,drahé a mnozí si kupují staré modely a ty dávají do kupy. To samé Mercedes.To byla auta co do servisu jezdila tak max. s prasklou žárovkou. Dnes? Se nedoplatíte..😐 Elektronika je bohužel jeden z hlavních důvodů, ale mechanika taky nezůstává nijak pozadu. Jak se nedávno Evropa zbláznila a tlačí výrobce do nesplnitelných norem, tak se situace ještě zhoršila. Doufám že Čína a Indie pro nás schová nějaké ty jejich “rikši”. Oni už je potřebovat nebudou, za to u nás to bude vyhledávaný dopravní prostředek.😄 Vždycky jsem se v historii divil, jak různé vyspělé civilizace mohly tak snadno zaniknout? To už chápu, stačí k tomu něco podobného jako je Brussel a ztráta akce schopnosti i obrany celého bloku. Svět je totiž pořád jedno bojiště a slabost se trestá zánikem.😐
no asi zachránilo hlavně ostatním účastníkům. Pokud je to tak, tak jsem srdečně vděčná za to, že většině lidí ten teploměr funguje :-O Já jak “podle sebe soudím tebe” mě nějak nenapadlo, že někdo potřebuje pro zhodnocení situace teploměr, tak to je tedy můj omyl… děkuji za vysvětlení
Jo, je to bradavička. Mám to i vyfocené, ale ptž mám mobil na prd, tak to sem nemůžu lípnout. Možná až přijede kámoška…
Každopádně dámy díky díky👏. Už mám termín, kdy s tím zajedu za tím mým novým známým.
Já se k pravému zrcátku chovám docela macešsky, jednou výměna skla, jinak 3 x facka😂, asi široký auto nebo co 🤭, takže venkovní teplota je možná o pár stupňů jinde.
Jj zkusím. Každopádně mně se včera snažila pomoct paní na benzínce. Tím, že volala xy svým známým automechanikům. Byla podle mě sranda, jak každý říkal něco jiného. I o umístění čidla. To jsem nakonec našla já sama, automechanik tvrdil, že je někde u podvozku (možná u jiných aut je). No a pak jsem jela cca 100km a furt mi někdo volal, dokonce asi ve 23.30h!😄 A to byli všichni automechanici, které zburcovala ta ochotná paní na benzínce😄. Topení uvnitř je divné…ale nemělo by s čidlem venkovní teploty vůbec souviset. No, je to divné. Věřím tomu novému automechanikovi, tak mu řeknu, ať zkontroluje i vnitřní topení.
Ještě jednou děkuju všem za reakce!
vnitřní topení:
máme klimatizaci, ale jelikož se nějaký motorek-klapka ve vnitřku tunýlků pro topení blbě otevírá(nastavení digitální-točíte kolečkem a skáčou hodnoty) , nepouští ten správný vzduch, takže v létě se stane, že topíme jen na stranu řidiče a když vezete 100km hysterickou dceru, která nedovolí ani škvíru, kvůli uším vnučky(i když měla šátek a.t.d.) je to o život. Všichni uvaření včetně psa. A když se to povede a překlapne to, nikdo na to nesmí sahat. Blbé jsou studená rána, kdy potřebujete teplo na sklo a v poledne ochladit.
Já se k pravému zrcátku chovám docela macešsky, jednou výměna skla, jinak 3 x facka😂, asi široký auto nebo co 🤭, takže venkovní teplota je možná o pár stupňů jinde.
Jj, takže myslíte, že jsem k tomu mohla přispět sklápěním “uší”? No ono je to ve finále jedno. Dnes jsem to šla jen zkouknout…a opět 52 st. C. Naivně jsem si přála, že se přes noc třeba čidlo umoudří.😀