Nedávno jsem narazila náhodou na pomník Expedice v Praze a při tom jsem zjistila, že je docela dost lidí, kteří nevědí…….Tak si dovolím, hodit sem jeden odkaz :
Ano, to se poprvé stalo cca 4 dny zpátky. Pak klid, pak znovu asi dva dny zpátky. Válec vynechal na malou chvilku.
Moment Fíkovnice, ono to zlobilo jen takhle krátce a jednou či dvakrát? Tak to jsem nějak přehlédl. To by opravdu mohlo být palivem.🙂 Bych se ale divil, že by to v servisu nenadhodil jako možnost. Olej asi nevíte jaký tam dáváte? Respektive jaký vám tam dává servis?
Odpověď na příspěvek uživatele N z 08.02.2024, 21:49:25
Právě se chystám vše zjistit. Značka oleje je tuším na nálepce na kastli (?). Co tam dali v servisu, nevím (ale budu zjišťovat). A ano, to se stalo teď - dvakrát a každý ten “záchvat” 🙂 trval tak minutu dvě…
Odpověď na příspěvek uživatele Verun z 08.02.2024, 22:09:46
Nooo, na STK jsem byla v prosinci…a to se mi zdá už celkem dlouho od té doby…nějak v půlce prosince.
Edit: Prase/kuře 🙂 aktuálně nesvítí. Jestli se nepletu, tak pokud závada nějakou dobu netrvá, tak se prase vymaže (?). Já s tím denně jezdím, asi předevčírem jsem startovala ještě s prasetem a domů dojela a už nesvítilo nic. Ale pak mě ten novej mechanik “donutil” přijet, že mi to do dg. píchne zadarmo. Tak jsem toho využila. No a telefonát včera, a vlastně už první vyčtení dg. na místě, mi teda radost neudělalo.😟
Ještě jedno edit: V tom autoriz. servise jsem byla kvůli výměně provoz. tekutin, filtrů, rozbité patici parkovacího světla, ale teď si vybavuji, že už tehdy zlobil stop-start (což mi bylo celkem šumák, ptž tu funkci považuji za blbost). Ale při výdeji auta mi řekli, že ještě měnili vadné čidlo spojky. Zda tam mohli při těchto zásazích něco “vyrobit” oni, fakt netuším.
Právě se chystám vše zjistit. Značka oleje je tuším na nálepce na kastli (?). Co tam dali v servisu, nevím (ale budu zjišťovat). A ano, to se stalo teď - dvakrát a každý ten “záchvat” 🙂 trval tak minutu dvě…
Jj, přesně tam. Většinou je tam značka oleje, pak SAE a údaje o výměně. Fíkovnice ale pokud by byla závada na té vysokotlaké komoře, tak by to zlobilo více méně pořád a hlavně při vyšším výkonu by se motoru moc nechtělo. Ztrácel by výkon pravděpodobně. To vypadá fakt klidně na to palivo. Ono ty příměsi (antidepresanty a další komponenty)do toho paliva nepřidává rafinerie všechny sama, ale až ten borec s cisternou. Já bych to nevěděl taky, ale přes známého jsem kupoval takový ten cenově “zajímavější” benzín.🙂 Trošku zbylo vždy v cisterně i pro chudý lid jak říkal.😄
Kéž byste měl pravdu! No ale jaké je teda řešení? Jinak táhne pořád stejně, tudíž dobře. Zrychlení z 0 na 100 má pod 10 sekund.
No, vyjezděte obsah nádrže a natankujte pro jistotu třeba na Shell benzínce. Mají nejlepší přísady a Čeňka zase příliš nehoňte. Je to celkem dost nadupaný motor s přeplňováním. 🙂 S tou diagnostikou je to taky dost těžká věc občas. Ona bude ukazovat třeba vady na válci či podobné věci, ale důležité jsou taky hodnoty a povědomí o tom, jaké rozmezí je v normě a jaké už ne. Notabene i starší závady zůstávají v paměti a mohou klidně ovlivňovat řízení třeba směsi i když už to není dávno třeba. Jestli servisák udělal reset a chyby mu tam znovu naskákali a nebo jen přečetl paměť? To bohužel takhle nezjistíme..
Zkusím zjistit, jak to bylo myšleno, ale jak jsem psala, opakovaně mi bylo řečeno, že čas od času jít do vysokých otáček, ať už na volnoběh anebo risknout rychlejší jízdu s vysokými otáčkami.
Na volnoběh nééé, teda já tak nějak intuitivně mám zafixováno, že to nedělá dobře, bez zátěže. Edit: jo, čtu, že už ti to taky někdo řek…
Není třeba jezdit rychle, stačí na nízký převodový stupeň, abys jela ve vysokých otáčkách. Jeď po městě na dvojku (s ohřátým autem!) a budeš mít vytočeno až až. Prostě o převod níž než jsi zvyklá, auto bude řvát a budeš mít “protaženo”. A vůbec to nemusí být rychle. Dost na tom, že čéka znervozňuje řev (ehm… zvýšený ševel, v tvém případě) toho motoru, ještě si trhat nervy nějakými rychlostmi.
Já teda se musím přiznat, že otáčky vůbec nekontroluju, možná je to tím automatem, tam je to asi jedno, neovlivním to. Ale na emisích mně klučina říkal, že se mu zdá, že při volnoběhu to má vysoké otáčky. Ovšem nevím, jestli je to dobře nebo špatně. 😊
Sarah, u automatu je to v pohodě, ten si to kontroluje sám. Tam leda byste mu zadala nějaké omezení řazení, tak pak je dobré kontrolovat, aby se nepřetáčel, ale to nepředpokládám, že využíváte.
Vyšší otáčky na volnoběh jsou lépe, než nízké, o tom žádná, samozřejmě nesmí se to auto samo vytáčet. Může to být zrovna tak regulérní závada (něco zanesené, nedoléhající, apod.) jako třeba individualita toho konkrétního auta (seřízení chodu, softwarová mapa). Pokud by to mělo ovlivnit životnost toho auta, snad by vás na to nějaký ten servisák okolo upozornil, tedy v závislosti na tom, jak jsou pánové fundovaní (nejsou… většina jsou mechanizátoři zemědělských strojů, kteří utekli z JZD). Být vámi neřeším.
Ono taky jestli to bylo na těch emisích studené, tak to klidně mohlo mít vyšší otáčky zcela v souladu s provozem. Páč ne vždy si panáček na emisích pohlídá, aby to auto mělo provozní teplotu, resp. aby olej a katík (a další kurvítka) měly provozní teplotu.
Mám Stárek diesel… otáčky se doporučujou 2000-2500 , tak se snažim to v tomto rozmezí držet, ono to není těžký, protože když člověk jede normálně, tak to tak vychází. Pro mě teda není naftový auto moc vhodný, protože nejezdím dlouhý trasy, ale prostě s érou aut typu van a terénní to tak nějak vždycky vyjde s naftovým motorem. Já teda mám v hlavě, že se v katalyzátoru vypaluje bordel, když se jede nějakou dobu rychlostí cca 100 km/h … do práce jezdím po obchvatu, tak někdy si trasu trochu protáhnu a na tu stovku to přišlápnu. A další, co mám v hlavě je, že by se jednou za čas mělo šlápnout autu na krk, aby se protáhlý ventily… tak s tím teda problém nemám… samozřejmě se zahřátým autem… stačí když nejedí tzv. na spotřebu…
No a výměny oleje? Můj mechanik kamarád, co má autodílnu říká, že když jezdím převážně město, i když částečně po obchvatu, tak mám olej měnit tak po 8tis… resp. 10 tis. je max, ale že to mám měnit 1x za rok i když tolik mít najeto nebudu a já teda měním 1x ročně nájezd mám ročně kolem 5000 kiláků. A je teda fakt, že přestože jezdím ve starých pikskách, tak s motorem jsem měla problém jen u jednoho auta, tam začaly odcházet vstřiky… po sedmi letech, co jsme ho měli a pak jsem se někde dočetla, že to může být i nekvalitní naftou a tak jsem se přestala honit za levnými pohonnými hmotami a tankuju pouze vervu z Benziny… alespoň tu na netu dost vychvalujou. Můj manžel mi minule říkal… prosim tě, já tankoval furt na Moll a nic se mi s autem nestalo… no miláčku nějak jsi pozapomněl, že když jsi po třech letech toho tvýho tankování na této pumpě auto prodával, tak s tím, že je potřeba minimálně jeden vstřik vyměnit…. tak nevím… asi možná náhodička.
Necháme si svoje starý hnusný autí. Nová jsou dementní, to vypadá. A když se zakážou dýsly, tak my budeme mít raritu. 😀 😀 Pak to dám do muzea a budu milionář. Ne. Miliardář. Carevna.
Necháme si svoje starý hnusný autí. Nová jsou dementní, to vypadá. A když se zakážou dýsly, tak my budeme mít raritu. 😀 😀 Pak to dám do muzea a budu milionář. Ne. Miliardář. Carevna.
Jsem dala špatně rok kompletního odchodu SSSR vojsk, řekla jsem, že 2004. No a co. 😀 Třeba tady jsou i dnes! A Rudolfa taky blbě a občanství a hory. Jsem břídil. Dávám si za pět, ale obč. by mi dali, hustý.
Na volnoběh nééé, teda já tak nějak intuitivně mám zafixováno, že to nedělá dobře, bez zátěže. Edit: jo, čtu, že už ti to taky někdo řek…
Není třeba jezdit rychle, stačí na nízký převodový stupeň, abys jela ve vysokých otáčkách. Jeď po městě na dvojku (s ohřátým autem!) a budeš mít vytočeno až až. Prostě o převod níž než jsi zvyklá, auto bude řvát a budeš mít “protaženo”. A vůbec to nemusí být rychle. Dost na tom, že čéka znervozňuje řev (ehm… zvýšený ševel, v tvém případě) toho motoru, ještě si trhat nervy nějakými rychlostmi.
“Zvýšený ševel…”😄
Jinak ano, přesně tuto radu jsem dostala, nižší rychlostní stupeň s vysokými otáčkami…občas.