Odpověď na příspěvek uživatele Bobca z 11.12.2023, 07:43:11
🙂
..no ale zahrnuto mi když mi někdy před rokem poslali video jak šttipe dřevo sekerou na třísky….všude ho berou, má na druhou stranu hodně zážitků a navíc velice miluje zvířata a nikdy zatím neublížil….
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 11.12.2023, 08:39:47
Ty poruchy - ony byly i dříve, jen se tak masově nediagnostikovaly. Za mě, za školní docházky mých dětí. Děcku to ve škole nešlo, tak holt mělo čtyřky, trojky, nebo ruplo. Dnes by mělo poruchu a úlevy.
Kometo, vy tuším neučíte na prvním stupni, tak proč tyhle řeči?
Proč? Protože za 26 let mého pedagogického působení vidím sešup dolů. Nejen já, ale třeba i kolega o generaci mladší, kterého jsem mimochodem učila. Který se chytá za hlavu, že to, co chtěl po žácích před šesti lety, je teď nad jejich síly. Nemluvě o tom, co jsme po nich chtěli my.
Když dítě nestačí, seženou rodiče papír, že potřebuje úlevu - protože má fobii, je plačtivé, pomalé, nesnáší stres… Jak se chce pak uplatnit v životě? To budou všichni pracovat v archívu? Nepřijde mi to fér hlavně kvůli těm ostatním. Jejichž rodiče nemají takové konexe.
Já mám celkem srovnání venkovských a městských dětí. Vedle mého pracovního působiště je celkem prestižní ZŠ škola. Do školy rodiče děti vozí. Kluk už je mamince k rameni a matka za ním nese z auta batoh až ke dveřím.
Na vsi, vlastně se dá říct mezi vesnicemi zastaví autobus a ze tmy se vynoří děcko, batoh větší než je samo a do autobusu se “drápe” skoro po čtyřech. Jiný kluk na otázku “a kde ty bydlíš?”, ukáže do dáli, kde bliká jediné světlo.( Podještědí má zástavbu rozptýlenou).
Ty poruchy - ony byly i dříve, jen se tak masově nediagnostikovaly. Za mě, za školní docházky mých dětí. Děcku to ve škole nešlo, tak holt mělo čtyřky, trojky, nebo ruplo. Dnes by mělo poruchu a úlevy.
Máte pravdu, že poruchy byly, jen jich nebylo tolik a také se na ně nesvedlo všechno. Nevím co je lepší, s úlevami či bez nich. Přece není “normální”, aby polovina třídy měla na něco papír.
Brácha byl jistojistě ADHD, by se dnes řeklo. Tenkrát prostě zlobil. A bez úlev z něj vyrostl seriózní úspěšný ( i vystudovaný) muž.
Možná některé úlevy spíš ublíží. Bude jim je někdo poskytovat celý život?
Odpověď na příspěvek uživatele Bobca z 11.12.2023, 07:03:59
Pracovní vyučování a pozemky už v osnovách nejsou. Soudím podle neteře, která teď už studuje na vysoké, míří k Mgr. A ona určitě neměla vaření ani šití, ani dílny, ani pozemky. Natož péči o dítě.
Je to škoda, protože pak ty děti, které k tomu nejsou vedeny doma, neumějí vzít do ruky kladívko, pilku, motyčku, vařečku, jehlu,…
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 11.12.2023, 09:16:36
To jste mi připomněla naše Pozemky… Já tam jednou plevelila tak důkladně, že jsem nenechala jedinou mrkývku, zato plevel byla pěkně do řádku, okopaná…🤣
Měli jsme na Pozemky třídní a ta tehdy, když viděla můj záhonek, tak vypadala, že ji raní mrtvice!!!😂
No a Dílny pro holky…to tedy nevím, ale pro mě to byl děs! Přitom v dospělosti jsem se musela naučit milión mužských prací! Jen kolik kubíků dřeva jsem s tátou nařezala rybou! Obloukovku rovnou zavrhoval. Ten mě na chalupě nešetřil.
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 11.12.2023, 09:22:09
Ředekvičky…to je dobré! ;-)
My měli pozemky naproti nem. Milosrd. bratří, tedy o kousek výše…jestli si vybavujete trochu, že tam bývalo takové políčko, zkrátka naše pozemky…? Dnes je tam zástavba, nové ulice, tuším je tam ul. Jaroslava Foglara.
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.12.2023, 09:21:23
Děs to byl, ale k něčemu jsme přičuchli. Někdo viděl poprvé v životě hoblici, poprvé držel v ruce hoblík, pilku, kleště,… Mě dílny taky nebavily, ale zase bylo to prospěšné. A bylo to pro holky jen jeden rok.
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.12.2023, 09:24:34
My jsme měli pozemky v areálu školy, na školní zahradě. Celkem se tam vypěstovalo dost zeleniny a ta se dávala do školní kuchyně. Dnes je tam tzv. inhalační zahrada. Nevím, jak vypadá a jestli ji děti využívají k inhalaci…
My jsme chodili na pozemky už ve čtvrté třídě. A naše třídní říkala ředkvičkám ředekvičky.
Když jste u ředkviček: cca ve 4. třídě nás vyhnali do Svádova na statkové ředkvičkové pole. Časné jaro, počasí, že by psa nevyhnal, vytahat z řádku, svázat 10 ks, opláchnout v sudu a do přepravky s tím. Bylo potřeba sklidit. Asi podle hesla “co vás nezabije, to vás posílí”. Nezabilo, posílilo.
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 11.12.2023, 10:00:18
My jsme snad i pekly cukroví, matně si vybavuji, že bylo…odporné!😀
Pozemky jsme měli několik let. Dílny si už moc nepamatuji, ale cosi ze dřeva jsem tam vyrobila, ohoblovala…no, nějaká neužitečná věc.🤣
A Mateřská výchova nebo Péče o dítě či tak nějak, tak to tuším měly jen deváťačky. My byli ročník, kdy se dalo ze ZŠ odejít buď v osmé nebo až v deváté třídě. Ale smysl tady tohoto rozdělení jsem už zapomněla…😲
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 11.12.2023, 10:00:18
Vaření - zelňačku jsme nevařily. Ale jiná jídla, vesměs chutná. Přece si neuvaříme něco, co nebude dobré. Kluci v té době měli dílny, tak jsme je zvaly a jak si pochutnávali. To bylo fajn.
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 11.12.2023, 10:16:01
Já vyšla také v osmičce a to plexisklo - ano ano, také jsem měla z plexiskla věc - byl to nožík na otevírání dopisů…a byl pěkný! Teď mě napadá, že jsem jej měla snad celý život, ale momentálně nevím, kam zmizel.
Asi byly úplně totožné směrnice - vyrobit něco ze dřeva a z plexiskla!😀
Možná některé úlevy spíš ublíží. Bude jim je někdo poskytovat celý život?
No ale o tom to je, ty děti jsou odmalička středobodem světa a hlavně matka je obskakuje, nezažijou žádný neúspěch ani povinnosti a pak najednou přijdou do školy, kde je všechno jinak a ještě se tam střetnou se sobě podobnými. A končí to diagnozami.
Dříve to tak nebylo, v každé třídě byl možná tak jeden dva sígři a jeden dva pětkaři, ti by možná byli na diagnozu, ale zbytek byl “normální”, dneska ti normální jsou spíš výjimkou.
Já ty děti lituju, ony za to nemůžou a nejspíš to s sebou potáhnout celý život.