No, dámy, nevím o tom, že by se neučila násobilka nebo vyjmenovaná slova. Tohle kopání do dnešní mládeže, tak moc oblíbené, je s ohledem na to, že osnovy jsou víceméně stejné už nějaký ten pátek, trochu mimo.
Kometo, vy tuším neučíte na prvním stupni, tak proč tyhle řeči?
Zníte zapškle, obě dvě. A to říkám jako milovník našeho jazyka.
Odpověď na příspěvek uživatele Espiro z 10.12.2023, 22:07:59
No jistě, jsem stará zapšklá bába. A to jen proto, že si myslím, že úroveň znalostí získaných na základní škole, konkrétně znalost pravopisu, se nějak pořád snižuje. Dnes a denně se o tom přesvědčuji v médiích i na fb. A je s podivem, jací analfabeti mohou v dnešní době dělat novináře.
No, dámy, nevím o tom, že by se neučila násobilka nebo vyjmenovaná slova. Tohle kopání do dnešní mládeže, tak moc oblíbené, je s ohledem na to, že osnovy jsou víceméně stejné už nějaký ten pátek, trochu mimo.
Kometo, vy tuším neučíte na prvním stupni, tak proč tyhle řeči?
Zníte zapškle, obě dvě. A to říkám jako milovník našeho jazyka.
To není kopání do mládeže. To je kopání do systému, mládež je v tom nevinně. Už i psychologové bijí na poplach. Další generace bude ještě hloupější. Dnes děti nestaví kostky, nemontují, nekreslí……jen zírají jak Máša říká ááá, jé, né…..atp.
Možná ani ne analfabeti, možná spíš lenoši. Mám dojem, že jsem je prokoukla: médií je hodně, zpráv málo a opakují je všichni pisálci. Proč by je psali, přemýšleli u toho - když ne možné článek jiného “rozstříhat”, pak přeházet, poskládat…a pak už jen stačí, po sobě si to nepřečíst. Kromě chyb jsou tam pak věty, které nedávají smysl.
To není kopání do mládeže. To je kopání do systému, mládež je v tom nevinně. Už i psychologové bijí na poplach. Další generace bude ještě hloupější. Dnes děti nestaví kostky, nemontují, nekreslí……jen zírají jak Máša říká ááá, jé, né…..atp.
Přesně tak Orionko👍..vzpomínáte,jak jsme mívali v 70tkách dílny,vaření,ruční práce..pozemky(i když neoblíbené),ale něco nás to naučilo-starali jsme se o zeleninu do školní kuchyně,učili jsme se rozeznávat druhy🌼..Dlouho jsem měla vlastnoručně vyrobený “čistič hřebínků”-kousek hliníkového plechu,uprostřed “zabudované” 2 kartáčky,mezi kterými se projíždělo hřebínkem..asi v 8 třídě.Budky pro ptáčky jsme vyráběli…Je dnes ještě ve školách zpěv??a kreslení?❓(jste to nakousla,ani nevím jestli je)a co tělocvik❓
je stále zpěv, je kreslení a tělocviku mají víc hodin, než jsme měli my… Ale já mlčím - obě vnoučata studují kvalitní víceleté gymnázium a umí nejen vyjmenovaná slova, ale i násobilku… A na rozdíl ode mě umí velmi slušně anglicky (ano - získané i čuměním do mobilu na americké sitkomy u té maličké a hraním her u toho většího) a on má základy němčiny a ona španělštiny… A navíc jsou samostatní a nepotřebují držet za ručičku (koneckonců koho by rodiče riskli vysadit před mnichovským letištěm s tím, že my na ně čekáme v Palermu)
Vždycky se říkalo, že ta nejmladší generace je na nic a svět se díky jejich neznalosti žene do záhuby… my taky neuměli velkou násobilku a starořečtinu a většina ani latinu… Ano - umí dnes jiné věci a učí se je často jinak. Ale možností mají hodně a rozumní rodiče i dnes dokážou vychovat šikovné děti.
a rozumní rodiče i dnes dokážou vychovat šikovné děti.
A “vo tom to je”..znám matku, když dcera přijde domů ze školy-na základce,a začne nadávat na učitelku,jaká to je p..a,že si na ni zasedla a matka jí přitakává😲Nebo klukovi se nechce do školy,tak nejde a matka mu napíše omluvenku..Je to o různém přístupu rodičů,ano..Ta vaše vnoučata mají obrovské štěstí na rodiče👍.
Podle mě je úroveň dnešního mluveného a psaného projevu ve sdělovacích prostředcích skutečně pouze produktem lenosti. Ta děcka se ve školách učí pořád totéž. Neštěstí je, že ti pisálkové (i těch titulků, co běží pod zprávami v TV v tom pruhu třeba…) nejsou schopní strčit ten text jednoduše do wordu a zapnout kontrolu pravopisu. Tak jednoduché to je. Máme programy, které to udělají za ně, stačí ten program spustit a dát “přijmout změny” a devadesát procent gramatických zhůvěřilostí je opraveno. Samo a hned. Kromě lenosti a lajdáckosti si neumím představit jiný důvod, proč tuto jednoduchou kontrolu neudělat před vypuštěním textu do éteru. Dneska už i tohle vokýnko (do kterého píšu) umí podtrhnout divně napsaná slova, třeba zrovna to stratit, protože to je slovo, které v českém slovníku neexistuje. Samozřejmě to vokýnko to podtrhne asi jen na počítači, nikoli na telefonu…
No, dámy, nevím o tom, že by se neučila násobilka nebo vyjmenovaná slova. Tohle kopání do dnešní mládeže, tak moc oblíbené, je s ohledem na to, že osnovy jsou víceméně stejné už nějaký ten pátek, trochu mimo.
Kometo, vy tuším neučíte na prvním stupni, tak proč tyhle řeči?
Zníte zapškle, obě dvě. A to říkám jako milovník našeho jazyka.
Kometo, vy tuším neučíte na prvním stupni, tak proč tyhle řeči?
Proč? Protože za 26 let mého pedagogického působení vidím sešup dolů. Nejen já, ale třeba i kolega o generaci mladší, kterého jsem mimochodem učila. Který se chytá za hlavu, že to, co chtěl po žácích před šesti lety, je teď nad jejich síly. Nemluvě o tom, co jsme po nich chtěli my.
Když dítě nestačí, seženou rodiče papír, že potřebuje úlevu - protože má fobii, je plačtivé, pomalé, nesnáší stres…Jak se chce pak uplatnit v životě? To budou všichni pracovat v archívu? Nepřijde mi to fér hlavně kvůli těm ostatním. Jejichž rodiče nemají takové konexe.
Tak já mám výhodu, že učím na SOŠ. Ale když mi do písemky z anatomie napíše dítko bíložravec, tak to bez komentáře nenechám. Vždyť budou z českého jazyka maturovat!
Odpověď na příspěvek uživatele Xerxova z 11.12.2023, 07:15:21
Vaše děti jsou výjimečné děti výjimečných rodičů a prarodičů. Také mám šikovná samostatná vnoučata. Ta starší - také z osmiletých gym.
Po inkluzi přišly i nápady víceletá gymnázia zrušit. Když se úspěšně rozeběhly. Prý elitářství. Snad už od toho upustili, aspoň se o tom nemluví.
Na mnohých ZŠ je situace diametrálně odlišná. Přibývají děti s poruchami chování, s poruchami učení, s poruchami spánku, s psychickými problémy, pubertální děti se sklony k sebepoškozování i sebevraždám. A na druhé straně k agresivnímu chování.