Takto jednoduše to nelze říci. Velmi bude záležet co vezete, kam to vezete a čím to vezete.
U vlastních zvířat školení nepotřebujete za splnění dalších podmínek. Navíc to nikdo nekontroluje… Daleko důležitější je správný ŘP, ale to také záleží jak vypadá vozidlo a vlek…
Zkuste položit cílený dotaz, co a jak máte v úmyslu.
Kůň by byl můj a druhý kamarádky a vozily by se na vyjížďky a hobby závody. Takže klasický přepravník pro dva koně. Auto by bylo buď citroen C8 s kulou na 2 tuny a později jeep grand cherokee s kulou na 3,5 tuny. Jaké další podmínky tam jsou?
Tak u Grand Cherokee (s koňovlekem) se už bez BE řidičáku neobejdete stoprocentně. Tím tedy musíte začít, pokud papíry doposud nemáte. A hlavně bych se na Vašem místě trošku naučil s vlekem jezdit, má to svoje specifika (nadcházení v zatáčkách, couvání…) - asi není dobrý nápad si to zkoušet v prvé řadě při přepravě koní.
Co se týče toho průkazu přepravce, to je opravdu pakárna a zbytečnost. Né že bych ho neměl - a né, že by ho kdykoliv po mě kdo chtěl a né že by ten jednodenní kurz přepravce byl k něčemu - byla to naprostá ztráta času a peněz (kdysi jsem na ifauně popisoval zevrubně, ale asi takové zkušenosti má každý kdo ho kdy absolovaval). Výjimky (tedy kdy není průkaz potřeba) zákon říká dvě a) přeprava do 50 km a b) přeprava na sezónní pastvu (bez omezení km). Ale na Vašem místě bych se na průkaz fakt vyto. Samozřemě pokud byste se chtěli přepravou živit, už by to bylo něco jiného.
No a v neposlední řadě věnujte čas a energii, abyste koně naučili nastupovat. Obzvláště pokud chcete na ty vyjížďky a počítáte s tím, že kůň musí nastoupit v terénu - v takovém případě zapoměňte na nakládání lonží či dokonce parelliho lopatou - musíte být schopni naložit jen ve dvou či ideálně jen v jedné osobě.
Tady máte pěkně podanou tu legislativu a i takové nějaké ty připomínky z běžného provozu. Tom je mezinárodní aktivní přepravce a co tenkrát napsal, zhusta stále platí.