to není digitální dobou, ale prostě nedostatkem terénní praxe. nějaké příklady ve škole nebo úlohy prostě často nejsou nijak spojené s tím, jak to vypadá v reálném životě. když člověk nevidí na vlastní oči, jak rychle v krávě zmizí kilo čehokoliv, tak mu to prostě nedojde, že je to špatně
stejně jako já nevím počítání dávek. když člověk z ordinace ví, že něco se dávkuje inzulínkou a z trojčlenky mu vyleze deset kubíků. tak tuší, že někde udělal chybu, kdo ale neví, tak ani netuší.
Samozrejme mate pravdu, krom toho, ze to neni digitalni dobou. Konkretne takove ty "neuvahy" typu dat zvireti vypit x vod denne, kdyz nadoji 8x ....to je prave dusledek her, aplikaci, soc. siti apod...A neobjevil jsem to ja kupodivu.
Samozrejme mate pravdu, krom toho, ze to neni digitalni dobou. Konkretne takove ty "neuvahy" typu dat zvireti vypit x vod denne, kdyz nadoji 8x ....to je prave dusledek her, aplikaci, soc. siti apod...A neobjevil jsem to ja kupodivu.
ne, tyhle neúvahy byly vždycky. jsou to prostě neúvahy, někteří lidé nemají přirozenou schopnost toho aha, to je divný a jiní jsou líní se trochu zamyslet.
Teda když to čtu - 90l vody za den, tak si říkám, jak se mi vyplatilo přivést pitnou vodu z potůčku do vany
90l bych každý den na pastvinu fakt nosit nechtěla.
A oni ti studenti nemají praxi? Jako kdyby viděla, že krávě donese jedno kilo sena a kráva to slupne na dvě kousnutí a kouká co dostane dál, tak přece takovou blbost nemůže vypustit, ne?
Na pastvině mají krávy cisternu.
A tahle studentka praxi neměla, neb na ni nechodila. Protože je psychicky zhroucená a nesnáší zvuky. A myslela, že jí bude stačit teorie, kterou je schopná se naučit docela dobře. Na komisionálních zkouškách pochopila, že se mýlila.
A tahle studentka praxi neměla, neb na ni nechodila. Protože je psychicky zhroucená a nesnáší zvuky. A myslela, že jí bude stačit teorie, kterou je schopná se naučit docela dobře. Na komisionálních zkouškách pochopila, že se mýlila.
generace Z?
náhodou dobrý, konkurence na trhu práce z této strany opravdu nehrozí.
ne, tyhle neúvahy byly vždycky. jsou to prostě neúvahy, někteří lidé nemají přirozenou schopnost toho aha, to je divný a jiní jsou líní se trochu zamyslet.
to není digitální dobou, ale prostě nedostatkem terénní praxe. nějaké příklady ve škole nebo úlohy prostě často nejsou nijak spojené s tím, jak to vypadá v reálném životě. když člověk nevidí na vlastní oči, jak rychle v krávě zmizí kilo čehokoliv, tak mu to prostě nedojde, že je to špatně
stejně jako já nevím počítání dávek. když člověk z ordinace ví, že něco se dávkuje inzulínkou a z trojčlenky mu vyleze deset kubíků. tak tuší, že někde udělal chybu, kdo ale neví, tak ani netuší.
Jo, na maturitách mělo dítko spočítat průměrnou SP (servis periodu). Měla 5 modelových dojnic, všechna čísla se pohybovala mezi 90 a 120 dny. A vyšel jí průměr 45 dní (!?) a vůbec na tom neviděla nic špatného.
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 29.06.2023, 17:02:31
😆 Taky dobrý!
Nám student zkoušel namluvit, že v kartě plemenice datum následují měsíc po inseminaci znamená datum otelení (ne že by nemělo vlastní kolonku). Jo a ovce je březí 115dní, víme? 🤦♀️🤦♀️
Jo, na maturitách mělo dítko spočítat průměrnou SP (servis periodu). Měla 5 modelových dojnic, všechna čísla se pohybovala mezi 90 a 120 dny. A vyšel jí průměr 45 dní (!?) a vůbec na tom neviděla nic špatného.
to je ale chyba i v pochopení podstaty věci, jak může mít servis periodu 45 dní, když v tý době dojnice stihne nanejvýš dvě říje a vysokoužitkové mohou být rády, když vůbec do té doby říjí jednou.
ale blbost a nevědomost není způsobena sociálními sítěmi. člověk může být blbej jako troky i bez připojení k internetu.
Nám student zkoušel namluvit, že v kartě plemenice datum následují měsíc po inseminaci znamená datum otelení (ne že by nemělo vlastní kolonku). Jo a ovce je březí 115dní, víme? 🤦♀️🤦♀️
Nevíme.
My se už u maturity dozvěděli věcí... Že třeba kůň má bachor. Nebo že sele po porodu váži 10 kg. To jste taky nevěděla, co?
to je ale chyba i v pochopení podstaty věci, jak může mít servis periodu 45 dní, když v tý době dojnice stihne nanejvýš dvě říje a vysokoužitkové mohou být rády, když vůbec do té doby říjí jednou.
ale blbost a nevědomost není způsobena sociálními sítěmi. člověk může být blbej jako troky i bez připojení k internetu.
Tahle slečna tápala v pojmech obecně a v pohlavním cyklu vůbec.
to je ale chyba i v pochopení podstaty věci, jak může mít servis periodu 45 dní, když v tý době dojnice stihne nanejvýš dvě říje a vysokoužitkové mohou být rády, když vůbec do té doby říjí jednou.
ale blbost a nevědomost není způsobena sociálními sítěmi. člověk může být blbej jako troky i bez připojení k internetu.
Panenko skakava. Ty socilani site a digitalni doba pusobi trochu jinak nez na co narazite v tomhle prispevku. Seriozne se tyhle problematice venuje dost lidi v neurologii a podobnych vedach.
Odpověď na příspěvek uživatele Bodlinka z 29.06.2023, 17:27:10
Já to tedy chápu tak, že dojnicím se pohybovaly SP mezi 90 a 120 dny a nepřipadal jí divný průměr 45. To koneckonců nemá nic společného se zootechnikou, ale pouze se základní matematikou. Nebo chápu špatně? Už je pozdě.
Další perličky byly například v anatomii, pro pobavení/poděšení přikládám...
Já to tedy chápu tak, že dojnicím se pohybovaly SP mezi 90 a 120 dny a nepřipadal jí divný průměr 45. To koneckonců nemá nic společného se zootechnikou, ale pouze se základní matematikou. Nebo chápu špatně? Už je pozdě.
Další perličky byly například v anatomii, pro pobavení/poděšení přikládám...
jasný, je to v matematice, ale když teda plavu v matice tak pokud člověk tuší, co má asi vyjít, tak se dokáže opravit. když plave ve všem, tak je v pérdeli.
V tomhle případě souhlasím s chvd. Když pominu odbornost, do které jste zabrousili, tak s tím, že se "děti" odnaučily myslet, souhlasím. Asi tak : Proč bych myslela, když mám v kapse chytrý telefon.
A tak na otázku ( asi to byl zeměpis ) "Kde se mluví francouzsky?" v testu, vytáhne holčina (16 ) telefon a naklape dotaz.
Na to sečíst 3 čísla, vytáhne ( tentokrát veřejnost ) telefon. Ono přece myslet tolik bolí !
A jestli někdo dokáže napsat, že průměr mezi 90 a 120 je 45, tak to není terénní praxí, ale absolutní absencí myšlení !
Někdy mám pocit, že se vracíme k indiánům a jejich obrázkovému písmu. Namastí do SMS 5 obrázků a hotovo. Dětičky nestaví z kostek komín, který udělá bác, ale koukají jak poskakují obrázky v mobilu a místo, aby se učily říkanky, tak poslouchají jak ty obrázky dělají . "eehe, áááá, uhuu, jééé " A místo, aby se jim s motorikou ruky rozvíjelo myšlení, tak blbnou.
Já to tedy chápu tak, že dojnicím se pohybovaly SP mezi 90 a 120 dny a nepřipadal jí divný průměr 45. To koneckonců nemá nic společného se zootechnikou, ale pouze se základní matematikou. Nebo chápu špatně? Už je pozdě.
Další perličky byly například v anatomii, pro pobavení/poděšení přikládám...
Chápete to správně.
Slečna tápala nejen v zootechnice (nevěděla, co je mezidobí nebo kdy je u jalovic chovatelská dospělost), ale i v matematice.