Mimo jiné:
Nakonec cesty ve Rwandě podepsal dohodu o zamezení dvojího zdanění a podepsal dohodu o spolupráci mezi českými a rwandskými hasiči.
Ta byla podle zjištění novinářů jediným konkrétním výstupem z celé osmidenní cesty.
Mimo jiné:
Nakonec cesty ve Rwandě podepsal dohodu o zamezení dvojího zdanění a podepsal dohodu o spolupráci mezi českými a rwandskými hasiči.
Ta byla podle zjištění novinářů jediným konkrétním výstupem z celé osmidenní cesty.
Na Pelikána mám trochu averzi od té doby, co jsem v jednom rozhovoru slyšela jak řekl, že ty muslimské ženy to zahalování a omezování vlastně chtějí.
assil:Na Pelikána mám trochu averzi od té doby, co jsem v jednom rozhovoru slyšela jak řekl, že ty muslimské ženy to zahalování a omezování vlastně chtějí.
Jenže ona je to do jisté míry pravda - ne všude, ale pravda to je, pokud se nebavíme o nějakých šílených extremních zemích, jako je třeba Afghánistán.
Byla jsem v Ómánu ještě za starého sultána. Byl to velmi pokrokový politik, za jeho vlády nebyl žádný požadavek na to, aby se ženy zahalovaly. Žádná policie, jako to známe z Íránu.
A ony to tam, světe div se, dělají naprosto dobrovolně. A míra toho zahalení záleží na proudu islámu, který vyznávají, jak moc striktní je. Ale chodím tam ženský od totálně v černém, že nic není vidět, až po ženy v evropském stylu obelčení. To samé Spojené arabské emiráty, země Střední Asie. Ty ženy prostě ctí tradici a ráday, anebo to dělají i proto, že třeba ani nechtějí, aby je vočumovali cizí chlapi. Prostě to tam tak je.
Nejsem žádný orientalista, ale muslimských zemí jsem procestovala celkem dost (vyjma těch východoasijských). A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy.
"A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy."
tady si dovolím vnést otázku, nakolik se dá u chování určeném náboženstvím, tradicemi, zvyky, neznalostí.....mluvit o dobrovolnosti
hmn:"A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy."
tady si dovolím vnést otázku, nakolik se dá u chování určeném náboženstvím, tradicemi, zvyky, neznalostí.....mluvit o dobrovolnosti
Nemůžete n avšechno koukat jenom západním úhlem pohledu.
assil:Na Pelikána mám trochu averzi od té doby, co jsem v jednom rozhovoru slyšela jak řekl, že ty muslimské ženy to zahalování a omezování vlastně chtějí.
Ale to bude z velke casti pravda. Jsou k tomu vedeny a vychovavany odmala, tak se prizpusobily.
hmn:"A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy."
tady si dovolím vnést otázku, nakolik se dá u chování určeném náboženstvím, tradicemi, zvyky, neznalostí.....mluvit o dobrovolnosti
Jasne, dobrovolne neni idealni vyraz. Ale proc to resit, pokud jim to nevadi. Proste jiny kraj, jiny mrav.
hmn:"A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy."
tady si dovolím vnést otázku, nakolik se dá u chování určeném náboženstvím, tradicemi, zvyky, neznalostí.....mluvit o dobrovolnosti
Na to mi nestačil ani celý semestr antropologie, ani těch XY předepsaných knih ke studiu = odpověď se sem fakt nevejde 🙂
Ale otázka vznesená dobře.
JanaJanaJanaJana:Jenže ona je to do jisté míry pravda - ne všude, ale pravda to je, pokud se nebavíme o nějakých šílených extremních zemích, jako je třeba Afghánistán.
Byla jsem v Ómánu ještě za starého sultána. Byl to velmi pokrokový politik, za jeho vlády nebyl žádný požadavek na to, aby se ženy zahalovaly. Žádná policie, jako to známe z Íránu.
A ony to tam, světe div se, dělají naprosto dobrovolně. A míra toho zahalení záleží na proudu islámu, který vyznávají, jak moc striktní je. Ale chodím tam ženský od totálně v černém, že nic není vidět, až po ženy v evropském stylu obelčení. To samé Spojené arabské emiráty, země Střední Asie. Ty ženy prostě ctí tradici a ráday, anebo to dělají i proto, že třeba ani nechtějí, aby je vočumovali cizí chlapi. Prostě to tam tak je.
Nejsem žádný orientalista, ale muslimských zemí jsem procestovala celkem dost (vyjma těch východoasijských). A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy.
Mluvil o vesnicích v Afghánistánu tuším.
A teda podle mě není dobrovolnost, že dám holce někdy v 6 letech pytel na hlavu a domácí vězení a žádné vzdělání kromě toho, že to takhle musí bejt.
To je prostě jen vymytí mozků.
assil:Mluvil o vesnicích v Afghánistánu tuším.
A teda podle mě není dobrovolnost, že dám holce někdy v 6 letech pytel na hlavu a domácí vězení a žádné vzdělání kromě toho, že to takhle musí bejt.
To je prostě jen vymytí mozků.
Jenže v Afghánistánu mohla být podobná situace, jako třeba v tom Ómánu, když tam byli Američani a nevrátil se tam Talibán, a ten rozhovor mohl pocházet z této doby. Nevím, jen to nemusí být tak jednoznačné.
No a vidíte, úplně stejně můžou oni koukat na nás, že tady necháme chodit holky polonahý a pak se divíme, že je otravují uchyláci a ani ty holky neučíme, jak s ev takové situaci mají chovat.
Každá kultura má své zvyklosti, některé pochopitelné, některé ne.
Ani, každá kultura má svoje zvyklosti.
Také vlastně nevím, jestli jsem emancipovaná "dobrovolně"( myšleno ve smyslu finanční i myšlenkové nezávislosti) nebo to bylo dané kulturním tlakem a výchovou. Ale líbí se mi to :)!
Muslimská kultura je mi cizí , nechtěla bych tam být ženou, vlastně ani mužem :)).
Doron:Ani, každá kultura má svoje zvyklosti.
Také vlastně nevím, jestli jsem emancipovaná \'dobrovolně\'( myšleno ve smyslu finanční i myšlenkové nezávislosti) nebo to bylo dané kulturním tlakem a výchovou. Ale líbí se mi to :)!
Muslimská kultura je mi cizí , nechtěla bych tam být ženou, vlastně ani mužem :)).
Asi takhle - mně se to zahalování také nelíbí.
Ale prostě vím svý a v muslimském světě jsem toho viděla dost.
Ono když s eto vezme kolem a kolem, tak ono se v poušti, kde je všude daleko a zdroje jsou omezené, emancipuje dost blbě :D tam prostě jeden potřebuje druhého, muž potřebuje ženu, aby se staral ao chod domácnosti a rodinu a on mohl ty omezené zdroje shánět, žena potřebuje muže, aby uživil jí a děti. Lidé tam musí víc držet pospolu a pak vznikají různá společenská pravidla, pro nás třeba i podivná.
A oni jsou divný v zahalování a my jsme třeba podivný v tom, že řešíme, jestli může kdysi muž startovat v závodě se ženskýma, jestli je to fér nebo není.
Ale ta problematika muslimského je samozřejmě hlubší.
Thielli:Na to mi nestačil ani celý semestr antropologie, ani těch XY předepsaných knih ke studiu = odpověď se sem fakt nevejde
Ale otázka vznesená dobře.
Thieli, děkuji za pochopení mého příspěvku 🙂👍
"Každá kultura má své zvyklosti, některé pochopitelné, některé ne."
jistěže, ale tohle je o něčem jiném
Aby nedošlo k mýlce, já s Vámi zcela souhlasím.
To není podstatné, jestli spolu souhlasíme, důležitá je úroveň diskuze, ale beru na vědomí :)
Já tady nechci nikoho přesvědčovat, že si myslí blbost, jen mi přijde škoda některé věci neuvést na pravou míru a pochopit, co tím člověk kovaný v tématu pravděpodobně myslel, záležitost pak získává úplně jiný rozměr.
Ale člověk to fakt musí zažít, i kdyby v rámci týdenní dovolený, aby to trochu pochopil, a ne jen z resortu, ale fakt jít i na ten jejich vidlákov a koukat.
assil:Mluvil o vesnicích v Afghánistánu tuším.
A teda podle mě není dobrovolnost, že dám holce někdy v 6 letech pytel na hlavu a domácí vězení a žádné vzdělání kromě toho, že to takhle musí bejt.
To je prostě jen vymytí mozků.
A neni to podobny, jako kdyz nas tady od mala oblikaji? Takovi Himabove napriklad se taky mohou pohorsovat, ze tady chodime nedobrovolne obleceni, no ne?
Proc nekomu nutit svuj zvyk?
Jj, mně šlo jen o to, jestli se vyjadřuju srozumitelně.
No a v resortu, tam většinou žádný místní ženy nepotkáme že jo..
chvd:A neni to podobny, jako kdyz nas tady od mala oblikaji? Takovi Himabove napriklad se taky mohou pohorsovat, ze tady chodime nedobrovolne obleceni, no ne?
Proc nekomu nutit svuj zvyk?
Ne, uznávám, že u nás nikdo nemůže chodit nahý, ale to skoro nikde na světě, ale může se každý rozhodnout, jestli bude chodit polonahý a nebo navlečený a k tomu rozhodnutí má alesoň nějaké základní znalosti.
Tam ty ženy žádnou takovouhle volbu nemají, v ničem.
Nebyla jsem v muslimských zemích...a to ani v resortu.
Jen jsem na škole poznala dost Syřanů. Nevím, jak chodili doma, ale když přišli studovat do ČR, byli to krásní voňaví kluci v bílých košilích, kteří se zcela přizpůsobili. A jestli praktikovali islám, tak rozhodně ne tak, aby si vynucovali nějaké ohledy.
A hlavně : Evropa i USA mají dost svých problémů doma. Těmi by se měli doma zabývat a ne strkat nos do cizích zemí a řešit problémy tam.
Ale je jednodušší kritizovat sousedku, že nemá umytá okna a doma se brodit ve sr..čkách, než si uklidit vlastní chlív. Je jednodušší poukazovat na problémy tu v Číně, tu v Barmě. Ono to nestojí žádné úsilí, stačí mlátit hu.bou.
assil:Ne, uznávám, že u nás nikdo nemůže chodit nahý, ale to skoro nikde na světě, ale může se každý rozhodnout, jestli bude chodit polonahý a nebo navlečený a k tomu rozhodnutí má alesoň nějaké základní znalosti.
Tam ty ženy žádnou takovouhle volbu nemají, v ničem.
A co je nám ( vám ) do toho? Žádají vás (nás) o radu?
Možná, že kdyby měly chodit polonahé, tak jak to vidíme na našich ulicích, bylo by jim to víc nepříjemné, než jejich "kukly".
Ono to má taky druhou stranu - možná by nechtěly, aby jejich muž okukoval polonahou sousedku. Já to nevím, ale vy taky ne.