Trickyvoo: Taky se mi stalo s prvním psem, že přes veškerou socializaci neměl rád děti, i když by jim neublížil, tak je spíš jen trpěl a náměstí se bál. To Malina je první, která tam ochotně jde a zatím se bála jen výšky a teď teda nově klavíru a u školy. No a teď mě napadlo, že vlastně napodzim naposledy byla se mnou u školy, když tam bylo dítě, které z ní dostalo hysterák, že se bálo psů a já pak jí tam přestala brát, důvod teda byl i ten, že jsme tam dlouho čekali a začala být zima, tak aby nenastydla, ale to Malina neví, třeba si pamatuje, že vyšlo dítě a děsně brečelo a od té doby tam nechodí? Mohla by se bát, že se to stane zas a ona tam už pak zas nebude moct? No zkusím ta cvičení, sedni, dej pac třeba....nějakou změnu to chce.
Já bych v tom nehledala takový složitosti.
Asi bych u tý školy kombinovala dva přístupy, jedna možnost je něco si tam nacvičovat, povely, odložení, odložení na úvazu, sebeolvádání, různý blbinky (dobrý na uklidnění je rozhodit pamlsky do trávy, ať si je vyčmuchává).
A druhá možnost, řeknu nějaký neurčitý neutrální povel "teď tady chvíli počkáme" a chci, aby byl pes v klidu. Třeba naznačím, že si může sednout nebo lehnout (ale nedávám povely), případně dám povel "místo", pokud ví, co to znamená. A pak si může dělat co chce, ale bude v klidu. Jakmile se pejskovi nechce být v klidu a chce furt někam odcházet nebo vyšilovat nebo cokoliv, vysvětlím mu trochu hnusně, že jsem to myslela vážně.
Který přístup zvolit (dá se to kombinovat) a jak moc na psa přitlačit nebo jak moc naopak jít přes blbinky a zábavu a ulehčovat mu to, to záleží na tom, co zvládne. Dá se začít s tím pozitivním a postupně přidávat chvilky, kdy chci, aby zvládl být v klidu bez zabavování. A ty chvíle prodlužovat. Napíšu vám ještě do SZ.