Dobrý den,už 25 dní sedí kakariky samička na vejcích,oplodněná jsou za 4 asi jen 2,při ranní kontrole budek bylo jedno naťuklé a ozývalo se pípání,super,řekla jsem si. Teď teda že jim už dám vaječnou směs,kontroluju pro jistotu budku a a vajíčko stejně naťuklé. Samice s ním nic neudělala. Nevím jestli mládě ještě žije,co mám dělat? Sedí opravdu pečlivě.
Nevím jak u kakariků, ale třeba u andulek je pípání z vajíčka slyšet i třeba den předem, než se mládě proklube. Nechte je, třeba se to ještě podaří :-)
No myslím si, že z toho už nebude nič, keď mláďa nepokračovalo v "urezávaní" čepičky, tak zrejme uhynulo, to sa stáva, ale koniec koncov to by ste po desitych rokoch chovu už mohla vedieť.
Chovám papoušky 8 let,andulky,rosely,zebřičky, z toho andule jsem i ručně dokrmovala a úspěšně,bohužel vždycky se mi stalo že mládata vyklubané zemřela nebo se nevyklubala vůbec a u kakariků jsem nováček,úplně,mám je cca. měsíc a půl.
No v inom vlákne píšet, že chováte 10 rokov, ale to je nakoniec jedno či 8 alebo 10. Pri ručnom dokrmovaní ste hľadala príčinu úhynu holátok ? Nebolo to nízkou teplotou ?. Pri ručnom odchove holátok sa nezaobídete bez inkubátora, nedá sa docieliť bez regulácie ideálna teplota a veľmi dôležitá je i vlhkosť v priemere okolo 70% percent /podľa druhu/.
Prvního papouška jsem si pořídila před osmy lety 13. ledna-. Mám to v hlavě pořád. Napsala sem že odchov byl úspěšný a do rodin si odvezly 4 krásné ptáčky. Krmila jsem je od 8 dne a bez inkubátoru. A než se na mě svrhnete jak moc jsem riskovala a že jsem ohrozila ptáčky bylo to tak,že samička uhynula na francouzké pelíchání,bohužel byla pořád v budce tak jsem to neměla čas spozorovat. Samozřejmě jsem inkubátor neměla,jela jsem do brna koupit směs na dokrmování,jinak sama od sebe bych to neriskovala,