Aktuálně: 3 555 inzerátů216 163 diskuzních příspěvků18 327 uživatelů

Příspěvky uživatele

trojAAAcko

trojAAAcko
trojAAAcko 27.09.2024, 16:45:50 xxx.xxx.7.123
»
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 27.09.2024, 16:25:10

Bereme vždy jak to jde a když je slunečno. Udělal jsem do okna takový rám, dal tam pletivo a namontoval do okna abychom mohli větrat bez “chytání” a uzavření v kleci. Přítelkyně tam udělala ze dřeva různý možnosti prolézaček, hraček aby se taky zabavil. Zrovna můj byt bych úplně nenazýval slunečným bytem, ale možnost slunění má - ještě jsme dali v místnosti UVB (mám jich docela zásobu 😃) aby svítila do prostoru když třeba je zataženo a prší. Před pár měsíci si koupila přítelkyně s rodiči dům (kde byl i chovatel ptactva) kde jsou venkovní voliéry - tam ho nedáváme, protože to chce opravit, ale když tam pracujeme tak je třeba v kleci na zahradě kde na nás vidí a zároveň je i na sluníčku. Bereme i na výlety, koupil se kvůli tomu i batoh pro papoušky na ktery si zvyknul a sám tam automaticky zalézá když ho vezmem na záda viz foto. Takže osobně si myslím, že sluneční svit má. 

Edit: Můj byt ještě má uzavřený vnitroblok kam s ním taky chodíme. 

Obrázek Obrázek
trojAAAcko
trojAAAcko 27.09.2024, 15:40:27 xxx.xxx.7.123

Zdravím,

už nějakou dobu řeším s přitelkyní jedno téma a nějak nemůže dojít k jednoznačnému závěru. Jedná se o to, že si všímáme už delší dobou u naší Aratingy černých “čárek” či skvrn na koncích peří viz. foto. Hledali jsme různý články, diskuze i na zahraničních stránkách a je to spíše matoucí než vysvětlující. Někdo píše, že je to primárně jen špatnou stravou nebo pak jsme se tak koukali na fotky a videa chovatelů na sociálních sítí kde to měla pomalu 50% Arating a nikdo se k tomu nevyjadřoval, že je něco špatně. Tak jsem se rozhodnul zeptat tady.

Dotaz teda zní čím vším takové černé fleky můžou být způsobené, jak velká spojistost je se stravováním apod….

Rád bych napsal i to co čím ho krmíme, ale krmení a případné cvičení papouška má spíše v režii přítelkyně a já si to moc nepamatuji (mám i svých starostí dost 😃). Jinak naše Aratinga má spoustu pohybu a není vidět, že by ho něco trápilo. Tím jak mám jednosměnný provoz a přítelkyně 3 směnný tak jednou za tři týdny se zavíra týden do klece (jen po dobu ranní směny) jinak má převážně volný pohyb, protože buď je doma přítelkyně nebo já. Je z něj hodně dobrý letec a skvělý společník řekl bych, že bývá až moc vlezlý a otravný kolikrát. 😃 Před pár měsíci (v tu dobu už ty černý fleky měl) jsme s ním šli na kontrolu na veterinu kde udělali komplet testy a všechny vyšly v normě.

Obrázek
trojAAAcko
trojAAAcko 27.09.2024, 07:01:14 xxx.xxx.3.37

Zdravím, 

jestli to chápu dobře tak Agama je už dospělá a Vy snažíte krmit denně? Škoda, že jste přiložil/a foto popřípadě váhu jedince (za mě je jen udání váhy trošku zkreslující kvůli “velkému” rozptylu velikosti Agam apod…).  Pokud to chápu dobře tak sarančata pravidelně objednáváte, ale přijdou třeba z třitiny mrtvé? V tomto ohledu bych možná popřemýšlel třeba o změnu dodavatele, protože hodně lidí kteří mají jen Agamu a odmítají si to chovat sami doma tak jen objednávají a jsou spokojeni a nemají z dopravy úhyny. Jestli Vám i doma umírají tak by to ještě chtělo i dohledat potřebné podmínky pro aspoň pro “udržení” na živu než půjdou na zkrm.

Jinak důvodů proč nechce šváby může být několik. Jestliže je hodně vykrmená - nemá potřebu si zvykat na něco jiného a jednoduše si počká dokud nedostane sarančata na které je zvyknutý. Další faktor může být počasí poslední 1-2 týdne kdy nebylo úplně slunečno a chladněji což může mít za důsledek menší útlum - menší žravost a tudíž i horší přeučování. Pokud teda chcete opravdu přeučit na šváby tak to bude chtít udělat hladovku dostatečně dlouhou.

Vzhledem k tomu, že se jedná pravděpodobně o dospělou Agamu tak živočišná strava už není nutností a není úplně nutné je živočišnou stravou krmit každý den. Zelený každý den (prostě ať má k tomu přístup nonstop) a ty sarančata bych nechal jen jako doplněk jak zmiňujete. Třeba 2-3x týdně, ale také záleží kolik tich sarančat dáváte a jaké velikosti. Pokud teda chcete přeučit na šváby tak následně ty šváby by měl mít pořád jako ten “doplněk” co dostane jednou za pár dní.

trojAAAcko
trojAAAcko 21.09.2024, 12:27:26 xxx.xxx.82.69
»
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 21.09.2024, 10:40:54

Jooo, kdybych si to všechno pamatoval. 😃 Někde to mám asi zapsaný o co se jednalo a další podrobnosti, ale spíš ne. Co si pamatuju tak bylo, že buď mi udělá obyčejnou pitvu nebo to někam pošle právě na ten rozbor (bakterie, virus,…. jako u Vás)  za nějakých dva tisíce, ale že pokud mi bude dělat jen pitvu tak posílat nebude, protože už by to nemělo z nějakého důvodu smysl. Mně padla ta samice ze dne na den (během začátku týdne), ale zas jsem nechtěl dávat 2 tisíce když by možná bylo pozdě a ještě by to stálo 2x víc než byla kupní cena té samice. Tak jsem si nechal udělat jen pitvu u veterináře a dál jsem se o to nezajímal.

trojAAAcko
trojAAAcko 21.09.2024, 10:29:05 xxx.xxx.82.69
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 21.09.2024, 09:06:06

V mém případě jsem odnesl mrtvého jedince (následující den) na veterinu kam chodím a veterinář mi řekl, že buď udělá pitvu (ten den) a možná něco zjistí anebo to pošle do Prahy na rozbor kde mi to zjistí s velkou pravděpodobností. Jenže mi říkal, že by možná bylo už pozdě na ten rozbor (než to pošle, dorazí,… + 1 den než jsem došel na veterinu) a pak mi vysvětloval, že po jeho pitvě už problém v tom, že v Praze by neměli moc šancí. Bohužel si to vůbec nepamatuju proč a v čem je ten problém, protože je to už rok a půl a veterinární terminologie které veterinář rád používá jsou mi cizí. 😃 Kvůli otevření zvířete za účelem pitvy a pak následné odeslání by mohlo k něčemu dojít (kontaminace?) - jakoby asi by to šlo zvolit obojí, jenže výsledky na rozboru by mohly mít nějaké zkreslení a vlastně jsou to vyhozené peníze, protože to není moc levný a důvod se člověk nemusí dozvědět vůbec.

Možná se někdo přidá a vysvětlí kde by mohly být problém apod… Já už nemám tušení. 😃

trojAAAcko
trojAAAcko 21.09.2024, 07:58:08 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Honza z 20.09.2024, 09:54:02

Jsou dvě možnosti a ani jedna Vám už nebude nic platná, protože dnes je už víkend. První je pitva kterou by měl veterinář se specializací na plazy zvládnout - jenže to chce nejlépe max druhý den odnést na veterinu což dneska o sobotě asi bude problém. Druhá možnost je přes veterinu to poslat někam do laboratoře aby udělali rozbor (už nevím jaký, v mým případě by to šlo do Prahy). Jenže to chce taky max 2 dny od úmrtí jinak Vám už nic nezjistí. Už je to rok a půl co jsem to řešil u jiného plaza. Pitva byla za 600Kč a ten rozbor byl kolem 2 tisíc myslím. S tím, že je jedna volba, nejde si zvolit oboje (pitva a pak rozbor). Bohužel si myslím, že je pozdě řešit pitvu / rozbor, teď si můžeme jen zapolemizovat čím to mohlo být.

trojAAAcko
trojAAAcko 21.09.2024, 07:40:10 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Maťula65 z 20.09.2024, 07:22:17

Když tak pro příště, z hlavy vím, že kolem Plzně jsou 3. specialisti na ptactvo. Plzeň-Lobzy, Starý Plzenec a Třemošná. V lobzích jsem nebyl, ve Starým Plzenci se musíte objednat s předstihem, jinak si účtují poplatek za neobjednání (myslím 600) - se služby od pana veterináře jsme nebyli nijak spokojeni a cena přesahoval nejen 2x cenu papouška, ale když jsem to všechno počítal, tak mi to vyházelo asi tak 2500-3000 za jeho neprofesionální práci. Přitom na stránkách má jak se jedná o odbornou kliniku a spolupracuje s Plzeňskou Zoo. Pan v Třemošný nemá uvedeno na stránkách, že dělá ptactvo - “psy, kočky, malé zvířata”, ale je to chovatel ptactva (co si vzpomínám tak se zmiňoval o Amazoňanech) a ptactvo dělá taky. My jsme byli vždy spokojeni v Třemošné.

trojAAAcko
trojAAAcko 12.09.2024, 15:28:04 xxx.xxx.17.187

Snad link pomůže s výběrem správné lokality a kam se popřípadě doject podívat. Jinak by to nemělo být až tak těžký ho najít, někdy hold sehraje roli den blbec a souhra náhod kdy se to prostě nepodaří najít. Občas si chci vzít oblíbené tričko a nenajdu ho a za týden na něj narazím náhodou. 😃

https://www.inaturalist.org/observations?nelat=51.000815832288595&nelng=18.727196409699406&subview=map&swlat=48.59752437905239&swlng=12.047508909699406&taxon_id=68328

trojAAAcko
trojAAAcko 09.09.2024, 10:25:22 xxx.xxx.9.235

Já bych chtěl napsat jen dvě věci.

1. “jakého byste víc doporučili hada k chovu pro začátečníka. Krajtu tmavou nebo hroznýše královského?” - Pokud bych měl rozhodnout čistě mezi těmito dvěma druhy tak rozhodně Hroznýše. K. Tmavá pro nazačátečníka fakt ne.

2. Pokud by byla možnost volného rozhodnutí a je zájem pro “mohutného” hada pro začátečníka tak K. Královská je nejlepší volba jak zmíněno. Jenže bych jen dodal jednu drobnost u těchto Krajt která tady nepadla, ale stojí za zmínku. Občas si můžou dát “hladovku” která může trvat nějaký ten měsíc což může začátečníka zarazit. Dost často se na to pak objevují dotazy typu proč už dva měsíce K.K. nežere a co s tím. Pokud je Krajta dobře krmená - následně je tělesně na tom též dobře (vykrmení Krajt K. není takový problém) tak je pravděpodobné, že si tu hladovku dá.

trojAAAcko
trojAAAcko 07.09.2024, 10:59:32 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 07.09.2024, 10:23:20

Osobně se přiznám, že takhle jsem to úplně nemyslel a ani nezamýšlel napsat. 😃 Sám bych to takhle z toho svého textu nepochopil, ale pokud někdo má ZTP nebo práci z domova, že má třeba neustálý home office tak úplně nevidím problém mít jen jednoho kdy se člověk je schopen o něj neustále starat a dělat “společnost”, ale určitě jsem nechtěl naznačit, že člověk je schopen nahradit jedince druhu kterého chová. To reálně samozřejmě nejde.

trojAAAcko
trojAAAcko 07.09.2024, 10:53:39 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Kilian z 07.09.2024, 10:14:43

Já neříkal, že člověk dokáže nahradit “parťáka” druhu ve svém chovu. Samozřejmě, že nedokáže a není to jen u potkanů, osmáků, ale napříč všemi různými druhy které jsou nějak sociálně založený, ať už to byli třeba i papoušci.

Řekl bych, že se tu trošku ztrácí kontext a za sebe ukončil. Většinu svého pohledu jsem již výše zmínil takže dodám už jen, že po zadání “morče chov” mělo zmíněno rozmnožování s daty jen 1 z 5 (4. v pořadí). Jinak poznámka od Varaxi “Ona sama píše, že ta morčata dala dohromady mimo vhodný termín a ta že se poprala” mi nesedí, protože nikde sama nepíše, že je dala mimo termín a v 8 měsících by to dle informací které vyhledala Kometa mělo být i v pohodě. Od 6 měsíců do 12 s tím, že i s jejím zkrácením na 9 měsíců které dodala by to mělo být pořád v pohodě. Zda to byla náhoda, že se “trefila” v období nebo bylo první pokus o spáření nastudované bohužel nevíme, ale očividně byla chyba někde jinde. Máme jen zlomek informací a většina textů tady jsou jen domněnky a teorie (samozřejmě i z mé strany), ale rozhodně z toho nehodlám dělat jistý závěry, že si informace třeba nezjišťovala popřípadě, že se bude jednat o “množírnu” apod… které tu zazněly. Když nemám informace tak nebudu dělat předčasné závěry a to je proč jsem vůbec reagoval a měl i pochopení. Nikdo z nás asi u zadavatelky nežil rok a půl a by mohl dělat takové výsledky. Také jsem i psal, že dotaz je z půlky zbytečný, protože takové informace se dají snadno vyhledat tak jak Kometa názorně ukázala. 

trojAAAcko
trojAAAcko 07.09.2024, 09:22:14 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Kilian z 07.09.2024, 09:08:48

Tak já morče ani nemám a hlavně morče můžete mít jedno jen pod podmínkou, že se mu budete věnovat 24/7. Můžeme to přirovnat třeba i králíkům apod… kde tu pozornost vyžadují. 

Proto se všeobecně doporučuje dávat více jedinců, protože kdo ten čas má? Málokdo, například u myšek je potřeba víc samic jinak Vám holata neodrostou, protože se samice střídají a pomáhají si. Lugubrisy jsou též sociální a pokud jich nemáte víc tak vám taky nebudou klást vajíčka. 

trojAAAcko
trojAAAcko 06.09.2024, 19:32:54 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 06.09.2024, 19:00:21

Vezmeme si například toto vlákno ano? A trošku pro ty méně chápavé. (Bral jsem to podle IP adresy xxx.xxx.141.100)

Váš první text.

Velmi dobře souhlasím se vším co je tady napsáno, pan Jari je u mě ustrasenec, co leze těmto pomatencum někam.

- Velice zajímavý text o chovu papoušků 😉

Druhý.

Za mě jste jenom ovce,které jdou cestou kterou jim někdo zada a nesnaží se přemýšlet jestli je cesta správná nebo ne. Proto mám pro vás vzkaz . Beee.

- Opět velice zajímavý text o chovu papoušků 😉

Můj první text.

Za sebe bych jen dodal, že pozitivní seznamy mají všeobecně účel zrušit chov, protože údajně jedinci v zájmových chovech trpí (tento důvod, ale nebyla původní myšlenka k zavedení pozitivního seznamu). Původně šlo o zrušení chovu kvůli zamezení rizika “opětovného covidu -19” - snížit rizik přenosu nemoci ze zvířete na člověka (zoonóze) a účel úplně není zamezit výskytu nepůvodních druhů, přestože to bude mít na to vliv taky. Na toto téma jsem párkrát tady zveřejňoval link kde se o tomto tématu hovoří a pošlu ho sem znova. Zejména na invazní druhy a biologických invazí se zmiňoval p. Patoka. Celkově na téma pozitivních seznamu a invazních druhů. Jinak doporučuji shlédnout celé (hovoří se o vzdělávání veřejnosti, vliv soukromých chovatelů a jejich spolupráce se Zoo,…), ale jinak jen přednáška p. Patoky je od 5:34:00. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Q5ufz3tyGF0 Ptactvo jako takové je dobrým přenašečem nemocí (viz holuby ve městech,…) a jedinec nemusí mít nutně zdravotní problémy, ale i tak můžou nakazit naše původní druhy ať už naše ptactvo nebo jiný druhy (p. Patoka to zmiňoval na Racích). Nechci dělat z komára velblouda, že hned nějaký Mníšek tady vyvolá další epidemii a apokalypsu, ale může to schytat náš původní druh a rozhodit tak zase o trošku víc naši biodiverzitu. Jinak například na přenos chřipky mám hezký článek který se tomu zabývá a je to i za mě hezky všechno popsaný - je v angličtině, ale v dnešní době překladačů to nebude pro nikoho problém. 😉 + je tam krásný orientační obrázek na začátku. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352771415000026 Ohledně problému s invazními druhy se nebudu nijak rozepisovat, ale osobně bych určitě nechtěl podpořit seznam invazních druhů další druhem. Krásně to tu napsal Jiri24 a krásný příklad s Mývalem Severním. Úplně bych neřekl, že je u nás přemnožený, ale nemá u nás přirozené nepřátelé a logicky se mu daří, protože má i široký jídelníček. Za sebe bych řekl, že je to krásný škůdce u nás a není divu, že je zakázaný s kombinací “neposlušných” chovatelů. 😀 Takže každý volný nepůvodní druh má negativní dopady - někdy i v něčem pozitivní, ale podle mě oproti negativním dopadům jsou pozitivní vlivy zanedbatelné.”

- Text kde jsem upřesnil důvod proč vzniknula myšlenka pozitivního seznamu, zveřejnil jsem link kde ing doc Patoka rozebírá problematiku invazních druhů a jejich hrozeb. Dále jsem nastínil rizika přenosu chorob z invazních druhů. Opět zveřejnil link kde je podrobně rozepsán typy a přenost chřipky mezi živočichy. Na závěr jsem dodal svůj pohled a názor na toto téma a problematiku. Pokusil jsem to složit text tak aby byl srozumitelný a posloupně dával smysl - Úvod → rozepsání problematiky → závěr.

Můj druhý text.

Mně ta IP adresa je hodně povědomá. 😃😃 Hrozně mě baví jak tento typ lidí vlastně jen “uráží” ostatní jaké jsou “ovečky”, ale přitom oni jdou proti systému jen z principu bez rozumného nebo komplexního vysvětlení proč a vlastně jediný výsledek je jen jejich dobrý pocit jací jsou rebelové…. 😃 Ani se nějak nesnaží pohlédnout na problematiku z komplexnějšího hlediska - asi to ani nezvládnout, ale ostatní zas “uráží” ostatní, že neumí přemýšlet. 😃😃 Takovým lidem osobně říkám “Ortel skupina”. Ortel jako takový jsou fajn jen mi přijde smutný jaký obrázek si o nich udělala veřejnost díky jejich vlastních fanoušků. 😃 Co se nadělá no. Samozřejmě nemám rád škatulkování tak bych si dovolil říct, že aspoň Tom50 napíše vysvětlení a proč si to myslí takže jeho si aspoň cením, že všechny jeho nározy si odůvodní a jeho dlouhé texty si rád přečtu.

- Moje reakce mířená na určitého člena diskuze za sdílení svého názoru který ano, nemá souvislost s daným tématem v tomto vláknu. 

Když si shrnem dva příspěvky v tomto vlákně nás dvou. Tak můj první byl k tématu a druhý ne. Ve Vašem případě nebyl nijak k tématu ani jeden. 😉 Takže si osobně myslím, že jsem v richtigu (pochází to z němčiny tak si to dovolím psát s “g”) aspoň z tich 50% zatímco ve Vašem případě je to 0%.

Jestliže z matematického hlediska (nebo spíše z počtového hlediska - matematika jako taková nepracuje s čísly nýbrž s písmeny) nejste zdatný tak bych to možná ještě mohl kvůli Vám převést do Braillova písma, protože zřejmě nevidíte co píšete. 😉

trojAAAcko
trojAAAcko 05.09.2024, 14:50:06 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 05.09.2024, 14:11:34

Ano, to je hodně dobrý point, ale jak já mám ve zvyku - hodím do toho další vidle. 😃

Zadavatelka nezmiňuje zda si informace zjišťovala nebo ne. Jestliže ano tak třeba článek nebo text na nějaké stránce odkud se čerpá nemusí být uvedena doba plodnosti samic. Na příklad u plazů jsem se s tím zatím nesetkal, u hlodavců ano, ale také ne na každý stránce odkud jsem já čerpal. Když se píše čistě jen o rozmnožování, potom se počítá s tím, že jedinci jsou plodný a vlastně trošku to postrádá smysl tam dodávat i období plodnosti a u celkového přehledu se píše věk, povahy, krmení apod…, ale plodnosti tam kolikrát chybí a ne každého to může hned napadnout aby si ještě dohledal plodnost. 

Takže ano - dotaz je z části zbytečný, protože se to dá dohledat když člověk chce. Nikdo z nás nevíme odkud čerpala informace a jestli vůbec čerpala. Spoustu neznámých a i tak se ozve někdo kdo to má tendenci nazvat “množírnou” (což byl jediný důvod proč jsem vůbec reagoval) když to má svoji definici i v zákoně a nejednou jsem se setkal s takovými co vysoký počet odchovů nazýval “množírnou” přestože konkrétní chovatel to měl na IČO a o ty zvířata se staral. Mě osobně to dokáže pěkně vytočit jak si to může někdo dovolit. 😃

Aspoň, že zadavatelka to zkusila (asi snad) jen jednou a ne opakovaně a před druhým pokusem se tu informaci již snaží dohledat. Chyby začátečníka a já jich měl taky dost a pořád mám, ale co si budem, málokdo veřejně vypíše všechny svoje chyby v začátcích. Příště už bude zas chytřejší i zkušenější.

trojAAAcko
trojAAAcko 05.09.2024, 13:49:33 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 05.09.2024, 12:40:21

Upřímně mi taky přijde dotaz z půlky zbytečný, protože jestli má morče přes rok (což podle dotazu to tak vypadá), tak je to dlouhá doba na dostudování informací jako je třeba konkrétně i rozmnožování - kdy jsou plodný či jak udělat podmínky pro úspéšné rozmnožení apod… (obecně). Zrovna i ta plodnost je u tich hlodavců (savců) je podle mě jednoduše dohledatelná. 

Osobně postup - zjištění podmínek chovu (ubikace, teploty, krmení apod…) → přípava chovu → koupě jedince → dodatečná samostudie (například rozmnožování), mi přijde v pohodě. Občas to může být zrádný, protože například u plazů - Agama Vousatá může mít samice snůšku neoplozených vajíček sama od sebe, ale ohledně takových druhů to bývá často připsaný i na stránce odkud čerpáte takže to rovnou zjistíte pravděpodobně při zjišťování podmínek.

Takže ano, po nějakým roce by to už měla být taková informace nastudovaná, ale jak jsem psal, jisté pochopení proto osobně mám. 

Jen na okraj bych dodal, že vzhledem k tomu, že to někdo nemá nastudovaný jen naznačuje to, že se nebude jednat o “množírnu” jak bylo výše zmíněno.

Proč chcete mláďata? Máte chs, nebo jste množírna?

 Kdyby si někdo chtěl udělat vědomě množírnu tak podmínky chovu ho zajímat nebude a jediný co bude zjišťovat je právě rozmnožování a tudíž takový “zbytečný” dotaz by tu podle mě ani nepadnul. 😃

trojAAAcko
trojAAAcko 05.09.2024, 08:24:45 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 05.09.2024, 06:39:37

To ano, nejdřív si zjistí informace, ale z prvu nejdřív podmínky chovu a jak se má o to starat. Rozmnožování Vás jako začátečníka nijak ani zajímat upřímně nemusí - pokud si pořizujete jen jednoho jedince a jak to já chápu tak to byl i tento případ.
Pokud bychom chtěli začínat s chovem, ale nejdřív si všechno nastudovat - podmínky chovu, anatomie zvířete, způsob rozlišování pohlaví, rozmnožování a další tak bychom taky mohli celý život jen studovat a nikdy bychom taky nemuseli začít. Taky když dnes máme internet tak tich článků a studií se dá najít opravdu mnoho.

Kdyby byl dotaz čím má třeba krmit nebo kde a jak se má morče správně chovat když už ho má třeba rok tak bych s Vámi bezesporu souhlasil, že takový základ má být už nastudovaný, ale v tomto případě mám já osobně i pochopení.

trojAAAcko
trojAAAcko 04.09.2024, 20:06:08 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele zjarda z 04.09.2024, 16:36:18

Upřímně nevím za co dostávám gratulaci. 😃 Hodně jsem váhal jestli mi to vůbec stojí za to reagovat. Buď napsat elaborát u kterýho by se neměl čeho chytit a následovaly by další urážky nebo by nepřišla odpověď vůbec. Tak jsem zvolil něco kratšího. Rád si přečtu jakýkoliv názor a budu diskutovat o něm, ale urážky z ničeho nic není názor. 

Mně osobně je mi jedno (samozřejmě v nějaké normální míře) co si ostatní o mně myslí. Už jsem slyšel všechno možné na moji osobu (FB je na to super). 😃 Jestli si někdo myslí, že jsem třeba arogantní - ano, z půlky určitě jsem, ale tu půlku se vždy snažím soustředit na ty kteří si podle mě “zaslouží” díky svým vyjadřiváním. 

Děkuji za poklonu, ale příště mi to psát nemusíte. Nejen, že se pak červenám, ale jsem také dostatečně narcistický na to, abych se pochválil sám (přítelkyně říká). 😃

trojAAAcko
trojAAAcko 04.09.2024, 13:42:10 xxx.xxx.20.10
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 04.09.2024, 12:07:42

To ano, ale upřímně na základě odpovědi od KVS mi už přijde zbytečný se v tom dále rýpat a rozebírat to takovým způsobem. K ověření mi stačí jméno a kraj - tyto dva údaje dostanu snad vždycky v prvních dvou SMSkách popřípadě telefonátem. Jméno sdělí vždycky ze slušnosti a řeknou i kolikrát město / kraj kde bydlí (buď sami nebo když se zeptám) kvůli osobnímu předání. V tu chvíli si to jednoduše můžu ověřit na příslušné KVS. Ten člověk o tom nemusí ani vědět, já budu mít čistou hlavu, že jde jedinec / jedinci jdou do povolaných rukou a všichni jsme spokojeni. Než si to zbytečně komplikovat a přímo na kupujícího si klást podmínky, co mi má ukázat / předložit. Principově mi to přijde jako když zaměstnavatel chce čistý trestní rejstřík nového zaměstnance. V mém případě to v podmínkách nástupu měl každý zaměstnavatel, ale přinést to chtěl jen jeden. Ti ostatní zaměstnavatelé si mě možná ověřili sami - nevím, ale pokud ano tak mě museli obejít a já o tom taky nevím.

Jinak děkuji za Vaše poznatky. 👍

trojAAAcko
trojAAAcko 04.09.2024, 11:52:11 xxx.xxx.20.10
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 04.09.2024, 09:03:49

Ano, pokud by se prodej řešil přes smlouvu tak si tam můžu stanovit takové podmínky. Jenže pokud bych prodával přes smlouvu tak si troufnu říct, že bych byl jediný v ČR který by to takhle dělal (co se týče prodeje plazů - bez registrace CITES apod…). Možná někdo prodává třeba Krajty Královské přes smlouvu, ale nikdy se mi to nestalo a nikdy jsem neslyšel, že by to někdo dělal například u běžných druhů plazů či i jedovatých. Je otázka jestli bych někdy něco prodal tímto způsobem kdybych vyžadoval předložení povolení k chovu či jiný dokumenty a ještě přes smlouvu. Každopádně je to ve výsledku úplně jedno, protože jsem si takovou situaci chtěl ověřit / zjistit jak to nějak funguje a dostal jsem odpověď od plzeňské KVS. Z ní chápu to, že Skeeve měl pravdu. Očividně nemůžu vyžadovat předložení povolení k chovu od chovatele / kupujícího, ale pokud chci tak si to můžu ověřit na příslušné KVS budoucího chovatele. 

“Obecně platí, že k chovu druhů vyžadující zvláštní péči je legislativně nutné povolení místně příslušné veterinární správy. Vy jako chovatel, který má pravomocné rozhodnutí o povolení chovu jedovatých hadů, by jste měl přesouvat (darovat, prodat) tyto hady pouze do registrovaných chovů, tak jak to je určené v rozhodnutí. Ověření, zda-li má budoucí chovatel povolení k chovu druhů vyžadující zvláštní péči si jako neúřední osoba můžete ověřit na příslušné veterinární správě, kam budou zvířata přesouvána.”

trojAAAcko
trojAAAcko 03.09.2024, 19:40:09 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele Skeeve z 03.09.2024, 18:35:04

Teď jsem ještě přemýšlel a podle mě je to jedno, že chovatel není úřední osoba, protože to povolení není doklad totožnosti, ale doklad oprávnění k nějaké činnosti. Pokud je v mé odpovědnosti to prodávat jen těm co povolení mají tak ho podle mě vyžadovat můžu. Možná se pletu, nejsem si tím rozhodně 100% jistý, ale dává mi to tak smysl. Jako určitě bych nechtěl ještě občanku abych si ověřil (k čemu tu pravomoc rozhodně nemám), že to je jeho povolení - i ta pravděpodobnost je hodně minimální, že nebude jeho. 

Každopádně je daný, že je smějí chovat jen dospělí (18+), smím to prodávat jen dospělím a pokud mi přijede nějaký mladík u kterýho si nebudu jistý tak občanku nemůžu chtít, ale to povolení je jediný způsob “jak si to ověřit”. 

Možná teď mluvím z cesty, ale takhle to chápu já.