To jste si zas někde přečetla, že?
Ne, nepřečetla. Vy máte svou zkušenost - tedy dědečkovu. ( Komu čest, tomu čest. Překvapuje mě, že s těmito zkušenostmi vám nevadí příklon k Německu ) Já mám zkušenost z druhého konce republiky, ne osobní - tak stará nejsem, ale podobně zprostředkovanou. Z Pankráce a právě z Terezína. Znala jsem rodinu z Bohušovic, která měla Terezín “u nosu”, jejich syn ( a moje profesorka z gymplu ) tam byl zavřený, když vybrali Němci Roudnické gymnazium. Znala jsem dva lékaře, kteří jako medici likvidovali tyfovou epidemii v Terezíně. Rodiče znali v Příbrami ředitele Lukeše i rodinu Stočesovu. I ostatní učitele, kteří nevěděli, jestli řádění gestapa skončí.
Ilustrace jací byli Němci? Překvapuje mě, že zmiňujete Němce. Většinou se mluví o nacistech - asi z jakého si nacistánu.
Nevěříte, že Ukrajinou to neskončí. Nevěřím narativu o Ruské cestě na západ. Ne proto, že bych Rusku věřila, jak píšete, ale Rusko nemá sílu ani na to, aby obsadilo celou Ukrajinu. Kdyby ji chtělo zničit a Ukrajinou projít, tak by to udělalo. Ale, co by z toho mělo? Západní Ukrajina je zničitelná, ale není obsaditelná. O státech NATO dále na západ nemluvě. Jaderná síla je na obou stranách.
Opravdu nevím, co volal jaký prezident v Terezíně. Tak prezidenta máme jen jednoho a je chyba, že mu lidi nevěnují dostatečnou pozornost. Ať už ho volili nebo ne. Je to prezident a jeho projevy by lidi měli poslouchat.
Víte, co dělali Rusi naším občanům? Ale to je jasné uplatňování kolektivní viny. Snad byste mohla mluvit o Stalinově režimu, o stalinistech. Nebyli to náhodou Ukrajinci ? Byli to jedním slovem sověti, národnosti se nerozlišovaly. A když jsme u těch Rusů, slyšela jsem svědectví (očité, se píše, že ) o tom, co vyváděli Ukrajinští fašisté a nacionalisti za II. sv. na Ukrajině. Bojovali proti Stalinovi tím, že vraždili polská, ruská a česká nemluvňata.