Aktuálně: 3 798 inzerátů208 712 diskuzních příspěvků18 232 uživatelů

Příspěvky uživatele

orionka-2

orionka-2
orionka-2 19.05.2024, 09:18:52 xxx.xxx.64.54

Cvaká zuby, protože ji něco bolí. Je to jiný projev třasu. Nemusí to být nic fatálního. Starého psa může zabolet cokoliv - od zubu po přeleženou nohu, špatně šlápne…….Některý pes zakňučí, jiný si zacvaká zuby.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 23:04:31 xxx.xxx.64.54
Plaka:

Proč tady trolíte čestinářské téma, se nudíte?


Trolí se napříč tématy. Stačí se začíst. Do tématu Čeština se dá vložit téměř cokoliv. Však tam máte češtinářské perličky.  Tak jaképak trolení ?

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 14:52:03 xxx.xxx.64.54
megi-the-pes:

Našla. Film jsem neviděla a Čapkové u mě skončili topením štěkanátek. To bude taky česká specialita.


Nevím, jestli je to česká specialita, nevím jestli Čapkové topili štěňata. Různé země mají různá specyfika : Angličani, ti milovníci psů, řeší vysloužilé závodníky oběšením. Nebo už ne?

Abych nebyla špatně pochopena, rozhodně topení psů neschvaluji, stejně jako topení koťat. Lidi jsou pokrytci, než by kotěti křápli hlavičkou o schod, tak ho nechají bojovat o život v kíblu z vodou.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 14:14:02 xxx.xxx.64.54
balu:

Proto dostal od Kodeta holí. 

Ve slušné společnosti si neznámí lidé vykají. (ano, komunisti si tykají a oslovují se soudruhu a soudružko)

K Vietnamcům nakupovat nechodím, ale když jsem dřív občas zašla, to jejich tykání mi dost vadilo. Protože jako slušně vychovaná bych cizímu člověku netykala, ale co s člověkem, který mi tyká? Není to tím pádem vyrovnaný vztah prodávající - kupující. Vietnamci tu žijí několik desetiletí, za tu dobu by už měli mít jazyk zvládnutý aspoň tak, aby takové faux pas nedělali. 


Na to platí moje - nesuďme cizince tak přísně. Jestli se nepletu - v Brně ? Tam k nim přece nemusíte chodit.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 14:08:56 xxx.xxx.64.54

Ještě na IF se řešilo : tykat si v diskuzi, či nikoliv ? Někomu to vadilo, někdo propagoval, že na internetu se tyká - mladší ročníky ?

Jak vidíte, já žiju ve slušné společnosti a všem vykám ! 😀

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 14:06:19 xxx.xxx.64.54

Ano, cizí lidé ve slušné společnosti si netykají (pokud si nedají vzájemně souhlas).

Je to jak kde, některé jazyky nerozlišují a tak sem rozšíření tykání vlastně přináší cizinci a Češi se opičí, protože přece vždycky, to co šlo z “venku” bylo lepší. Tak je nesuďme příliš přísně - ty cizince.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 14:00:45 xxx.xxx.64.54
Fikovnice:

Jj, ta reakce Kodeta…tu tady asi znají všichni…🙂.

Ano, cizí lidé ve slušné společnosti si netykají (pokud si nedají vzájemně souhlas).

Já jsem třeba dost “tykací typ”, ale odsud - potud. A v poslední době mě trochu děsí 🙂 nabídky k tykání od lidí od nás z domu. Ovšem od lidí ve věku 80+, tj. těch, kteří mě znali jako dítě. Sice mě to těší, ale mám k těm lidem úctu a přijde mi to jaksi nepatřičné. No ale řada z nich si to přála výslovně, tak jsem to odsouhlasila.


Já jsem výrazně “vykací typ” - to mi staříci tak máme. I když jsme prošli soudruhováním, tak s nadřízenými, ani s učiteli jsme si netykali.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 13:57:34 xxx.xxx.64.54

Tak jsem jen koukla do Googlu :

Ve vietnamštině neexistuje tykání a vykání v podobě, jakou známe v češtině.

Proto vitnamští obchodníci nebudou řešit, když jim někdo tyká a já nebudu řešit, kdyby tykali mně. A nebudu jim dávat lekce z angličtiny - když to neumím.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 13:48:47 xxx.xxx.64.54
Buggyra:

To, že někdo tyká mně, neznamená, že já mu budu tykat taky. Že někdo nemá úctu ke mně, neznamená, že já k němu ji také mít nebudu. Beru to tak, že cizinci se u nás často učí češtinu od nějakých známých, s těmi si tykají, no tak holt tykání je jim bližší, otázka je, do jaké míry si to uvědomují, a i když třeba ano, do jaké míry to umějí promítnout do jazykového projevu. Pokud mám dojem, že je to slušný cizinec, nemám problém mu vykat, i když mi tyká. Myslím si, že tohoto se poznámka assil netýkala. Domnívám se, že assil poukazovala na přístup, kdy lidem, které považujeme za společensky významně níže postavené, tykáme. Třeba dětem. Takže někdo cizince automaticky prostě ve svých očích posadí na nějakou společensky zanedbatelnou úroveň a tyká jim jako výraz toho společenského nadřazení. To je potom samozřejmě problém.

Pokud se chcete s cizincem kamarádit, a tykáte si navzájem, tak s tím nemám nejmenší problém. Já se s cizincem kamarádit nepotřebuji, a když mi tyká, vnímám to jako jazykovou bariéru, nikoli jako snahu mě společensky znemožnit. A proto mě to nechává zcela v klidu.


Tykání sem jde spolu s čím dál větším rozšířením angličtiny - lépe řečeno abglického esperanta. Mladší ročníky to tak mají. Nový ředitel nastoupí do firmy a při první příležitosti nabídne všem zaměstnancům tykání. A ti na něj pak na veřejnosti pokřikují Vašku ! ( Nepřesvědčujte mě, že to tak není - zažila jsem ). Je to prostě moderní.

Na druhou stranu jsem nezažila, že by mi vietnamský obchodník tykal ( většinou se dozvím “15,60” a “kartou” ) a také mě by nenapadlo mu tykat. Ale protože nemají vykání zažité, pravděpodobně se jich tykání nedotýká a neřeší to. Příležitostně se optám.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 13:33:32 xxx.xxx.64.54
assil:

Není to mantra, ví to každý, kdo má možnost kontaktu s lidmi se západu. Jo, asimilovali jsme Vietnamce a přesto je úplně běžný, že s nima lidi pořád jednají jak s podřadnou rasou. Jo, to obligátní tykání prodavačům a pod. To je xenofobie, ať se vám to líbí nebo ne.


Pohybuji se mezi vesnicemi, kde jiné obchody než vietnamské nejsou. Lidi dávno přijali obchodníky mezi sebe. Ano, tykají jim, ale je to vzájemné, obchodník zase tyká mnohým z nich. Někde si je i překřtili, klidně mu říkají Franto, ale on to přijal. Je tam mezi svými ( tím myslím mezi ostatními ze vsi ). Ve městě to takhle funguje s některými večerkami a jejich stálými zákazníky.

Svou první větou chcete říct, že lidé “na západě” - co je to ?- vědí o ČR víc, než její občané ? Nebo vědí to, co jim hlásá jejich a naše TV ? Asi tak, jako 90. letá stařena v Americe.

orionka-2
orionka-2 17.05.2024, 13:21:43 xxx.xxx.64.54
orionka-2:

Nikdy jsem ho asi nepostřehla v letu, tak mě překvapil široký ocas s bílým, centimetr širokým lemem.


Přidám slíbeného dlaska v ruce “kroužkovače”. Na druhé fotce je krásně vidět bílý lem na ocase, akorát není ostrá.

Obrázek Obrázek
orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 21:28:27 xxx.xxx.64.54
megi-the-pes:

Čapek asi česky docela uměl…

Premiér vykrad Krakatit, je to trapák, ale do tohoto vlákna to tahat nebudem. Díky


Bingo ! A Čapka jste poznala, nebo našla ? No, nebudeme, jen ten Čapek se mi líbí. Mizím do politiky 🙂)

orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 21:26:56 xxx.xxx.64.54
Sarah01:

A co je tam česky špatně?


Proč špatně? Téma je “Čeština je krásný jazyk”, tak máte krásný český citát. Nebo se sem smí dávat jen chyby ?

orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 19:03:53 xxx.xxx.64.54
Rapotačka:

Asi neviděla tu fotku jejich shromáždění v Drážďanech, cca. týden starou.😇


Mně tu běhalo i video se zvukem, nechtěla bych se tam připlést. V Drážďanech. V těch krásných Drážďanech, zničených pomstou spojenců a znovu vybudovaných.

orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 18:42:45 xxx.xxx.64.54
assil:

Tak Drážďany jsou zatím, pokud vím, pořád v Německu. 😀

Já jsem optimista a za a doufám, že naplňovat kvoty Ukrajincema se nám bude dařit ještě i dlouho po válce a za b že ani ti ostatní migranti nejsou blbý a jít k nám třít bídu s nouzí nebudou chtít.

A násilím je tady asi držet nebudeme.


Hlavně je to všechno EU a Schengenský prostor. Až se zvednou, nikdo je nazadrží. Nemá kdo. A proč myslíte, že by tu třeli bídu s nouzí ? EU už se postará, aby tu měli stejné podmínky. Už teď se tam mlátí mezi sebou. Až se proti nim postaví zřízení těch zemí a případně fašistické bojůvky ( nedej bože ), bude u nás pro ně ráj na zemi.

Je zbytečné strkat hlavu do písku.

orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 18:35:21 xxx.xxx.64.54

Demagog: „Kam vás zavedlo vítězství demokracie, vláda? Do ponížení a hladu, do zmatku a bezmocnosti! Ušlechtilé národy strádají; protože ti, kdo byli předurčeni, aby vládli, byli vyštváni lůzou! Jsme vybráni prozřetelností, abychom zdvihli z prachu národy vyvolené a méněcenným vykázali jejich místo. My umíme vládnout, oni pracovat. Takovou spoluprací nastolíme blahobyt, který lůza chtěla ukrást světu!" Prokop: „Mně je z toho špatně." D"Hémon: „Toho si nevšímejte. Vycvičili jsme si ho, aby zfanatizoval lidi proti demokracii. Potřebujeme válku, aby začaly zbrojovky prosperovat."

orionka-2
orionka-2 16.05.2024, 10:30:44 xxx.xxx.64.54
impact:

Ta je tupá. Na veterině dokonce zjistilo, že to není retrívr? What?!?! 😂 Tvl mobil by si od kikána na ulici nekoupili, ale čistokrevného retrívra nahned.🤮


Tupá je slabé slovo. Když nesleduji, tak nekupuji. Osvěta je úplně všude. Je to krá.. nebeská a to urážím to užitečné zvíře. A ještě natočí slzící video. Taková…. si žádného psa nezaslouží a na 5 let bych jí vlastnictví psa zakázala. Když takhle koupí, jak by se asi starala ?Na půl roce by řekla “to ale není retrívr, toho nechci ”.

orionka-2
orionka-2 15.05.2024, 20:47:49 xxx.xxx.64.54
kometa:

Pravda, že zajíc mě taky napadl. Ale třeba i jezevec. Prostě nějaký “hraboš”. 


A nemůže to být obyčejný kocour? Jestli to tedy není okousané, jen rozhrabané a rozválené ?