Aktuálně: 3 556 inzerátů216 167 diskuzních příspěvků18 328 uživatelů

Příspěvky uživatele

tom4

tom4
tom4 04.09.2024, 07:42:25 xxx:xxx.7b9e:dded
»
Odpověď na příspěvek uživatele MS z 03.09.2024, 23:51:46

Prosím mohli bychom se zase vrátit ke včelařině ?

tom4
tom4 03.09.2024, 13:57:42 xxx:xxx.7b9e:dded

S dovolením se také zeptám- to napsané chápu, ale vzhledem k tomu, že základ mých včel je , řekněme , každý pes-jiná ves, mám podle mého větší BF, pak normální, hnědé včely a potom , to mám z odúmrti starého včelaře- včely drobounké, šedo černé, schopné vystačit celou sezonu v plodištěm a jedním medníkem 39x24. Platí uvedené o všech takových včelách ? Každé včelstvo má své výhody i nevýhody, ovšem zřejmě úplně nejlepší je směska typu- kde se kdo zrodí, tam se i hodí, protože různé pokusy o oživení krve dopadly , řekněme , rozpačitě.

tom4
tom4 01.09.2024, 13:59:00 xxx:xxx.144a:aacd

Počítat dopředu s jakýmikoli ztrátami mi přijde špětné. Přece moje včely jsou mojí vizitkou, tzn.jakýkoli úhyn si připisuji k tíži, co jsem udělal špatně, co zanedbal. I když poslední dobou jsou dost úhynové roky, nikdy se nepřestanu ptát při ztrátě jakéhokoli včelstva, kde jsem udělal chybu a co mělo být jinak. Dva roky zpět mě úhyny postihly, loni naštěstí bez ztráty kytičky 🙂

tom4
tom4 31.08.2024, 08:39:25 xxx:xxx.144a:aacd

Tak u nás vosy zmizely a je to jednoznačně tím, že u souseda se rozrostlo hnízdo sršňů, obývajících dutou jabloň. Včera v podvečer jsem se na ně šel podívat. Už 2m od stromu je slyšet temné hučení. Neodolal jsem a položil ruku na kmen, zda celý rezonuje . To ne, ale hučení se změnilo , tak jsem raději vyklidil pole. Musím potvrdit, že sršně jsou klidná a mírumilovná stvoření, stál jsem metr od vletového otvoru a vůbec jsem je nezajímal.

tom4
tom4 31.08.2024, 08:34:07 xxx:xxx.144a:aacd

Dejte vědět, jak se to osvědčí, já mám 39x24 a k tomu 39x17. 

tom4
tom4 30.08.2024, 12:28:15 xxx:xxx.144a:aacd

Ale já jsem nepsal, že to MUSÍ jít v každém úle a každou metodikou.Jen píšu, že ke stejnému cíli jde dojít různými cestami. Pokud by před sto lety zatvrzele tvrdili, že neexistuje nic jiného než Budečák/ a že to tvrdili/ , kam bychom se posunuli ? 

tom4
tom4 30.08.2024, 11:29:46 xxx:xxx.144a:aacd

Tome, nezlobte se, ale to už je snad moc. Jediná správná cesta ? Stejně jako ve včelařství, stejně tak v životě neexistuje jediná správná cesta. Nepleťte do toho liberalismus.Jako lze bezúhynově včelařit s úlem Blaník, stejně tak Goro píše, že se mu daří úspěšně včelařit s jeho NN systémem. Někdo včelaří v pohodě i na 39x24. Píšu-někdo..Ono to zřejmě nebude až tak jenom rámkovou mírou, ono na 99% záleží hlavně na tom, kdo stojí za úlem a na tom, jak se ke včelám chová. Nedávno tu píše Drvodělka, že spousta včelařů nechává teď včely hladovět. Ano, souhlasím, také takové znám. Naopak u mě je vidět, když měly včely dost melecitozního medu a vlastně dost medu po celou sezonu, protože snůška byla letos enormní, jak jsou včely vitální a jak početná včelstva i teď v úlech jsou. Nad tím bychom se měli zamýšlet, zda je tohle ten správný etalon na vitální včelstva ? Jsou v jiných letech v podstatě podvyživená, když jim vytočíme med, sice nakrmíme, ale náhražkou-cukrem ? Je to pro ně stejné, jako být celou dobu na medu ? Asi v tom bude rozdíl, že ? Jsme na včelařské diskuzi, tak pojďme řešit toto a ne , co u sousedů pos…la Mm. Merkel a jí podobní

tom4
tom4 27.08.2024, 18:48:53 xxx:xxx.144a:aacd
»
Odpověď na příspěvek uživatele MS z 27.08.2024, 14:25:46

Mohla byste nějak doložit, že hodně včelařů s pomalejším metabolismem má nadváhu ? Odvážné tvrzení, ale pak to vypadá, že nevčelaři jsou všichni štíhlí.Naopak pohyb kolem včel na včelnici a manipulace s medníky/ a nedejbože s plodišti/ jsou poměrně namáhavé. Máte za to, že koukání u TV vede ke štíhlejším lidem ? Nezlobte se, ale to co jste napsala je blábol

tom4
tom4 19.08.2024, 16:09:24 xxx:xxx.b69c:f68a

Ano, taky jsme měli roky hnízdo sršňů hned na dvoře v dřevníku a nevadili jsme si. Zato vosy, ty Vám nedají pokoj, jak si sednete s něčím na zahradu, kafe, pivo, hned otravují

tom4
tom4 18.08.2024, 15:22:05 xxx:xxx.b69c:f68a

A může se někdo divit, že se někdo bojí občanky v mobilu ? Když to sleduji, začíná se mi dělat nevolno..Lidé nechápou, že stejně jako ostatní databáze , které se stali zájmem růžných skupin, např. data pojištěnců jedné zdravotní pojištovny apod. se i dala Občanek budou prodávat a přeprodávat ? Nechci se dožít toho, že to, co jsem ještě včera měl , o tom ráno zjistím, že jsem bez své účasti prodal. No, co se divíte, data z občanky , i rodné číslo, vše souhlasí…A digitální měna ? No to ž tedy rovnou zvracím- to všichni fakt chcete a souhlasíte ? Že veškeré Vaše příjmy budou kontrolovatelné a navíc i kontrolované ? Že už neprodáte sousedce vajíčka za kilčo, sousedovi neopravíte něco na autě za litránek, ta hotovost prostě zmizí a NEBUDE. Nebude jak se vyrovnávat mezi sebou..V hotovosti prodávat či kupovat. A to nejhorší- přístup k účtu s digitální měnou může být a nejspíš bude provázán  s nějakou formou sociálního kreditu a tudíž lehce omezován a zablokován, když lidi nebudou poslušní ? A bez přístupu k účtu pak lze lehce i umřít hlady. Fascinuje mě, kolik lidí hýká nadšením při zjištění, že ohrada, ve které jsou uzavření, bude zase o pěkný kousek zmenšena. Vzhledem k tomu, že tyto plány budoucnosti jsou plánovány globálně, teď pište, jakého ostrova se to nedotkne. 

Ano, jsem dřívějšího data narození a tudíž taky pamatuji jiné časy, proto mě tyhle představy prostě naplňují hrůzou. O tom, že to bude lepší, nepochybujte !

tom4
tom4 15.08.2024, 13:56:31 xxx:xxx.9d60:459d

Ono se ve druhém a dalším roce dá počítat i s výnosem z vosku, minimálně se vymění za mezistěny a také dá se udělat třeba pro rodinu a známé pár svíček. Příjemný bonus navíc

tom4
tom4 14.08.2024, 22:59:04 xxx:xxx.9d60:459d

Jojo, na etiketě nápis směs medů z EU a mimo EU a včíl mudruj, co kupuješ. V čínských a ukrajinských medech běžně antibiotika, z jižní ameriky netuším, ale nedělám si iluze. Žiju ve vesnici vedle Medokomerc Čestín a osobně s nimi nemám nic společného, no , ale ty výkupní ceny českého včelaře rozhodně nepodpoří. Pokud to jdem , prodávejme ze dvora, až nám to zakáou, bude to mnohem horší. A že se na tom pracuje…

tom4
tom4 14.08.2024, 22:53:56 xxx:xxx.9d60:459d

No, jsem o cca 100 m.n.m výš, než Tom50, ovšem meruňky jsou u nás stejně nedosažitelné, jako třeba ananas. Naopak v Potštejně, u kamaráda v Orlických horách je má na zahradě skoro každý…Tady když je dobrý rok , jsou jablka a švestky. U nás byla vždy velká uživovací snůška v září z kvetoucího přísavníku a koncem září z břečťanu. Ovšem letos je už přísavník odkvetlý a břečťan se snad ani nechystá. Velká, podmáčená louka byla vždy plná netýkavek, jistě , invazní rostlina. Ovšem včely jí milují a navíc semena lze sušit a chutnají podobně , jako oříšky. Nevěřili byste, letos louku nějaká brigáda spřáteleného národa křovinořezy posekala, aby netýkavka neodkvetla. Některé věci mi připadají opravdu na hlavu postavené, zvlášť, když louku nikdy nikdo nesekal a z příkazu EU je “ladem”, aby náhodou výnosy sena nebyly velké a někoho nenapadlo chovat o pár kusů hovězího navíc. Žijeme v podivné době

tom4
tom4 14.08.2024, 15:15:58 xxx:xxx.9d60:459d

Autor článků píšící pod kménem Urban je na 99% syn naší jednatelky, ve včelách od malička, aktivně včelaří, některé jeho články jsem četl

tom4
tom4 14.08.2024, 15:09:26 xxx:xxx.9d60:459d

Tak koukám , že kritizovat a pomlouvat se zde zavedlo, ale ani Despota, ani Mesar sem nepřispěli ani kousíčkem rady, svojí metodikou, ničím, co by ostatním mohlo pomoc, inspirovat je …Nikdo z nás není dokonalý, ale pomlouvat druhé postupy a sám své nezveřejnit je zvláštní, ne ? 

tom4
tom4 08.08.2024, 00:51:34 xxx:xxx.610a:435f

Tady se ozvu , i když nejsem účastníkem diskuze. Mám dojem, že příspěvek Toma50 měl směřovat k autorovi “odborného článku” a ne k Vám, Drvodělko. Snad došlo k nedorozumění. Za mě musím říct, že jsem nesmírně rád za Vaše příspěvky, mj. i proto, že s námi diskutujete jako jediná včelařka mezi samými včelaři. Doufám, že tu Vaše příspěvky uvidíme i nadále

tom4
tom4 08.08.2024, 00:29:28 xxx:xxx.610a:435f

Javali, mohl bych Vás požádat o více informací o včelaření na míře 30x43,5 ? Používáte k tomu medník ? Jak vysoký ? Odjakiva mě zajímá úzkovysoká míra a informace o včelaření na ní. Děkuji Vám

tom4
tom4 07.08.2024, 21:54:35 xxx:xxx.610a:435f

Když čtu příspěvky , jak jsou všichni nešťastní z melecitozy a cementového medu, když poslouchám kolegy včelaře na schůzi, co by nejradši vyházeli rámky s tímto medem do hnoje - nedá mi to a přispěji svou zkušenost. Mám 35 včelstev, tudíž nemohu rozpouštět rámky po nekolika v troubě-ale i to jde, pokud má někdo jen několik včelstev a dá řekněme 4-5 rámků nastojato do vyššího pekáče do trouby na cca 60C, z rámků vyteče “cementový ” med a pak, po odlití medu lze zbytek vosku dále zpracovat. Pořídil jsem si separátor medu a vosku a do něj se dá vložit cca 7-8 rámků míry 39, lépe je nastojato a ještě třeba 4 další rámky na bok . Separátor je vybaven síťovaným mezidnem, takže rámky stojí na něm. Po zapnutí na 70 C je po cca 6-7 hodinách v dolní části separátoru rozpuštěný med, která je mezidnem chráněm před vysokou teplotou v horní části. Výpusť je ve vyspádovaném dně a je vybavena těsnícím nerez kohoutem. Po odebrání medu zapnu přístroj na 105C a po cca 2 hodinách jsou rámky čisté a vosk opět v dolní části. Po několika dávkách rozpouštění je nutno vyndat mezidno a na 105 C ohřát celý obsah a poté vypustíte směs zbytků medu a vosk. Tento med už nepoužívám, dám stranou , ale vosk je velmi kvalitní. Upozorňuji , že používám v medníku jen panenské rámky. Pro všechny , co budou namítat, že je to moc práce atd. cena energie…dodávám, že získaný med je velmi tmavý, voňavý a má slabou příchuť čehosi- snad melasy. Jde rychle na odbyt a určitě práce s tím spojené nelituji. Jak píše Tom50-část nástavků s melecitozou jde dolů pod včely , další , neupotřebitelná část se takto zpracuje a zhodnotí. Ještě dodám pro ty, co nevědí, co je melasa- je to meziprodukt při výrobě cukru, hustá, tmavá tekutina, velmi voňavá a sladká.Dále upozorňuji , že krátkodobé ohřátí medu možná trochu zvýší HMF, ale je třeba si uvědomit, že celá staletí před námi se med získával i vyvařením celého voští, takže určitě se není čeho obávat.

tom4
tom4 06.08.2024, 20:46:48 xxx:xxx.610a:435f

Taky přispěji do diskuze-vos máme letos tolik, že není možné třeba venku poobědvat, vzít si ven kafe či limonádu. Okamžitě snad deset vos a útočí, otravují. Zničil jsem jim dvě zemní hnízda,  skvěle funguje sprej Hasičák na vosy. No, ale několik let zpátky jsme měli v dřevníku sršně, snad po pět po sobě jdoucích let. Kde je sršeň, nejsou vosy, sršně je vždycky spolehlivě vychytaly.K nám byly sršně shovívavé, nechali nás klidně sedět i obědvat pár metrů od hnízda. Zvykli jsme si na sebe..Loni sršně zmizely a letos holt úroda vos. PS. Koupím sršně

tom4
tom4 04.08.2024, 17:47:03 xxx:xxx.610a:435f

Ano, tenhle fígl si pamatuji ještě ze Včelařské konference, někdo to tam ukazoval, že to používala jeho babička. Díky za připomenutí