Aktuálně: 3 723 inzerátů210 651 diskuzních příspěvků18 256 uživatelů

Příspěvky uživatele

Pandinus

Pandinus
Pandinus 06.12.2023, 13:59:45 xxx.xxx.161.10
AAA:

Zdravím,jsme u jádra pudla,dnešní populace nezná staré metody a myslí si,že kdo oponuje je hlupák.Ty chameleony před čtyřiceti lety mělo více kamarádů,ale třeba jen pro radost doma v akvárku,terárka byla minimálně.Měli je spoustu let doma v obýváku,říkali,že je to lepší než televize,souhlasím,než televizi,tak doma raději koukám do akvária na přírodu v malém.

Ta kapitalistická propagace ,že to bez určitých věcí nejde je jen o komerci.Jsem chovatel papoušků přes půl století,odchovávám od Andulek po Ary a nikdy jsem nenakrmil ptáky granulemi ,nebo zázračnou směsí Deli nature,nebo nečím podobným.Kdysi jsem si koupil Qviko pro papoušky,asi nemám název úplně správně ,zázrak se nekonal,vrátil jsem se ke klasické míchanici vlastní receptůry. Protože jako člověk,který pracoval leta ve výrobně krmiv pro zvířata vím jedno,že když bude mezi zrním sušené ovoce,nebo zelenina,tak zplesniví.Všechny tyto směsi jsou ošetřeny chemicky a zvířata tu chemii konzumují.

Ony i ty lampy,pokud nemají správnou vlnovou délku záření škodějí.Odnášejí to oči,kůže,hodně IR záření odvápňuje.Takže kuřátka pod lampu na čtrnáct dnů ano,potom ven na sluníčko.

Ani přecpávání vitamíny není dobré,pokud je různorodá strava,tak není třeba.Vitamíny se podávají jen nemocným,nebo špatně prosperujícím zvířatům.

To samé když čtu u papouškářů,že denně dávají jablečný ocet a každý týden ádéčko,ptáky mají venku na slunci kde si to organizmus získá sám, za pár let budou ptáci na tom hodně zle,tělo jakožto chemická fabrika samovýrobu omezí,nebo zruší,protože není třeba,je to v krmení.Znám spoustu lidí,kteří se permanentně přecpávají vitamíny a když dostanou chřipku tak už tělo není jak posílit.Všeho s mírou,nedat na komerci.


Jen doplním, že pokud je vadná šarže u jakéhokoliv takového zdroje, tak to prostě zvířata odnesou. Pamatuji, že kdysi byla taková kauza jak v profi chovu jemenů, tak v chovech trnorepů, kteří na to oslepli.

Pandinus
Pandinus 06.12.2023, 13:58:36 xxx.xxx.161.10
AAA:

Zdravím,jsme u jádra pudla,dnešní populace nezná staré metody a myslí si,že kdo oponuje je hlupák.Ty chameleony před čtyřiceti lety mělo více kamarádů,ale třeba jen pro radost doma v akvárku,terárka byla minimálně.Měli je spoustu let doma v obýváku,říkali,že je to lepší než televize,souhlasím,než televizi,tak doma raději koukám do akvária na přírodu v malém.

Ta kapitalistická propagace ,že to bez určitých věcí nejde je jen o komerci.Jsem chovatel papoušků přes půl století,odchovávám od Andulek po Ary a nikdy jsem nenakrmil ptáky granulemi ,nebo zázračnou směsí Deli nature,nebo nečím podobným.Kdysi jsem si koupil Qviko pro papoušky,asi nemám název úplně správně ,zázrak se nekonal,vrátil jsem se ke klasické míchanici vlastní receptůry. Protože jako člověk,který pracoval leta ve výrobně krmiv pro zvířata vím jedno,že když bude mezi zrním sušené ovoce,nebo zelenina,tak zplesniví.Všechny tyto směsi jsou ošetřeny chemicky a zvířata tu chemii konzumují.

Ony i ty lampy,pokud nemají správnou vlnovou délku záření škodějí.Odnášejí to oči,kůže,hodně IR záření odvápňuje.Takže kuřátka pod lampu na čtrnáct dnů ano,potom ven na sluníčko.

Ani přecpávání vitamíny není dobré,pokud je různorodá strava,tak není třeba.Vitamíny se podávají jen nemocným,nebo špatně prosperujícím zvířatům.

To samé když čtu u papouškářů,že denně dávají jablečný ocet a každý týden ádéčko,ptáky mají venku na slunci kde si to organizmus získá sám, za pár let budou ptáci na tom hodně zle,tělo jakožto chemická fabrika samovýrobu omezí,nebo zruší,protože není třeba,je to v krmení.Znám spoustu lidí,kteří se permanentně přecpávají vitamíny a když dostanou chřipku tak už tělo není jak posílit.Všeho s mírou,nedat na komerci.


Jasné, jenže třeba u těch ptáků a želv jsou ty granule (to samé vodní či suchozemské želvy) naprosto zbytečné, je to opravdu komerce a využití u lidí, kterým to někdo nabulíkuje, že bez toho nepůjdou “do toku, přepeření, nesnesou, nebudou žít dlouho atd” - ptáci, případně je tím přesvědčí k chovu a koupi něčeho, s čím se nechtějí s*át - granule pro ty želvy, aby si panáček nešpinil ruce masem, žížalami, nedrtil šneky, nekrájel rybky… Vždyť v Americe už se dají sehnat i párky pro hady a celkově se rozšiřuje mýtus o vhodnosti krmení mrtvým rozmraženým hlodavcem (z vlastní i cizích zkušeností tím už nakrmím jen v době nouze)..

Bohužel u těch ještěrů, co jsme komentovali je to tak, že bez těch UVček je z té masové skupiny petkařů nedochová prostě nikdo. A to jsou druhy, kde to není třeba vůbec a stejně pokud si dotyční přečtou, že zvíře má žrát za A) hmyz, za B) kašičky, tak to končí vždy za B a už je na cestě další dotaz…jak léčit ciliáta s ohnutou čelistí☹️

Pandinus
Pandinus 06.12.2023, 09:31:24 xxx.xxx.161.10
AAA:

Tak s touto odpovědí naprosto nesouhlasím.Kamarád choval chameleony někdy před čtyřiceti lety a UV nepoužíval.Prosperovali,množili se byli dlouhověcí.Nevím čím krmil ,vím jen,že měli teplo skoro třicet stupňů.Nejsem terarista,ale papouškář,kamarád také,tak jsme se o ieho chovu chameleonů často bavili,kdž bylo teplé počasí,bral je i na burzu na prodej,měl jich stovky.

Ona UV lampa není zrovna nic zdravého,podobně jako infralampa,kdo to přežene má problém.


Jasně, ono to jde a nejen chameleoni. Taky chovám želvy bez UVB a jde to. Ale je to o tom, že člověk ví co a jak, že zvířata vystavuje sluneční expozici v teplých měsících atd. Tady ale musíte pracovat s tím, že se jedná o laiky. Proč asi je takový boom a rozmach chovu chameleonů, anolisů, agam, trnorepů až ve chvíli, kdy se sem začly importovat nejprve lineáry s UVB (navíc slabé, kde zvíře muselo pár cm pod to) až po výbojky?? Protože to víc než usnadňuje jejich chov a díky tomu to zvládají i lidé, kteří by měli problém takové zvíře udržet pomocí potravy s přídavky vitaminominerálních směsí (dříve řešené AD3, kombinalem atd.). Takže ano, máte pravdu, že to jde, ale když tohle přednesete dnešním zájemcům o chov, tak drtivá většina z nich bez UV zvíře oddělá. To jsou přesně ty dotazy na křivé nohy, spadlé přilby, nefunkční jazyk nebo ohnutou spodní čelist a počínající informací, že chameleon nemůže chodit a leží na dně akvária..

Pandinus
Pandinus 05.12.2023, 15:39:26 xxx.xxx.161.10

https://www.super.cz/clanek/celebrity-misto-mikulase-jen-vztek-a-smutek-tvrdak-karlos-vemola-dnes-resi-bolestnou-ztratu-1500790#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=super.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Citace:„Chtějí ji odvézt do Německa do Záchranného centra pro divoká zvířata Tierart, které se stará o týraná zvířata. Mají celkem čtyři místa pro tygry, teď jsou tam tři, a jedno je volné. Byl jsem tam a ten zaměstnanec říkal, že mají na seznamu osmdesát tygrů z celé Evropy, ze zkrachovalých cirkusů, týraných, podvyživených, co byli uvázaní na řetězu. A z nějakých důvodů ministerstvo rozhodlo, že zrovna ten náš potřebuje zachránit“

Celá ČR je zaplevelená situacemi, kdy někdo týrá hospodářská zvířata v bahně, bez žrádla, přístřešku, ve vlastních výkalech. Koně, dobytek, ovce, drůbež, psi. Nejde je odebrat, veterina mele, jak jsou na to krátcí a vše se vleče. Tady jde o zvíře, které má sice mít průkaz původu, ale je nad slunce jasné, že ho nikdo z žádné přírody nevytrhl, nepropašoval, geneticky ani nebude odpovídat žádné z populací, kterou by jeho genofond mohl obohatit, je o něj víc než dobře postaráno. Pokuta zaplacena (a ne malá), přesto se k tomu přistupuje jako k exemplárnímu příkladu pašeráctví a obchodu s exotickými druhy. Jako pokud tohle někdo takhle vidí, tak je profesně i myšlenkově mimo. Zvíře zbytečně zabere místo skutečně týranému tygru, lvu či čemu z nějakého pofiderního pojízdného zvěřince nebo i neschváleného chovu, kde zvířata lezou v bahně za kari sítí. A to ani nekomentuji, že se nabízel, že zaplatí nové ubytování alespoň tady v ČR a to včetně péče, aby si byl jistý, že o ni bude dobře postaráno. Vizuelně to na mě působí jako tvorba důkazního materiálu pro podporu myšlenky, jak příšerně se tu kšeftuje se zvířaty. 

Tygrů je po zoo jak psů, zájem o ně není vyjma čistých subspecií, v přírodě jsou to zvířata na vyhynutí. Místo, aby se podporoval chov v adekvátních podmínkách a rozšíření genofondu lhostejno zda v ZOO nebo u kontrolovaných soukromých chovatelů, jde se cestou opačnou. Problém je přitom vesměs v zemích výskytu - absence životního prostředí, kořisti (na řadě míst v Asii, kde už tygři nežijí fungují populace levhartů, kteří již nějakou tu generaci žijí pouze z toulavých psů a neví, co je to vysoká…), pytláctví a pašeráctví. To přesně by mělo mít tu myšlenku pro který CITES vznikl. Zabavování v péči člověka odchovaných zvířat z adekvátních podmínek s touto myšlenkou nemá skutečně co dělat. 

Pandinus
Pandinus 05.12.2023, 13:12:07 xxx.xxx.161.10
Ladon:

Narazil jsem na inzerát:

"Dva páry letošních mláďat užovek stromových (Zamenis longissimus) jsou volné a i s patřičnými doklady o původu hledají nový domov. Samy žerou holata."

https://www.facebook.com/photo/?fbid=24285219897792737&set=gm.3509616492625979&idorvanity=1949888271932150

Dají se kromě stromových chovat i další druhy našich užovek, případně zmije? Musí na zimu hibernovat?

Obrázek

Osobně jsem zamenisky s doklady choval, zvířata je nutné zimovat tak jako jiné evropské druhy. 

Pandinus
Pandinus 04.12.2023, 14:13:35 xxx.xxx.161.10

Tak ale to je i v reálu, že valná většina obyčejných lidí si chce něco pořídit a nemají zdání o tom, že je to nějak legislativně ošetřeno a má k tomu být jakýsi papír, natož výjimka z obchodní činnosti. Stačí i obyčejné suchozemské želvy, kterých se tu ročně odchovají tisíce. Když zmíním, že k tomu je CITES, tak na mě každý kouká, že o tom v životě neslyšel. 

Pandinus
Pandinus 04.12.2023, 13:59:20 xxx.xxx.161.10
Anonymní:

Proč to někdo kupuje, když je to na netu zdarma ? Pán autor si pak stěžuje že snad doprodá poslední výtisky aby se dostal aspoň na nulu s náklady. To mi pak hlava nebere.


Je fakt, že pak ta práce s tím, náklady spojené s tiskem a vlastně i prodej samotný přichází vniveč, což je škoda. Od dob AT se tu nic takového neobjevilo a byla by škoda, aby to zaniklo. Možnost časopis stáhnout tomu až tak úplně nenapomáhá 

Pandinus
Pandinus 01.12.2023, 16:15:07 xxx.xxx.161.10

No tak to jsem se dnes dočetl, že už i zaplatil 200tisíc jako pokutu. Tak to fakt jako nevím, co se tam exemplárně řeší? 

Pandinus
Pandinus 01.12.2023, 16:11:45 xxx.xxx.161.10
robo:

co znamená když má závojnatka jedno oko vystouplé a druhé v pořádku, koupil jsem ji tam jako malou a roste s tím a prospívá normálně ale prý by to mohla být i nějaká nemoc?


Už jsem se s takovou rybou taky setkal. Pokud to nepůsobí jako známka nějakého onemocnění (rybka změní chování, oči měla přitom stejné atp.), nemá cenu to řešit a nejspíše v tom má prsty genetika. Je to stejné jako se v odchovech závojnatek část mláďat vrací k původní divoké formě, schází požadované znaky, tvar těla, ocasní ploutev je jednoduchá atd. Rybku sledujte a pokud se Vám nebude nic pozdávat, dále to neřešte. Určitě ale kvalitně krmit, věnovat pozornost čistotě vody a filtraci

Pandinus
Pandinus 01.12.2023, 09:45:57 xxx.xxx.161.10

Dokud jsem osobně taky nezačal štíry vytápět jako jiná terarijní zvířata, nechápal jsem, jak vůbec mohou v přírodě přežít, když se to nehýbe a tařka to nežere. Tak tehdy choval kdekdo třeba shora zmíněné P. imperator. Když jsem pak viděl video, kde se měřila teplota přímo v noře, odkud předtím vytáhli 6 kousků, nevěřil jsem vlastním očím. 29C v noře, víc než decimetr pod povrchem! Když to pak člověk srovná s tou pokojovkou (která je sice oficiálně 22-24, ale pro kdekoho taky 16-18), není se čemu divit. 

Pandinus
Pandinus 01.12.2023, 09:20:41 xxx.xxx.161.10

Tak ta tygřice jednak není z přírody, za druhé půjde o míšence (genetika valné většiny chovaných tygrů není čistý, jsou to tygří voříšci), za třetí bílá (před pár lety se o ně zoo praly, teď je zatracují a nechtějí - vesměs za to může inbreeding). 

Pochopil bych pokutu a napravení z jeho strany i úřadu. O zvíře je jinak postaráno dobře (alespoň, co jsem viděl), nevidím důvod jí odebírat. Neznalost zákona neomlouvá, na druhou stranu tady je zřejmé, že to neudělal s nějakým bůhví jakým úmyslem, když je denně na očích milionu lidí, kteří jej sledují a ostatně on sám točí ze svého domova videa, zvířata nevyjímaje. Nikdo, kdo si je vědom takového prohřešku to nebude tahat na světlo. Ten, co ji sehnal, prodal, zprostředkoval, to je jiné kafe. Vědět to samosebou musel. Tolik můj názor

Pandinus
Pandinus 01.12.2023, 09:13:25 xxx.xxx.161.10

Ty Zoo jsou dobrý nápad - třeba Troja právě zkouší nové zdroje jak u komoďáků, tak u želv sloních. Zkouší v uvozovkách - u komodů je mají už déle a na základě pozitivních hodnocení to právě nainstalovali k želvám. 

Pandinus
Pandinus 29.11.2023, 10:06:07 xxx.xxx.161.10

On je obecně odklon od chovu jiných než obvyklých komerčních druhů v několika barevných provedeních. Noví zájemci o chov (asi bych to ani nenazýval chovatelstvím) řeší víc barvy a je to spíš takové sběratelství pár zajímavě vybarvených kousků pro potěchu oka. 

Je to velký kontrast oproti dobám dřívějším, kdy se člověk měl možnost potkat se specialisty na určité skupiny (žáby, gekony, hady..), nebo oblasti (chovatelé specializující se na faunu Madagaskaru, Jižní Ameriku, Evropu),  stejně jako lidmi, kteří nebyli vyhranění a v jejich péči bylo vše možné, od sklípkanů, přes želvy, varany. Ti všichni bývali mistry ve svém oboru.

Pandinus
Pandinus 29.11.2023, 09:49:15 xxx.xxx.161.10

Pokud to není k bezobratlým, tak by to mělo být po přepečení ok. S tím plesnivěním těžko říct, pokud je tam vzdušná vlhkost vysoká, kde se bude kůra dotýkat (stěny s kondenzovanou vodou atd.). Obecně se z tohohle důvodu uplatňuje kůra z korkového dubu

Pandinus
Pandinus 29.11.2023, 09:47:38 xxx.xxx.161.10
lupus4:

na VŠ mam zadanou práci

Co to je za VŠ ? (když se tam dostane “tohle”, tak nadané - už se umýstil)

OMG, tak pracuj, nebo to máme udělat za tebe ?


slušný materiál😄

Pandinus
Pandinus 29.11.2023, 09:28:25 xxx.xxx.161.10

Pokud je mi známo, žádná naše ještěrka (a plaz obecně) není získatelná odchytem pro chov v teráriu. Pro chov se dají získat zvířata s doklady o původu (vesměs ze zahraničí). 

Pandinus
Pandinus 15.11.2023, 09:21:56 xxx.xxx.161.10

V nabídkách jsou, aktuálně byli i na Živé Exotice, s ohledem na cenu se používá vesměs jako krmný gekon. Na zimu by měl mít útlum, jinak ale samozřejmě svítit 12 hodin denně. Množení a odchov probíhá jako u jiných gekonů, samice klade 1 - 2 vejce. Mláďata  měří 4 -5 cm, krmení standartně malými cvrčky. 

Jinak je toho o něm na netu tuny, lze se dobře inspirovat i údaji z přírody (viz Balcanica)

Pandinus
Pandinus 14.11.2023, 15:18:35 xxx.xxx.161.10
Anonymní:

Dobrý den, mám doma už tři roky dvě želvy nádherné. Nevím jestli jsou to kluci, holky nebo páreček ale rychle rostou a švagr mě straší že až ještě povyrostou budou se vzájemně kousat je to pravda?


Možná by pomohlo sem dát fotografii. Jednak by se dalo určit, zda jde skutečně o nádherky (net je plný chybně určených želv), ve třech letech lze poznat bezpečně pohlaví při správné péči. 

Co se týká interakce mezi nimi - agrese může vycházet jak při chovu jednoho pohlaví (dva samci, dvě samice, dominance..), tak při chovu páru, kdy se ale nedá říct, že agresivnější je jedno z nich - někde zlobí kluci, otravní pokusy o páření - se jim nedivím 😀, jinde naopak napadá samice samce (dělala to třeba jedna konkrétní samice ve skupině). Jak bylo dobře psáno, je to i o prostoru, členění nádrže, odpovídajícím krmení, ale i roční době. Rozhodně ale vítám chov ve větším počtu, než chov soliterních kusů. Celé je to o tom pozorovat vlastní zvířata, sledovat jejich zdravotní stav i změny chování. Moji samci otravovali samičky vždy zjara, později to opadá a už je klid. Na druhou stranu samice, kterou samec otravoval moc občas získal výchovný kousanec a zas byl klid. Rozhodně ale nelze paušalizovat tvrzení že po nějaké době se budou samy napadat. Hodně párů i zvířat ve skupině funguje harmonicky a rozhodně zdravěji, než samostatně chovaná zvířata, která se točí dokolečka ve snaze kontaktovat svůj odraz ve skle…