Aktuálně: 3 723 inzerátů210 653 diskuzních příspěvků18 256 uživatelů

Příspěvky uživatele

Pandinus

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 14:15:51 xxx.xxx.161.10
Fikovnice:

To už si nepamatuju. Tam se tehdy řešilo co? I když jsem už tehdy na IF byla.


V podstatě stejný scénář :provokatéři vs lidé (chovatelé), co to berou vážně, snaží se vysvětlovat a vysvětlovat, ale provokatéři to slyšet nechtějí, oni tam ostatně od toho nejsou. Cílem není získat o něčem nadhled, uvažovat v širších souvislostech, nevidět jen bíle a černě. Takže vlákno má 1000 příspěvků, kde si vyplácáte játra a nic z toho. Nakonec se to zvrhne v osobní invektivy a postupně všichni odpadnou. Za měsíc nějaký mentál založí další takové vlákno a koloběh pokračuje. No a téma obdobné, akorát že doba se posunula a tehdy byli “zlí” jen psi typu bull. Od té doby se to rozšířilo, což přesně potvrzuje fakt, že to není o plemeni, ale lidech a jejich chování. Sebeagresivnější pes na vodítku s košem nemá ublížit čemu. Už tehdy se psalo, že zákony na to máme dobré, ale nedochází k jejich naplňování. A to platí taky dodnes. Stačí vypadnout ven na procházku a rozhlížet se. Čoklů jak much, bez obojků, ale v oblečkách, nebo s šátkama kolem krku ve stejné barvě, majitel, pokud je vůbec na dohled, vodítko ani nenosí. Proč? Protože má “hodnýho psa”. No a za dvacet minut poskakuje ten samý s nějakým jiným pánem a snaží se od sebe rozervat svoje dva “hodné psy”, kteří se nikdy nervali a horlivě se diskutuje čí je to chyba, kdo to začal první. Oba čokli na volno, oba majitelé typu trotl. Akorát ti psi nejsou ani pastevci, ani psi typu bull… 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 12:50:49 xxx.xxx.161.10
Fikovnice:

Balu, mně přijde zbytečné se do těchto sporů míchat. Jenom si zvedáte tlak. Holt se v názorech neshodnete. 

Já donedávna ani nevěděla, že je zde problematika vlků v ČR. Až zde na CHZ jsem se to dočetla, a obě ty diskuze jsou podle mě zbytečně emočně vyšponované. To, že Mastňáček volí nevhodná slova, to si myslím také. Ale zároveň je mi jasné, že tato debata je jen cyklení se a stupňování nadávek a urážek.


Přesně tak, je to stejné jako před 15ti lety na ifauně. 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 12:05:47 xxx.xxx.161.10
mastnacek:

jak moc? treba tak, ze kdyz si to poridi nezodpovednej soused , tak mam dve moznosti. Vysvetlit mu to osobne, nebo ho jit osobne naprasit. Nasleduje odebrani psiska a tucna pokuta. 


No tak si pořídí křížence kolie a boxera, z kterého udělá takového magora taky a co? 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 12:04:09 xxx.xxx.161.10
megi-the-pes:

Okamžitě bych od testu vyrazila lidi, co říkají, že všecko je o výchově.

Zas jsem včera viděla video od Staffordi a spol., učí tam vlčáka nebýt agresivní na psy… trhaj mu vodítkem jak nesvéprávní. Že by ho naučili “k noze”, to ne. Cvičák je sprosté slovo. 
Jeden povel. Jeden. Kdyby uměli jeden povel. 


Tak těmi testy by prošel každý. Tak jako u jiných testů je to jen o tom vědět jak odpovídat, na to stačí logika a nějaký čas si natlačit cosi do hlavy. A příkladů je fakt spousta. Vždyť už dnes, když nechcete prodat štěně někomu, kdo se vám nezdá, tak za sebe pošle druhý den náhradu, která mluví jinak a ke štěněti se dostanou stejně (vlastně to ani není novinka, před mnoha lety mi to vyprávěla už paní Hodová, když si u ní byl někdo pro pita, kterého jim nechtěla prodat)

Uvedený kanál nekomentuju, nedávno mě ten týpek rozsekal tím, jak vyprávěl, co má těch psů v hlavě nam*ano. Přesně to vyznívalo v tom duchu..tyhle psy můžou mít jen borci, to není pro slabý. Něco jako výchova, potřeba základní poslušnosti a potřeba fyzicky pracovat, vybít energii, o tom člověk neslyší. Nemluvě o tom, že prostě jsou psi, co na volno chodit nemají a neměli by a je fakt fuk, co je to za plemeno. Bohatě by stačilo pokutovat psy bez vodítek a nazdar. Kecy, že se pes nevybije, nevyhraje, když je upoutanej jsou blbost. Psi si dokážou hrát i na vodítkách, stejně tak ho můžu pustit tam, kde mám fakt přehled. Jinde neexistuje. Nejsem kaskadér a nestojím o průsery. A kdo tvrdí, že svému psovi bezmezně věří, páč by to Amálka neudělala je ten největší magor i kdyby měl papírů deset. Takový pes se ještě nenarodil a za roky jsem jich viděl mraky případů, co končily slovy…jak se to mohlo stát, ona to nikdy neudělala, vždycky a)přišla, b)nikdy nevrčela, c) měla děti ráda, d)nikdy se nepopral/a atd. 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 11:35:25 xxx.xxx.161.10
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 16.02.2024, 11:33:35

Jak hrozně moc omezí napadení a útoky to, že lidé na to budou muset mít papíry a nebudou si to pořizovat divný lidi jako my😄

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 11:29:59 xxx.xxx.161.10
hmn:

ne, volle
ale nestalo se 1000x více takových událostí, protože by si tu zbraň pořídil jeden každý dement

a pak se můžeme bavit o požadavcích na získání zbrojního/nějakého jiného průkazu
 


No tak určitě 😄 Takových případů se stalo kamaráde hafo, jen toho nebylo tolik v jeden den, tak to není tak výrazné. Rozhodně nejde o výjimky. Dle zpráv dotyčný nikterak nevybočoval z řad jiných zájemců, ničím se nelišil a omezenec to taky nebyl. Co řidičák?Ten má taky každý s dírou do zadku a výsledek? Ročně usmrceno ( o dekádách nemluvě) a zraněno tolik lidí, že to nespáchají veškerá domácí zvířata dohromady. Takže se zklidni Ementále a pusť si občas zprávy, ať si v obraze

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 10:52:17 xxx.xxx.161.10
hmn:

“Papíry na psy nic nevyřeší, dokazuje to praxe z řady jiných odvětví, řidičákem počínaje, zbrojním pasem konče. Žádné papíry nikomu ještě život nezachránily a ani nepředejdou problému”

naopak, to je jediné inteligentní opatření
z více důvodů


Aha, takže nedávná tragedie v Praze se tedy nestala, protože majitel měl zbroják a byl legálním držitelem? 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 10:28:41 xxx.xxx.161.10
Stop fight:

Pokud myslíte že to je tak, že výchova nepomůže, poplatek ani evidence, pak musí být stanovená plemena zakázáno chovat. Ano pořád dotazy jaká plemena to mají být, že i jezevčík muže být agresivní. To jo ale tak na začátek by stačilo vyzkoušet to na 5 nejčastěji chovaných a to je Americký pitbulteriér, Americký bulldog, Cane Corso, Rotvajler a Americký Staffordšírský teriér. Možná ještě Akita. Zajímavy je že ty největší bestie jsou Amerického šlechtění. Amíci bojovy plemena chtějí, tak ať si je tam nechají.


Nejsem si jistý, jestli čtete celé příspěvky nebo jen části, případně jim nerozumíte. Americký buldok se v ČR téměř nechová a APBT v původním znění je tu na vyhynutí. Ti jsou naprosto mimo mísu. MMj APBT jediné plemeno na světě s historií selekce proti agresivitě k lidem, což nemá žádné dnes uznávané společenské plemeno. Cane corso stran početnosti za zenitem, rotvajlerů je taky daleko méně než bývalo. Akit je u nás také málo, ať už původní nebo myslíte tu výstavní americkou verzi. Ale chápu, že by vám tam chyběly, když různí neználci považují toto plemeno za japonského zápasíka. Počty uváděných plemen rozhodně nepatří mezi masově rozšířená plemena a mnohá z nich u nás ani nikdy nebyla s útoky spojována.

Že se v tom moc nevyznáte poukazuje už fakt, že plemena vámi považovaná za agresivní pochází z amerického šlechtění a světe div se, ona mají vesměs původ v Evropě, do Ameriky se dostali až sekundárně. Jestli považujete za bojová plemena ty moderní napodobeniny kdysi arénových psů, jako jsou american bully všemožných verzí (každý pes jiná ves), liondogy a podobný směsky, ti s nimi nemají společného nic, než jen předky a vzdáleně jejich kapotu. Poměrně dobře připomínají ty směsky, co se tu nabízí pod názvem AST. Tudíž s uváděním příslušnosti problémových psů ke konkrétním plemenům bych byl víc než opatrný, protože kříženec staforda s ridgebackem nebo ovčákem, není ani jedno plemeno a chtít po něm standardní chování v rámci jednoho či druhého je mimo mísu. 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 09:36:18 xxx.xxx.161.10
Stop fight:

Lidi nedivejte se na to očima majitele psa ale očima těch objetí. Starší paní bránila svého malého pejska vlastním tělem, marně. A co se stane? Maximálně padne pokuta a jede se dál dokud nebude napadeno dítě nebo senior. Přece je všem jasný co je bojové plemeno. Pro začátek by stačilo vybrat 5 nejhorších a začít s nimi. Kdo je poridi musí je neprodleně nahlásit naŽP nebo veterinu. Zaplatí poplatek a bude evidován, kdykoliv pak může být zkontrolovan jestli je o psa řádně postaráno. Možná by u těch plemen měl výt vyžadován i výcvik. Tohle není sranda. Útoky přibývají.


Vidíte, mě před 20lety napadl samojed (dle vás nebojový pes) pětiměsíční štěně pitbulteriera. Kdybych měl na vodítku jezevčíka, co jsme měli předtím, tak jsem štěně nesl domu v krabici. Děkoval jsem tehdy tomu, co mám na konci vodítka a že se to umí bránit, protože samojed byl dospělý pes, proti mému byl jak hora a já jsem pod ním svého vůbec neviděl. Tehdy jsem se třásl jak osika a připadalo mi to jako věčnost. Přitom celá ta rvačka trvala snad minutu, možná i půl… Vím tedy moc dobře, jak se cítí majitel napadeného  psa a za roky chovu to mám x-krát z první ruky. Akorát že to je opačně. Mé dle vás bojové psy napadají psi všemožných ras a já se musím chovat zodpovědněji než jejich vlastní majitelé, kteří brousí i o desítky metrů dál s mobilem v ruce a v reálu  nejsou schopní si psa ani odvolat, natož připnout na vodítko (kam taky, když pes nemá obojek že??)

Žádný nesmysl jako je evidence psů (mimochodem tu mají veteriny už teď), hlášení kamkoliv a placení nějakých poplatků z chovu dle vás nebezpečného plemene nezabrání tomu, aby vám takový pes neublížil. Výcvik jabysmet. Nemluvě o tom, že až se budete procházet po vsi a vypálí na vás pes velikosti dobrmana, jehož příslušnost nepatří žádnému plemeni už 5 generací, nebude vám nic platné, že ti nebezpeční už jsou dávno zakázaní a tak se vám nemá co stát. 

Pandinus
Pandinus 16.02.2024, 09:26:51 xxx.xxx.161.10
Bodlinka:

je nebezpečnost psa funkce jeho velikosti? takže mastif a bernardýn jsou top nebezpečný?

nebo počítáme i kohoutkovou výšku a pak střež se vlkodava? zadáví vlka, tak zadáví všechno?


Přesně tak. No vzhledem k tomu, že se v zahraničí staly případy usmrcení novorozence například jack russelem, tak ten by byl teda top bezpečný a ejhle, stalo se. Chyby je třeba hledat u majitelů a ty taky tvrdě trestat. Ne psy, ne plemena. A jak tu bylo psáno - prostředky na to jsou, ale nevyužívají se. V řadě měst jsou vyhláškou daná jasná pravidla - pes na vodítku nebo na volno s košem. Ale když se tam člověk projde, tak to tam lítá hala bala - vesměs “bezpečná” plemena a crossy, která se už jen mezi sebou rvou jak koně a kde pokousání člověka není zajímavé pro media, takže se to jaksi nikde neuvede. Z medií pak má pak veřejnost dojem, že je všecko top danger od kolene nahoru. Zároveň by bylo fér uvádět celé příběhy a ne jen výsledek. Viz zabití holčičky rtw před asi 15lety v Německu, kterého media rozebrala a řešil se opět zákaz. Veterinář vyšetřující pravidelně daného psa kvůli výstavám byl jediný, který se o to zajímal a stál o pitvu zvířete. Pitvat nic nemusel - holčička mu do hlavy zabodla tužku (mám pocit, že bylo uváděno 4cm). Stejně jako u řady dalších domácích průserů s dětmi společný jmenovatel - rodiny se k tomu většinou odmítají vyjadřovat. Proč asi? 

Nerad bych, aby to teď někdo otočil ve smyslu že si za to oběti mohou vždy samy, jasně že v řadě případech nemohou. Ovšem tvrdit pak, že to je v plemeni, když je majitel fetka, nějaký sociální případ, nebo bezďák (u těch se neřeší ani očkování psů, natož přihlášení atp.), případně někdo s vynikajícím trestním rejstříkem, asi je to špatně. 

Papíry na psy nic nevyřeší, dokazuje to praxe z řady jiných odvětví, řidičákem počínaje, zbrojním pasem konče. Žádné papíry nikomu ještě život nezachránily a ani nepředejdou problému. Stejně tak nepomůže zákaz plemene. Naopak. Ukázkové to bylo ve Francii po zákazu APBT. Z původních cca 10tis vzrostl počet na 40, naopak to začalo přitahovat skupiny, které nepatří k těm, která udělají dobrou pověst byť jen čivavám. Mnohonásobně vyskočila cena za štěňata a při kontrolách přes plot dotyční tvrdili, že mají kolii. 

Jediné, co má skutečný potenciál jsou tvrdé tresty, aby nikdo nes*al na to, že jeho pes prochází plotem, dáví si o tři zahrady dál ovce, napadá jiné psy, natož děti a jiné lidi. Nehody se stávají - když Vám někdo provalí zeď autem a pustí ven všecko, co tam žije, tak je to jiný příběh, než když se ve vesnici 7let ví, že poslednímu baráku je třeba se vyhýbat, protože tam pod zrezlou branou vybíhá na ulici 5 kříženců čehosi, co připomíná mix skvrnité hyeny s ovčákem, nikdo s tím nic nedělá a majitel má ostatní na párečku. 

A ještě jedna křivda - když už media komentují útoky a pokousání, ať jasně definují o co šlo. V dnešní době přecitlivělosti, kdy nekupírovaní psi vypadají pro laiky na chlup stejně je velmi snadné hodit pokousání na plemena, která s tím nic společného nemají. Pokud někoho pohryže kříženec jak Brno, není možné uvádět jako útočníka německého ovčáka jen proto, že měl dotyčný pes na zádech sedlo. Stejně ne tak ne každý pes s držkou jako rohatka je pitbul, sbt nebo ast. 

Smyslem není to, hodit to na jiná plemena a nebo tvrdit, že to neudělají. Naopak, díky tomu si jistě veřejnost lépe povšimne faktu, že problém nedělá jen boxer, amstaf, retrívr nebo ohaři, ale jde to napříč plemeny i kříženci a na vině jsou jejich majitelé. Ať už nezájmem o své psy, kteří jsou nevybití, absencí jejich zajištění na zahradách (z bytu pes sám neuteče) a především absolutní lhostejností k tomu, co pes venku dělá. Normální majitel svého psa zná a dobře ví, že napadá jiné psy, nesnáší děti, vadí mu staří lidé (mám sám takového psa) a tudíž ví, že tomu musí předejít. Pořád platí jedno. Pes na vodítku, na pevném vodítku, ne prádelní šňůře nebo nějaké té moderní gumě pro líné majitele, nikoho nepokouše, pokud si pro to dotyčný (člověk, pes, jiné zvíře) nepřijde sám. Když mu dám košík, tak tuplem. Jak snadné milý Watsone. A nemusíme špinit plemena, která měla jasně dané, že na člověka útočit v rámci ringu nesměla nebo naopak dělat svatoušky s těch, co vodí slepce. Mezi všemi se najdou bílé vrány, ale i ty můžou žít spokojeně, jen nesmí být majitel imbecil. A na to žádný papír, povolení ani zákaz nezaručí. 

Pandinus
Pandinus 07.02.2024, 13:58:31 xxx.xxx.161.10
Odpověď na příspěvek uživatele lupus4 z 05.02.2024, 11:06:56

Přesně tak. Navíc se dají krmné žáby chovat nebo kupovat. Zároveň tyhle hady není možné krmit jen rybami. Už jsem to tu někde vkládal, když jsme to řešili na teraporadně. 

Pandinus
Pandinus 07.02.2024, 13:56:20 xxx.xxx.161.10
Odpověď na příspěvek uživatele Eva z 31.01.2024, 14:07:27

Tak předně to není ztrávené, ale vyblité. Za druhé - na vině může být vadné trávení a to z roličných důvodů. Nízká teplota v teráriu, příliš velká potrava, která se v těle rozkládá dříve, než to stačí zpracovávat trávení, absence možnosti se napít, horší varianty jsou pak různé amoeby atd. 

Hada nechat v klidu a nekrmit. Pokud je v dobré kondici (vložte kvalitní fotku), vydrží bez žrádla vklidu i měsíc. Za tu dobu se upraví trávení a pak zkusit zkrmit adultní myš, nebo potkaní hole. Zkrátka aby s tím trávením neměl tak zle. Pokud to udrží a vše je ok, krmit nadále menší kořistí než had povyroste, aby zvládal takovou porci. Pokud to ale neudrží a opět to vyzvrátí, je třeba se obrátit na veterinu a to přes plazy zdůrazňuji. 

Pandinus
Pandinus 08.01.2024, 11:46:36 xxx.xxx.161.10
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 08.01.2024, 02:01:13

Souhlas, už jako novorozeňatům se constrictorům dávají myši, holata tam ani nepřicházejí v úvahu. Natož v 7 měsících

Pandinus
Pandinus 20.12.2023, 11:23:29 xxx.xxx.161.10
Anonymní:

Děkuji, ano to víme že želvička není hračka, synovi bude na jaře 10 a už má rozum a potřebuje nějakou pravidelnou činnost. Tak fajn když převoz zvládne trochu jsme to tušili ale raději se ještě ptám.  Druh vám nepovím pan chovatel mi to říkal ale opravdu si to nepamatuji ale prý až vyroste nebude větší než talíř. Vše o chovu nám řekne a když bude nějaký otazník napíšu sem. Děkuji, P. H.


Jak uvádí Lupus, nejde jen o převoz (osobně taky doporučuji dát ji v krabičce pod oblečení, nemá pak šanci nadýchat se chladnějšího vzduchu), ale i to venčení mimo terárium. Běžně se dříve želvy pouštěly po podlaze, kde je jednak průvan, všelijaký bordel, který podporuje respirační onemocnění a absence vhodných teplot, které zejména mláděti udělají “moc dobře”. 

Pandinus
Pandinus 20.12.2023, 11:18:11 xxx.xxx.161.10
Pandinus:

Tak to je jednoduché - zákrok musel provést nějaký veterinář, stopro na to bude tedy doklad a lékařská zpráva. Pokud píší, že měla zánět, jak uvedl chovatel - předpokládám myslí majitele - tak jim bez potíží vysvětlí, kdo a kde to provedl. Pokud ji tak ale zakoupil, pak nesedí věta, která je v textu a bude to jako s těmi papíry. 


Já bych to až tak neviděl. Jednak kdo měl někdy velké kočky ví, že se hlasově projevují. Takže ono utajit takové zvíře je jako tajit chov ar, amazoňanů, kakaduů... Když Vám začne lev vymezovat teritorium, kašlat levhart, nebo začne vřískat puma nebo jaguár, ví se o tom široko daleko, jak se to nese. 

To jsou přesně takové ty články, které navozují atmosféru toho, že v každém paneláku se to hemží jedáky, lvy, po sklepech jsou tarantule a v kanalizaci rostou před pár lety spláchnutí aligátoři požírající tam psy a kočky z nelegálních laboratoří…

Ano, určitě se najdou lidé, kteří je mají na černo, bez kontroly chovatelského zařízení a ostatně o takových pak člověk slyší ve zprávách. Ne každý, kdo si taková zvířata pořídí je nutně pitomec, co se chce vychloubat. Z toho ho vyléčí už větší kotě. Na druhou stranu nutno říct, že to, že se takové věci dějí by nemělo mít dopad na solidní chovatele, kteří to mají vpořádku a postupují v souladu s legislativou. Na tom prostě trvám. Ti by se měli naopak podporovat a ne je hodit do jednoho pytle s výjimkami, které jsou všude. Právě u nich by se dalo podporou zajistit vhodné zázemí pro odjinud získaná a skutečně týraná zvířata tohoto typu. Zákazy jako takové dokázaly vždy jediné - namísto redukce růst zájmu o zakázané u problémových skupin lidí a markantní nárůst ceny. Nic víc. Před pár lety jsem viděl dokument přesně o tomhle, kde (nevzpomenu si, který stát) v Americe došlo k zákazu chovu jedovatých hadů. Pozdější průzkumy naznačili jediné - o chov naopak vzrostl zájem, chov se přesunul na “bezpečnější místa” a cena poptávaných druhů naskočila. Totéž bylo při zákazu “bojových” plemen například ve Francii (před zákazem evidováno několik tisíc psů, po zákazu vzrůst na neuvěřitelných 40tis). Pak tu byla taky varianta B., kdy došlo k zákazu chovu velkých koček v Británii, kterou spousta chovatelů pořešila tak, že zvířata pustila do volnosti (dobrou chuť…). 

Pandinus
Pandinus 11.12.2023, 10:36:15 xxx.xxx.161.10
Iza.bel:

Tak určitě dá a měla by se registrace vyřídit co nejdříve! ;) Určitě bych vzala želvičku na místní veterinu, kde ji prohlédnou, poradí s dalším chovem a taky s tou registrací. 


Nějak nechápu, proč by měl dotyčný řešit registraci s veterinou (vesměs zaměřenou na psy, kočky, semtam ptáka), ohledně rad s chovem vůbec. Pak se divíte, jaké máte reakce na své odpovědi, když blábolíte nesmysly. Návštěva je tam naprosto zbytečná, neporadí Vám tam ani co je to za druh. 

Co se týká registrace, tak bych si nebyl vůbec jistý s ohledem na dnešní situaci, že želvu neodeberou. 

Pandinus
Pandinus 11.12.2023, 10:32:01 xxx.xxx.161.10
Anonymní:

Pandinus citace: .."Jasné, jenže třeba u těch ptáků a želv jsou ty granule (to samé vodní či suchozemské želvy) naprosto zbytečné, je to opravdu komerce a využití u lidí, kterým to někdo nabulíkuje, že bez toho nepůjdou “do toku, přepeření, nesnesou, nebudou žít dlouho atd” - ptáci, případně je tím přesvědčí k chovu a koupi něčeho, s čím se nechtějí s*át - granule pro ty želvy, aby si panáček nešpinil ruce masem, žížalami, nedrtil šneky, nekrájel rybky…"*** Milý pane, nevíte úplně dobře, o čem mluvíte. Za A) granule pro želvy - pro vodní možná máte pravdu, to neumím posoudit, ale pro suchozemskou želvu čtyřprstou, kterou máme v bytě ve městě, jsou zelené granulky naprosto vyhovujícím doplňkem stravy, když nejde jít ven pro pampelišky - déšť, zimní období, nebo když zkrátka není čas. Želvák je má moc rád, trochu je smočíme, nevím jak bychom si bez nich poradili, jak bychom sušili pampelišky a lisovali 😁 Za B) chovám už dlouho papoušíčky (Forpus Forpus) a dlouho jsem hledala směs, kterou by jedli a nevybírali, jako pralesní papoušci by měli jíst ovoce a hmyz a jen málo semen - ukažte mi směs, která by vyhovovala? Nebo kterou bych si měla sama umíchat? Takže kupuji směs semen doporučenou klubem Forpus a jsem šťastná, že se na trhu objevily Granule přesně pro ně, které splňují požadavky na ovoce i hmyz a zlepšilo se jejich opeření i nálada. O hnízdění neusiluji, mám je jako mazlíky. Co se týká ovoce, tak mi ho odmítají jíst, vyzkoušené různé druhy i způsoby.  Zdravím a příště nepaušalizujte svoje názory tím způsobem, že se někdo nechce s něčím s*rát apod. 


Nějak nechápu proč bych měl krmit nějakou náhražkou,  protože venku prší, je chladno, horko nebo se mi nechce?? Nic ve zlém, ale tak to prostě je. Jakákoliv granulovaná strava není plnohodnotná, je to víc nebo méně přiblížení se nějakým složením a to ještě bez specializace na konkrétní druhy. Bohužel to, že zvířata něco žerou neznamená, že je to pro ně dobré. Jsou celé statě o tom, co se přidává/přidávalo do granulí kupříkladu psům, aby je hltali na kila atd. Svého času sem viděl dokument, jak se takhle přilepšovalo kupříkladu solí..

Stvořit směs pro ptáky na “míru” je řekněme daleko jednodušší, přesto když vidím klasické směsi běžně dostupné v krámech, tak se mi ježí vlasy (teda ten zbytek). Věřím, že profi směsi pro ptáky jsou jinde. 

Trvám na svém, že lidé, kteří využívají směsi mají svoje důvody. Pro mě bylo taky pohodlnější zkrmovat mražené hlodavce, než sem si s tím domrvil chov a vrátil se k původnímu krmení. Jak vypadají želvy čistě krmené jen granulemi všemožných firem mám nakoukáno odsud i ze zahraničí. A upřímně je to přesně o tom co sem psal - že se s tím nechtějí lidi s*át. Napsala jste to sama. Já chodím želvám pro krmení i za deště, pampelišky, jitrocel, vojtěška byla k mání těsně před ním než napadl sníh a to už jen pro tohoroční mláďata, protože dospělci a všecko starší roku zimuje. V noci mě potkáte sbírat rousnice, žížaly, protože je to prostě jiné, než zkrmovat kalifornské žížaly z krámu atd. Kdo tohle z petkařů dělá?? 

Ps: k tomu, že chováte horsfieldku v bytě se vyjadřovat nebudu. Musel bych zase paušalizovat

Pandinus
Pandinus 08.12.2023, 11:58:43 xxx.xxx.161.10
Anonymní:

A co toto, trochu to na Vémolu háže špatné světlo pokud to mělo být z důvodu aby někoho neporanila ☹️

https://www.mzp.cz/cz/news_20231207_Zabavena-tygrice-z-chovu-Karla-Vemoly-ma-chirurgicky-odstranene-drapy-na-prednich-koncetinach?fbclid=IwAR13dN7Pc1wGByES9HffzsmlHCK0zZjVc8J9woWlaJWjPFws3k6AOJqmeHo


Tak to je jednoduché - zákrok musel provést nějaký veterinář, stopro na to bude tedy doklad a lékařská zpráva. Pokud píší, že měla zánět, jak uvedl chovatel - předpokládám myslí majitele - tak jim bez potíží vysvětlí, kdo a kde to provedl. Pokud ji tak ale zakoupil, pak nesedí věta, která je v textu a bude to jako s těmi papíry.