Aktuálně: 3 568 inzerátů216 358 diskuzních příspěvků18 329 uživatelů

Příspěvky uživatele

sharingan

sharingan
sharingan 12.12.2024, 13:23:46 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 12.12.2024, 10:20:12

Nesmysl. Čistý vápník, to je měkký a vysoce reaktivní kov. 

Pro své plazy (nemám ale přímo gekončíky) dávám drcené skořápky běžně. Z vlastních zdrojů, a dobře usušené a nadrcené. Hrubší drcenou frakci (drtím ručně, v dlani) dostane opět drůbež, to nejjemnější střádám pro plazíky. Cca při každém třetím krmením lehce popráším před zkrmením krmný hmyz. Mláďatům ve vývoji klidně i častěji. Popř. alternativa, trvale v terárku umístěná malá plná mistička či hromádka někde na šutříku.

sharingan
sharingan 11.12.2024, 17:15:35 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 11.12.2024, 15:58:26

U mě zajímavý případ zahraniční spolupráce mám třeba s veleještěrkama obrovskýma (Gallotia stehlini), ostrovní gigant z Kanárského souostroví. Nějak před kovidem jsem vložil na youtube pár videí ze svého chovu. Přes ně mě pak v komentářích kontaktoval mladý chovatel stejného druhu (a nyní už i podstatně rozšířené kolekce) z Holandska (dosud občas konzultuju chovy třeba v USA či posledně Jižní Koreii😀). A ten Holanďan že už má párek, asi tři roky už u něj, ale pořád se nepáří, ani spolu nevycházejí a musí je mít odděleně. Poslal emailem fotky. Povídám mu, že z fotek jasné, že má dvě samice. A sehnal jsem mu dva adult samce z ČR. To už tehdy, kolem 2020, byl druh u nás dost rarita. A v západní Evropě tuplem, tam je na druh i tvrdší legislativa. Dost toho sem v minulých deseti letech natahal pašováním z Kanárských ostrovů pan Š., dál mají chov třeba v ZOO Plzeň. A samo je tehdy měl v chovu ještě L. Melen. Ale celkově u soukromých hobby chovatelů druh už mizel. Nenároční držáci v chovu to jsou, ale párování a odchovy občas nešlo tak hladce. Mláďat může být ze snůšky, když se zadaří, je i 15 -20, ale od mrňat se spolu občas vraždí, proto ideál je pak mít odděleně. Pohlaví mladých se tipuje dost blbě. A povraždit se navzájem může i do té doby sehraný adult chovný pár. Velké adult samice se dopárovavají strašně blbě. Než jim z nového mláděte doroste obstojný partner, je to v lepším případě až za pár let. V horším případě je kluk geneticky nakonec spíš menší a nejde k ní dát nikdy. A samozřejmě u mláďěte se taky může blbě tipnout pohlaví a máte pak jen další holku…

U rodu Gallotia taky, když nevíte, jak na ně (já snad už jo😀), můžou být v chovu strašně plašší, že si jich v terárku jeden ani neužije a ztratí o ně zájem.

Ty dva ČR samce (jeden tříletý kluk z odchovu ZOO Plzeň, druhý pětiletý od L. Melena - ten byl po svém otci už opravdu obrovský) jsem mu poslal na Holandska na burzu v Houtenu přes Maďara pana K., který taky dost dělá do ještěrek a hlavně pravidelně byl, nakupoval i prodával na většině velkých tera burz po Evropě; předal jsem mu je po domluvě na ŽE v Praze. Jako úplatu za službu jsem se domluvil, a nechal mu několik svých odchovaných ještěrek ománských. 

Ten Holanďan s klukama doplnil chov, další rok měl velmi početný a silný odchov, u druhu už zůstal, rozšířil kolekci o další druhy čeledi a spustil taky takové samozvané koordinátorství po soukromnících západní Evropy. A zůstali jsme spolu i v pravidelném emailovém kontaktu. Letos mi sám přivezl i adult samce - původem odchov Dánsko 😀, a taky ho po domluvě přebíral v Houtenu, na dopárování mé jedné adult holky. Sám jsem si ho objednal. Dle foto a hmotnosti menší zvíře, ale doufal jsem, že se třeba ještě spraví. Před dvěma měsícema jsem si ho doma přebral…ale posouzením naživo u mě neprošel. 
Ale to ten Holanďan (Kamiel) varoval předem, stejně jsem do toho šel. Samec celkem OK, ale takové malé vyžle, dle věku a přírůstků na pileu prakticky dorostlé, navíc podezření dle pohybů na lehčí postižení. 

To k mé chovné holce jsem nemohl pustit, u tohodle druhu, jak holka nemá parťáka 2x tak velkého a silného, co je ona, tak ho zpravidla zamorduje. 

Ale nechal jsem si ho alespoň jako kontaktní sólo zvíře, ochočenej je teda krásně.

A svou holku jsem mu dal, na využití v chovu u něj v Holandsku. Nakonec úplně náhodou dostane k ní, minimálně dočasně, velkého a silného adult kluka pro změnu od jednoho Itala😀. Taky ho lovil dlouho přes svou síť kontaktů. Původně chtěl dát holku Italovi. Ital si ale na párování a odchov sám netroufal. Takže naopak on půjčí Kamielovi do Amsterdamu, alespoň na 1 chovnou sezonu, toho svého samce. Takže v tento moment jsem já na 1 chovném páru + 1 mazel, u Kamiela budou zas 2 chovné páry.

sharingan
sharingan 11.12.2024, 14:28:46 xxx.xxx.186.2

Zdravím. Postřehy z mé strany, jako specialisty na velmi úzkou skupinu několika druhů čeledi ještěrkovitých…nenáročná leč specifická to skupina.

1. Importy…moji známí i já sám jsem si tak už několik zvířat odchytil a přivezl. V odchycení několika mláďat či subadultů ze silné místní populace, pro vlastní chov + několika známým, nespatřuju reálná rizika (formální porušení zákonů ano, leč o tom se nebavím). A vzhledem ke specifičnosti skupiny (ještěrek i jejich chovatelů) nejde zrovna o druhy, které by byly v současnosti běžnými subjekty výdělečných importů.

2. Přínosné informace pro můj chov byly vždy přímé návštěvy zavedených chovů u chovatelů. Osobně jsem se svého času dostal jen k Čechům. A videa a fotografie jedinců v jejich přirozeném prostředí (jakýkoli autor, většinou Němci a Holanďani fotí). Z literatury chovatelské články/diskuse, popisující otevřeně a podrobně autorovu vlastní individuální zkušenost, ideálně s fotodokumentací, něco i na Youtube. Ty fotky/videa jsou to nejpodstatnější, občas mi odhalily jinou realitu, než jakou se autor snažil nastínit, nebo jen nedokázal slovy pro mě dobře popsat. Zajímavé byly i některé vědecké články (anglicky), zaměřené např. na růst a stravování divokých populací.  

3) Co se týče úrovně a četnosti chovů celkově - opět jen k ještěrkám, skupině svérázné a specifické, viděl bych, dle mě dostupných zdrojů, dnešní situaci v  poměru 1:1:2:1 (Česko:Holandsko:Německo:zbytek světa (tj. převážně Korea +Japonsko + USA + zbytek Evropy). CZ/NL/DE jsou ale vzájemně dost provázané. 

PS. jsem ročník 90, a k ještěrkám tíhnu asi od svých 5 let, více v nich jedu cca od 2010; situaci v 70. a 80. letech opravdu neznám 😀.

sharingan
sharingan 31.10.2024, 00:37:31 xxx.xxx.137.199

Zdravím. Husa toulouská (tuluská) je zcela jiné plemeno, nežli husa tulská. 

Toulouská = velké francouzské plemeno, chované pro maso a játra;

tulská = menší ruské bojové plemeno s robustním zobákem.

sharingan
sharingan 24.10.2024, 12:54:23 xxx.xxx.186.2

Zdravím. Puštík obecný není zvláště chráněným druhem živočicha. Vztahuje se na něj však obecná ochrana ptactva dle ZOPK. A teď hůře dohledám, ale tuším, že i ochrana EU. Doslovné řízení se zněním paragrafů v oblasti ochrany jedinců je v určitých situacích samozřejmě absurdní. Každý, kdo kdy třeba autem či bicyklem přejel hada, žábu, slepýše či ještěrku, už zákon porušil. 

V praxi doporučuju hlavně posouzení znalcem, zda a proč sova je/bude schopná tělesně plně fungovat opět na divoko. Pokud má třeba nevratně poškozené křídlo, tak samozřejmě ne. V tomto případě je umístnění do lidské péče vhodné. Puštíka můžete umístit do nejbližší záchranné stanice. Znám však realitu. Stanice mají omezenou finanční i prostorovou kapacitu, praskají ve švech a každý případ, který je vyřešitelný bez jejich aktivity, se počítá. Při právním drobnohledu nad platností licence k nakládání s živočichy by také některé nemusely úplně obstát. Zvíře, které však má časem šanci být opět vypuštěno, by však v péči profesionálů rozhodně skončit mělo.

Pokud si puštíka, jehož stav a zranění nepředurčují nikdy k úspěšnému návratu do přírody, necháte, tak to není vcelku nic proti ničemu. Legálně si zkoušet opatřit výjimku však nedoporučuju. A samozřejmě na sebe neupozorňovat - zabavení a pokuty.. Péče není zvláště náročná, jde o malý, relativně nenáročný druh. Voliérka a krmení převážně hlodavci/kuřaty. 

Alfou a omegou pro další rozhodnutí je teď ten rozsah poškození  zvířete, zda kdy bude schopno fungovat (let) divoce. Že se mu zlepšila forma už o 200 g, ale stále nelétá dobře…vypadá komplikovaněji.

sharingan
sharingan 22.10.2024, 13:44:20 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 22.10.2024, 12:27:55

Zdravím. Ideálně do slunovratu, ale čím dřív, tím líp.

sharingan
sharingan 21.10.2024, 09:49:26 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Jiri24 z 20.10.2024, 22:53:20

Zdravím. Ke gekonovi nepomůžu. A na foto č. 2 je mládě ještěrky balkánské (Lacerta trilineata major). Zbylé jsou opravdu P. s. campestris. Na foto č. 1 je mládě, na č. 5 je pěkný adult samec.

sharingan
sharingan 21.10.2024, 09:32:39 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fíha z 20.10.2024, 11:53:52

Zdravím. Častým původcem sinusitidy u krůt je bohužel mykoplasma (Mycoplasma gallisepticum). A pokud je to ona, tak je to infekční neřád. Blíže třeba Google.

sharingan
sharingan 20.10.2024, 19:19:40 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 20.10.2024, 10:20:20

Z mých zkušeností, momentálně pro chov na 2025 mám tři housery češek. Hejno (chovné páry) buduju už několikerým rokem, mnoho zvířat jsem do chovu během jejich “zkušební doby” u mě, do chovu k sobě nepustil (housera, který byl neustále ve válce s mým hlavním klukem, či velmi plachou až hysterickou holku, nebo mlaďase s podezřením na přenos genetické vady…).

Nyní u mě šestiletý kluk, a mladý leč dospělý lončák. Prvně ke mě dorazili a viděli se před rokem. V rámci možností se (mimo dobu toku a ochovu žlutých housat) letos snášeli. Taky kdyby ne, tak už bych dávno jednoho z nich prodal, že 😉. Přes léto, podzim a zimu je mám na noc v jedné boudě. Letos zkouším přidat i půlročního holobrádka z vlastního odchovu, syn šestiletého housera, který má zatím s otcem i lončákem vztahy výborné…uvidím časem, co na jaře udělají hormony. 

Svého času jsem měl v jednom kmenu i dva samce, polobratry z jedné linie, rok od sebe věkem. Tam jsem vzdal pokusy na jaře o oddělení do různých kmenů, protože k sobě prostě chtěli. Při pojímání husičky si nepřekáželi a oplozenost jsem měl standardní, 13 vajec ze 14 ti. 

sharingan
sharingan 19.10.2024, 19:54:47 xxx.xxx.137.199

Zdravím. Nováčky běžně přijímá domácí hejno spíše neochotně. Občas se najde zvíře, které zapadne celkem rychle. Ale nespoléhat na to. U nových samiček je to však pravděpodobnější, než u nových kluků. Záleží velmi na povaze a temperamentu jednotlivých jedinců.

Ale kategoricky tvrdit, že je zcela vyloučeno úspěšné přidání dalšího zvířete, je samozřejmě holý nesmysl.

sharingan
sharingan 08.10.2024, 11:44:00 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 08.10.2024, 10:11:49

Zdravím. Ne zcela zanedbané. Ale pouze nevyvážené. Přespříliš bohaté na proteiny, popř. chudší na minerálie, nebo obojí zároveň. Kost (jejíž vývoj chce svůj čas) zaostane v růstu a síle oproti měkkým tkáním a vede to k této deformaci. 

Jestli je na vině i genetická predispozice (i třeba jen ve formě (v zásadě pozitivního)  rychlejšího,  avšak = uspěchanějšího (a tak na dispalance náchylnějšího) vývoje, je předmětem debat. Vím třeba o chovu hČ kolegy. Konkrétní chovný pár byl u něj přes 10 let. Chovný houser i husa s pěknými křídly. Když si dal kolega s vyvážeností krmiva pro odchov v daný rok opravdu záležet, měla i housata křídla pěkná. Jak to v jiný rok přehnal, tak mu snad všechna housata opravdu snadno a výrazně andělíčkovala. Podle mě možná až příliš ochotně na to, aby tam nebyl i nějaký vrozený předpoklad. Jde samozřejmě pouze o moji domněnku. 

sharingan
sharingan 05.10.2024, 00:33:37 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Zuzana z 04.10.2024, 21:43:55

Zdravím. Z Vašeho popisu by mělo jít o zvířata v dobré péči. Leč osobně vše raději beru s rezervou…není třeba vyloučeno, že naopak levou nohu má v pořádku, zato pravá je výrazně oteklá? A případná popisovaná atrofie byla vrozená, jen se důsledky projevily až nyní? Nebo je to věc získaná třeba po úrazu? Všech 19 slepic opravdu okamžitě od sebe kdykoli individuálně rozlišíte? A nepokoje, že vůbec nejsou…to není reálné, nějaké drobné či větší rozmíšky v rámci udržení a změn hierarchie tam samozřejmě máte. 

Jinak řešení - no, zde selským rozumem. Buď se pipka, oddělená od ostatních, během několika dnů, začne pohybově zlepšovat. Ať je problém jakéhokoli původu. A nebo nezačne.

Svého času jsme měli v péči několikaletou hybridku, které během krmení rozdrtila stoupnutím kráva paznehtem jeden pařát. Slípka jinak zdravá, odolná, v dobré kondici, dobře vyvinutá.  Pipka dostala něco jako dlahu, a oddělená byla ve vnitřním zázemí v budově, na samotce. Žrádlo a voda u ní před zobákem. Apetit jí zůstal, a přes mou skepsi začala brzy po kouskách popajdávat po voliéře, cca do měsíce jí šlo přidat zpět ven k hejnu. Pajdala už pak navždy, ale fungovala normálně.

sharingan
sharingan 16.09.2024, 14:17:29 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 16.09.2024, 13:59:35

Fotka je z tohoto inzerátu: https://zvirata.bazos.cz/inzerat/190733017/ceska-kropenka-zlata-kmen-zarazen-v-genovem-fondu.php

Prostě kvalitní fotodokumentace je pro mě osobně u inzerátu to nejpodstatnější, abych si sám předem posoudil, zda se jedná o brak, průměr, nebo naopak pro mě potenciálně (opravdu detailní prohlídka lze samozřejmě až naživo, a v ruce) zajímavý chov. Majitel sám klidně nemusí být znalec či mít nějaký přehled, a v textu či telefonu o nabízených zvířatech bájit pohádky. Proto je právě mít detailní aktuální fotodokumentaci super.

sharingan
sharingan 16.09.2024, 13:38:02 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 16.09.2024, 12:58:14

Přesně. Rád si posoudím z foto zvíře sám. Třeba v jednom z těch jiných inzerátů - z Trutnova - pěkně detailní foto kroužkovaného kohouta (loňský dle žlutého svazového kroužku) - dávám do přílohy. 

U až tam vidím, že pravý běhák má dovnitř směřovanou ostruhu, i vratiprst se stáčí do boku (kachní běhák tuším se tuším této vadě říká)…to bude asi genetika, ale možná i jen blbě natočený na foto či to má po úraze. Každopádně ale dále barva běháků vypadá z foto ne celoplošně břidlicově šedá (jediná možná uznávaná barva pro čistokrevné zvíře), ale černobíle strakatá?! Opravdu nic, co bych dal do chovu. 

Obrázek
sharingan
sharingan 16.09.2024, 12:52:59 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 16.09.2024, 12:40:53

Foto, z nichž je dobře patrné chovné prostředí…to by zde jakž takž šlo. Ale fotky zvířat pěkně z úhlů a zaostření, aby se dal do slušné míry posoudit exteriér…běháky, lalůčky, ušnice, hřebínky, tvar trupu, nasazení ocasu, stvolová kresba…spíš něco jako je zde: https://zvirata.bazos.cz/inzerat/190733017/ceska-kropenka-zlata-kmen-zarazen-v-genovem-fondu.php

či https://zvirata.bazos.cz/inzerat/190483893/ceska-zlata-kropenka-kohoutci.php

Ale koukám, že třeba v jiném inzerátu https://zvirata.bazos.cz/inzerat/191006068/ceska-zlata-kropenka-kurice-strakonice-pelhrimov.php

tam má pan Šlehofer i z mého úhlu pohledu dostatečně detailní fotku slepičky.

sharingan
sharingan 16.09.2024, 12:22:27 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Ladd z 14.09.2024, 19:34:40

Zdravím. Specializuji se spíše na české husy, ovšem jako další původní plemeno a genetický zdroj se občas mihnu i kolem kropenek. O pánovi z inzerátu vím ( J. Šlehofer), byť osobně jsem zatím neměl tu čest. Rok nebo dva nazpět se dostal do tvrdého konfliktu s oficiálním plemenitbu kropenek provádějícím útvarem  - klubem, v rámci svazu. Na základě pánova tvrzení (zjednodušeně), že geneticky čistá má zvířata už jen pouze on, a v klubu jsou už jen kříženci. Podpořeno genetickými testy. Rozebírala se i polemika ohledně ruských CZK. Velmi zajímavá diskuse na staré Ifauně.cz. Problém byl však mj., že za holotyp pán suverénně označil svůj vlastní chov (nevím přesně, na základě jakých dat a proč), a cokoli se od něj geneticky lišilo, “musí být samozřejmě kříženec”. Popřípadě, že mu prý z klubových NV často vykouklo něco exteriérem na hony vzdálené kropence.

Kde je pravda, nevím a zatím nehodlám zjišťovat, svou expertizu zaměřuju na jiná plemena a skupiny. Co ale fundovaně posoudit mohu, je fotodokumentace u inzerátu. Byť v exteriéru kropenek nejsem honěný, samotná kvalita (rozlišení a přiblížení) foto, počet zvířat na fotce, úhel objektivu - nesplňují to, co by dle mě mělo být fotopřílohou u inzerátu z kvalitního chovu. Může jít samozřejmě třeba o člověka, příliš se nekamarádícího s fotografováním…

sharingan
sharingan 11.09.2024, 10:00:55 xxx.xxx.137.199

Zdravím. Husa kadeřavá (sebastopolská). Ono s touto vadou peří je tuším právě tohle jedno jediné plemeno. I když tuším, že už se i rozlišují různé “odnože” plemene dle rozsahu kadeřavosti. 

sharingan
sharingan 10.09.2024, 12:40:49 xxx.xxx.186.2

Zdravím. S holuby konkrétně zkušenost nemám, ale s husami, slepicemi i exotickými plazy ano. https://www.privez-zvire.cz/

A za mě naprostá spokojenost. Nutná samozřejmě zodpovědnost a kompetentnost osoby, co zvíře předává, a tuplem pak osoby, která si ho má u kurýra vyzvednout. Což ale není věc samotného přepravce.