Aktuálně: 3 706 inzerátů210 471 diskuzních příspěvků18 253 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 30.06.2023, 09:50:52 xxx.xxx.27.178
Buggyra:

Tak ono to hledání alternativ se neděje jen na poli elektrifikace, zaplaťpánbůh. Ale ty ostatní vývoje jsou jaksi v pozadí, páč na rozdíl od baterek se musejí testovat nikoli na lidech.... Baterky jsou už funkční a dotažené, tak se rovnou hodily do placu, ale ve vývoji je toho víc (napadá mě vodík). Třeba biolíh a bionafta jsou normoš v provozu, a jsou to prostě tlačenky kvůli ekologii. Hodně doufám v potenciál biomasy a nahrazení části CNG a LPG, ale na to musíme mít pochopitelně nejprve technologickou základnu (rafinérii-e). Budoucnost bude nejspíš v kombinaci různých pohonů, kdy rozjezdy budou třeba na elektriku, a zbytek jízdy na nějaký spalovací zdroj. Jsem na to zvědavá, a hlavně asi spíš na to, jestli to zažiju :-D


Buggyro, poud se chcete dozvědět víc, tak si pusťte něco a autech a plánech EU OD Filipa Turka - upozorňuju, že musíte přežít jeho narcistické a mačistické působení, než se dostane k jádru pudla, ale vysvětluje to velmi velmi polopaticky a hlavně nelže. Pk se dozvíte, že ty baterky jen jsou a to je všechno.Jsou velmi nedokonalé úměrně ke stavu současné evropské infraktruktury, avšak protěžované lobbisty. Pak s etaké dozvíte něco o ESG apod.....což jsou věci šílené.

No a samozřejmě zbytek vývoje je upozaděn...protože lobby. Je to stejné jako s dotacemi na FVE. Alternativy je potřeba hledat usilovně, ale ne je násilěn protlačovat, když na to není připravená infrastruktura.

Jinak věřte, že ochrana půdy, vod a lesů, to je alfa omega - čím budeme jezdit, to je opravdu věc druhotná, myslím tím z podstaty věci. Vodu prostě potřebujete na všechno, mimo jiné i na to, aby dobře fungoval průmysl - a voda je právě primární zdroj. Proto musíme nejdříve chránit vodu a půdu, a pak se ve druhé řadě zaměřit na rozvoj technologií.

Jinak upozorním, že velmi k přírodě šetrné techlogie už jsme tu měli, jen se jich teď dobrovolně vzdáváme kvůli myšlence pochybného green dealu. Jelikož dobře zajištěná energie z jádra + zpracování ruského plynu mělo nejnižší emisní spad, protže prostě ty techlogie byly za ty desítky let vychytaný.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 30.06.2023, 09:41:13 xxx.xxx.27.178

Anebo prostě prohlídka Kladrub či Slatiňan. Obě míst amají neskutečná genius loci, koně jsou Boží. V kladrubech si mlžete zaplatit i prohlídku hřebčína s průvodcem, ve Slatiňanech nevím, ale k ohradám se dostanete a je tam krásný zámek s hipologickou expozicí a okolí je taky čarokrásné.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 30.06.2023, 08:43:13 xxx.xxx.13.84

Ale oni nedávají radu, jak změnit systém, ale jak v tom přežít sám málo jedna osoba se zdravím a zdravým rozumem.

Alespoň ti mnou zmínění, kterým to funguje, to fakt nevím, kde jste vzal, že ne, například Hogenová velmi pravděpodobně žije to, co říká. RObejšek  to samé.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 16:03:34 xxx.xxx.104.202
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 29.06.2023, 15:10:00

Já koně znala půl roku, než jsme mu vlezli na hřbet. A vlastně ho obsednul můj chlap, co by totální začátečník. Jenže já z toho měla takovýho nerva a u něj sladká nevědomost....to dělá hodně. A já už měla koně připraveného že země a věděla jsem, že kdyby cokoli, že to zvládnu.

No a vždy když jsem něco zmastila, tak jsem se vrátila o krok zpět a snažila jsem se to opravit, než se z blbýho návyku stál zvyk. Především díky tomuhle jsem to zvládla, pak taky že přede mnou měl koně jen jedno osvíceného majitele, no a v poslední řadě hodně udělalo to půlroční špacírování na ruce po lese (jsem čekala, až mi chlaďas doroste aspoň na pět let-no z jiného úhlu pohledu to zas nebylo dobré pro jiné věci, ale o tom tento příběh není:D).

Ale bavím se o základní uživatelské úrovní užívání koně, stále "bojujeme" s naohybáním, přilnutím apod., jelikož takto jezdecký vzdělaná uź nejsem, abych mu to dokázala předat :D a když jsem našla konečně Boží trenérku, tak přestala trénovat :D

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 13:03:06 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 29.06.2023, 12:56:30

Ne, byla jsem u koní skoro 20 let, já jen reagovala na větu "prvního vlastního koně si každý zkazí - tedy z definice i ti kteří už zkušenosti mají, natožpak začátečník".....že to není úplně z mého pohledu pravda.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 10:46:43 xxx.xxx.27.178
Saga:

Efe, taky mám dovolenou a měla jsem úplně stejně blbý nápad, jít za konýškama před polednemteeth, no to jsem si dala, bylo mi názorně předvedeno, že před polednem NE! Mám prý přijít tak hodinu po obědě, až budou mít vytrávínoloughing. Tže po 13 hodině už byly alespoň ve stavu stojacím a notně zívacím, že jako už? Eh, chtěla bych být kůň u sebe doma.loughing


Sago, ony ty mrchy poznají i to, že je všední den a víkend :D V týdnu chodím navečer, o víkendu dle času. Když koně vytáhnu před polednem o víkendu, je to v pohodě. Když je to ve všední den, tak se z něj stane totální hysterická bestie - posledně, když jsem to takto udělala (čtvrtek dopoledne), dolezla jsem do kruhovky a na výzvu k chůzi dopředu přišlo couvání a na zesílenou pobídku vyhazov zadkem .D Prostě ve všední den dopo se spinká a vopruze, ty si to pěkně pamatuj :D 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 09:32:50 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 29.06.2023, 09:21:26

Tak to díky :) nicméně u nás ve stáji například je takových lidí dost, ale možná moje bublina .)

Každopádně já jsem v tomhle radikální, nikdy bych ve svém okolí začátečníkovi koně nedoporučila....NIJAK :) ale uznávám, že to někd fungovat může, za dobře splněných podmínek či s mega dávkou štěstí.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 07:53:07 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele jbb z 29.06.2023, 00:48:17

Pokud chce začátečník vlastního koně, lze s klidným svědomím doporučit pouze koně dřevěného. Ne nadarmo se říká, že prvního vlastního koně si každý zkazí - tedy z definice i ti kteří už zkušenosti mají, natožpak začátečník.

Tohle se sice říká, ale pravda to je tak z půlky, mám svého prvního (a taky posledního koně), kterýho jsem si bez předchozích zkušeností s obsedáním dělala sama a je to jeden z nejspolehlivějších a nejvychovanějších koní, na kterých jsem kdy seděla - jako vážně.

Se zbytkem souhlas.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 07:49:54 xxx.xxx.27.178
Buggyra:

Moje slova!


Jo. Toho chlapa znám osobně, neb mě učil :D

Je to solidní člověk s velmi střízlivým pohledem na věc. Jinak dělám v tomhle oboru a tento názor se velmi opakuje.

Vševhny ty klimapsycho lidi bych nakopla s rozběhem do prrrrrrr, jelikož mě točej do vrtule, kazej nám reputaci a dělají jen čiré zlo, nic víc, nic míň.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 29.06.2023, 07:36:33 xxx.xxx.27.178
Rapotačka:

https://www.youtube.com/watch?v=FTdEhWs2S_U


Koller byl vždycky na pováženou, ale jak se spřáhnul s tím havlem a pouští jen strach a všichni do puntíku jsou špatný + nedá lidem žádné řešení, tak už mě přestal bavit.

To už si radši pustím Štefce, ten jeho pohled je podstatně střízlivější.

Nicméně celkově mám teď radši lidi, kteří jen neříkají, jak je všechno špatně a v řiti, ale dávají i nějakou cestu, jak se s tím v osobní rovině může člověk vypořádat - čili Hogenová, Cílek, Robejšek apod. 

Tý negace už je prostě moc.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 16:09:36 xxx.xxx.27.178
Doron:

Hmmm, musím říct, že předčili moje očekávání... :)).


Taktéž. Není to úplně špatné.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 13:58:37 xxx.xxx.27.178
Amatér:

Je pro začátečníka lepší hříbě nebo dospělý kůň, co čím dál více zabředávám do problematiky přicházím na to že je prý lepší dospělý kůň než hříbátko. Zní mi to zvláštně ale asi to tak je nebo jaké máte zkušenosti, prosím?


Pokud nemáte trenéra, na kterého se spoléháte a nebudete mít koně v místě, kde ten trenér působí/nezajede k vám domů alespoň jedenkrát týdně, tak žádný kůň.

Uvědomte si, že pokud chcete koně na ježdění/tah, tak je v tomto kůň mezi hospodářskými zvířaty výjimkou - abychom s ním dobře pořídili, potřebuje odborný výcvik (a člověk také), ne jen ho vyhnat na pastvu a večer mu dát do žlabu. To s sebou přináší řadu komplikací a dost často i nedorotumění s koněm samotným. které můžou vytvořit i velmi nebezpečné situace pro oba zúčastněné - a především pro člověka.

Proto obecně kůň do rukou začátečníka nepatří.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 11:26:17 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Doron z 28.06.2023, 11:18:15

To není podstatné, jestli spolu souhlasíme, důležitá je úroveň diskuze, ale beru na vědomí :)

Já tady nechci nikoho přesvědčovat, že si myslí blbost, jen mi přijde škoda některé věci neuvést na pravou míru a pochopit, co tím člověk kovaný v tématu pravděpodobně myslel, záležitost pak získává úplně jiný rozměr.

Ale člověk to fakt musí zažít, i kdyby v rámci týdenní dovolený, aby to trochu pochopil, a ne jen z resortu, ale fakt jít i na ten jejich vidlákov a koukat.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 11:05:41 xxx.xxx.27.178
Doron:

Ani, každá kultura má svoje zvyklosti.

Také vlastně nevím, jestli jsem emancipovaná  \'dobrovolně\'( myšleno ve smyslu finanční i myšlenkové nezávislosti) nebo to bylo dané kulturním tlakem a výchovou. Ale líbí se mi to :)!

Muslimská kultura je mi cizí , nechtěla bych tam být ženou, vlastně ani mužem :)).

 


Asi takhle - mně se to zahalování také nelíbí.

Ale prostě vím svý a v muslimském světě jsem toho viděla dost.

Ono když s eto vezme kolem a kolem, tak ono se v poušti, kde je všude daleko a zdroje jsou omezené, emancipuje dost blbě :D tam prostě jeden potřebuje druhého, muž potřebuje ženu, aby se staral ao chod domácnosti a rodinu a on mohl ty omezené zdroje shánět, žena potřebuje muže, aby uživil jí a děti. Lidé tam musí víc držet pospolu a pak vznikají různá společenská pravidla, pro nás třeba i podivná.

A oni jsou divný v zahalování a my jsme třeba podivný v tom, že řešíme, jestli může kdysi muž startovat v závodě se ženskýma, jestli je to fér nebo není. 

Ale ta problematika muslimského je samozřejmě hlubší.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 10:27:51 xxx.xxx.27.178
assil:

Mluvil o vesnicích v Afghánistánu tuším.

A teda podle mě není dobrovolnost, že dám holce někdy v 6 letech pytel na hlavu a domácí vězení a žádné vzdělání kromě toho, že to takhle musí bejt.

To je prostě jen vymytí mozků.


Jenže v Afghánistánu mohla být podobná situace, jako třeba  v tom Ómánu, když tam byli Američani a nevrátil se tam Talibán, a ten rozhovor mohl pocházet z této doby. Nevím, jen to nemusí být tak jednoznačné.

No a vidíte, úplně stejně můžou oni koukat na nás, že tady necháme chodit holky polonahý a pak se divíme, že je otravují uchyláci a ani ty holky neučíme, jak s ev takové situaci mají chovat. 

Každá kultura má své zvyklosti, některé pochopitelné, některé ne.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 10:14:07 xxx.xxx.27.178
hmn:

"A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy."

tady si dovolím vnést otázku, nakolik se dá u chování určeném náboženstvím, tradicemi, zvyky, neznalostí.....mluvit o dobrovolnosti


Nemůžete n avšechno koukat jenom západním úhlem pohledu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.06.2023, 10:03:14 xxx.xxx.27.178
assil:

Na Pelikána mám trochu averzi od té doby, co jsem v jednom rozhovoru slyšela jak řekl, že ty muslimské ženy to zahalování a omezování vlastně chtějí.


Jenže ona je to do jisté míry pravda - ne všude, ale pravda to je, pokud se nebavíme o nějakých šílených extremních zemích, jako je třeba Afghánistán.

Byla jsem v Ómánu ještě za starého sultána. Byl to velmi pokrokový politik, za jeho vlády nebyl žádný požadavek na to, aby se ženy zahalovaly. Žádná policie, jako to známe z Íránu.

A ony to tam, světe div se, dělají naprosto dobrovolně. A míra toho zahalení záleží na proudu islámu, který vyznávají, jak moc striktní je. Ale chodím tam ženský od totálně v černém, že nic není vidět, až po ženy v evropském stylu obelčení. To samé Spojené arabské emiráty, země Střední Asie. Ty ženy prostě ctí tradici a ráday, anebo to dělají i proto, že třeba ani nechtějí, aby je vočumovali cizí chlapi. Prostě to tam tak je.

Nejsem žádný orientalista, ale muslimských zemí jsem procestovala celkem dost (vyjma těch východoasijských). A na tom, že tam řada žen dělá pro nás podivné zvyklosti dělá dobrovolně, je velký kus pravdy.