Aktuálně: 3 437 inzerátů217 438 diskuzních příspěvků18 334 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 31.07.2023, 15:58:14 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 31.07.2023, 14:25:21

🙂 ono se to Estonsko trochu nafukuje, mají sice všechno elektronicky, ale životní úroveň tam byla alespoň do nedávna nižší než u nás. 

Tak jen zas nepodléhat nějakým mediálním obrazům, ono ten úspěch není jen v nižším počtu úředníků (i když souhlasím, že by jich třetina klidně do soukromého sektoru měla odejít - kde taktíž samozřejmě chybí).

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 12:33:33 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 27.07.2023, 12:08:09

Jasně, taky to chápu, ale tenhle člověk je fakt osvícenej, umí kovat, ale specializuje se na koně bosky….ale ais to tak bude, jak říkáte, postižení z povolání 🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 11:44:49 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 27.07.2023, 10:54:44

Přesně. Také v tom absolutně nevidím smysl.

Jedině v tom, aby se dělalo líp kovářovi, ale na to se dávají náboje nebo se kůň nechává stát nohama v kýblu.

A že veti častokrát v oblasti kopyt nemají odbornost jako kováři, je celkem častý jev mohu potvrdit. My máme třeba super veta, rozpětí znalostí má opravdu obrovské a znalosti hluboké, i tak mi ale tvrdil, že kůň by měl mít kratší špice, než má (jakože fakt nemá)…kováře reakce byla, že klidně, pokud si chci koně nechat okulhat.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 10:19:42 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele strapaty z 26.07.2023, 21:16:04

A to je přesně ten důvod, proč se všech těchto silných psů bojím. Jelikož většina jejich majitelů si různé zkušenosti s těmito svými psy nedokáže zanalyzovat tak jako Vy, tj. nedokáže mít psa pod kontrolou už jen z toho důvodu, že nedokáže predikovat jeho chování.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 10:01:13 xxx.xxx.27.178

Dala bych tak do 50ti tisíc podle prognózy a výše pravděpodobnosti, že se zákrok vydaří.

Takže např. kdyby někdo řekl, že je to fakt 1:1, tak těch 50 000 dost pravděpodobně nedám.

Ale ono je to taky dost o umění poznat veta, který z člověka tahá prachy záměrně, a toho, který je čestný. Těch vetů prvního typu je bohužel víc….a taky si sámumět zanalyzovat, co je opravdu potřebné nebo smysluplné a nenechat se jen unést emocemi.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 08:53:23 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 27.07.2023, 08:18:15

Jo, efe, to byl děsnej rok, cena sena se tenkrát vyšplhala na nesmysl, pokud tedy ovšem bylo vůbec k mání, vím, že od Prahy se jezdilo až někam na Jeseník, jen aby bylo.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 08:44:03 xxx.xxx.27.178

Nenechte se děsit černou kronikou, kterou vidíte pokaždé, když se otevře Seznam, jen potřebují podpořit v klidech to, aby uvěřili klimatickému šílenství.

Zde máte roční úhrny za poslední roky:

R:\_OPK\USES\_VRSTVY_GIS_NAVRH_AKTUALNI_OD 11_07_kopie

Číslo týkající se množství srážek rok od roku výrazně stoupá, letošní rok zatím nic moc, ale nezapomeňme, že máme před sebou ještě podzim a kus zimy.

Od kovidu existují dokonce jara, to letošní bylo extrémně dlouhé….problém je spíš se zvyšující se průměrnou teplotou a s obhospodařováním krajiny, se zástavbou, která snižuje retenční schopnost půdy, špatně obhospodařovaná pole, odlesňování ve spojitosti s kůrovcovou kalamitou….a že je v létě tráva jako seno je rok co rok, to je přece normální, obzvlášť když má někdo menší plochu na více koní a ti vše vypasou do krátka. Velké pastviny jsou pořád zelené.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 21:59:30 xxx.xxx.49.207
Odpověď na příspěvek uživatele DarcysBay z 25.07.2023, 20:30:47

Ten poslední odstavec - přesně z tohoto důvodu jsem vysadila i já, strouhání co 4 týdny a nnestačilo to….a už to přes rok nechybí , kopyta jsou OK🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 15:04:30 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Arbora z 25.07.2023, 14:42:57

Osobně bych ještě přidala typ ustájení. Venkovní ustájení v kopcovitém terénu dělá divy.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 15:02:53 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 14:38:03

A já zas nemám potřebu Vás vychovávat, to bych ráda upřesnila, nebo se nad Vás nějak povyšovat.

Jen jsme prostě na diskuzi, kde se předpokládá reakčnost (jakákoli, ideálně ve vší slušnosti). A to včetně nevyžádaných rad. A když se mi nezdá něco, co píšete, tak se to snažím rozvést - ve Váš případný prospěch….jak s tím naložíte dál, je na Vás a Vaší povinností zas není se těmito radami řídit. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 13:51:12 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 13:43:59

Když si vezmete štěně, tak je nejlepší si vzít na týden až dva dovolenou, aby měl někoho u sebe, navyknul si na domácí prostředí a lépe překonal stres z odpojení od matky a navázal se na Vás. Ve spojitosti s tímto ihned začít učit být sám, třeba od třetího dne, minutu, 5, 10, půl hodiny atd. Tohle se musí vštípit u většího psa už je to pozdě. A po té dvoutýdenní dovolené klidně nechat štěně jeden den doma celý den a z práce prostě odejít dřív, pokud to jde. 

Nehledě na to, že malé štěně opravdu močí a kaká všude možně a pokud nemáte zkušenosti, i pro Vás bude trochu problém to z počátku vychytat, což bude ptýlit i Vaši pozornost. A pokud si toto budete řešit v práci + loužičky/bobky od štěněte, jste na dobré cestě si rozezlít kolegy + buď kvůli exkrementům anebo že pořád běháte kolem psa a neděláte svoji práci.

Tedy jestli jsem ten Váš model dobře pochopila.

Ale dělejte, jak myslíte.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 12:21:41 xxx.xxx.27.178
Thielli:

Ale jestli chcete brát štěndo do práce, aby nebylo doma samo a teprve potom ho plánujete nechávat doma, pak předávám ke zvážení jednu zkušenost z druhé ruky: kamarádka má setra. Fenka zvyklá počkat doma. A pak přišlo těhotenství a dva tři roky doma a návrat do práce a ouha, v šesti letech psa separační úzkost. A začínají navykat na samotu jako od štěněte a prý je to teď těžší…  


Přesně tohle jsem měla na mysli.

Psa do práce denně jo, ale od píky je potřeba ho naučit, že se zůstává doma i přes den sám a je to normálka. Jelikož tahle situace, kterou uvádíte, je bohužel víc než častá….a takováhle změna situace je pak pro dospělého psa fakt utrpení.

Dokonce se i děje, že zaměstnavatel zakáže docházku se psem kvůli jednomu blbcovi na pracovišti - u nás je to přesně takhle, jen se to po x letech začíná malinko ohybat a vedení zatím dělá, že se to neděje.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 12:09:05 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 12:02:37

Máte pravdu, tohoto je potřeba si vážit, ale ne toho zneužívat (což asi Váš případ pravděpodobně nebude). 

K nám do práce taky chodí pes, který všude lítá, samozřejmě to vadí a už je to na stole u vedení. Osobně když si vezmu do práce psa, tak o něm nikdo neví, pokud velmi výjimečně neštěkne na vzruch z venku. Pes v práci je skvělá canisterapie, ale chce k tomu zvíře opravdu vést a mít úctu ke kolegům, jelikož čím více se překračují hranice, tím blíže je pak člověk k tomu, aby to bylo zakázáno všem, i těm, kteří mají psy vychované.

Jen Vám z vlastní zkušenosti poradím, že je taktéž dobré učit štěně od začátku být i delší dobu doma sám i přes den, byť jen na den v týdnu. Nikdy nevíte, kdy budete muset práci a pak to bývá pro zvíře fakt šok.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 11:54:54 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 25.07.2023, 11:47:28

Doufám, že se Vám ulevilo 🙂 Vy byste taky neměla za den splněno, kdybyste si do někoho nerýpla 😀

Tenurri, v práci je to se štěnětem blbý no. Ale s ohledem na kolegy lepší místo, kde se dá pes zavřít, než aby pes prudil.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 11:25:53 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 11:18:45

Tohle všechno - krom toho úrazu - je berlička v rámci výchovy. 

Pes má umět spolehlivé odložení na neomezeně dlouhou dobu, prostě když ho pošlete na místečko, tak pokud je potřeba, neměl by bez povolení toto místo opustit.

Pokud toto zvládnete, tak klec nepotřebujete.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 10:34:23 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele kocoura219 z 25.07.2023, 10:29:00

Lidi si sami před sebou dokážou obhájit naprosto cokoli, když tomu chtějí věřit.

Udělejte si názor sama - jestli pes je schopný být tolik hodin spokojený ve způsobu chovu křečků.

Víte, ono když nemáte na výběr nic lepšího a nemůžete to nijak změnit, tak si prostě musíte zvyknout na to, co máte. Někomu z toho hrábne, někdo je stabilní a ustojí to.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 10:23:58 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 25.07.2023, 10:02:00

Megi, projděte se po běžné vesnici v Čechách a prohlídněte si, jak velké jsou kotce , když někdo v kotci chová. Pes udělá maximálně tři čtyři skoky, dost často jsou ty kotce někde za domem, kde pes vidí totální prd.

Jsme z hodně velkého zapadákova v rámci Čech, vím, o čem mluvím. Psi v kotcích po okolí mají opravdu smutný život někde v zákoutí na miniprostoru. Luxusní kotec nemá skoro nikdo.

Osobně neschvaluji ani jedno a je mi z toho na zvracení, jen hledám menší zlo - a srovnání s bytem - byt má často víc jak 16 m2 (beru velmi štědrý kotec) a pes se po něm může často alespoň svobodně protáhnout. A největší pitomci jsou ti, kteří v bytě psa zavírají do klece, to je opravdu chorá mysl.

Řetěz i přes fyzické deformace může psovi nabídnout větší prostor pohybu, pokud ho tedy nějaký id**t nepřiváže na půl metru. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 09:05:59 xxx.xxx.27.178

Co na to říci?

I pes na řetězu se má lépe (pokud ten řetěz nemá metr a méně) než pes v kleci/v kotci - už jen proto, že z hlediska plochy má většinou větší radius pro pohyb a vidí v rámci úhlu 360 stupňů kolem sebe.

Zastánci klecí ať se jdou bodnout, je to výmysl choré mysli a nic jiného. Tohle není o emocionálním zajištění ale o potřebě pohodlí majitele bez ohledu na potřeby psa, čili čisté sobectví a pokrytectví.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 09:00:39 xxx.xxx.27.178

Někdo Vám poradí minerální směs Mustang Trace - na kopyta i na hřívu. Je to fajn, jen se pořád traduje, že je to full spektrum minerálka - není, na to bacha.

No a my jsme přidávali obyčejný biotin a svoji funkci to taky splnilo dobře.