Aktuálně: 3 444 inzerátů217 279 diskuzních příspěvků18 334 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 15:04:01 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 07.09.2023, 14:59:09

Ty jo snad ty vaše udělátka začnu realizovat 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 14:54:36 xxx.xxx.27.179

A já bych ještě dodala, že vyšší sklony ke schvácení než u koně, samozřejmě obé v obecné rovině.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 14:53:44 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 07.09.2023, 14:39:13

jsem si říkala, že třeba Francie nebo Belgie 🙂 tam přece chovaj koně jako stodoly.

Nic, jen páky, a to svýmu koníškovi neprovedu 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 14:19:36 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacekk z 07.09.2023, 14:13:05

🌼🌻🌷 Přeji Vám, abyste našel svůj vnitřní klid 🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 14:11:41 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Arbora z 07.09.2023, 14:03:40

Už umím říct sousloví “gumové udidlo” ve všech evropských jazycích 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 14:00:45 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacekk z 07.09.2023, 13:55:09

Vidíte, a to je právě v tom, v čem máte slabinu, Vaše jednání.

Já vím, že je to fakt těžký. VÍM TO Z PRAXE A MÁM PRO MALÉ FARMÁŘE POCHOPENÍ. Ale prostě Vy neumíte diskutovat a osvětovat tak, vy se potřebujete jen hádat a říkat lidem, jací jsou blbci.

Ale zas vím, že zoufalí lidé dělají zoufalé činy, ale takhle svýs straně zájmů fakt nepomáháte.

Napsat podrobnej odbornej slušnej článek na sociální sítě, kamkoli bude pro zainteresovanou veřejnost dalkeo lepší, než tady každému nadávat bez ohledu na to, co říká.

Teď dostanu i já, je mi to jasný 😀

Ale takhle více či méně funguje celá “vlčí komunita” - a to je to, co nakonec vlka začne vytlačovat z míst výskytu - což je Váš zájem, já vím, já to zas nechci, ale taky si plně uvědomuji, jak jsou farmáři u nás mláceni po papuli.

Tohle téma se dá řešit efektivně jen bez emocí, na základě faktů a na míru dané lokalitě. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 13:48:06 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 07.09.2023, 13:41:32

Slováci - turisti obecně velice často turistické stezky právě využívají, jelikož vědí, že na těch neznačených trasách je větší šance setkání s medvědem. 

Ti pastevci poslouchají - ale nechte si na českých loučkách ležet pastevce u stáda bez ohradníku 🙂tam to funguje, jelikož je tam prostor, tady je to daleko složitější, obzvlášť když nám tady všude lozí na volno hobby psi, z nichž odvolání má tak 30 % a dorážení na cizí psi není nic neobvyklého. Tohle by Češi nikdy nepřežili, aby si kvůli pasteveckým psům v oblastech s výskytem vlka museli dávat svýho psa na vodítko….to by byly hned kecy o útoku na osobní svobodu 🙂 

V Čechách pastevec jedině za plotem, aby to fungovalo.

A pasáka ad a - velmi těžko v Čechách najdete, jelikož znám několik zemědělců, kteří hledají lidi do normálního provozu, natož aby šli poustevničit, ad b - chovatelé ovcí a koz velmi často vydělají tak tak na sebe a svůj provoz.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 13:30:57 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 07.09.2023, 13:15:43

Vy jste snová, a když takhle cestujete, všímáte si té rozdílnosti toho, co jste viděl ne cestách a co vidíte doma 😀? Přemýšlíte nad tím?

Jak daleko je od vesnice k vesnici na Kavkaze a jak daleko v Čechách? Kolik tam vede turistických tras a kolik vede u nás?
Stačí překročit hranice na Slovensko a vidíte tam, že tam danou částí pohoří vedou tak max 2 stezky, zbytek jsou lesy a obzvlášť v národních parcích nemáte mimo tyhle stezky co dělat.  Ta zvířata vědí, kudy chodí lidi a vyhýbají se jim - jsou plachá, mají na to prostor.

Louky jsou tam megarozsáhlé, takže bača může mít i ostrého psa (což potřebuje vůči vlkům) a nemusí se bát, že se stane průšvih, často pase daleko od turistických cest?

U nás by to taky šlo, kdyby se zrušila třeba třetina turistických tras, ale to by Češi nepřežili, jsou to přece milovníci přírody a musí jim být dovoleno lozit všude 🙂

Zpět k tématu v názvu diskuze - ČR je naprosto typický příklad, jak vlci ztrácejí plachost 🙂

A i když se tady mastnacekk vyjadřuje jak pomatenec, v tom řešení kompenzací má prostě pravdu 🙂 Na AOPK naprosto minimálně probíhá jednání se Svazem chovu ovcí a koz a s Agrární komorou, probíhá to jen tak v rámci  krajních povinností. Nikdo nedokáže  s nikým mluvit normálně pragmaticky a bez emocí a s těmi náhradami je to v některých částech republiky opravdu tak, jak tady popisuje pan m…kk.

Víte on tomu nikdo nechce věřit, jak to je u nás strašně složitý a celý podělaný, dokud nezačne jezdit do terénu a bavit se s oběma stranama.

A vlastně je to úplně jedno, jelikož stejně nakonec vyhraje politické lobby a střílet se ani nakonec v budoucnu bude. A při tom by to šlo vyřešit úplně jinak, kdyby se začalo pragmaticky už teď.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 12:42:10 xxx.xxx.27.179

Jinak už máme vlky úplně nově prokázané i v centrální části CHKO Brdy 🙂 mluví se o tom již pár let, ale až  teď je zachytila fotopast.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 11:35:16 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 07.09.2023, 11:26:36

dík, jsem ráda, že nejsme úplně slepá .)

výrobce oslovím, to jsme brala jako poslední variantu.

díky .) 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.09.2023, 09:13:53 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 07.09.2023, 08:47:43

Buggyro, ale já jsem odkaz na ten článek nevložila kvůli obhajobě Ruska. 

A taky se mi nelíbí, co dělá na Ukrajině .D

Já jsem ho sem nedala proto, abych vás tady všechny přesvědčila o své pravdě, ale z toho důvodu, jelikož jsem tu s balu řešila, proč si myslím, že je to proxy válka supervelmocí a nesouhlasím s jejím pohledem. Faktů, které používají i moderní historici, je tam až až, jestli se Vám to nelíbí, fajn, na to máte svatý právo 🙂 víc to nemám potřebu rozebírat, ten článek shrnuje velice trefně můj postoj a já nemám víc, co bych k tomu řekla 🙂 americké zdroje sleduju dlouhodobě, jelikož co se vydává tady, to se nedá číst a většinou je to nějaká polopravda, a prostě ty jejich se dost často nemýlí, ale v tomhle každý postupuje po svém.

Hezký den 🌻

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 18:24:23 xxx.xxx.31.128
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 18:02:54

Omluva. Myslela jsem že státu, který je kolonie. Díky za upozornění.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 17:18:56 xxx.xxx.9.98
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 17:05:22

Když víte, já takhle neuvažuji, do mně tu geopolitiku valili 4 semestry.

Já to beru tak, že to tak prostě je a dělá to tak každá velmoc…čili i Čína a USA, akorát daleko od nás a nemluví se o tom.

Takže z hlediska občana malého kolonialniho státu s dlouhou historií máte pravdu. Obyvatel velkého státu, byť západního, by Vám mohl odpovědět jinak…z pragmatických, nehodnotových důvodů. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 16:50:16 xxx.xxx.75.126
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 16:15:08

Může může , milá balu. Resp. ne oficiálně, ale děje se to neformálně běžně. Takhle bohužel funguje geopolitika.

Nemusíte s tím souhlasit, ale vážím si toho, že jste si to přečetla a zamyslela se nad tím , to už dnes u protichůdných názoru umí málokdo.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 15:51:24 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 06.09.2023, 15:44:47

Buggyro, to je tak, když se vytrhne věta z kontextu.

Je tam napsáno: “….To most American policymakers, politicians, and pundits—liberals and conservatives, Democrats and Republicans—the reasons for this perilous situation are clear. Russia’s president, Vladimir Putin, an aging and bloodthirsty authoritarian, launched an unprovoked attack on a fragile democracy….”

To znamená, že to, co Vy jste vyňala z textu, je ten právě zjednodušený výklad západních politiků. Musíte si to přečíst celé a pořádně. 

Dále je tam napsáno: “…This conventional story is, in our view, both simplistic and self-serving. It fails to account for the well-documented—and perfectly comprehensible—objections that Russians have expressed toward NATO expansion over the past three decades, and obscures the central responsibility that the architects of U.S. foreign policy bear for the impasse…"

Když na tu stránku klepnete pravým tlačítkem na myši, vyjede okno, kde je k nabídce i překlad. V rámci Chrome teda. A z angličtiny do češtiny bývá kvalitní.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 15:35:59 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 15:32:59

https://harpers.org/archive/2023/06/why-are-we-in-ukraine/

Počtěte si tento esej, pokud budete mít zájem, je to velmi uznávaný AMERICKÝ novinář )aby mě tu někdo nenapadl, že šířím ruskou propagandu 😀 ), který to napsal ….a taky velice uznávané a staré periodikum. Nejsou to jen dojmy, ale především fakta. Vše je tam podrobně vysvětleno….je to dlouhé, jelikož je celá situace prostě složitá.

Třeba Vám to něco dá. Ale myslet si samozřejmě můžete, co chcete, tohle už já neovlivním, každopádně to, co tvrdím já, je už novodobými historiky doložené 🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 15:29:22 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 15:22:38

Ale já uvažuju jinak. Západ do tohoto průšvihu Ukrajinu dost solidně uvrtal, i když reakce Ruska je naprosto neomluvitelná a odporná. To pak ty lidi máme do toho mlýnku na maso vydávat? Nic se tím nevyřeší a akorát bude o to víc zničených lidských životů a osudů.

Válka je vůl a není to fotbalový zápas.

Mimochodem před nedávnem jsem potkala kluka, kterej měl brutální jizvy z aktuálně z týhle války. Šel domů na zotavenou a hned, jak mohl, tak zdrhnul na západ a u nás se fakt neplánoval usadit. I takoví tady u nás jsou. Doteď je mi blbě od žaludku, když si na to setkání s ním vzpomenu, jak na mně realita té války dýchla.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 15:18:16 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 06.09.2023, 15:13:34

Takhle jde uvažovat v případě, že berete v úvahu zjednodušeně situaci, že Rusko napadlo Ukrajinu a nemělo to žádný geopolitický podtext.

Já osobně jsem zastánce, že je to proxy - válka supervelmocí na území nebohé Ukrajiny, která by se co nejdříve měla začít řešit vyjednávacím procesem, jelikož UA mele z posledního a opravdu jí už moc nadějí nezbývá, pokud jí nedáme vše, co potřebuje.

No a tihle chlapi, kteří se všude schovávají, jsou potřeba, jelikož tu zemi bude muset někdo začít budovat, pokud se nemá stát jen cizineckou kolonií, pravděpodobně nejvíce v rukách Číny.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 14:54:02 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 06.09.2023, 14:46:05

Prosím vás dejte si alespoň nějaký nick, vždyť jste tady nejtrapnější diskutující, nikdo neví, kdo píše co a na co reaguje….já se vůbec divím, že ostatním stojí za to vám jakkoli odpovídat.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.09.2023, 14:43:36 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 06.09.2023, 14:41:33

Z mého pohledu málo. Myslím si, že by i ženský měly alespoň na 3 až 5 měsíců zažít nějaký takový výcvik, nebo alespoň úrovni výcviku aktivních záloh.