Aktuálně: 3 731 inzerátů210 719 diskuzních příspěvků18 258 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 14:37:10 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele bassrock z 09.04.2024, 14:32:28

Mám kobylu s celkem kvalitní rohovinou, která odrůstá dobře. Takhle to rostlo ještě rychleji a i když strouhám co měsíc, bylo to moc. Mechanicky se zvětšovala bílá čára, jelikož kobyla šmajdá a je těžká a nárůst rohoviny byl moc velký. Sešmajdávala daleko více rychle odrůstající střelku, prostě té výživy bylo moc.

Nejvíce mi na tom ale vadí, že to není širokospektrální. Ta základní řada , když jsem to krmila já, byla jen konkrétně zaměřená, čili některé důležité minerály chyběly. Teď už je to možná jinak, nesleduji to, jak je to u mně ze hry.

No a několik koní v mém okolí to nedávalo matebolicky, mělo po tom průjem.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 14:16:15 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 09.04.2024, 14:05:23

Mustang trace…nevím, chutnalo, krmila jsem to, ale odešla jsem od toho. Moc rychlý růst kopyt a není to komplexní no….

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 13:15:29 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 09.04.2024, 13:07:43

já zkusím teď nějakou minerálku právě v podobě pamlsků, to si myslim, že by mohla být cesta. Už na to nemám nervy pořád řešit, co kůň žere a co ne. Díky všem.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 13:04:01 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 09.04.2024, 12:52:32

Ano, zvíře je narozdíl od člověka daleko více nastavené na to přijímat. A naučená bezmoc je sviňa  a záleží na charakteru jedince, jak ji projeví/neprojeví.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 12:15:59 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele keriton z 09.04.2024, 12:07:29

Já neřekla , že mi to přijde jako týrání. Taky jsem neřekla, že je hajzl každý, kdo to používá. Momentálně jste stejně militantní jako odpůrci klecí, které tady kritizujete sama.

Klec na obrázku je asi v poho, když se pes postaví, otočí se tam. A když si lehne? Víte, jak se dokáže prodloužit pes, když v leže protáhne všechny čtyři? To v této kleci nejde, o prostoru na misku s vodou ani nemluvě, aby do ní nedrkal.

Trochu mi to připomíná debatu z koňského světa, jestli box jo nebo ne.  Ano, jsou koně, kterým to vyhovuje více, ale je prokázáno, že z různých důvodů to většině koní z různých důvodů svědčí  především 24/7 volný pohyb, a to především mladým zvířatům. Jsou emočně stabilnější a fyzicky zdravější. Jsou to prostě zvířata prostoru, stejně jako kdekteré plemeno psa.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 11:59:53 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 09.04.2024, 11:58:11

Právě, tomuhle se tam nevyjde ani miska s vodou a ani se v ní neprotáhne.

A tohle je to, co tu řeším. Ne poučené majitele jako je keriton nebo zkušené chovatele jako je impact. Tam je to prostě všechno s rozmyslem a s ohledem na psa.

Ale tady je prostě jen rada klec. Jenže ten problém není tak jednoduchý.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 11:44:01 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 09.04.2024, 10:09:59

No, tohle nevím právě a neměla jsem to zatím z čeho odpozorovat. U nás to bohužel funguje tak, že něco prochází několik měsíců s tím, že musím měnit směs, do který to přidávám - po měsíci až dvou zhruba se jí konkrétní musli přejí a musít přejít na něco jiného. Takhle jsme fungovali skoro půl roku s Reforminem a teď celou zimu s Habibi. Pak jsou ale období, kdy začne vadit minerálka sama o sobě, Reformin, který žrala dřív, mi teď přestala žrát úplně…a to jsem ze zoufalosti koupila senný granule, protože je to přece seno!!! 😀 no tak s tím mě poslala do háje. Zalít se to může, ale ne moc, odhadnout je to těžký.

Blbý je, že se neprodávají žádný vzorky a já zas nejsem Ročild, abych na zkoušku pořád kupovala jinou minerálku. Je to bída. Ale na to Vaše mrknu taky, teď dávám to Sano, kde je biotin, něco málo z toho sežere, ale na kopytech vidím, že to asi úplně dobrý neni, odrůstá to pak až moc.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 11:24:53 xxx.xxx.27.179

Jinak tady další diskuze ke kleci

https://www.facebook.com/groups/499895923417729/permalink/25108752238772089/

Zde také jedno foto velmi kvalitní a prostorné klece.

Prostě doma dělá bordel, rada “šup do klece” a je to. Bez jakéhokoli rozvedení situace, co všechno se dá dělat, prostě mezi většinovou populací pejskařů je to už standart.

Děsivé.

Dámy, které zde vědí, proč právě na svého psa klec používají, do toho nezahrnuji….ale je to jako mor.

Obrázek
JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.04.2024, 09:55:01 xxx.xxx.27.179

Ahoj, díky moc oběma.

Už jsem z toho zoufalá, asi zainvestuju a zkusím oboje, nejsem nějaký cimprlich, ale dávat minerálku se fakt vyplatí, jsem jediná ve stáji, kdo dokrmuje pravidelně celou zimu a ten rozdíl je mezi koňmi fakt znát.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 21:21:51 xxx.xxx.24.99
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 08.04.2024, 21:15:51

Asi tak. názor mam svůj, ale jiného napadat nebudu, neznám celou jeho realitu a stejně s tím nic neudělám.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 20:47:27 xxx.xxx.24.99
Fikovnice:

My nikdy klec neměli…a ani nepotřebovali - myšleno příbuzenstvo na venkově. 

Nechci rozpoutávat žádný flame, právě proto, že ty zkušenosti nemám. Ale někdo zde zmiňoval ohrádku. Já ji viděla u Sarah - byla veliká, poskytovala velký prostor, když tehdy fena Sarah měla štěníky. Zdála se mi super!👍 Samozřejmě taková ohrádka nebude řešit chronické útěkáře. Nicméně ta klec, co dala 4x Jana do zadání se vám, kdo klece používáte, skutečně nezdá malá? Prošla jsem i příslušné FB stránky + komenty a i tam je velikost klece kritizována. Prosím, netřeba nějaké odsuzující komenty. Mně jako laikovi se velikost uvedené klece pro BŠO zdá prostě malá.


Ano, díky, zpět k meritu, o tomto především je mnou založená diskuze. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 20:19:58 xxx.xxx.24.99

Ahoj, mám dotaz, mám extrémně vybíravého koně. Řeším minerálku, neprojde Reformin, Sano, Habibi. Na novou minerálku zvykám vždy postupně, míchám do müsli nebo senných granulí. Zalévám trochou vody nebo oleje. Existuje nějaká mimerálka, která fakt koním chutná?

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 15:12:12 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 15:00:57

Ano, noc dvě, to smysl dává.

Ale jinak to nepřepálit.

Teď spíš oslím můstkem, ale k dokreslení: já se teď třeba setkala se situací, kdy známí mají fenku frbula. Spala s nima v posteli, miláček, že jo.  Jenže se narodilo miminko, no a pes najednou nejen že nemusí do postele, ale ani do ložnice, jelikož chodí ven a je špinavec a miminko zaujalo jeho místo v pelechu a na výsluní.

No jak velké překvapení je, že jim pes v noci začal ničit byt a na mimino vrčí 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 14:55:48 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 14:44:31

Pokud neplánujete psa brát do postele i do budoucna, není moc rozumné ho již od začátku učit, že s ním někdo spí. Štěně k vám velmi rychle přilne, jelikož spát s někým je příjemné - a pak? Prostě to utnete a konec? To bude pro štěně daleko horší, než když ho na nové podmínky začnete učit hned od začátku.

Pes není miminko.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 13:54:43 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Dublinbarzoj z 08.04.2024, 13:51:23

Jenže o tomhle tahle moje diskuze není. Tahle diskuze je o velikosti klece pro psa typu ovčák pobývajícího několik hodin sám doma.

Já bych do klece na obrázku dala max čivavu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 13:43:00 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 13:26:27

Řada nežádoucího chování zvířat vychází velmi často z nedostatků člověka v rámci chovu daného zvířete. Tato teorie se potvrzuje u koní, psů i koček. Málokdo si to ale uvědomuje, takže než aby začal revizí vlastního  chování, hned kupuje EO a klec. Ne, to je špatně. No a pak je štěně, které je prostě dítě. Má nějakou vývojou fázi, s ekterou s emusí nějak pracovat.

Štěně obecně kouše, dělá loužičky a žvejká věci. Dělají to hříbata, dělají to i lidská mimina. Gró je zajistit chov psa tak, abychom předcházeli problémům. Na příchod psa se lze připravit. Prvotně zajistit prostory tak, aby v době vaší nepřítomnosti nezničil hodnotné věci. Dále se mu věnovat tak, aby se unavil - ne jen fyzicky, ale především psychicky. Dále lze zanechat věci, které motivují ke žvejkání a jsou pro psy…atd. atd., už o tom vyšlo spousta mouder a já to tady velmi logicky jedním příspěvkem nepřeklenu.

EO a klec by měly být "pomůcky" používány jako poslední možnost a hlavně informovaně a soudně. Ne jako zkracovátko, že jsem neschopný psa vychovat. Pokud se rozhodnu psa někam zavírat, měl by mít dostatečné prostor na rozvalení se a plnohodnotné protáhnutí, ideálně proťápnutí - psi sice většinu dne, kdy není pán doma, prospí, ale většinou neleží na jednom místě, přecházejí po prostoru. Dále by se mělo jednat o pevný materiál, který pes nedokáže zdemolovat - třeba ta klec na fotce je bytelná, kvalitní, není nebezpečná….ale existují i tací jedinci, kteří si v zápalu toho dostat se ven dokáží poranit vehementním kousáním do šprušlí čumák a zuby. Navykat můžete, jak chcete, separačka je sviňa, ale to jsou extrémy.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 12:15:52 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele keriton z 08.04.2024, 12:00:40

Milá keriton, bohužel lidí, kteří nad tím uvažují takto komplexně, je dle mého názoru méně. “Klecová” většina prostě koupí klec, jelikož jim to nějaká dobrá duše poradila, a psa tam prostě šoupaj. 

Mně neděsí realita klece, ale především ta velikost, jaká je prodávaná pro psa typu ovčák….o materiálech nemluvě.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 08.04.2024, 12:10:03 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 08.04.2024, 12:02:18

Já to myslela jinak. Prostředí lesa je OK, ale pokud na koně sednete, začnete používat soubor pomůcek….a i když se snažíte mladému koni zjednodušovat a nic po něm nechtít, tak je toho stejně kolikrát víc, než na jízdárně - kromě pomůcek otěží, holení a váhy to máme ještě nějakou expozici terénu, jiný povrch atp. Kůň tohle všechno vnímá pod sedlem jinak než na špacíru na vodítku - vnímá prostředí jako takové, dále jiný povrch než na jízdárně se zátěží na hřbetě + Vaše pomůcky.  Čili soustředí se na krajinu, rovnováhu s jezdcem ve složitějším terénu a na Vaše povely. A to mu může zavařit mladému koni mozek, když se toto přetáhne, je toho fakt najednou hodně. Proto to píšu. A některé extrémy to pak řeší snahou zbavit se jezdce.

Ale od toho musí být soudnost jezdce, který zná stupeň výcviku svého koně, aby odhadl míru 🙂