Aktuálně: 3 726 inzerátů210 660 diskuzních příspěvků18 256 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 21.05.2024, 16:09:45 xxx.xxx.14.91
»
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 21.05.2024, 07:49:27

No..ona moje kobyla nezačala dělat prasárny typu vyhazování, kozlování atp., ale spíš se zkoušela prosadit silově-jestli opravdu musí to a to, pokusy pokládat se do otěží a vozit mě, cvičné dupnutí na nohu, jakože co udělám…teď je jí osm a je dobrá, moc dobrá. 

Ale nechci Vas zaklínat, třeba bude Vaše remonta úplně v poho 🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 21.05.2024, 15:35:44 xxx.xxx.14.91
»
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 21.05.2024, 15:12:43

Přeložila jsem zkratku SPOLU. Kokoti. Naprostý souhlas.

________

To je v těchto zzeměpisných šířkách naprosto vzácná shoda😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 21.05.2024, 15:33:29 xxx.xxx.14.91
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 21.05.2024, 15:21:14

Megi, přečtěte si něco o Telco Score , pak zjistíte , jak moc Vás osobně mají v hrsti 🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 20.05.2024, 14:59:36 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 20.05.2024, 14:30:40

5 let, to je nic, to se ještě učí s rovnováhou, tak nemá roupy. Mezi pátým a šestým rokem obvykle přichází poslední fáze puberty, to teprve bývá sranda 🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 20.05.2024, 07:28:19 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele HelaS z 20.05.2024, 00:40:52

Tohle téma je dobré a donutilo mě se fakt zamyslet, ale pořád jsem nenarážela na někoho, v jehož práci bych se viděla nejvíc. Ale Helo, narazila jste hřebíček na hlavičku,  pro mně jsou to přesně tihle “hrdinové všedního dne”. 

A těch lidí bylo  za těch pětadvacet let u koní hned několik, ale vypíchla bych především:

- Tomáš Calta, chovatel noriků a SN, který dokázal zkombinovat jak “starou školu”, tak “novodobý horsemanship” (Parelli atp.) -  je to člověk, který dokáže chovat koně špičkové kvality, dovést je k výkonostkám a jakkoli je nezradit, ba naopak. Stádo k němu věží na hvízdnutí, ze země dělá s koňmi v ohradě a ti si závidí, když někomu věnuje pozornost 😀 Dostala jsem od něj  zdravé, naprosto vyrovnané a nezrazené zvíře, které nikdo nezatěžoval zbytečně od hříběte, a zároveň umělo všechno, co ve svém věku umět mělo. Zároveň nikoho nešpinil a nikoho si nevšímal, žil si ve své bublině. Takových lidí je málo.

- Jedna ustajovatelka, jejíž jméno nebudu zveřejňovat, nebyla by ráda. Byla to ta nejlepší stáj, ve které jsem kdy za celou mojí koňskou éru byla. Celý areál si vydupala ze zelené louky a pro klienty dělala první poslední - tedy především pro jejich koně. A to i když zůstala sama s miminem. Obdivuhodná žena.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 17.05.2024, 21:51:05 xxx.xxx.56.94

Za mně jsou koně na Staromáku přežitek. Ale jako se vším , žvaní do toho strašně moc lidí , kteří ví kulový. Buggyra to vystihla myslím celkem dost dobře.

Tihle koně v obecně vzato netrpí tímto způsobem využití , ale ten život mají hodně těžkej a maj tu stravu a byt fakt vydřený. Každopádně co pro ně může být největší trápení - tvrdý kočí, špatné podkování, nepadnoucí cajky. Ale to je problém napříč koňským spektrem.

Buggyro, já v reportáži z minulosti slyšela , že chodí dva až tři dny , teď nevím, a pak mají volno den. Točí takhle myslím postupně tři v rámci jednoho kočáru, leden až březen jsou na pastvinách. Ten pidivýběh mně taky pobavil.

Ale je to prostě takový skanzen , jak to bylo v dobách minulých. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 15.05.2024, 15:21:37 xxx.xxx.27.179

A teď to schytal Fico. No, Slováci byli vždycky temperamentnější národ než Češi.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 15.05.2024, 10:16:15 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Ariska z 15.05.2024, 10:07:35

To je sice pravda, a i přes to, že je kvalifikovaných pracovníků na řadu míst nedostatek,  v těch firmách platí zaměstnance majitel a má nějaké páky na to s ním nějak naložit. Ve veřejné správě pltí “z cizího krev neteče”. Obecně je to tak, že řada lidí se veze a všechno se nahází na toho, který ve své práci vidí poslání/chápe, že si ho společnost platí ze svých daní. Denně jednám s úředníkama a a ze 70ti % je to ve stylu “nojo, to si ale musíte….vy si musíte….” - všechno najít, zařídí sám, když potřebujete součinnost dvou úřadů, je to vždycky na dlouhý lokte - a to třeba jde o veřejný zájem, například aby se lidem vybudoval ve vesnici  vodovod, jelikož ve studních nemají žádnou vodu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 19:57:05 xxx.xxx.133.112

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-pripad-ukrajince-odsouzeneho-za-pokus-o-vrazdu-divky-budi-vasne-za-nenavistne-komentare-je-stihano-uz-15-lidi-40471604#dop_ab_variant=1291700&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

“….Veselovskyj napadl o čtyři roky mladší školačku loni v srpnu. Nejprve si od ní vynutil orální sex a poté ji bodl nožem. Když školačka zůstala bezvládně ležet na zemi a předstírala smrt, zabalil její tělo do igelitového pytle a hodil ze srázu. „Neprojevil nic, co by aspoň vzdáleně připomínalo upřímnou lítost,“ řekla k obžalovanému při vyhlášení rozsudku soudkyně….”

“…Podle zjištění Novinek útočí diskutéři jak na samotného pachatele, tak i na Ukrajinu jako národ. „Je jako radioaktivní odpad, který je třeba zakopat,“ napsal například o odsouzeném Ukrajinci jeden z obviněných….”

Prostě ten Fialův kabinet si toho Babiše fakt obnoví sám 😂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 19:43:35 xxx.xxx.34.112
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 14.05.2024, 18:47:49

Nevadí, odpovědi jsou nosné , čili pro budoucí generace.

Co ale vidím jako velkej průšvih je to, kdyby se někdo ttakhle ptal AI na radu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 13:39:58 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 14.05.2024, 13:31:16

jo, já jsem v tomhle trochu atyp, ale v čechách mě na vejletě za sandálů a spol během sezony nikdo nevyklepe 😀 a v mojí bublině je podobných dost 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 13:37:56 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 14.05.2024, 13:25:49

Megi já tak nějak nevím. Dělám fakt dotace pro státní subjekty, jak je to u fyzických vlastníků, to dělám minimálně. Čili na tohle nemám názor, že se to šmelí, tomu věřím, ale hodnotit to nemůžu.

Dokážu jen hodnotit ze zkušenosti stav posledních - řekneme deseti let - stav státní správy a kvalitu úředníků, masakrální pravidla a podmínky pro získání dotací, jejich zadávání, realizaci a následný výsledek no a pak ještě šílený rozdíl mezi výši alokace na důležité věci a hovadiny. Tam fakt vidíte, kde je lobby a kde ne, samozřejmě větší je u těch kravin. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 13:18:29 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 14.05.2024, 13:05:15

Jo, máte pravdu Assil, koukejte, já dělám mimo jiné posledních 7 let dotace, především pro státní a veřejné instituce. Setkala jsem si i s veřejnými zakázkami, jejichž realizace byla dotovaná, na nejrůznější webová rozhraní a digitalizace. Viděla jsem zadávání, průběh VZ a následnou realizaci a spuštění provozu.

Jako to vidět nechcete, to je k pláči, úměrěn tomu, kolik lidí se na tom zaměstná a kolik se za to vyhodí peněz. 

Dělala jsem ve státní správě a teď pro státní správu. Ten vývoj je tristní, za Babiše to šlo totálně do kopru , ale ještě se to nějak dalo, ale teď ej to megamasakr. Stačí vzít jako jeden příklad za všechny ten nový stavební zákon a jeho aplikaci. Vššechno platný od 1.7.2024. Má se mimo jiné  podávat všechno přes webové rozhraní, kde bude vidět historie hodnocení a kde to zrovna leží. Úplně triviální věc. Myslíte, že na to už někdo hrábnul? Myslíte, že probíhá školení úředníků? Ani zbla, a to na to peníze jsou. Ale už se tím všichni musí řídit povinně od prázdnin 😀

Takhle-já nežehrám. Mám moc hezkej život, ale to si tak nějak buduju odspoda. Ale nedivím se, že lidi nadávají, ten progres prostě není, jakoež fakt žádný.  

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 12:57:00 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 14.05.2024, 12:22:36

Přesně. Anebo jestli naše hory nebo třeba Alpy. V Čechách zvládne normální zdravý pes až na miniaturní kapesní verze plemen každej terén. U nás se prostě túry z 99 % dají dělat v žabkách, je to jen o délce pochodu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 12:38:26 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele orionka-2 z 14.05.2024, 12:31:47

Orionko, tohle je věc názoru. Z jistého úhlu pohledu se to tak brát dá, že jejich přístup k Ukrajině je excelentní - a to je v pohodě. 

Pro mně už je to za současné situace provar. Je to jako když vidíte mlátit se dva kluky klackem, jeden je větší a silnější a má delší a silnější klacek. A vy straníte tomu mladšímu a slabšímu a vždycky, když ten větší přelomí tomu mladšímu klacek, vy mu dáte  novej a slabej a pošlete ho zpátky se slovy “běž, to zvládneš, jseš přece odvážnej a udatnej”.

Dopadne to tak, že toho slabšího nakonec povezete do nemocnice a ten starší z toho vyvázne relativně v pohodě, možná sem tam s nějakou modřinou. 

A ve světle toho všeho, co dělají pro Ukrajince, vyleze Kolář z Topky a žvaní, jak by se bojeschopní muži měli vrátit. To je na zvracení úplně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 12:30:19 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele Janae z 14.05.2024, 12:21:47

No, k tomu co píšete, bych měla 10 a jeden argument proti, k celému výčtu výhod. Ale říkat to nebudu, jelikož to není podstatné, jelikož Vy byste mohla udělat stejný výčet u mách argumentů, a hlavně fakt je ten, že každý vnímáme věci jinak. Já se bavila spíš o  jejich šanci uspět v dalších volbách a o jejich snachách udělat vše proto, aby tam zas byli. To ukazují nejrůznější čísla. 

Mně spíš na politiku baví koukat amatérsky, jak se vyvíjí a co jí ovlivňuje, moje osobní preference jsou momentálně v troskách, Babiš šel oprávněně do háje, měla jsem velká očekávání u Fialova kabinetu a po tom, co předvádějí poslední dva roky, jsou pro mně na úrovni Babišovy vlády. Prostě nesystematické výkřiky do tmy, zvyšování státního dluhu, prosazování jedné jediné pravdy a nekritické přejímání všeho z Brusele. Ale dává mi to určitej nadhled, jelikož díky tomu nestraním nikomu, nemám důvod. A takhle to v mým okolí má bohužel hodně lidí, buď stejný pohled jako já nebo stálý voliči ano, důvěřivcům koalici je méně a méně. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 11:40:57 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele Janae z 14.05.2024, 11:30:26

Právě že je volí Vaše bublina. Je to o tom z ní vystoupit. Mám to štěstí, že s emi to děje pravidelně.

Jasně, volte je, to je přece v pořádku 🙂 od toho volby jsou. Aby si každý vybral. A teĎ nepolemizuji, kdo je lepší, nebo jestli ti současní něco dělají nebo ne,  ale data jsou jasná a je to znát i ve společnosti. Prostě Babiš je sice hovado, ale antibabiš už přestává fungovat. Průzkumy veřejného mínění jasně ukazují, že takto nepopulární vláda tady po převratu ještě nebyla, preference ano rostou. Stan, lidovci i TOPka strašně ztrácí, ODS taky, jedinej, kdo je z vlády na svým, jsou Piráti. Pak je otázka, jak by to poskládali, ale jestli dá SPOLU dohromady Babišových 34 %, to není vůbec jisté. A hlavně výhledy jsou, že Babiš ještě posílí, jelikož vláda opravdu nemá dobré PíÁr, bez ohledu na to, jestli dělá dobrá rozhodnutí nebo špatná.

A rozhodně tahle situace není dána tím, že by Češi byli nějací hlupáci. Vláda si tohle celé dělá sama, Babišovi neustále jenom nahrává.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 11:23:07 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 14.05.2024, 10:50:23

No já nevim, průzkumy dlouhodobě tedy prokazují něco jiného a ono i když člověk trochu vytáhne paty ze svého bydliště, tak se to dost potvrzuje. Jezdím pracovně hodně po republice a bydlím na vesnici, ale jakože fakt vesnici. Zároveň většina mých známých je řekněme ta “intelektuální” a z velkých měst. A to vnímání mezi střední a vyšší třídou městskou a tou vesnicí je propastný. A těch lidí z té druhé skupiny je podstatně více už jen rozložením populace v ČR. Takže velmi neempiricky mi to potvrzuje výsledky průzkumů, jelikož lamentují všude a všichni a zesiluje se to, asi jako s Babišem před volbami. A ani ten neměl takovou nedůvěru jako tyhle. Fialův kabinet má jedinou výhodu, a to je 108 poslanců (+1 😀). Budoucnost ale nemá jistou vůbec.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 11:17:51 xxx.xxx.132.219
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 14.05.2024, 11:06:44

Také další věc. Řada mladých koní prostě “zlobí”, jelikož prostě moc požadavků, kterým nerozumím. Buď špatný jezdec nebo to kůň ještě nezná anebo nejhorší, a to kombinace obojího.

Pak je zaplněnej koňskej software a kůň nedokáže revoltovat jinak než neposlušností. Je to jako po někom chtít násobilku, když ještě neumí ani sčítat.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 14.05.2024, 10:52:28 xxx.xxx.132.219

Tak přesně tohle popisuje můj kovář pokaždý, když přijede. Skoro polovina koní, co dělá, vychovaných od hříběte jednou dámou, která si ho pořídila místo miminka, a ve dvou letech to neumí ani v klidu stát při strouhání. Teď nedávno oje známá - kovářka - přesně z tohoto důvodu rozseklou hlavu v zátylku, naštěstí jen povrchově. Těžká doba.

Co na to říct. První věc je ta, že to, že kůň nikdy nedostal bičíkem, je důvodem k tomu, aby byl nevychovaný. Pokud si hříbě dělám od základu sám, velice často se tímto způsobem prosazovat nemusím. Je to o ničem jiném.

Ve Vašem případě bych byla upřímná sama k sobě, nechala bych kobylu přejezdit někým, kdo umí a nebude surový a pak se nechala sama trénovat. Kombinace tohoto (Vy jako nezkušený jezdec a ona jako rozmahňaná remonta) může vytvořit velmi nebezpečné situace…pro obě, ale především pro Vás.

JInak to, že kůň ve třech letech neskáče přes překážky, je v pohodě - chce to jistou tělesnou gymnastiku, obzvlášť když je to pod jezdcem, a ta se získává postupně systematickým tréninkem. To nemusí být hned od rozmazlenosti.