Fikovnice:My žádné IVP nemáme; u nás jsou “sn” = specifické nároky.
To je ve výsledku totéž.🤔
Musíte brát v úvahu, že je dotyčný/á nesocializovaný, pomalý, plačtivý, fobický… Další doplňte.
Fikovnice:My žádné IVP nemáme; u nás jsou “sn” = specifické nároky.
To je ve výsledku totéž.🤔
Musíte brát v úvahu, že je dotyčný/á nesocializovaný, pomalý, plačtivý, fobický… Další doplňte.
Ale víte, že si rodič nemůže jen tak přijít do výuky…?
Víme. Ale jak jsem psala, kolega byl tak perplex, že nereagoval. Já bych na tom byla stejně. Naopak bych mamince chtěla vyhovět, aby viděla, jak probíhá výuka. Ale u mě by o to asi nestála, protože pitevna.🙂
protože na autobus do práce to mám asi půl kiláku
To já mám necelé 2 km. Ale vlastně - na kolobrndě dojedu -už máme i cyklostezku, čili bezpečně a pak na bus (a tam si ji můžu vzít). Případný nákup se vejde do batohu. Děkuji za inspiraci.
od nejmenovaný slečny na FB když jsem si vyžádal studii o tom, že člověk je býložravec.
V tom případě by mě zajímalo, jak nejmenovaná slečna vysvětlí, proč jako býložravec nemám předžaludky nebo aspoň složité slepé, případné další úsek tlustého střeva, abych mohla trávit celulózu. A přežila na trávě jako kráva nebo králík nebo kůň, teoreticky i prase.
Navíc pes má pořád chrup jako masožravec. Všežravčí má třeba jezevec nebo medvěd - vidět na lebkách. Premolárech a molárech.
Vidím tmavé hrdlo a vidličku, čili vlaštovky. Jiřičky nejsou tak štíhlé.
Ale netrvám na tom, potřebovala bych větší a zřetelnější foto. Může tam být i obojí. Já si vlastně z dětství pamatuji jenom vlaštovky.
Tak já vidím vlaštovky, ale neumím obrázek zvětšit.
A já přejdu na pěškobus. Protože na elektroauto nebudu mít peníze. A na kole nebo koloběžce prší a sněží a fouká.
Ano, s ní bych já debatoval rád.
Pokud vynecháte politiku (protože tam se neshodneme, já se o ní o ní bavit ani nechci), můžeme debatit.
Kdyby ho dali do učení už chodil do práce, kterou zvládal a byl by spokojený
A to je přesně ono.
Už jsem psala. Kolegyně měla své dítě na ZŠ (teď už je na VŠ, ale o to nejde). Na základce měli ve třídě, v rámci inkluze, děvče s Downovým syndromem. Nepřineslo to nikomu nic. I ta žákyně vnímala, že je pomalejší a jiná a trápila se tam.
(hrabáče). Skunkovití (Mephitidae): zahrnuje skunky a ježury.
Jako, že hrabáč kapský se řadí mezi šelmy? A ježura australská taky? Ta patří snad někam úplně jinam, ne?
A nemělo by se psát fosy (vzor žena)?
No jo, střední škola, puberta na vrcholu.🙂
Ale přežil jste to. I bez papíru. Však v životě se člověk potkává s mnohými zkouškami a musí je zvládnout. Škola je za mě pořád ještě sranda.
Já ho mám. Fyzicky. Jenom 30 let nepoužívaný (teda ne na topení, mám z něj odkladovou plochu). A prorezlý.
Jak píše trojAAAcko, je to o lidech.
Já nemám problém vyhovět, jak píšu výše. Ale vadí mi, že kolem někoho musíme chodit po špičkách, protože tatínek je např. vysoká šarže u policie. A má spoustu kontaktů. A ten papír si třeba dokáže i sehnat.
Orionka:Za naší školní docházky určitě šelmy psovité a kočkovité. Takže psotvárné a kočkotvárné bude spíše novinka.
A lasicovité, hyenovité a medvědovité. A možná ještě medvídkovité.
Já rozumím a chápu, že každý se bije za své dítě. Ale někteří rodiče to prostě přehánějí a tu cestičku umetají příliš.
Ale nechodím ve vašich botách a vy zase v mých. Myšleno i na ostatní diskutující.
Já mám vadu řeči, ale papír na to nemám
Však to nijak nevadí, taky takové děti občas máme. Stejně tak nevadí, když někdo preferuje typ zkoušení - ústně, písemně, klidně vyhovím. I třeba, že nechce před třídou, tak přijde se svědkem do kabinetu. S otevřenými dveřmi.
Mně vadí zneužívání výhod a pocit, že každý má právo vystudovat vysněnou školu. I když na to z různých důvodů nemá. Ono to atmosféře ve třídě moc nepřidá, když jsou tam vyvolení, kteří to dávají najevo. A nesnaží se, protože mají ten papír.
Celkem běžně se IVP ruší.
Tak u nás se nezrušilo ani jedno.
MS:Sám mám doma dvě takové děti. Jinak v pohodě, ale dyslexie, dysgrafie a dyslalie. A právě nejhorší jsou učitelé, kteři si povýšeně myslí, že “rodiče si něco vyběhali” a ditě je jen lempl a na truc se doporučením PP řídit nebudou.
Možná nevyběhali, ale jsou vysoce postavení a dítě školu musí udělat.
Ne, nechci totalitu.
Ale vidím, kam se za 30 let školství posunulo. Různé dys jsme měli vždycky, i děti s oční vadou nebo naslouchadlem. A v podstatě jsme neviděli výrazný rozdíl mezi nimi a ostatními. Všichni úspěšně vystudovali. Ano, měli úlevy, ale nijak je nezneužívali.
Dneska? Sociální fobie = nemůžou chodit do školy, protože jsou tam lidi (a FB pak zásobují fotkami z divadla a z plesu), maturitu by nejraději absolvovali on line. ADHD - takže učitel hlídá jednoho, aby nestrčil ruku do soustruhu nebo nevlezl mezi býky (na ostatních 10 tím pádem nemá čas), ve třídě dotyčný hopsá ze židle na stůl a ze stolu na skříň - velmi produktivní hodina, že jo.
Tatínek a maminka doktoři, kteří nechtějí uznat, že jejich dítě je opravdu líné a ty čtyřky jsou naprosto zasloužené (ono když odevzdá písemku, na které je jenom podpis a znění otázek, tak na tom se nic nevymyslí) a místo vyučování s ním jedou vybírat koně… Maminka, která se klidně bez ptaní účastní výuky v laboratoři (kolega byl tak v šoku, že ji ani nevykázal), aby se ujistila, že její dítě nikdo nešikanuje.
Nikdy jsme neměli tolik osvobození z TV a IVP (individuální vzdělávací plány). Které v 90 % stejně nefungují. Akorát třídní a výchovný poradce s tím má práci a papírování.
Pohled z druhé strany.
Upřímně, tahle diagnóza mě už taky napadla. Ale já znám spíš lidi, co se rádi poslouchají.😉
Ale výsledek je stejný.