Aktuálně: 3 729 inzerátů211 020 diskuzních příspěvků18 261 uživatelů

Příspěvky uživatele

kometa

kometa
kometa 09.07.2023, 10:54:34 xxx.xxx.147.163
biaca:

Laboratoř je v Praze, pouze má sídlo v DE. Opravdu nemám zájem zveřejnovat na internetu svou adresu a tel. číslo. 

Faktem je, že zatím je to jediné vysvětlení kocourova zvracení. Více se dozvím v pondělí. Myslela jsem, že  by to mohlo někomu pomoci, ale asi jsem neměla příspěvek zveřejnovat. 


Nepotřebuji vaši adresu ani telefon. Jenom mi bylo divné, proč je komentář v angličtině a doktorka má německé jméno a americký titul. A že se z krve zjišťovaly jenom 2 hodnoty.

Já jsem zvyklá na jiný postup a zprávy z našich laboratoří (Laboklin, SVÚ). Ať už se jedná o krev mou, kocoura nebo koně.

kometa
kometa 09.07.2023, 08:17:36 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Vy jste si mě spletla…??? 😉

Já přece nežiju v zahraničí, ani vetka ne…


Ajaj! Nespletla (vím, že působíte v Brně), jenom jsem se uklikla. To měla být reakce na biacu. Protože mně se ta laboratorní zpráva ve vlákně ohledně kyseliny listové prostě nezdá.

kometa
kometa 09.07.2023, 08:14:18 xxx.xxx.147.163
efe:

Měla (a mám) s Dadlou podobný nedorozumění a může za to právě ta zahozená otěž. Protože přesně jako vy - venku se jde na zahozený a když se chce klusat, tak otěž poberu. Potom kdykoliv poberu otěž, kobyla reaguje samovolným naklusáním. Takže i v terénu i na jízdárně hodně pobírám otěž a chci jít na kontaktu , ale v kroku… občas to vypadá jako vysoká španělská škola, pasáž apod., ale kobyla chápe. Já musím být hodně zasedlá a špendlit jí zadkem k zemi a hodně hlídat tempo. Výhodu to má tu, že při tomhle dohadování je kobyla luxusně podsazená. A jo, ze začátku to bohužel chtělo trochu drsnější vysvětlení, aby chápala, že to fakt myslim vážně. 


Tak nějak. Otěž povoluji i v průběhu práce. Pak zase posbírám. Pak třeba zase povolím. A pro koně to nic neznamená - prostě udržuje tempo. Ale naučili ho to jiní, já z toho jenom těžím.

kometa
kometa 09.07.2023, 08:09:38 xxx.xxx.147.163
lesnizinka:

Já nevím, v koních se moc nevyznám, ale vím, i jsem byla svědkem toho, když je vypouští z vrat, museli se tam nějak míjet ty dvě skupiny koní, co na sebe útočili - všechno mladí hřebci. Vím, že o život tam šlo několikrát i jí, když ji namáčkli ke zdi, ona nic vážného, kolegyně  ,,jen" zlomenou ruku, ale ta už tam pak odmítala chodit. Ta koťata byla zvyklá se po stáji motat, takže se tam prostě pletla pod nohy. Nejsou to boxy, je to jedna budova, klidně by to mohla být menší jízdárna. Boxů je tam myslím jen 6 zkraje, když se vejde z jedné strany, tam býval poník, psi, kozy a zranění koně.


Tak to jo. Já se vždycky pohybovala ve stájích s řízeným pohybem koní. Tohle je jiná situace, to mi hned nedošlo. Tam jde o život i lidem. Před 30 lety se to stalo ženě MVDr. Sixty (mj. choval KK).

kometa
kometa 09.07.2023, 07:59:58 xxx.xxx.147.163
lesakm:

Ne beraní maso opravdu nesmrdí , beran není jako kozel (u toho to je síla), beránci se kastrují kvůli tomu aby neoskočili ovce a mohli být s nimi dohromady, i když je lepší to nedělat protože potom zbytečně lojovatí lepší je je oddělit.🐁ML.


Já jenom, že i skopové má pro spoustu lidí takový “čmuch”, aspoň v našich končinách. Tak jsem myslela, že smrdí i berani. Ale…, mohlo mi to dojít - máme berana na statku a ten nesmrdí. Na rozdíl od kozla - když od něj přivezla kamarádka kozu, tak to ve stáji smrdělo ještě týden. A neumím si představit odér v jejím autě.🙂 I když ona v něm vozila i svoji čtyřčlennou smečku irských vodních španělů, tak se to asi ztratilo.🙂

Děkuji za rozšíření obzorů.

kometa
kometa 09.07.2023, 07:53:58 xxx.xxx.147.163
Bobca:

Říkám, jemně posunout po smajlikach!! Jde to, až na konec.. Mám tablet taky jen dotykac.. Nevymlouvej se🌈.. Poslední řádek ❄️☂️.. 

Dnes mi bylo jaksi smutno.. Miki dosel, mnoukl na mě, já na něj.. Tak jsme spolu na sebe chvíli mnoukali, až se sebral, lehl opodál, otočil hlavu, a se slovy, ať se s ním takhle nebavim, se natahl na chodníku do stínu.. Nevim, co po mě chtěl, konzervu i granule měli, to, že nebyl doma, je jeho věc.. Na mě si hubu otvírat nemusí.. Ale rano se nechal pomazlit, jsem ho nacapala na lavce.. Dnes byly 2 malé vajicka, malá vajicka, pro Kometku😍😊😁.. Asi zacly i ty nové slepičky snaset.. Vyfotila jsem ta zelená vajicka, nevim, jestli jsem je sem už davala, není to poznat, ale jsou fakt zelená, svetlunka.. Prý jsou něčím zvláštní, asi bez cholesterolu… Ale to já neřeším.. Tak dobrou noc, jdu zasednout k telce.. Venku je krásně 😊.. Ta obloha!!! Letí to tu.. Zítra se bude navečer asi vracet Zdenka… Jen ta samota 🤧mě dnes jaksi dostala.. Papa

Jo, ta třešeň je asi 150cm vysoký jeden vyhonek, na druhém obrazku, , a na nem jedna třešnička.. Hlídám ji, aby vydržela, než dojede Zdenka🙏

Obrázek Obrázek Obrázek

Mně to taky nejde. Asi nejsem dost jemná.🙄

kometa
kometa 09.07.2023, 07:52:35 xxx.xxx.147.163
Canka:

Ahoj holky,

Teda Raduš,chudák Macek😄Co ho šokuješ?On chtěl jenom na návštěvu😀Kočičky je mi líto😔

Bobi opravdu si na to hlídání otevři živnost😀A nejlépe jezdi po celé ČR jo?🙂

Holky stále nemám skútr😟Před tou dovolenou jsem ho odvezla k tomu týpkovi,co mi ho opravoval,že je to opravený na prd,že to vůbec nejede,chcípá to a celkově ten motor zní divně..to prostě před tím prasknutím řemenu nedělal,šlapal jako hodinky🙄Tak prý mám být trpělivá,že zítra se tomu pověnuje a dá mi vědět,co s tím..tak to na něm asi do práce v pondělí nepojedu☹️

Dneska hnus,vedro šílený..kobylky jsem hned ráno svlažila vodou a šli se schovat do stínu do lesíka…slepičkám jsem tam natáhla ten rákos,tak snad to bude ok a bude jim to hezky stínit..jen teda začínám bojovat s tím,kde jim sekat zelený,protože je u nás zase totální sucho..

My jsme si dneska udělali sesterský den a vyrazili se koupat do jednoho bývalého zatopeného lomu..doporučil mi ho můj tatér..nádherná čisťoučká voda,málo lidí a byla tam houpačka,takže jsem tam furt skákala do vody jak malá😀No a zrovna jsem mu psala,že děkuji za tip na koupání a on tam zrovna přijel s kamarádem🙂Moje starší ségra hned sjrla jeho kamaráda a hned by to bylo jasný😀Prý kdo je ten jeho kamarád,znáš ho?🤣Říkám že ne,ale že jí můžu zjistit,jestli je zadaný😄Neee prý to ne,že se stydí😄Po kom sakra je?🤣

Po koupání jsme si zajeli ještědo Mekáče na baštu a pak jsem holky odvezla dom..a já šla ještě ke kamarádce na grilovačku..byla jsem i včera,tak jsem nestihla napsat..jdu chrnět,jsem KO🙂


Možná by Bobča objevila díru na trhu.😛 S tím hlídáním. Taková placená dovolená.

kometa
kometa 08.07.2023, 20:21:05 xxx.xxx.147.163
lesnizinka:

Stáje jsou spíš pohroma pro ty kočky, alespoň co jsem dostávala info od sestřenky, která tam léta pracovala, tady nad náma. Jsou to tedy stáje, kam se koně večer zaženou, ráno vypustí na pastviny, nebo se dvě skupiny koní dle věku střídají na směny. Narodilo se tam tehdy 16koťat, všechna postupně koně ušlapali, zůstala dvě. Sestřenka šílela z toho, jak denně zakopávala nějaké kotě. 


Ale to byla nějaká divná koťata. A jejich matky. I ti koně. Pamatuji jedno kotě, kterému kůň ukousl ocas. Vypadalo jako rys, ale jinak se mělo k světu.

kometa
kometa 08.07.2023, 20:14:12 xxx.xxx.147.163
Bobca:

Říkám, jemně posunout po smajlikach!! Jde to, až na konec.. Mám tablet taky jen dotykac.. Nevymlouvej se🌈.. Poslední řádek ❄️☂️.. 

Dnes mi bylo jaksi smutno.. Miki dosel, mnoukl na mě, já na něj.. Tak jsme spolu na sebe chvíli mnoukali, až se sebral, lehl opodál, otočil hlavu, a se slovy, ať se s ním takhle nebavim, se natahl na chodníku do stínu.. Nevim, co po mě chtěl, konzervu i granule měli, to, že nebyl doma, je jeho věc.. Na mě si hubu otvírat nemusí.. Ale rano se nechal pomazlit, jsem ho nacapala na lavce.. Dnes byly 2 malé vajicka, malá vajicka, pro Kometku😍😊😁.. Asi zacly i ty nové slepičky snaset.. Vyfotila jsem ta zelená vajicka, nevim, jestli jsem je sem už davala, není to poznat, ale jsou fakt zelená, svetlunka.. Prý jsou něčím zvláštní, asi bez cholesterolu… Ale to já neřeším.. Tak dobrou noc, jdu zasednout k telce.. Venku je krásně 😊.. Ta obloha!!! Letí to tu.. Zítra se bude navečer asi vracet Zdenka… Jen ta samota 🤧mě dnes jaksi dostala.. Papa

Jo, ta třešeň je asi 150cm vysoký jeden vyhonek, na druhém obrazku, , a na nem jedna třešnička.. Hlídám ji, aby vydržela, než dojede Zdenka🙏

Obrázek Obrázek Obrázek

Žádná vajíčka nejsou bez cholesterolu. Ten je potřeba na tvorbu vitamínů D a některých hormonů. A obojí kuře pro svůj vývoj potřebuje.

kometa
kometa 08.07.2023, 18:09:04 xxx.xxx.147.163
Anonymní:

Dobrý den, hrozí mi nějaké riziko když budu chovat kozy a ovce (každý druh do 5 ks) bez registrace? K čemu to je vlastně dobré registrovat, když nechci obchodovat a budou jen pro moji potřebu. A druhá otázka, když koupím zvíře od chovatele, ten ji má registrovanou, on ji odhlásí a já ji nenahlásím nemůže se na to nějak přijít, že byla odhlášena ale už nebyla znovu přihlášena? Děkuji, raději Anonym

Obrázek

Záleží na tom, jak moc aktivní máte sousedy. Že jsou zvířata jen pro vaší potřebu, je ouřadu jedno. A může vám dát pokutu.

kometa
kometa 08.07.2023, 18:04:04 xxx.xxx.147.163
Sardullah:

Takhle…myslím, že je v celku normální, že na statku, ve stáji, ve stodole jsou ty kočky primárně určený za myšilovky a pohybují se tedy bez omezení. Co si myslím, že by mělo být nějakým standardem je, aby i tyto kočky nechal majitel kastrovat, očkovat…

Pokud kočka žije v civilizaci, tak si myslím, že přestože historicky je to zvíře domácí, které se ale více méně pohybuje dle své libosti, tak dnes bych se přimlouvala za to, aby takové čičiny byly zabezpečené…buď čistě doma, popř. voliéru, popř. udělátka na plotě, aby se nedostaly mimo pozemek. Když pro nic jinýho, tak kvůli bezpečnosti kočky. Třeba naše ovčanda jako štěndo dostala pěknou ťafku drápama od sousedovic kočky, která se chodila k nám na zahradu vyhřívat na hromádku písku se svým kotětem, když se na ně šla přátelsky podívat, což o to, kočku chápu, ale zase nehodlám omezovat svého psa na svojí zahradě, jen proto, že si micina oblíbila vyhřívací místo u nás. Pak dostala ovčanda od kočky párkrát po tlamě, když strčila čumu mezi plaňky….o pár let později tuhle kočku na SVOJÍ zahradě chytila a zahrdlila. Hrozný, nikomu takovej zážitek nepřeju. 

Ano máme tady i bezprizorní kočky, které třeba najdou nějakého dobrodince, který je bude krmit…ale pokud začnu takovou kočku krmit, tak bych za ní měl i převzít zodpovědnost, protože já jsem jí tím krmením připoutala k tomuto místu…k této lokalitě. Myslím, že kastrace a očkování a nějaká ochrana proti parazitům by mělo být samozřejmost a hlavně pak už je to moje kočka a měl bych tedy převzít odpovědnost, když už tedy něco k sobě připoutám. 

  Kdyby můj pes vlezl někomu na zahradu a zakousl tam někomu kotě, tak to by byl problém, to by bylo haló, že jsem nezodpovědný majitel a pod., ale když vleze ta samá kočka na pozemek mě a zardousí mi kuřata, tak je to ok, protože…je to přece kočka, ta si může chodit kde chce a je to lovec, takže je to její přirozenost?? Prostě to jsou kecy v kleci…

Tady už přeci nejde o to, že najdu na zahradě kočičí exkrement a nebo rozhrabaný záhonek…tady jde o život a život třeba mnou piplané andulky, mých kuřátek, mých morčátek …mých zvířat… je pro mě tak nějak víc, než cizí kočka. 

Často s Leithian nesouhlasím resp. s jejími názory na MOJE a CIZÍ, často si myslím, že její příspěvky postrádají naprosto empatii, ale přestože miluju kočky, tak musím říct, že jí naprosto chápu.


Naše a kamarádky kočky vždycky byly a jsou kastrované a odčervované. A v okolí stáje nikdo exoty nechová.

kometa
kometa 08.07.2023, 15:49:53 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Souhlasím…přesto jsem od té nové vetky obdržela dotaz:"Nepelichá Fido nějak moc?" 😀


To je ta vetka, která posílá krev na vyšetření do zahraničí? Nebo studovala v Americe? Nebo v zahraničí žijete vy?

kometa
kometa 08.07.2023, 15:01:17 xxx.xxx.147.163
biaca:

Habešská kočka je jedna z nejinteligentnější koček, má nádherný gliter v kožíšku a méně pelichá. 

Nevýhoda u habešek je ta, že potřebuje vertikální a horizontální prostory - ráda šplhá a vyskočí velmi vysoko. Rozhodně je akčnější. A důslednou výchovu. 

Chovat uvnitř jistě jde, já chovám své bengály na 40m2, ale prostor mám uzpůsobený k jejich chovu a zajišťuji jim dostatek vyžití, pokud jste schopna toto poskytnout jistě není problém chovat doma. 

Navíc některé kočky ani z vlastní zkušenosti ven nechtějí. 

A opravdu jsou ty kočky nádherné taková modrá habeška je úplný klenot, ale zajistit, veškeré podmínky je náročné. Také bych jednu chtěla, ale bohužel nejsem schopna zajistit dostatečné podmínky pro její život. 


Prosím, kočky, stejně jako ostatní savci, línají. Pelichají ptáci.

kometa
kometa 08.07.2023, 14:59:28 xxx.xxx.147.163
Leithian:

Mám 2m plot s podezdivkou, slepice zdrobneleho plemene čili podstatně menší jak kočka.. Pro info. Kuny ani lišky tu nejsou, jak krouží něco ve vzduchu kohout je zažene. A bohužel když je kocka jebnuta jde i na dospelou slepici. Chovatelka od které je mam může vyprávět. Permanentne u nich na statku na samotě někdo vyhodi krabici s kotatama. Nechavali je bejt. Kocky se odmenujou tim ze vyvrazdujou kurata, kachnata a na indicky bezce dospely si taky troufnou. Jedinej výběh kterej je v cajku je ten s brahmankama a kohoutem co se svými 6kily jde i proti doze. Takže všude za draho buduje voliery kocky se chytaj do sklopce a pak papá… A ano při utoku na kachnata sem byla zrovna i ja kdyz sem tam byla pro slepky. Psina co


Jenže to je problém nezodpovědných majitelů, vyhazujících koťata. Takových jsme ve stáji měli hafo. Už jsem jako chvd, že?

kometa
kometa 08.07.2023, 12:42:47 xxx.xxx.147.163
JanaJanaJanaJana:

Dobrý den, děkuji velmi za reakci. 

Měla jsem několik trenérů , chvíli jsem pracovala i sama, nejlepší je teď ten poslední , v indispozici. Práce s koněm trvala abnormálně dlouho, nespěchala jsem.

Kůň je sedmiletý. Jiné udidlo jsem myslela spíš kvůli případnému diskomfortu ,prostě jestli 16 mm není moc tlusté…má hlavu jak kýbl, ale když mu tam narvu jablko menší velikosti, nezvládne ho sežvýkat najednou…a to bezudidlo mu vyhovovalo.

Čili myslíte i začít více jezdit na otěži? Ten terén dle Vašich rad mám též v plánu.


Já udidla vlastně nikdy neměřila, brala jsem to pocitově a konzultovala s trenérem. Spíš jsme řešili délku a kolika lomené.

Více jezdit na otěži - nemyslím koně rolovat, ale já jezdila vždycky spíš drezuru (byť na rekreační úrovni) a vím, že od určité fáze výcviku nedosáhnu bez otěže toho správného podsazení. 

Ale jak jsem psala, s begany nemám zkušenosti. I když kamarádky ST kobyla jako poloviční began vypadá 🙂 (je po Fruheshovi). Občas si z ní na soustředěních i utahovali, protože v konkurenci dlouhonohých a dlouhokrkých koní vypadala, že jdou rozvážet uhlí, ale uměla a umí.

Jo a kamarádka sama trénuje a pořádá soustředění. Jenom námět.

kometa
kometa 08.07.2023, 12:27:38 xxx.xxx.147.163
Horsana:

Film neviem, ale kniha a aj ďalšie od Kariku - to je des a hrôza, ktorá vás vtiahne a budete sa fakt báť…kniha Strach…to sa bojím aj otvoriť, neviem, či som ju aj nevyhodila, brrr, Karika ten strach rozhodne umí.


Děkuji za inspiraci. Dostala jsem k narozeninám poukázku do knihkupectví Dobrovský, tak to hned v pondělí vyzkouším. Doma v bezpečí se bojím ráda.

kometa
kometa 08.07.2023, 12:17:28 xxx.xxx.147.163

Proč nejdřív nezkusíte strejdu Gůgla nebo tetu Wiki?

Tak byste zjistila, že může (a vlastně i vesměs je) v bytě. Ale je to kočka veeelmi temperamentní a pokud jí nenabídnete zábavu, udělá vám z bytu kůlničku na dříví.

Což teda zvládne i obyč kočka domácí.🙂

kometa
kometa 08.07.2023, 12:10:36 xxx.xxx.147.163
kocoura219:

Ač jsem kočičkář, souhlasím s Leithian. U všech zvířat lze, jen u koček nelze. Zvláštní. A nebavím se o kočkách, co jsou u stájí, kravínů atd. To beru. Ale na vesnici je většinou kočka u každého baráku, o kterou se ale “majitel” příliš nestará, spíš ji jen tak přikrmuje a jinak je mu fuk. Jsem proti tomuto z principu, jak kvůli kočkám samotným, tak kvůli jiným zvířatům, které teoreticky ohrožují, případně jiným škodám, které mohou napáchat. Ano, dřív to bývalo normální, vždy se to tak dělalo… nemyslím si, že vše co se dřív “nějak dělalo”, je nutně správně. 


A tak to se shodneme. U stájí je volně se pohybující kočka v pořádku. Nestarající se majitel mi taky vadí. Jakýkoliv.

kometa
kometa 08.07.2023, 12:03:06 xxx.xxx.147.163
JanaJanaJanaJana:

Ahoj, mám odborný dotaz.

Obsedla jsem si a přijezdila svého chlaďase cca 2 roky zpět, řekněme samo-dómo. Samozřejmě se spoustou chyb, kůň se samozřejmě valí po předku, ale chvíli jsem měla dobrou trenérku a úplně mi to nezdrbala, je to prostě cesta. Kůň mi alespoň chodil hezky uvolněný.

Mým cílem bylo jezdit bezdudilově. Kůň byl zvyklý na stihlo 16 mm, vždy na co nejvíce zahozené otěži, no před půl rokem jsem ho zahodila a začala jezdit na sidepullu. Vše v pohodě, ale pár týdnů zpět jsem se dostala do situace, kdy mě na bezudidle kůň silou stahoval do strany za jinými koňmi, situaci jsem zvládla, ale řekla jsem si, že je čas asi přejít na chvíli zase na udidlo a začít dělat především na jízdárně. 

Vrátila jsem se do původního módu, vyjížďka na stihle na co nejvolnější otěži. V případě zpomalování dříve na koni stačilo zasednout, přenést váhu dozadu, zádrž. Teď se mi v úplně stejné situaci stane, že se mi kůň při pobrání otěže do ruky položí a má snahu mě vézt. To samé když chci jet například v klusu v mém, pomalejším tempu, začali jsme se o otěž prát. 

Prostě si najednou a velmi nerada vyrábím z ničeho nic tank s plechovou hubou. Rozhodla jsem se tedy zbytečně problémovým situacím nevycházet v ústrety a prostě nejezdit sama ven, kde se kůň nejvíc rve, ale spíš s dalším koněm a prostě snažit se pracovat na ohybání na jízdárně. Ale úůně nevím, co to udělá. Ještě mne pak napadlo vyměnit udidlo za slabší, že má kůň prostě diskomfort.

Sedlo sedí, zuby by neměly být problém.

Trenérka má zdravotní indispozici, takže čekám na ni a nechci jí teď otravovat, má svých problémů dost…proto to prvně zkouším zde, jestli mi třeba někdo neporadí. Moc díky!


2 roky zpět obsednutí. Takže je mu kolik, 5, 6 let? Psychicky dospěl. Kůň se samozřejmě valí po předku - no, já to za samozřejmé nepokládám. Možná proto se vám pokládá do otěží. Co nejvolnější otěž k tomu přispívá. Slabší udidlo myslíte tenčí? A tudíž ostřejší? Jak říkávala moje kamarádka, která se věnovala práci s problémovými koňmi - když na to přijde, nezastavíš ho ani s ostnatým drátem v hubě.

Ale zvolila jste správnou cestu - nevycházet problémovým situacím v ústrety. A co zkoušet přiježďování i v terénu? Ohýbání, kličkování mezi stromy, přechody…, aby byl kůň na pomůckách. Když jsem se necítila, tak jenom v kroku.

Já bez trenéra nikdy dlouho nejezdila, ani na chlaďasovi. Tak víc neporadím.