Aktuálně: 3 732 inzerátů211 368 diskuzních příspěvků18 263 uživatelů

Příspěvky uživatele

kometa

kometa
kometa 23.08.2023, 16:08:40 xxx.xxx.147.163
sharingan:

Ano, používá. Např. ze současné inzerce na bazoši: https://zvirata.bazos.cz/inzerat/172979077/kachnicka-mandarinska.php

Kupírování křídla to technicky je také, v praxi u ptáků tolik nevyužívané jako “křídlování”. Zní to lépe, u “kupírování” je i laikovi hned jasné, že = zmrzačené. 

Termín se ještě tuším používá třebas při lovu - křídlovaná kachna/husa/bažant = trefení broky do křídla a neschopní dalšího letu.

Termín “amputace” u letek jsem ještě neslyšel, to je jako amputace vlasů😀


Amputace vlasů. Výstižné přirovnání.

kometa
kometa 23.08.2023, 14:03:36 xxx.xxx.147.163
Ivus:

Čemu to vadí (u skotu)? Naše tele ho asi má (má jako 5 cecíků, z toho jeden menší). Zatím nám všichni řekli, že to je vpohodě a že to ničemu nevadí, že prostě bude nefunkční. Velká kráva máma má normálně 4.


Viz výše (ančovička a roklanka). Potencionální riziko mastitid. Nežádoucí i z hlediska chovatelského. 

kometa
kometa 23.08.2023, 13:59:58 xxx.xxx.147.163
list:

Já nevím, asi není zvíře, jehož chov by byl bez nákladů. Když si spočítáte, co stojí jakákoliv drůbež, králící, pes, či kočka, nebo terarijní zvířata. 


Pokud to neděláte vyloženě na kšeft, tak vždycky proděláte. Jako já - rybičky, kocouři, kůň.

kometa
kometa 23.08.2023, 13:54:28 xxx.xxx.147.163
JardaPecival:

Mám to chápat tak, že se jim(max. třídenním kuřatům) amputuje poslední část křídla jen kvůli přelítávání? Nebo to má(mívalo) ještě jinej důvod?


Myslím, že jenom tento důvod. A matně si vybavuji, že jsem to jako dítě vídávala i v Zoo u vodních ptáků, aby jim neodlítli z rybníka. 

kometa
kometa 23.08.2023, 13:50:36 xxx.xxx.147.163
XY.:

Jo že nechápete o čem je řeč je vaše věc . Ale já jsi stale za výrazem stojím koncová část křídla je letka. 

A vidíte stává se z toho již  diskuze o ničem.  A doufám že kdo se do tohoto zákroku bude pouštět si to  podrobně  nastuduje.  


Akorát, že letky neobsahují kosti, kůži, šlachy. Což uvádíte ve svém příspěvku 23.8. v 8 04. A to není pravda.

A ano, doufám, že si to každý nejdřív nastuduje a pak se do toho zákroku nebude pouštět.

kometa
kometa 23.08.2023, 12:03:22 xxx.xxx.147.163
JanaJanaJanaJana:

Jasně, ale ten Převalák bude pravděpodobně jediný mongolský plemeno, který tady potkáte 🙂


To souhlasím. 

kometa
kometa 23.08.2023, 11:59:43 xxx.xxx.147.163
efe:

Funguje i na hryzce?


Měl by. Je to sice jed na hlodavce, ale funguje i na necílové druhy (pes, kočka, člověk…), že jo. Bohužel. Proto by se každá deratizace měla provádět zodpovědně.

 Ale co jsem si vygůglila, amatérům se neprodává. Možná malé množství.

kometa
kometa 23.08.2023, 11:57:11 xxx.xxx.147.163
Thielli:

Loni jsem byla na semináři F. Šusty a jedna paní tam přivedla fenku, jejíž fotografii (přiložena) jsem uloupila během konání, seděli totiž u stolu přede mnou… Už už jsem chtěla o přestávce říci, jak krásného má křížence - to byl prostě smeták k zulíbání - když začala povídat ona, že na štěně Laekenois čekala dva roky a když se šla majitelům do CHS předvést, dali jí prý do ruky dvě vodítka s jejich dvěma psy, vyšli společně ven a řekli - tak se nám předveďte, jak umíte pracovat se psy. 🙂 No, něco na tom bude.

A dnes vidím na inzerci… 😲

https://www.chovzvirat.cz/inzerat/186782-belgicky-ovcak-laekenois/

Obrázek

Tak tak. Já se už dávno ptám, abych neurazila - “promiňte, já se ve psech nevyznám, co je to za plemeno?” Protože kolikrát bych se už spletla - jako, že nějaký obyč vořech vypadá jako vzácné plemeno a naopak.🙂

kometa
kometa 23.08.2023, 11:50:17 xxx.xxx.147.163
list:

Bodlinka o drůbeží ví určitě více než většina z nás, včetně vás, milý XY. a v citaci je její vyjádření, kde, světe, div se, použila i pojem letky. Přesněji tedy ruční letky, čímž je snad zřejmé, že na mysli měla peří😉


Je to marný, je to marný, je to marný… Diskutovat s XY alias Jirka54. Ale na druhou stranu si třeba někdo jiný rozšíří obzory.

kometa
kometa 23.08.2023, 11:48:50 xxx.xxx.147.163
JanaJanaJanaJana:

Jojo, v Zoo Troja.


A tak existují mongolská primitivní plemena, nemusí to být jenom Převalák. Myslím, že Čingischán na něm nejezdil.

kometa
kometa 23.08.2023, 11:43:32 xxx.xxx.147.163
evcusik:

klasická termodeka se určitě při ježdění nepoužívá. bederky ano. Otázka zni, proč dekuju, jestli mám oholeno a jakou právě po koní požaduju práci - od toho se odvíjí výběr a použití.


Jsme se shodly.🙂

kometa
kometa 23.08.2023, 11:42:53 xxx.xxx.147.163
Kohe:

Ahoj, vím že v tomto horku si řeknete že jsem se asi zbláznila, ale ráda se připravuji dopředu a kdo je připraven, není překvapen. Proto…. je dobré používat při vyjížďkách v mrazu termodeku nebo jde o marketingový tah a zbytečnost??


Nevím, čemu přesně říkáte termodeka. 

Já používala bederku. Ale spíš na takové to hnusné podzimní pršosněžení. 

A taky záleží, jak moc chlupatého máte koně a jak velké zátěži bude vystavený. Kamarádka třeba koně holí a bederky používá. V takovém rekre - sportovním režimu.

kometa
kometa 23.08.2023, 11:22:53 xxx.xxx.147.163
XY.:

Za mě prostě je a ne jednou sem výraz slyšel v tomto spojení 🙂.   A je mi opravdu jedno jestli si tady někdo od pitevního stolu s příručkou ČJ bude říkat něco jiného 😉. 


No hlavně něco jiného říkáte vy. Jako vždycky. My ostatní jsme se shodli. Buggyra, sharingan, bodlinka, list. A já.

Ale je mi jasné, že si stejně povedete svou. Z principu. Taky jako vždycky.

kometa
kometa 23.08.2023, 10:04:12 xxx.xxx.147.163
Zrzavci:

Tak když jste doposud tady a ne na Bulovce, tak dobrý, ne? 🙂

přiznám se, že když jsme se vraceli v Kérkonoších z tůry a cestou zpátky se stavili a vylovili plechárny s Birelem z Úpy, který jsme si cestou tam šupli do řeky, tak jak to krásně zasyčelo…….. to byla nádhera. proti tomu přelitý do petky a teplý, to nenenene.


No právě. Nad vychlazené pivo není. Sláva starým Sumerům!

kometa
kometa 23.08.2023, 10:00:38 xxx.xxx.147.163
megi-the-pes:

Tak to jsem taky neříkala, že to je nejnebezpečnější, ale téma se stočilo k tomu, že se to nestává. Já měla blechy od psa. Měla je aj děcka ve filmu! Děti žerou písek. Všecko žerou. Děti jsou hrozné. No a tak se dává na pískoviště kryt. Tyhle věci se prostě stávají. Ale jsou mi celkem ukradené, moje teorie je, že když se dost zaprasíme, nic nám nebude… a taky co nevím, to mě neonemocní.


Však jo, Blechy od psa chytit můžu, o tom žádná. 

Ale to zase nesouvisí se škrkavkami.

Ano, děti žerou všechno. Já taky. Když si vzpomenu na dětství u babiček… Hladily jsme psy, kočky, králíky, slepice (a rozhodně jsme neběžely hned umýt si ruce)…, jedly ovoce přímo ze stromů a mrkev vytaženou ze záhonu… A přežily jsme.

V zásadě jsme se shodly, ne?

kometa
kometa 23.08.2023, 09:55:36 xxx.xxx.147.163
Derika:

Dobry den, prosím o radu ohledně mladé korely, co ji mám doma pět dnů. Byla zvyklá na volieru a v kleci se míní zbláznit. Běhá kolem dokola a hledá kudy uprchnout. Je ochocena když ji vyndam tak na ramenu se zklidní. A po vrácení do klece opět to samé. Jak ji navyknout na klec ?


Větší klec?

Jenom laický pohled. 

kometa
kometa 23.08.2023, 09:54:07 xxx.xxx.147.163
Zrzavci:

enemže to pití v plechovce je hezky vychlazené. rezerva v petce už ne.  a třeba my když jedeme v noci z koncíku, tak někdy mám cestou chuť na ledový kafe plechovkový, či řidič do sebe zcela výjimečně pro sichr musí nalejt to, co Vám dává křííídla.


Orionka asi myslela, přelít si tu plechovky do petky. Ale to už není holt ten zážitek.🙂 Z vychlazeného piva. Zatím jsem to udělala asi dvakrát, tak jsem se snad moc neohrozila.

kometa
kometa 23.08.2023, 09:46:41 xxx.xxx.147.163
JanaJanaJanaJana:

Tak viděla jste ta auta, se kterými kolikrát vozí lesáci chlaďase? 😀 


Jednou na videu. Ale to byla, tuším, nějaká zaplachtovaná avie.  Chlaďasi nejsou zase tolik vysocí a ani temperamentní. Myslím, že neplýtvají energií, když vědí, kam jedou. Že budou makat a tak.

Navíc, ten ST…Nejen, že přijel v dodávce, ale i v té byl uzavřený prostor akorát na něj. Na centimetry. Trochu taková rakev. Vůbec jsme nechápali, jak ho přesvědčili, aby tam vlezl.

kometa
kometa 23.08.2023, 09:43:00 xxx.xxx.147.163
orionka:

Tedy nechci se hádat, ale vy na 20 km v horku nenosíte aspoň ½ l vody v petce? Nebo jste, nedejbože, tu prázdnou petku cestou odhodila? 🙂

Jinak mám na cesty takové placaté udělátko, z kterého se udělá kelímek. Za dávných časů bývalo z hliníku.


Nebojte, nosím sebou 1,5 litrů vody. A prázdnou petku jsem nikdy neodhodila. Spíš naopak. Z houbařských výletů je často nosím domů a házím do příslušné popelnice.

kometa
kometa 23.08.2023, 09:38:11 xxx.xxx.147.163
megi-the-pes:

Tak to se přiznám, že nevím, neb jsem o bleše nic nepsala. 🙂
A ten vývoj červa hnusného dítě v horečkách nezajímá, si myslím. O tom jsem psala. 🙂


Ale ty nákazy, to jsou blechy psí…, to jste napsala. Včera 23 18.

A ano, souhlas, že toho červa hnusného to nezajímá. Ale prostě si nemyslím, že je to to nejnebezpečnější, co může dítě ohrozit.