Aktuálně: 3 165 inzerátů222 343 diskuzních příspěvků18 380 uživatelů

Příspěvky uživatele

kometa

kometa
kometa 11.02.2024, 15:27:29 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Panáková otázka? Kdo odpoví špatně, musí si dát panáka? To bych domů chodila úplně na hadry.😂


Naopak. Který tým se ve své odpovědi přiblíží nejvíc, vyhrává. Ale ono to zase není tak často, protože ten rozptyl je obrovský. Od nuly po miliardy.

kometa
kometa 11.02.2024, 15:25:37 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Počkejte, ale s tím progesteronem to je trochu slovíčkaření, ne? Z folikulu vzniká corpus luteum a ten produkuje progesteron. Ale žluté tělísko je vlastně přeměněný folikul.


To sice ano, ale folikuly jsou zdrojem estrogenů. Na jeho místě vzniká žluté tělísko a to vyrábí progesteron.

Nemůžu říct/napsat, že folikuly jsou zdrojem progesteronu. To prostě není pravda. Vždyť každý ten útvar i úplně jinak vypadá. A vůbec.

To je stejné, jako kdybych tvrdila, že je jedno, jestli mluvím o embryonálním nebo fetálním vývoji. Třeba z hlediska vývojových poruch. Prostě terminologie a anatomie je jasně daná a specifikovaná.

Jo, možná jsem puntík.

kometa
kometa 11.02.2024, 15:12:25 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.02.2024, 14:58:50

Otázky jsou sestavené (právě z toho ústředí) a promítají se na plátno + je čte moderátor, který také vyhodnocuje odpovědi - samozřejmě zná ty správné od tvůrců. Pravda, občas dojde k rozporu a pak to s nimi on line konzultuje. (zrovna nedávno jsem velmi nahlas vykřikovala, že vaječníkové folikuly fakt neprodukují progesteron).

Odpovědi se zapisují na předtištěné papíry, které se po každém kole sbírají. O pauze se vyhodnotí, vyhlásí se aktuální pořadí a jede se dál.

Je to opravdu zábava, většina týmů už chodí nějaký ten pátek, takže si upřímně fandíme a tleskáme, když je někdo lepší. A když zrovna moc nevíme, pořád to jistí závěrečná panáková otázka - např. - Na kolika hektarech se u nás pěstuje kmín? S odpovědí jsme byli tenkrát nejblíž a měli panáky dle vlastního výběru. V ceně 80 Kč.🙂

kometa
kometa 11.02.2024, 15:00:47 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.02.2024, 14:45:55

Nevylučovala bych.

Manželka právě toho zmiňovaného XY nám říkala, že se mu to stalo taky. Teda po návštěvě toalety. Nechci zacházet do nechutných podrobností.

Ale pravda, že z mého mladšího kocoura, který strávil “dětství” venku, tasemnice taky vyšla. Konzultovala jsem s kolegyní, prý je to normální. Prostě tasemnice bydlí, produkuje články s vajíčky a když přijde její čas, tak se pustí a může odejít.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:52:30 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 11.02.2024, 11:38:36

Píši na přání Fikovnice. takže to s auty vůbec nesouvisí. Alébrž s Hospodským kvízem. Koho to úplně nezajímá, prosím, přeskočte.

Vědomostní soutěž, něco na způsob AZ kvízu, Na lovu a Kde domov můj. Otázky ze všech možných oborů, soutěží týmy v maximálním počtu osmi. Prvních pět otázek jsou vždycky aktuální události, druhá polovina třetího kola hudební ukázky. Jinak úplně cokoliv - sport, matematika, dějepis, slovní hříčky, obrázky, biologie, fyzika…

Chodíme tam v rámci boje proti Alzhaimeru a hlavně se pobavit.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:43:22 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

No mně se cosi plete, že na takový kvíz chodí kolegyně z práce. Zkusím se zeptat. 

A nechcete třeba ve Všeobecném pokecu popsat jak to probíhá, prostě více podrobností…?


Napíšu. Pokud to bude někoho zajímat.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:41:07 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

A člověk? S tasemnicí? Nákaza z masa…? Pouze…?


Klasika tatarák (který mimochodem miluji). I jiné syrové maso - ale toho zajíce nebo prase asi v této podobě moc lidí nekonzumuje. A rozkouslá blecha taky zrovna nehrozí.

Jo, lidská tasemnice je bez mezihostitele.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:39:15 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Já ani nevím, co je “hospodský kvíz”!😄

To je nějaká specialita v Budějkách nebo se to konává i jinde…pokud tedy víte?


Po celé ČR. A mám pocit, že “pachatelé” pocházejí právě z Brna. Skupina mladých lidí, kteří to připravují.

Najděte si. Já chodím asi sedmým rokem a jsem vyloženě závislá.🙂

kometa
kometa 11.02.2024, 14:29:28 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Já vím, že je tasemnic víc druhů. Ale tu, co mívají kočky…tak tu chytí z blechy z myši, ne? Nebo se pletu? Vůbec jsem to teď negooglila, a řadu věcí jsem už zapomněla.


Ne vždycky. Může to chytit z blechy, ale i rovnou z té myši (nebo zajíce).

Prostě u venkovní kočky tomu kontaktu s mezihostitelem nezabráníte. To je to, oč tu běží.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:24:28 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Jenže Vy neberete v potaz, že mám děravou hlavu a že mé kognitivní funkce jsou na odchodu…😀😉


Proč myslíte, že chodím na hospodský kvíz? Abych si občas řekla - jo, ještě si něco pamatuji, je to dobrý. A vzápětí padne otázka a zjistím, že jsem úplně blbá.🙂

kometa
kometa 11.02.2024, 14:21:35 xxx.xxx.147.163
lesnizinka:

Ten, co z něj má obavy zadavatelka, tedy způsobený Otodectes cynotis.


Pravda, na ten jsem zapomněla. Ale na věci to nic nemění, přenosu na člověka bych se nebála.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:19:39 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.02.2024, 14:11:54

Už jsem to psala několikrát. Opravdu málo. I u toulavých nebo venkovních koček. 

kometa
kometa 11.02.2024, 14:14:21 xxx.xxx.147.163
Natty:

Četla jsem, že jednou nakažené prase má virus v sobě pořád, ale vylučuje ho jen když je ve stresu.


A tahle informace je dobrá k čemu? 1) Nakažené prase může vylučovat virus kdykoliv a má ho i ve tkáních. 2) Kdyby to byla pravda, tak jak zjistím, že to potencionálně nakažené prase je/bylo zrovna ve stresu?

Prostě syrového divočáka bych psovi nedala. A vlastně ani toho tepelně upraveného. Pro jistotu.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:06:29 xxx.xxx.147.163
megi-the-pes:

Takže ho máte jistě v textu.

Nebo tady máte další… nebo si otevřete těch tři sta minulých diskuzí na stejné téma. 😀

Proč myslíte, že se zakrývají pískoviště? 
Všecko je to konspiračka! 🙂


Protože všichni šílí kvůli toxoplazmóze.

 A opět se budu trapně opakovat . U pitvaných koček je nález vnitřních parazitů v řádu procent, ne-li promile- A kde nejsou paraziti, jsou alergie.

Můj názor. A vy máte zase svůj. Holt se neshodneme.

kometa
kometa 11.02.2024, 14:01:58 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Jj, motáme se v kruhu…🙂.

Já si teda myslela, že kočka chytí tasemnici z blechy na myši…?


To spíš pes. Ono těch tasemnic je u šelem víc a mají i různé mezihostitele.

Je to složitý.🙂

kometa
kometa 11.02.2024, 11:41:04 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 11.02.2024, 11:39:59

Ale já jsem napsala v podstatě totéž. Nebo ne?

Zdroj je moje zkouška z parazitologie. Za jedna.

kometa
kometa 11.02.2024, 11:38:46 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Fuj! Ty články jsem nikdy nedávala, ještě jak se hejbou. Proč ji neodčervíš?


No, ono u těch venkovních koček je problém, že odčervíte a ona druhý den stejně chytí myš s boubelí. A jste zase na začátku.

A co mám zkušenosti z pitev, tasemnice (a vlastně i škrkavky) nacházíme hlavně u mladých jedinců. Ti dospělí už mají nejspíš imunitu. A jestli v sobě mají jednu dvě…, ničemu nevadí.

Viz docent Lukeš.

Jo a na antiparazitika je stejná rezistence jako na ATB. Už si moc nevyberete.

kometa
kometa 11.02.2024, 11:35:20 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Pokud si pamatuji dobře ze studií Sarcoptes scabiei…???


Ano. Viz výše.

Ale je to debata ryze akademická, protože léčba je stejná.

kometa
kometa 11.02.2024, 11:30:33 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 11.02.2024, 11:28:02

Jóó, teta Wiki. Tam už jsem se dozvěděla nesmyslů.

Svrab alias prašivinu způsobují roztoči jménem zákožka. I tu ušní. Druhově se rozlišuje Sarcoptes - kožní, Notoedres - ušní a Chorioptes - u koní v rousech. Ale pořád je to zákožka. A všechny se léčí stejně.

kometa
kometa 11.02.2024, 11:25:30 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Ano. Vím, že se to tu už řešilo…že je to pro kočky toxické. Ale tehdy jsem dostala 3 injekce a už po první se mu výrazně ulevilo. Ale vemte si, že to byl fakt rok já nevím +- 1988.


To měl kocour velké štěstí. Pro psy, kočky a koně je injekční Ivomec kontraindikován - umí ošklivé kožní reakce, oslepnutí nebo ochrnutí.