Aktuálně: 3 724 inzerátů210 794 diskuzních příspěvků18 258 uživatelů

Příspěvky uživatele

Sardullah

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 15:04:55 xxx.xxx.189.104
Thielli:

hmn, právě u toho jsme začínali. Na začátku to i fungovalo. Dokud proti hnědé ten “pejsek” nevystřelil na flexině třeba. Pak už “pejsek” pro ni znamenalo problém = startuj. Tak jsme to přestali říkat a šli jen do zastavovacího povelu. Brzy ten samý scénář. Jakékoli moderované navození situace setkání se psem si vyhodnotila: “no, jde pes… a co? já ho vidim. A ty tady šišláš, že jde pejsek, jako bych byla slepá. Proč mám stát? Hergot, že to bude zlej pes! No jasně. Útooook!” 

Zato když nedělám vůbec nic, dělám úplně slepou, nedávám najevo, že je rozdíl mezi míjením psa nebo pařezu… je v klidu a jde si po svých. 
Musím ale neustále hlídat těch pár jedinců, na které je vysazená, tam to točíme obloukem a musím i na dálku hlídat ty cizí a než k nám dojdou, mít jasno, zda to bude oblouk nebo  pařez.


Zato když nedělám vůbec nic, dělám úplně slepou, nedávám najevo, že je rozdíl mezi míjením psa nebo pařezu… je v klidu a jde si po svých.

Jo, tak to znám…resp. něco podobnýho. Jakmile na nějakém neobvyklém místě, kde normálně jdeme ve volném režimu, zavelím “k noze”, tak pyrenejka, která si do teď jela v režimu “čmuchám si, takže neslyším, nevidím” okamžitě zbystří a začne se koukol rozhlížet…nebo ani to nemusí být nutně povel “k noze”, ale že třeba přivolávám Matěje, který je na volno v místě, kde to nedělám…v místě, kam jdeme právě proto, že je volná zábava….to je hned ve střehu, jakýže k tomu mám důvod.  Takže metoda “pařez” mi teda vůbec nepřijde mimo mísu…naopak.

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 14:46:53 xxx.xxx.189.104
Doron:

Šikulínek 🥰. A jak vychází s Ginuškou ?


No jak vychází s Ginuš….určitě by ocenil, aby si s ním Gina víc hrála…on má nejraději, když si vezme do tlamajzny hračku a někdo ho potom honí. Když se mu zadaří, tak i přemluví k této hře Ginuš…i když ta ho teda nenahání po celé zahradě, ale vždycky za ním popoběhne, když běží Matěj okolo a pak počká, až doběhne na konec, udělá otočku a běží zpátky k ní. Pak se i mordujou.

Pak je strašně vtipný, jak on je kontaktní a když si Ginuš lehne třeba na dvůr, tak on přijde a svalí se defakto skoro na ní…leží kontaktně…no a to se teda Gina za chvíli povětšinou zvedne a jde si lehnout jinam. 

No on je takový sluníčkový stvoření, furt se směje, furt má ze všeho radost…dle mého soudu to bude takový věčný dítě.

Co je teda vtipný, že jsem ho primárně pořizovala jako společníka pro Ginu…když jsem musela dát pryč Jessinku…s Jessinkou si furt hrály, naháněly se, kousaly společně kosti nebo klacky, přetahovaly se o hračku, hrabaly společně past na Popelku…a ležely právě pořád nalepené na sobě…pořád se “okusovaly”, mordovaly .tak jsem si říkala, že prostě Gina toho psího spolubydlu potřebuje. No a jak jsme přivezli Matese, tak o něj teda moc velkej zájem neměla.  Vlastně ho tak nějak vzala na milost, až když byl velikej. 

Na jednu stranu, když přijdou ty chvilky, párkrát za týden, kdy madam zvedne zadel a jde si s Matějem hrát, tak si říkám, že jsem udělala dobře, že když nemůže venku lítat se psy na volno, protože je nevypustitelná, tak si psí společnost užije doma, to je něco, co jí nemůžu nahradit. Na druhou stranu mi ale po většinu času přijde, že by vlastně byla spokojený jedináček.

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 13:18:05 xxx.xxx.189.104
Odpověď na příspěvek uživatele Doron z 21.10.2023, 13:03:39

Tohle je přesně náš Mates…když na něj nějakej pes řve, tak ve své podstatě stojí, kouká, mírně vrtí ocasem, koukne po mě, co já na to…..on i když se “přiřítí” k nějakému psu, kterého nezná, tak nejde hned do nějakého kontaktu, ale zůstane stát opodál a čeká, co na to druhý pejsek.

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 11:55:52 xxx.xxx.189.104
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 21.10.2023, 11:47:53

Jani…napsala jsem ti SZ, tak když budeš mít čas jukni na to…🙂

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 11:34:39 xxx.xxx.189.104
Doron:

Tentokrát nesouhlasím. 

Určitě bych ho socializovala s jinými psi, ovšem správným způsobem. 

Kde by se jinde štěně naučilo komunikovat se psy. Přece nechcete vychovat psího asociála.

Z štěněte je úplně jedno, jestli je kámoš pes nebo fena, to začíná hrát roli až v době pohlavní zralosti.


 Já se do toho nechci moc montovat, protože z mého pohledu je čévéčko specifické plemeno a já s ním nemám zkušenost….ale…

Každé štěně se snažím omega socializovat…s prostředím, se situacemi a samo domo se psy….snad úplně nejvíc byli jako štěnďata berbeři. To jsem fakty jezdila i s kamarádkama a společně s jejich pesany jsme procházkovali…běžně si na prochajdách hráli s cizími psy…no a co mi z toho vyrostlo….pes, který miloval pejsky a fena, která nesnášela psy a to ne až v dospělosti, ale u ní se to začalo lámat tak kolem půl roku….jako když se zcela vzácně s nějakým psem v klidu a přátelsky pozdravila, tak to bych snad spočítala na prstech jedné ruky…troufnu si říct, že to bylo tak 3x.

Nechci zavrhovat socializaci, chraň bůh, sama štěňata socializuju, co mi síly stačí, ale z mého pohledu řádně  provedená socializace může vést u různých psů  různým výsledkům.

Když srovnám svoje dvě pastevecké feny…pyrenejka Gina…wau…tomu říkám pevná nervová soustava, neuvěřitelné, až jsem kolikrát zůstala nad ní v úžasu s otevřenými ústy.   

Naopak kavkazanda Jessinka byla často nejistá a takovej plašan…tak s tím jsme teda pracovaly, ale myslím, že ta moje “práce” jí to ulehčila, pomohla jen v tom konkrétním okamžiku…jakože věděla, že v tom není sama, že to nemusí řešit, že jí v tom nenechám vymáchat, že jsem tady já. Ale upřímně si nemyslím, že to mělo nějaký vliv na to, že když dospěla, tak …jak říká její nový páníček…jí narostly koule. A z plašana se stala sebevědomá strážkyně svých lidiček.

Jako štěndo čévéčka má 4 měsíce….jakou reakci na pejsy mělo předtím?? Jak se chová k psím kámošům. Pokud tedy majitelka štěně nanabyla až v tomto věku.  Je nějaký pes, se kterým se její štěndo cítilo bezpečně…se kterým si pohrálo??

Já tady teda souhlasím s hmn…štěně bych do kontaktu nenutila, ale učila bych ho, aby psy neřešil. A hlavně bych se ho snažila přesvědčit, že se nemusí bát, že ho prostě nedám.

Víte měla bych trochu strach…možná i s ohledem na plemeno, že pokud se teď chová takto

Když potká jiného psa stáhne ocas mezi zadní nohy a chová se podřízeně.

že nakonec vyroste, dospěje a může být najednou na psy velmi reaktivní. Jednou na mojí malou ovčandu vyběhnul sousedky frbul,,,neublížil jí, ale než jsem k nim doběhla, tak stihnul moje štěně zahnat do rohu, kde se nakonec i počůrala…..tohle se stalo jednou jedinkrát, když jí byly asi 3 měsíce. Nikdy nezapomenu, jak se ta jeho panička smála, jak její frbul zahnal NĚMECKÝHO OVČÁKA…a tady bych teda řekla všeho do času…kartička se nám tak nějak obrátila, když feňule povyrostla….tohodle psa nesnášela do konce života a vždycky když ho potkala, tak si neodpustila zavrčení….a to najednou bylo řevu od jeho paničky…držte si jí….

Nebojím se říct, že pes ve štěněcím věku si často najde psího kámoše na celej život. I naše radikálka Sára měla asi 3 psy, které poznala jako štěně, kteří jí sedli a se kterými se přátelsky zdravila i jako dospělá. Ale stejně tak si může štěně vypěstovat nepřátelství ke konkrétním psům nebo ke psům obecně.

Jsou mu 4 měsíce a na to že by měl být velkým dominantním plemenem se tak zatím nechová.

Tohle vyjádření mě trochu děsí…."dominantní plemeno"?? Co si mám pod tím představit?? Jakože zmastí každého, kdo se nebude chtít podřídit?? To je jedna věc…a druhá je právě to, že si pořídíme konkrétní plemeno pro jeho povahové vlastnosti, ale pes má ty vlastnosti až v dospělosti. Jako měla jsem ovčandu a přiznám se, že do jejích dvou let jsem byla přesvědčená, že kdyby mě někdo přepadnul, tak se holka sebere a uteče…padly jí dva roky a už jsem se nebála…fena byla …jak říkáme..ostrá jak břitva, přitom ne zbytečně agresivní, nebojácná…prostě ten správný mix, který jsem si představovala. Pořídila jsem si afgána, protože jsme jednoho měli v rodině a byl úžasný a byl to PAN PES…no ten můj byl taky PAN PES, ale až tak ve čtyřech letech…předtím prostě takový játro. Pořídila jsem si pyrenejku a myslím, že teď, když měla na jaře třetí narozeniny, začíná být skutečně tím pyrenejcem, kterého jsem si pořídila.

Chci tím říct, že člověk by asi neměl očekávat, že čtyřměsíční štěně bude už stejné jako dospělý pes. Myslím, že se štěnítkem by si měl člověk hrát…učit ho nějaké základy formou hry…pokud je to bojínek, tak ho ideálně ochodit v určitých situacích…dodat mu sebevědomí tím, že pejsek bude vědět, co se bude dít. Člověk by se měl snažit vybudovat si se láskyplný vztah založený na důvěře. A teda z mého pohledu, pokud štěně stahuje ocas mezi nohy a chová se tak jak bylo popsáno, tak prostě ne. Jasně někdy jsou štěňata trochu nejistá při prvotním kontaktu a pak tradá a líííítáááméééé, ale pokud to takhle není, tak štěně bych do nějakého kontaktu vůbec nenutila, ba naopak bych zajišťovala pro něj komfortní vzdálenost a učila ho se v klidu s pejsky míjet…

Hele fakty nevím, jak to mají čévéčka, ale když bych měla odpovědět na úvodní dotaz “Jak zvednout sebevědomí”, tak bych za sebe řekla…buďte vy sebevědomý a klidný páníček, nenechte svoje štěňátko, aby v tom bylo samo. Jděte štěňátku příkladem.  

Jinak samozřejmě odborník ideálně na čévéčka by byla dobrá volba.

Sardullah
Sardullah 21.10.2023, 09:44:02 xxx.xxx.189.104
Ronja s motejlem:

Já se vyvenčila za tmy dnes. Nejdřív jsem myslela, že to zkusím do města, ale po silnici je to na nic a cesta přírodou je tam za tmy strašidelná, nebo na vypíchnutí oka (ale jednou jsme jí daly s kamarádkou ve dvě ráno - řádně přiopilé, to byla sranda a prokletí zároveň).

Ale dala jsem přírodu u nás, krom toho, že jsem z těch kopců slušně vyflusaná, tak jinak to byla paráda.

Zvěř potkávám samozřejmě běžně, ale tolik kolik jí bylo teď ne. Srny, zajíci ti jsou už trapní, daňci by byli taky, kdyby mezi nimi nesvítili dva albíni, dvě skupinky muflonů to vyhrály…to jsou takový trubky🙂.

Takže uznavám, že venčení za tmy až rozednění má něco do sebe. 


Srny, zajíci ti jsou už trapní

Tak u nás na loukách zajíci nee…resp.  léta letoucí už jsem tam žádnýho nezahlédla, ale tak ty srnky…to už je fakty trapárna 😴😂….když jsem byla děcko školou povinné a jezdili jsme do školy v přírodě a tudíž dost toho prochodily přírodou, tak nám furt učitelky říkaly, ať jsme v lese potichu, že pak možná uvidíme srnku….a jo…jednou jsme stádečko zahlédly. A jakože “jéééééé…” 

Dneska o ty “potvory” doslova zakopávám.  Někdy mě i pěkně štvou, protože se rozhodnu, že to vezmeme směr severo-severovýchod…zatočím z cesty na louku…a když už mi výhled nezakrývá vegetace, tak zjistím, že se tam pasou dvě srny….no tak to otočím, po špičkách vycouvám, abych je neodehnala….a že teda zvolíme jinej azimut, tak to obloukem obejdu a tam jich je minimálně 5…..a když už teda najdu louku, kde žádnou zvěř nebudu rušit, tak cestou zpátky vyskočí srna s křoví a tradá přes cestu přímo nám před nosem…o blízkých setkáních třetího druhu, kdy si jdu po lesní cestě a z lesa vyjdou dvě srny, tak 10 metrů od nás a ne aby si řekly…"bože Mařka člověk se dvěma psy…dělej zdrháme"…ne ony se zastaví na tý cestě a stojí a čumí na nás….tak tam chvíli stojíme a čučíme na sebe…já teda v domění, že odklušou směr les….no a hádejte kdo nakonec odkluše…no já se psy opačným směrem…

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 17:56:03 xxx.xxx.189.104

Jako není to lepší nechat slepit u nějaký firmy, sklenářství, kde se tím zabývají a kde to umí.

Tý brďo…akvárko je moc vody a když to rupne, tak je pak móc vody na zemi…nehledě na zmařené rybí životy, pokud člověk u té nehody není a nemůže zachraňovat.

 Já bych teda osobně do žádnýho samo domo lepení doma nešla….

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 17:52:39 xxx.xxx.189.104

Nevím kolik se dožívají ve volné přírodě….v akváriu mi žijí tak 4-5 let….některé i déle, ale těch je menšina.

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 15:52:55 xxx.xxx.189.104
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 20.10.2023, 14:36:39

No, já za sebe musím říct, že raději zkušeného chovatele, který plemeno chová už léta. Jsem člověk, co je rád za tzv. chovatelský servis a ráda bych měla na telefonu někoho se zkušenostmi.

Na druhou stranu pokud by ta chovka měla omega moc psů a jela ty štěňata ve “velkém”…třeba by měli najednou na odchov 2-3 vrhy štěňat, tak snad raději ty, co odchovali jedn vrh a štěňatům se věnují omega, do rodin jdou vymazlená, socializovaná v rámci možností.

 Třeba Matýska jsem brala z chovky, kde měla chovatelka jednu aktivně chovnou fenu…pak seniorku (babičku našeho Matese) a ještě jednoho psa-kluka…neodchovávala poprvé. A asi všechno cajk.  Pesani tam dle mého soudu fungují jako standardní rodinní psi. Ale já musím za sebe říct, že mi více vyhovují chovky větší, kde se pesany třeba i intenzivně zabývá celá rodina.  Prostě mi přijde, že když mám nějaký problém nebo potřebuju radu, tak ten chovatel je pro mě nějaká první instance, která mi řekne, jestli to či ono je normální, jak hodně mám nebo nemám hysterčit…..

Prostě shrnu to asi tak…mám ráda, když chovatel svoje psy miluje a je ten jejich láskyplný vztah vidět na první pohled, že je vidět, že je o psy pečováno dobře a s láskou, že jsou psi součástí rodiny a mám raději, když je chovatel zkušenější osoba než sem já.

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 14:12:52 xxx.xxx.189.104
Odpověď na příspěvek uživatele Aluška z 20.10.2023, 13:13:39

No bohužel jsou asi věci, které už člověk nepřepere….😴

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 14:11:36 xxx.xxx.189.104
hmn:

v tomto okamžiku ….. spí 😄


Gina ráno byla pěkně naštvaná, že jsme s Matesem odešli z ložnice…madam teda ještě ležela v posteli a já jí teda oznamuju, že jdu do práce, že už se do pelíšku nevrátím.

No ale Ginušce se ještě vstávat nechtělo, ale taky tam nechtěla být sama…ložnici mám v prvním p\tře, dveře nonstop otevřený, aby pesani mohli dle libosti chodit se vyspinkat do postele. Za chvíli Gina hafhafhaf…ona prostě ještě chtěla ležet v posteli a spát, ale nechce tam být sama, takže na nás volá, ať jdeme za ní….no a já volám, ať jde dolů, že už do postele nejdu…..no tak ještě chvíli volala…poštěkávala, kňourala…pak přišla teda dolů a svalila se na gauč….tak jí říkám.."Ginuš pojď, pustím tě ven, aby ses alespoň vyčůrala…." no tak prej si můžu jít ven sama…..

 Jako štěndo teda vstávala dřív….kolem šestý, někdy i dřív…ale teď by snad se mnou v posteli prospala nejraději celý dopolko. No to by se mi taky líbilo…jenže máme i Matýska a ten pro nás v tomto ohledu nemá pochopení. On ráno vždycky přijde, nebudí nás, ale lehne si k nám a hajá…do té doby, než někdo pohne brvou….což jsem teda vždycky já a pak to začne…"hurá, holky už jste vzhůru…" hopsá a hopsá a tak nás s Ginuškou obě podupe a je po spaní. A musím vstát, protože jemu už se spinkat nechce, už chce něco dělat…nebo minimálně, aby nebyl vzhůru sám…

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 13:21:39 xxx.xxx.189.104
Zrzavci:

Ta první fotka!! Aspirant na ocenění za obří roztomilost!


Tak jako s tímhle souhlas. Tohle štěně má na roztomilost vysloveně talent a to říkám jako panička, co má posledních 5 psů medvědoidních a kde ta štěňata fakty roztomilá jsou. A jako majitelka pyrenejské horské psice a to jsem si myslela, že tahle štěňata jsou nejroztomilejší a nejkrásnější a nej a nej na světě, tu nepřekonal ani berňák Mates a že teda berňuščí štěňátka jsou taky aspiranti na roztomilost roku….ale teď vidím, že se ta roztomilost dá zvednout ještě o level výše, co o level..o několik levelů…prakticky je to jiná liga…ty kukuče jsou prostě bezkonkurenční.

Jako Ginuško moje zlatá soráč, ale na tohle jsi teda neměla….

Sardullah
Sardullah 20.10.2023, 11:48:38 xxx.xxx.189.104

S tou hluchotou neporadí…

Jen jsem chtěla napsat, že u nás měla jedna paní hluchého psa a že nosil elektrický obojek zapnutý na vibrace. Měla ho naučeného, že jakmile obojek zavibruje, tak buď hned přijde nebo  minimálně naváže s paničkou oční kontakt a ona mu gestem sdělí, co po něm chce.

Sardullah
Sardullah 19.10.2023, 19:34:55 xxx.xxx.189.104
janaa:

Jasně,máte pastevce. Ale moje čubky si jen myslí,že jsou večer pastevci🤣


To jsou prastaré instinkty….ony VÍ, že ve tmě jsou prostě Bubuláci…😉

Sardullah
Sardullah 19.10.2023, 17:21:52 xxx.xxx.189.104
janaa:

To mě pobavilo. Naší bílou sílu musím vždycky se soumrakem zavírat, páč tvrdím, že se za soumraku mění z labin na středoasiaty, obsadí vyvýšenou příjezdovou cestu, šéfová uprostřed, a vysílá je kolem plotu zahrady všem oznamovat, že teritorium je obsazeno😀


Jako musím říct, že jasně …mám pastevce…a tak se soumračným preventivním štěkotem nutno počítat, ale…..člověk přijede večer z práce, když hódně dobře, tak 19:30h, standardně spíš později, ještě musí spoustu věcí pofackovat, ideálně s pejsama alespoň na chvíli na prochajdu a když potom vše živé v domě nakrmí, Ginu pěkně ručně vidličkou, protože ona to jíst z toho talíře sama nebude, občas i Matýska, protože už chytá její manýry…tak vezme pejsy na zahradu, že si tam s nima u kafíčka konečně v klidu vykouří dvě cigaretky a začne to….madam leží uprostřed dvora…a začne…haf…haf…hafhafhaf….Gino, ticho buď……haf…řekla jsem ticho……….haf haf…..GINO!!!!😠…..madam se zvedá a odchází k brance….hafhafhafhaf…haf….Gino, ticho a švihej od tý branky…..haf haf….takže se zvedám, dojdu k brance a říkám "Ginuš, tak mazej…! a Gina odchází od branky a lehne si na dvůr….srknu si kafe…hafhafhaf…a už je zase u branky…opakuji proceduru…..no a když jí to přestane bavit, protože furt prudím, ulehne na bok a hodí se do stand-by režimu….usrknu kafe a Mates ..hafhafhafhaf…a letí k brance, protože někdo prochází…takže se zvedá i bílá medvědice a jde se juknout, co se děje……no a pak to opakujeme celé od začátku. No prostě moje představa poklidné siesty se tak nějak neslučuje s večerním programem bílé Kanimůry.😴

Sardullah
Sardullah 19.10.2023, 12:31:01 xxx.xxx.189.104

Kdybych se dnes měla rozhodovat znovu, jestli budu mít děti, tak upřímně řeknu že ne. Když jsem si já před 30 lety “pořídila” první dítě, tak přede mnou až kam jsem dohlédla, byla zářná budoucnost…prostě samá pozitiva a sociální jistoty. Taky proto jsem kývla …po dlouhém přemlouvání manžela…na druhé dítě.

Když jsem byla mladá, tak se přiznám, že jsem spoustu věcí neřešila…resp. nad ničím se nějak extra nezamýšlela resp. tolik jsem se nebála, co bude….a už vůbec ne v jakém světě budou žít moje děti. Dneska se zamýšlím nad vším a padá na mě z toho splín čím dál tím víc. 

Ano klidně napíšu, že na jednu stranu jsem hrdá, že jsem člověk, protože mezi námi lidmi jsou i bytosti soucitné, empatické, podávající nezištně pomocnou ruku ať už se jedná o lidi, zvířata a obecně i ohledy na přírodu……..na druhou stranu se stydím, že jsem člověk, protože co lidstvo s touto planetou velmi sobecky činí je prostě hnusanec.  To co se vytvářelo a vyvíjelo po dlooouuuuhééé věky, tak lidstvo likviduje v období kratičkém. A hlavně já jsem člověk a kdo je víc…ostatní živí tvorové a příroda celkově musí lidstvu ustoupit. Bohužel mi přijde, že lidstvo si tímto podřezává větev samo pod sebou.

No zasebevraždit se nepůjdu…jsou na mě závislé další bytosti, ať už lidi, či zvířata….no děti už taky nezabiju, ale zase na druhou stranu naše rodina už se dál rozmnožovat nebude…syn ani dcera děti nechtějí….v tomto má naše rodina klesající počtové tendence….3 lidi (naši rodiče)měli celkem dohromady 3 děti (já , manžel a jeho sestra) a tyto 3 děti měli celkem 2 děti (moje děti, švagrová děti nemá) a moje děti budou mít nula dětí….takže si myslím, že v krátkém (z pohledu Země) časovém horizontu naše rodina přestane planetu zatěžovat úplně. Takže ano, začala jsem u sebe a nejpozději za 74 let (v případě, že by se dcera náhodou dožila 100 let) pravděpodobně dříve přestane naše komplet rodina zanechávat po sobě nějakou uhlíkovou stopu.

Já když jsem chodila na základku a učili jsme se kolik je lidí na planetě, tak si to nepamatuju přesně, ale nebylo to ani 5 miliard….a jakože za třeba 35 let se nám to nějak znásobilo. Kolik lidí ještě planeta zvládne “uživit”?? Už teď je hodně lidí, kteří umírají hlady.

Sardullah
Sardullah 18.10.2023, 20:52:56 xxx.xxx.221.216
Odpověď na příspěvek uživatele Ronja s motejlem z 18.10.2023, 19:39:20

A jsem hrdá, že jako správnej chlap přiznal, že se porval v hospodě.

😂😂👍

Sardullah
Sardullah 18.10.2023, 20:51:45 xxx.xxx.221.216
hmn:

já jsem právě proto zrušila obojek, protože když začne kozit, tak se z něj vyvlíkne v mžiku oka….(a vlastně to tak mám naučeno díky kočkám). Jinak ovladatelnost na tom postroji v pohodě (teď má ten non stop ramble), je krátký, takže i nějaké to otočení jde….a co si budem, zcela zásadní, u nás, pro ovladatelnost, je ten kufrový úchyt 😎😄

sadullah, myslíš, že toho psa, co se k němu vydala, chtěla napadnout?

večerní venčení bylo úspěch (si myslím), neb nesežrala ani jedno 💩…hurá 👏
a odpolední vlastně taky, protože nás na začátku předešli dva koníci (to si rozmýšlela úprk), ale pak se jim pověsila za paty a kmitala za nimi jak profi stopař, takže ŠLA rychlým rovnoměrným tempem delší úsek 😲😲😎
 


sadullah, myslíš, že toho psa, co se k němu vydala, chtěla napadnout?

Hele to si fakt nemyslím…i když “nikdy neříkej nikdy” přeci jen je to pastevec a do hlavy jí úplně nevidím. Ale přiznám se, že Gina je moje třetí fena a i když opomenu radikální berberku Sáru, tak první Sára ..ovčanda…sice nebyla takovej radikál, ale žádnej sluníčkovej pes to nebyl a s fenama jí to teda neklapalo.

Gina je velmi přátelský pes a to i k psím holkám. I ty její “divadla” v pubertě byla o tom “já chci za tím pejskem a chci a chci a chci”. Teda je fakt, že za celý svůj život nepotkala skutečně agresivního psa. A já jsem jí slyšela jednou jedinkrát vrčet na psy. To bylo Matesovi asi ¾ roku a šli jsme i s dcerou po takové uzoučké pěšince, kde nebylo kde se vyhnout a i to míjení bylo hodně na těsno. Dcera vedla Matěje a šli první…proti nám starej pán, dvě nějaký asi jackraslice nebo něco podobného na volno a jak šel Mates okolo, tak začaly šňafat…ale neútočily na něj, spíš šel kolem nich velkej pes, tak možná preventivní strachovej štěkot, no a my jak jsme pak s Ginou procházely kolem nich, tak na ně Gina zle vrčela. Ale myslím, že to bylo kvůli Matesovi…že si dámy dovolily na něj řvát.

Jako já jsem lenoch, tak se přiznám, že teď už nechodím s každým psem extra…Gina je vychovaná a myslím, že víc už z té výchovy nevymáčknu a Matýsek taky. Ale díky tomu, že teda chodím s oběma najednou, tak pesany, se kterými se jdeme fyzicky pozdravit, pečlivě vybírám. Resp. zdravíme se jen se známými psy. Ona Gina je totiž sice velmi přátelská, ale je strašně hrrr a v tom zdravení intenzivní. A to každý pes nemá rád…paradox je, že tohle nemá ráda ani Gina, když k ní nějaký pes takhle přistupuje. A do toho naše střívko Mates, kterej je zase pohyblivej…takže kolem pobíhá, byť třeba na vodítku a mám prostě strach, že kdyby se na něj nějakej pes obořil, tak by Gina mohla zasáhnout. Takhle, ani tak si nemyslím, pokud by se nejednalo o nějaké regulérní napadení nebo by došlo na rvačku, tak by asi pejsovi fyzicky neublížila, ale sprďunk by asi byl.

 Ale jinak, když už se hlasově projeví, tak to není agresivní štěkot, spíš takové vysoké kňučení a nebo poštěkávání…jakože se chce jít kamarádit.

Je opravdu hodná a přátelská, ale…pořád mám na paměti, co držím na vodítku a už jsem jí 2x zažila jako anděla pomsty…když se snažila bránit cizí malé dítě, které dostalo na zadel a řvalo a když se snažila bránit štěně čivavy, které k nám přiběhlo a páníček přiběhl taky, štěndo odchytil a zvedl do náruče a štěně řvalo jak píchlý tele…to mě teda hodně překvapilo, jak teď hned přepla s hodného pejska do bojového módu. Jasně u pastevce věc normální…u hodného bílého anděla věc překvapivá. Takže vím, že to ta moje hodná potvora umí. A když vezmu v potaz, jak bránila cizí mláďata, tak si neumím představit to čóro, kdyby bránila třeba Matese…kdyby třeba Mates vypískl leknutím, ani by ho cizí pes nemusel kousnout a mohlo by být vymalováno

Sardullah
Sardullah 18.10.2023, 18:23:31 xxx.xxx.189.104

No tak já mám dva zážitky s procházkování v parku…

1.  někdy minulý týden procházkujeme a potkali jsme dvě maminy, měly sebou kočárek a “na volno” dvě holčičky, dle mého odhadu tak 3 a 5 let. No a ta starší po nás furt pokukovala a pořád kolem nás tak nějak okouněla…evidentně si chtěla pejsky pohladit. No tak jsme se tedy domluvily s maminkou, že může…

Gina je v tomhle ohledu neuvěřitelná, její bezmezná láska k malým dětem, přestože s žádným dítětem nevyrostla a ani na ně není zvyklá, je neuvěřitelná…jako určitě by byla výborná psí chůva….holčička tedy přišla k nám…Gina stojí jak socha, nechává se pohladit, pomuchlat a jak tak stojí naproti sobě, tak Gina natáhne k holčičce krk jako žirafa a dala jí něžňoučkou pusinku a trošinku jí olízla tvář….vážené a vážení, co vám budu povídat…z úst maminky se ozvalo dojímavé “jéééé…” málem i dojetím uronila slzu, jak je ta Ginuška něžňoučká…🤗🤗🤗😇

Musím říct, že v tomto je opravdu super mít psa, který miluje děti a nemuset cizí díťata držet od psa v bezpečné vzdálenosti.

2.  procházka včera….

můj syn už se mnou na procházky nechodí, ze zdravotních důvodů nemůže…zúčastní se jednou za dlouhý čas a je to tak max na 20 minut…no a včera byl ten den, kdy měl jeden z těch lepších dnů a že půjdeme obejít park a pesany, byť na tu chvilku…vezmeme sebou.

Předesílám, že moje nyní již zlatá a vychovaná pyrenejská psice je v přítomnosti syna jak …ani proto nemám slovo…jako musím korigovat tahání a teda její reakce na psy nechápu…jestli se snaží bránit syna??…v létě, když s námi byl syn, tak měla reakci na jednoho výmara a to jsme se s ním přímo nemíjeli…to se mi bohužel přiškrtila na stahovacím obojku (ten nosí, protože je to Houdini a z každého jiného obojku je schopná se vyvlíknout, i když je dotaženej tak, že tam ani ty pověstné 2 prsty nestrčím. Takže, aby se to neopakovalo, tak nosí obojky dva…řetízkový stahovák a látkový polostahovák. Naivně jsem se domnívala, že tím zabráním případnému přiškrcení feny a že naopak škrťák znemožní případné vyvléknutí z obojku…navíc to mám vyzkoušený, u jiných obojků už 1x se mi to stalo a fungovalo to. Čuba se zbavila “pohodlného obojku”, ale zůstala na stahováku.

Až do včerejška jsem si myslela, že jí mám dobře zabezpečenou. Včera už si pěkně potancovala, když jsme potkali samojeda…no dobrý, tak jsme ho obešli a jde se dál. Pak šel po souběžné cestě s tou naší pes…cesty několik metrů od sebe, pes šl směrem k nám. Jako opravdu jsem nečekala nějaký problém, protože s Ginou už žádné nejsou. Jediné psy, které v parku obcházím obloukem jsou dvě uřvané něcojakočivavy na flexinách a i to je ale v klidu a bez divadla. No..Gina se z těch obojků vyvlíkla…já skok jak z akčního filmu po ní, držela jsem jí za chlupy, kůži, válely jsme se tam po zemi, fakt jsem jí držela zuby nehty, byly jsme kousek od silnice a jí už bych tak jednoduše nechytla…pak jsem jí teda…stále jsme ještě ležely, já jí držela oběma rukama a bála jsem se jednou rukou pustit, aby se mi nevyvlíkla, ale zároveň jsem jí potřebovala přivázat, no nakonec jsem jí navlékla smyčku, co jsem udělala z vodítka a následně se mi podařilo navléknout i stahovák…infarkt rozdejchávám ještě dneska. Ono když by se tohle stalo u Matese, tak prostě zavolám a Mates přijde, ale u Giny je to sci-fi. A vím, že by se u toho psa nezastavila, že by pokračovala dál…nedejbože pod kola nějakého auta.

Syn prohlásil, že na to nemá nervy, že už s námi v životě na prochajdu nejde. A upřímně já jsem ráda. To raději půjdu na špacír se synem bez psů a je vezmu extra. Pro mě už teď, kdy je Gina zlatíčko, jsou procházky relax…konečně si to po jejích bouřlivých divadlech v pubertě užívám…konečně už není každý druhý pes stres z toho, co zase madam předvede…ale prostě se synem to nejde a bohužel jeho zdravotní stav neumožňuje, abychom to s ním a psicí natrénovali. Navíc fakty nechápu její chování…synovi je 30 let, je to chlap jak hora a ze psů nemá strach, takže nějaké obavy z něj cítit nemůže, reaguje takhle na psy, co jsou v klidu…neštěkají na nás a ani nepřijdou do přímého kontaktu s námi, ani my neprojevujeme žádný zájem o ně. Navíc Gina nereaguje agresivně, ale jen jako naprosto nevychovaný fracek, co se snaží za každou cenu dostat k druhému psu. Ani si nemyslím, že by druhému psu ublížila, je přátelská a se psy se normálně zdravíme, očucháme…..

Jako tohle už bych nechtěla nikdy zažít. Jsem poučená z minulosti, kdy Sárině rupnul obojek a u Giny jsem se to snažila eliminovat tím, že máme obojky dva…ale jak je vidno, tak ani to není jistota. Vyřešil by to postroj, ale na tom je hodně špatně ovladatelná, proto jsme ho taky dali k ledu a nenosíme ho.  No teď ho asi zase vytáhnu, když ho hmn nechtěla pro čubinu, jako pojistku, vezmu další stahovák, a spojím oko na postroji s dalším okem u vodítka…a kdyby se stala jakákoliv událost s obojkem, tak čuba zůstane přivázaná za postroj…nebo už nevím….

Jako omlouvám se za ten román, ale musela jsem se z toho vypsat…..

Sardullah
Sardullah 16.10.2023, 18:41:41 xxx.xxx.221.216
rodon:

Dobrý den

našel by se někdo co má na akvárium udělaný speciální stojan? 

Z jakého to máte materiálu aby to uneslo 200 kg? Můžete

přidat fotku? Nechci dávat něco tak těžkého na obyčejnou polici

nebo stolek.


 200 kilo…jakože dohromady…akvárko, voda, písek, dekorace????

To nebude nic obřího…jako můžete si nechat svařit stojan z jeklů. Ale já mám akvárko o podobné hmotnosti na komodě, koupila jsem vrchní desku ..tročku delší než komoda…zboku jsou dvě desky, kterými jsem zpevnila boky a navrtali jsme držáky do zdi a na ně upevnili vrchní desku, aby akvo nezatěžovalo celou vahou komodu a už mi to takhle drží léta.

A nebo si prostě nechat svařit stojan z jeklů…