Aktuálně: 4 060 inzerátů199 640 diskuzních příspěvků18 105 uživatelů
Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 20:42:02 xxx.xxx.221.216
hmn:

“Proč se velcí psi chválí tím, že se bouchají do hrudníku.”

to se tak jako má dělat?….abych něco neprošvihla


Tak třeba Ginuška by to určo neocenila…Ginuška je pusinkovací, takže tak max hezkou, něžnou pusinku…🥰

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 20:20:19 xxx.xxx.221.216

No to polácávání…když jsem kdysi dávno měla ovčandu, tak jsem taky chválila poplácáváním, byla jsem začátečník, viděla jsem kolem sebe, že to takhle lidi dělaj…teda nebylo to nějak na sílu, prostě nadšení ze strany paničky, radost, že fena udělala co měla a k tomu to polácání. 

Obecně myslím, že pro psa to není to nejpříjemnější, ale tak nějak se naučí, že je to spojené s velkou radostí a nadšením ze strany páníka a tak ten jeho způsob pochvaly toleruje.

U dalšího psa jsem to nepraktikovala, neboť to byl chrt…samá kost…a navíc on veškeré projevy mého nadšení příjmal ve stylu “tak se uklidníme…nedělej mi ostudu…k té paní já nepatřím”

No a tak nějak jsem se to odnaučila…spíše praktikuju pohlazení, podrbání…

Ale co já vím, kdybych třeba zůstala celoživotně u ovčounů, tak to možná praktikuju dodnes.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 20:00:31 xxx.xxx.221.216

Tak dneska jsme byli v parku…pro Ginu teda top prochajda neboť v parku tio má ráda, tam je toho fůra na čuchání, navíc už napadané suché listí…to ona miluje. 

No a v místě, kde se mi před nedávnem vyvlíkla z obojku neb několik metrů od nás po souběžné cestě procházel pes, jsme potkali dva psy…jednoho si nevšímala vůbec, hleděla si svého, na druhého koukla, protože zaštěkal a já jí říkám “Ginuš, NE, ŠLAPEJ"  a ona si zase začala čuchat a šla…prostě zase moje hodná a vychovaná psí holka. Ale prostě když jde s námi na prochajdu syn, tak je jak utržená ze řetězu a chová se jak nevychovanej fracek….

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 19:44:45 xxx.xxx.221.216
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 04.11.2023, 17:59:36

Zkusila bych to třeba tak, pomocí stopovačky… zastavíš se (zastavíš se vždy, na to dohlédne stopka) = můžeš zas jít.

No stopku za sebou tahala poměrně dlouho, dokonce to i jednu dobu vypadalo velmi nadějně, co se reakce na přivolání týče…nebojím se říct, že jsme to dotáhly na 90%. Pěkně reagovala i na povel “brzdi”, to když se někam rozeběhla a hrozilo, že doběhne na konec šňůry nebo flexiny. Ale pak začala vymejšlet bejkárny a začalo to pro mě být …no…zdraví nebezpečné…ze stejného důvodu jsem zrušila i flexi. Teda takhle…ono to začalo být nebezpečné i na vodítku, než jsem teda přišla na to, že stačí jí přidržet za obojek. A ona reagovala za mlada na všechno…na psy, cyklisty, běžce, osamělé chodce, dokonce i na stíny aut, které se pohybovaly po zemi, když jsme procházely kolem mostu…to si neumíte představit, jakej byla Gina poděs…a terénní motorky v přírodě, tak to byla kapitola sama pro sebe.

Prostě jak měla alespoň trochu prostor, tak urychleně přiklusala ke mně a vyrazila rychlostí blesku vpřed…třeba i několikrát za sebou. Jo jasně…Sardullah, tu stopovačku máš držet tak, aby k takovým manévrům neměla prostor, ale upřímně v praxi se mi to moc nevedlo.

Dost jsem se s tím natrápila, než jsem usoudila, že ono to pro ní na vodítku není žádná katastrofa. Třeba když jsme měli Jessinku…to ještě Gina chodila “na volno” jištěná stopovačkou a Jessinka lítala na volno, tak Ginuš stejně chodila a čmuchala si…jedinej rozdíl byl, že si čmuchala dál ode mne. Vůbec neměla zájem poběhat s Jessinkou a naopak jí prudilo, když jí Jessinka vyzývala ke hře…prej “dej nám svátek Lochnesko, já si tady čmuchám”.

Takže prostě chodíme jen trasy, které Ginuš přijdou zajímavé….třeba les už jsem vzdala, protože takhle zpruzelýho psa jako je Gina v lese, jsem fakty snad ještě neviděla…jako Gina za normální situace jde přede mnou, čumák “zabořený do země”…v lese furt čučí okolo, furt zastavuje, pomalu jí táhnu za sebou jako kozu Lízu…a to máte vidět to nadšení, když řeknu, že na to teda prdíme a jdeme pryč as otočím to…

Nikdy jsem si nemyslela, že budu mít psa, kterého nebudu moci pustit z vodítka…bylo to pro mě nemyslitelné…no nikdy neříkej nikdy…dneska si myslím, že jsme takhle ve své podstatě spokojené obě. Gina si prochajdu užije…pokud jí teda netáhnu do toho lesa…a já se nemusím stresovat…tím, že máme zahradu a ona se může s Matějem vylítat tam, tak mě to vodítko na prochajdě netrápí.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 19:22:01 xxx.xxx.221.216
drvodelkafialova:

Mám doma dvě extrémně žravé feny a psa jehož touha je zemřít hlady. Na žrádlo jako odměnu nefunguje vůbec. S tou motivací by mě to taky moc zajímalo. Myslím že poslouchá, protože mě má rád, ale takové to motivováni je mu úplně putna. Naštěstí se hodně řídí podle feny, ta poslouchá na slovo.


Když jsem měla berbeří dvojčata, tak jsem si myslela, že přivolání je více méně ok…tedy pokud jsem měla rozhled, v nepřehledném terénu buď vodítko a nebo psi na volno po jednom…nemohla jsem riskovat, že by mi radikální fena někde nečekaně vlítla do psa. Ale jinak chodili na první dobrou. No do té doby, než fena odešla do psího nebe…pes najednou přestal poslouchat. Ne teda, že by někam zdrhnul, ale jak kdyby přivolávací povel v životě neslyšel. Došlo to tak daleko, že jsem ho pro jistotu vodila na flexině…stejně se už dědula v podstatě jenom šmrdolil kolem mě, ale prostě jsem se bála, že by se někam rozběhnul a že bych ho nezastavila.  No a pak jsme pořídili malou Ginuš a pes najednou zase přivolání ok na první dobrou…a nebylo to tím, že by kopíroval chování malé pyrenejky…naopak Gina se držela jeho.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 17:04:30 xxx.xxx.189.104
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 04.11.2023, 15:53:50

No ono s tou inkontinencí je to těžký…ono i s tou demencí to nemusí být sranda. Myslím, že to je obecně otázka do kdy je člověk ochoten, schopen se o takového psa postarat. A upřímně ti řeknu, že pokud to není v klidu a pohodě, pokud se na fenu řve a pod. tak by pro ní bylo lepší nechat jí uspat….protože pokud alespoň nepředstíráme láskyplnou péči, tak je to celý na draka a ta feňule tu frustraci, možná i vztek majitelů cítí…

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 16:58:59 xxx.xxx.189.104
drvodelkafialova:

Správně, venku se nežere😂


Což tedy dost znesnadňuje, neřku-li znemožňuje, motivování psa k uposlechnutí povelu.

Ano, ano…v praxi to vypadá tak, že Gina odklusávala do západu slunce, protože musela nutně prozkoumat nějaké křovíčko na horizontu a já volala “Gino, počkej….” a Gina “já počkám až na konci..” a to teda měla pravdu, opravdu počkala u toho křovíčka resp. když to bylo daleko, tak než jsem za ní dofuněla, tak už mi zase klusala v ústrety. Protože venku se nepapá a tak i kdybych měla v pamlskovníku koňská vejce, tak je to na nic.

Ne.. teď vážně…často je zmiňováno, že psa musíme motivovat, že pro psa musíme být zajímavější, než všechno ostatní na světě, že to musíme ošéfovat tak, aby si pes všímal nás…a že tedy ne všichni psi jsou motivovatelní na pamlsky…prostě některý pes je pamlskový, jiný na hračku, další na podrbání za uchem atd atd…co je odměna určuje pes…

Jo fajn…často se mi chce říci, tak mi to pojďte ukázat vy Coperfieldi….jasně první možností je, že jsem neschopnej kynolog a nejsem schopná některé svoje psy (Ginu) namotivovat…druhá možnost je ta, že možná moji psi jsou motivovatelní, ale nemůžu zaboha přijít na co…pamlsek nee, pochvala, pomazlení, podrbání nee, hračka nee, hra nee, případný strach, že se mi ztratí panička..nee..domů trefím, k autu trefím…..

A pak zase člověk čte…každého psa lze motivovat, u každého psa lze pozornost přešaltovat na páníka…ahááá, takže opravdu je to tak, opravdu je to mojí neschopností…no Ginuš, tak pěkně děkuju, že jsi totálně rozcupovala mojí třicetiletou kynologickou čest….

Lidi jako vážně…vážně je to tak…opravdu jsou na tu motivaci studie, že každého chrta a nebo pastevce je možné motivovat tak, aby měl opravdu spolehlivé přivolání.  Jako už jsem viděla pár reportáží nebo videí, kde pan Šusta demonstruje na kozách…že teda koza není pes, koza poslechne jenom když chce….a opět se mi chce říct…tak mi to předveď s mojí Ginuš…..to teda koza je teda zlatá, jakože omega zlatá.  

Možná proto, že jsem nenašla žádný způsob, jak fenu pozitivně motivovat, nejsem schopná v praxi využít metody nějaké pozitivní motivace, zároveň nemám talent co má Desenský, neumím ani nechci používat elektriku, tak tedy budu Ginu do smrti vláčet venku na vodítku…a jsem teda alespoň ráda, že jsme si ujasnily, která z nás dvou je tvrdohlavější a když Gina řekne “a just ne…” tak na moje “a just jo..” to nemá. Takže jak si získat pozornost psa…že na mě fena načuřele kouká a odhaduje, jestli i tentokrát budu mít větší výdrž….a jakože Gino, mě je to fakty jedno…ty chceš procházkovat a čenichat, já si tady klidně budu hodinu staticky prohlížet tohle křovíčko.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 12:33:14 xxx.xxx.189.104
megi-the-pes:

Jenže ten pes nemusí vidět na cestu, protože psoVOD. Je tak vidět, jak vod vede psa, jak mu pes věří, následuje ho… slepě. 😀Si myslím já, neb jsem v životě nenacvičila ani vánoční besídku. Megy toto, ne v takové míře, dělá přirozeně, když zahodím vodítko, a vždy jí říkám:
"Nebuď vlčák Kde je můj bojovej pés!"


Nejsem pamlskovací paninka, ale tak v rámci upevnění vrozených vloh pro povel přivolání jsem u Matýska ty pamlsky (v našem případě piškotky) nosila…i pamlskovník jsem si na stará kolena pořídila, abych neměla po kapsách piškotkové drobení…i nový klikr jsem si zakoupila, protože ten starý se mi někde doma potratil….a jak to dopadlo? Jakmile Matěj zjistí, že mám pamlsky…resp. po první pochvale a odměně…už se ode mne nehne na krok a čučí na mě…pak teda, když ze mě nic nevypadne a je neustále pobízen, aby si šel po svém…tak to teda vzdá, ale při prvním náznaku…třeba sáhnu do kapsy pro telefon…je zase u mě…

Takže na jednu stranu dobrý…jeho reakční doba je potom teď hned…na druhou stranu, se kolikrát o něj skoro přerazím, když se přijde “ukázat” a a jsme v pohybu a on zničehož nic zastaví a nebo se motá přede mnou, furt na mě čučí…ešivá náhodou nesahám pro ten piškot.

A kdybyste se náhodou chtěli zeptat, co na ty piškotky Gina….tak vám rovnou odpovím…volám Matěje…Matějíček přiběhne, předsedne…je pochválen a odměněn…Gina, která jde na vodítku, se na mě ohlédne a říká “bože, proč už zase stojíme??”…a já na to “dávala jsem Matýskovi piškoteček…chceš taky…na…” Gina k tomu čuchne (ve své podstatě je jedno, jestli je to piškoteček, šunčička, párek, sušený plíce, sušený střívko…zkoušela jsem na Ginu téměř vše, co mě napadlo) odvrátí hlavu a říká…"strč si piškot někam…a jdeme…"

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 04.11.2023, 12:11:06 xxx.xxx.189.104
Xerxova:

na dnešní venčení jsem zvědavá - nejdříve skalní město v podzimních barvách a pak jedeme kouknout na bonitaci - docela zajímavé, že se tam potkají ze pěti Ypsilonavých štěňat čtyři (když tedy započítám i nebonitujícího se Yodu) a z o měsích mladších Zetek dvě… Takže chovatelka může mít radost - bude tam taky… má doma Yody sestru. Jedeme pokecat - vezu kafe a buchtu… uvidíme, jak se na sebe kluci budou tvářit. Na výstavě o prázdninách potřebovali malý rozestup, na blízko povrčávali…


Já teda za sebe musím říct, že mě to “povrčávání” u dogy překvapuje. Teda ne že bych to měla nějak z praxe a nebo načteno, ale vždycky jsem z dog měla pocit, že jako plémě jsou k ostatním psům buď přátelští nebo minimálně tolerantní..opravdový PAN PES…nad věcí a že to už by muselo být, aby je něco rozhodilo. Vlastně si třeba vůbec neumím představit v reálu, že by se doga třeba s jiným psem porvala.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 02.11.2023, 17:49:03 xxx.xxx.221.216
drvodelkafialova:

Jo, tohle si myslím taky.

Móda je stejně zvláštní. Dřív si dámy z lepší společnosti pořizovaly takové ty něžné psíčky typu maltézáček,  a pitbull byl pes dělníka z doků nebo takové té drsné spodiny. Střední třída spíš napodobovala bohaté. Teď se móda bohužel pro psy  a i lidi změnila a místo malých něžných pejsků si kdejaký ňouma pořídí ,,drsného"psa a straší s ním okolí.


Ráda bych napsala, že jsem si pořídila drsného psa a straším s ním okolí….když ale teď mrknu očkem do obýváku a vidím svojí “drsnou” pasteveckou fenu, jak hajá na gauči, hlavinku na polštáři v poloze na zádech…🤔.

Pravdou je, že když se nad tím zamyslím, tak přestože už se nemohu považovat momentálně ani za střední třídu, tak ve své podstatě napodobuji bohaté…cituji.."V 17. století sloužil také jako ceněný společenský pes, mimo jiné byl znám na dvoře Ludvíka XIV."

No a vzhledem k tomu, že Gina je taková rapsodie v bílé, což samo o sobě nemá žádný preventivní odstrašující účinek, tak všechnu práci na strašení okolí musím vykonat já😴, takže jsem to já, kdo pořád všem říká “Jo, vypadá jako anděl, ale pozor…je to pastevecký pes a klidně vám bez varování ukousne palici, když vyhodnotí, že je to nutné". 😇…

No s tím strašením…ono je to všechno o lidech…kdyby nebyly bull psi, tak budou takoví debulové terorizovat okolí s německým ovčounem. On i takový pes se dá “vychovat” na agresivního magora.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 01.11.2023, 10:42:16 xxx.xxx.189.104
Paracheirodon:

Děkuji za odpověď. Také si mylsím že přirozený odchov u rodičů je tím nejlepším. Takže myslíte, že mladé sežerou spíše jenom nezkušené prvničky a pak už by to případně mělo klapnout. Pokusím se o to tak.


Můžou a nemusí…já teda obecně u svých skalár vidím, že mají tendenci se starat velmi vzorně…bohužel ve společenským akvárku s ostatními rybami to nemají přes noc šanci uhlídat.

Prostě zkuste a uvidíte…spíš si nastudujte péči o potěr. Budete muset líhnou artemii, aby prckové měli živé krmení…někdy se uvádí, že se dá krmit uvařeným žloudkem, ale na to bych se vybodla, ta artemka je nej.

No prostě než se do toho pustíte, tak mít nastudováno a připraveno vše potřebné.😉

Ono se vám to nemusí povést napoprvé, ai na podruhé, ani třeba napotřetí…i zkušení chovatelé nějak začínali a taky jim to napoprvé neklaplo.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 01.11.2023, 10:35:00 xxx.xxx.189.104
Buggyra:

Dejte pod svítící obojek nějaký šátek nebo široký obojek, co podrží chlupy pod svítícím obojkem, a bude 🙂 Lépe připevnit k sobě, aby svítící obojek z podložky nesklouzl do chlupů, oboustranně lepící páska nebo sucháč a tak 🙂


Jo, myslala jsem na to…Mates má asi 4cm široký nylonový obojek, tak jsem si říkala, že ten svíticí protáhnu kroužky za který se připíná vodítko a uvidíme…kdyžtak to ještě nějak připevním na protilehlé straně.

Já se teda potmě nikde necourám, ale když už je větší šero a zaběhne někam dál ke křoví, tak v kombinaci s tím, že je defakto černý, tak kolikrát dost čumim, kdeže mám psa.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 01.11.2023, 10:29:07 xxx.xxx.189.104
Thielli:

Sardullah, děkuju za to pohlazení po duši. Dnes ho opravdu potřebuji. Video jsem neznala. Já, už dnes prakticky abstinent, piju právě skleničku černého piva na uklidnění. Je mi do breku. Odpoledne na procházce mi chybělo půl vteřiny od odvrácení maléru. Viděla jsem z dálky fenu, kterou hnědá nesnáší. Povel stůj, klik, pochvala, pamlsek, sahám na obojek, abych hnědou připnula. Ta cizí fena najednou štěkne. Hnědá se otočí za zvukem a já už vím, že je vše ztraceno. Útok, pysky nahoru, pak něčí zakvičení. Pak psi u mě. Nevím, zda to zakvičení bylo od té cizí feny nebo od toho, jak majitel švihal po hnědé vodítkem. A pak na mě řval. Dvě minuty v kuse bez nadechnutí. Chápu ho, že řval. Řval oprávněně, podělala jsem to. Řval ale ať okamžitě vypadnu, ať nečekám, až si svou fenu zkontroluje, řval, že si veterinu zaplatí sám. Řval, že je policajt a že mám štěstí, že neměl zbraň, protože příště jí použije. Cizí fena žádné zranění neměla. Hnědá cvaká zubama a pyskuje, řve, ale nikdy žádného psa nepokousala a že byla v pozici, že mohla… Chlap řval a nenechal mě se omluvit, nenechal mě se zeptat, kam až sahá jejich rajon, abych věděla přesně, kde hnědou prostě nesmím pustit, jen řval, vyháněl mě a odmítal se bavit. 

Chápu jeho zlobu a nejvíc je mi líto té feny, která má kvůli mě ten zážitek. Zároveň mě děsí, že někdo, kdo je u policie, není ani po pěti minutách od incidentu schopen se zastavit, vyslechnout mě a pak mě klidně poslat do pihele. 

Rajon jsem si nakreslila pomyslně prstem na mapě a hnědou tam prostě nepustím z vodítka, o tom žádná, ale je to tedy fakt beznaděj, když máte psa, který sto psů mine absolutně bez reakce a pak jsou dva nebo tři, kde mozek úplně vypne a vy se na minutu stanete tím, kdo způsobí újmu druhému. Škoda, že v Praze nemáme také zeď nářků, stála bych u ní dnes celou noc. 😔


No, kdo jsi bez viny, tak hoď kamenem. Mě tak nějak život naučil…nikdy neříkej nikdy…život mě naučil, že i když z mého pohledu udělám max, tak se nakonec ukáže, že to max nebylo…viz nedávné extempore, kdy se Gina vyvlíkla z obojků…

Jako třeba myslela jsem si, že mám dobře zabezpečené ploty, už proto, že předchozí fena byla velmi radikální poděs, no a v loni mi roční berňák…na dvoře máme dvojitý plot…takový vachrlatý dřevěný-sousedky a protože mi to nepřišlo moc bezpečné, tak jsem ještě asi 30 cenťáků od něho instalovala pletivový…celé je to zarostlé břečťanem, psi na plot neskáčou…a tak si tak jeden večer sedím venku u kafíčka…cigárko a Mates běží ze zahrady souběžně s tím plotem na dvoře a hupky dupky, po tom břečťanu vyběh až nahoru na plot….no to mě omejvali, bála jsem se, aby neskočil sousedům do zahrady, ona sousedka moje psy moc nemusí, neboť velcí psi patří do přírody a ne do města …tak jsem se snažila co nejklidněji Matýska přivolat…a zadařilo se. Prostě mě nenapadlo, že ty dřevitý větvičky břečťanu by udrželi psa, který měl k padesáti kilíčkům…vůbec by mě ani ve snu nenapadlo, že je něco takovýho možný…no a nemožné se stalo skutečností.

Zrovna včera jsme něco podobnýho řešily s kolegyní v práci. Má pejska..bude to nějakej voříšek připomínající slovenského kopova…pes velikostně pod kolena, váha kolem 30 kilíček, barva černá s pálením. Z mého pohledu bázlivý a myslím, že u něj se jedná o strachovou agresi. On teda taky nekousne, ale začne dělat bububu a vystartuje do blízkosti objektu, který se snaží zastrašit. No prostě není povahově pohodář, spíš nejistý bojínek…kolegyně ho tak nějak zdědila, neměla ho od štěněte. Přivolání má, chodí hezky, ale jen do chvíle, kdy nepřijde a běží si za svým. 

Kolegyně má bohužel takový světanázor, že když její pes nikomu neublíží, jen štěká, tak že to není problém…už několikrát jsem jí vysvětlovala, že je spousta lidí, kteří se psů bojí nebo jim minimálně není příjemné, když na ně vystartuje pes…nebo když vystartuje pes na jejich psa..že ona ví prdlačku, jestli dotyčný pejsek není nemocný důchodce, kterému to není příjemné nebo to může být pejsek, co se pejsků bojí nebo naopak pes, kterej si to nedá líbit a půjde do konfliktu…a že to její “nebojte, on je hodnej…” je tak nějak naprdlačku.

No šli na večerní čůranda a potkali pána s menším psem na vodítku…potkali ho poprvé…kolegyně chytla svého psa za postroj a kolem nich ho vedla a když už jí přišlo, že jsou dost daleko, tak ho pustila…pes se ale otočil a s řevem běžel za nima…no kolegyně běžela za ním, aby ho odchyla a samo domo volala “nebojte, on nekouše, je hodnej..” pak v tom šeru viděla, že pán něco vytáhl a na psa stříknul…ano byl to pepřák…netrefil mu teda oči, ale měl to na kožichu. Kolegyně ho odchytla a nahmatala, že je mokrej, tak to otřela a čuchla k tomu (nenapadlo jí to, co mě napadlo hned jak to říkala, že je to pepřák) takže jí slzely pěkně oči, pejsovi nakonec taky.

Snažila jsem se jí opětovně vysvětlit, že takhle to nejde…že jí by se určo taky nelíbilo, kdyby na jejího bojínka vystartoval větší pes…a že se klidně může stát, že na jejího psa někdo může použít paralyzér a nebo ho klidně nakopne….tak snad už je konečně poučená.

No, co člověk může dělat ve vaší situaci, už se stalo, už člověk čas nevrátí…snažit se omluvit, zeptat se jestli je jeho pes v pořádku…a snažit se, aby už se to nikdy neopakovalo.  No a co se týče toho řvaní dotyčného pána….hele já si umím živě představit svýho manžela, kdyby mu nějakej pes vystartoval na jeho milovanou Ginušku…

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 31.10.2023, 18:54:02 xxx.xxx.189.104
Arnold:

Mám dotaz má 3 závojnatky (zlaté rybky) mám 16l akvárium můžu tam mít filtr , ktrej je na akvária na maximum 30l prodavačka mi řekla že jo, že ten filtr je pro všechny akvária do 30l. Ale chtěl sem zeptat jestli je to dobrý nápad nebo špatný nápad dát jim to tam.

                                                                                                 Předem díky za odpověď


Takže …závojnatku nelze chovat v takovém plivátku…16 litrů…to je se zavřenýma očima na jednoho samce beťáka a nebo z toho udělat krevetárium nebo max nějaký mikrorazborky.

Na jednu závojnatku je potřeba počítat 100 litrů vody a nádrž by měla mít alespoň 200 litrů.

Vše by mělo být podpořeno dobrou filtrací…myslím, že vnitřní filtr je málo, že to chce opravdu velký externí filtr a nezanedbávat výměnu vody.

Takže sečteno a podtrženo…zlaté rybky vrátit….pěkně si sednout, říct si, co bych tak chtěl za ryby, nastudovat si podmínky, v jakých by se měly mnou vybrané ryby chovat a pak pěkně v klidu začít s akvaristikou.

Z vlastní zkušenosti si myslím, že pro začátečníka je ideální objem nádrže klasická 112 litránků.

Tam už se dá lecos vymyslet…už je to více vody a tak nějakou tu chybičku nádrž odpustí. Nastudovat si o založení akvárka a až přijde čas a akvárko bude pěkně zajeté, rostlinky porostou, tak postupně nastěhovat rybí obyvatelstvo.

A myslete na to, že čím menší akvárko, tím větší kumšt udržet v takovým akva rovnováhu. Tím větší kumšt je provozovat takové miníčko…často si začátečníci myslí, že si to vyzkouší na nějakém pidi objemu, protože na velký si netroufnou…ale čím větší objem, tím stabilnější prostředí, tím je to jednodušší.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 31.10.2023, 18:43:50 xxx.xxx.189.104

Nemám osobní zkušenost. Kdysi můj známý odchovával skaláry s rodičovským párem. Jako nemusí to být hned na první dobrou, ale zkušený rodičovský pár se postará o jikry…ovívá...přebírá a odstraňuje špatné a je opravdu podívaná, když vodí potom prcky po nádrži.

Takže asi tak…sežrat je samozřejmě můžou, ale pokud nejsou rodičové nějaké prvničky a nemají důvod potomstvo sežrat, tak rodičovský pár udělá spoustu práce kolem jiker.

Myslím, že velká část lidí, kteří se snaží odchovávat skaláří potomstvo jsou “amatéři” a teď to nemyslím ve zlém ani urážlivě, kterým nakladou skaláry jikry ve společenské nádrži a oni ve snaze prcky odchovat ustřihnou třeba list, kde jsou nakladené jikry a snaží se odchovat v menší nádržce. A upřímně ono až do toho vykulení to jde, sranda nastane, když se prckové vykulí a je nutno začít krmit a čistit a …málokdo to dotáhne do konce a odchová do “prodejní velikosti”

Nemám ambice chovat, ale pokud bych chtěla začít, tak já osobně bych to zkusila prvotně v nádrži i s rodiči…vybrala bych pár, který už se mi několikrát vytřel a vím, že má snahu se o jikry starat.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 31.10.2023, 18:26:05 xxx.xxx.189.104
sutrik:

Vyzkoušela jsem na základě zdejších doporučení svítící obojek. Jo, je vidět dobře.

Obrázek

No tak já svíticí obojek na Matěje mám, ale asi budeme muset vymyslet něco jinýho…už se přeci jen oproti loňsku zachlupatil a obojek v těch chlupech není skorem vidět. 

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 31.10.2023, 18:18:16 xxx.xxx.189.104
Thielli:

https://youtu.be/RiMkgp07Pjs?si=__34duFQ-iPACvnj

Staré, ale stále fascinující… třeba to někdo neznáte…


Jako je až neuvěřitelné, co někteří páníčci se svými psi dokážou. Ano , fascinující…

Ale jako majitelka medvědoidních psů,  v případě psích kluků… jsou to zlatíčka, kteří ale mají delší vedení a nejsou …jak to říct kulantně…nejostřejší pastelka v penále…mě nejvíc baví video…tanec s novofundlanďanem…jo oproti borderám a spol je to spíš taková “chráněná dílna”, ale pro mě je prostě tohle top, co mě vždycky pohladí na duši…ano tohle jsou přesně moji psi, žádný akční torpédo, co splní každý povel ještě snad ve stádiu myšlenky, ale prostě takový trdlo makový, co vás ale neustále oblažuje tím svým láskyplným pohledem…někdo to kdysi vložil jako odkaz ještě na fauně, tak už taky možná znáte…

https://www.youtube.com/watch?v=ZChqmn4v1BM

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 31.10.2023, 18:02:04 xxx.xxx.189.104

Za mě musím říct, že vaření na plynu je pro mě TOP, léta jsem měla klasický plynový kamna…teď mám asi 12 let klasickou elektrickou sklokeramickou desku (ne indukci). U plynu mi vadí ta údržba, u sklokeramiky udělám hrc prc a mám čisto.…i když vím, že existují tedy i plynové desky jsou defakto taky sklokeramické. 

Vzhledem k tomu, že si myslím, že se blíží den, kdy moje letitá varná deska odejde do věčných lovišť a bude potřeba koupit novou a o indukci jsem uvažovala…a má určitě nesporné výhody, ale…tak nějak se mi do toho nechce, už jen proto, že jí má kamarádka a co jsem zaslechla, tak ta indukce nemluví úplně s každým nádobím. 

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 30.10.2023, 19:11:18 xxx.xxx.221.216

Měla jsem pouze dva psy, kteří měli 100% přivolání, kdykoliv, kdekoliv a za jakékoliv situace.  Moje ovčanda…u ní jsem si říkala, že v životě poslouchat nebude a když mě někdo přepadne, tak se sebere a zbaběle uteče….a pak jí padly dva roky a stal se zázrak…poslušnost 100% a už jsem věděla, že mě fena nedá.

Pak irskej setr…ale toho jsem si vzala jako dospělýho…po třech měsících cvičení jsme toho dosáhli taky.

No u zbytku psů, tam to přivolání nebylo stopro…tam už jsem musela vidět až za roh a zastavit a nebo odvolat psa dřív, než se rozběhne, třeba u chrta byl výhodnější terén, kde neměl přehled…třeba les. U berberů naopak pouze tam, kde ten přehled mám…kvůli fenině radikálnosti na psy, prostě nemohla jsem riskovat, že bychom se někde v zatáčce potkali nečekaně se psem. A nebo jeden pes na volno, druhý na vodítku a na střídačku…ale ne oba najednou na volno.

No a u Giny…tak na tu byly moje kynologické schopnosti krátké…a i když měla období, kdy sice byla jištěná stopovačkou a přivolání bylo tak na 90% dobrovolné…tak na stopro, kdy by přišla vždy, jsme se nedostaly nikdy a takže z mého pohledu je úplně jedno jestli má pes přivolání na 10%, 50%, 99%, prostě si nejsem naprosto jistá, že psa kterého pustím na volno za každé situace přivolám, stopnu, odvolám, tak je pro mě taková pes nevypustitelný….

Teď mám berňuchu…jsou mu skoro dva roky a přivolání….na první pohled to vypadá na jedničku s hvězdičkou, ale vím, že by mohla nastat situace…jiný pes a Matěj neposlechne a půjde se na pejska podívat a i když on zůstane stát opodál, nejde do fyzického kontaktu a pak na to zavolání přijde, tak to je nepřijatelné a někdy a někde ho přeci jen tou stopovačkou ještě jistím. Možná za rok už na něj spoleh bude.

Sardullah
Sardullah (1487 příspěvků) 30.10.2023, 18:45:42 xxx.xxx.221.216
KatyQ:

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-nemam-signal-odbyla-majitelka-psu-pokousanou-zenu-na-domazlicku-40448267#source=hp&seq_no=2&dop_ab_variant=1181000&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

To je ale milá a zodpovědná paní! Mít něco takového v sousedství musí být lahoda.


To je prostě neuvěřitelný…tohle se stát mě, že by někoho pokousal můj pes, tak se za prvé propadnu do západního Německa hanbou a za druhé, to že takové osobě zajistí pomoc, to je snad naprostá samozřejmost…

Jako mě tohle vytáčí, už teda minimálně proto, že potom jsou samozřejmě všichni majitelé psů naházeni do jednoho pytle.

A pak druhá věc…pokud mám jen stín podezření, že by můj pes mohl bezdůvodně někoho pokousat…takže nepočítám masové vrahy, co by na prochajdě napadli mě nebo psa…tak do pytle pes dostane koš a basta fidli…jasně ono i s kovovým košem může udělat pěknou paseku, ale za mě to je základ. A další věc…kurňa, proč si lidi pořizují psy, které potom fyzicky neudrží…resp. které neumí vychovat tak, aby je udrželi a evidentně ani neumí vyhledat pomoc odborníka, která by jim pomohl takového psa zvládat.¨

Prostě to je fakt děs…ignorantství, arogance a nezodpovědnost ze strany některých majitelů psů mě děsí a děsí mě, že naše světská spravedlnost s nimi neumí zatočit. O tom, že když mi cizí čokl zakousne mého psa, tak je to v poho, jen přestupek….super, takže to znamená, že místo toho, abych dávala prachy za právníky a snažila se z dotyčného vysoudit alespoň nějakou tu korunu českou, tak je snad lepší zaplatit si “odborníky”, kteří dotyčnému vysvětlí ručně a stručně, že tohle se nedělá.