Aktuálně: 3 521 inzerátů216 860 diskuzních příspěvků18 331 uživatelů

Příspěvky uživatele

Buggyra

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 11:49:07 xxx.xxx.198.226
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 15.06.2023, 08:29:58

Koukněte do uživatelské příručky k tomu dotyčnému autu, zda tam nemáte kapitolku o tahání přívěsů. Bývají tam dobré rady pro udržení životnosti vozidla :-)

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 09:56:36 xxx.xxx.198.226

Novinky, iDnes a Seznam vůbec neotvírám, nečtu, pokud občas na diskusi nedá někdo odkaz na článek, který mě přímo zajímá, a pokud je to něco pro mě zásadního, ještě si to křižmo ověřuji. Těmhle plátkům nevěřím ani (a především!) nadpis.

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 09:55:07 xxx.xxx.198.226

chvd: "kvalitni" samicka prece nedostatecne "kvalitnimu" sameckovi nepodrzi .... a kdyz jo, jsou z toho mene kvalitni potomci, kteri maji mensi sanci na preziti, ba dokonce rozmnozeni se ....  Dáte příklad druhu, který to takto praktikuje? Pokud vím, v době páření, pokud je samice společenského druhu plodná, zdravá, normální, tak okolo spojení nedělá problémy. U společenských druhů naopak velmi často o spojení a dokonce i o tom, zda to spojení bude plodné, rozhoduje samice. Vím, že třeba u ďáblů medvědovitých je i páření velice divoká záležitost, zřejmě se to bude týkat i dalších solitérů, ale to jsou právě solitéři, vysoce teritoriální zvířata, kde hustší populace je spíš na závadu. U společenských zvířat se samci mlátí akorát mezi sebou, páč kdyby ten samec mlátil samici, tak by mu všechny samice daly košem, a jeho genofond by vyšuměl z populace jen by to hvízdlo. Právě to, který samec vyhraje tyto potyčky mezi samci, rozhoduje o tom, který je kvalitní. U nás to supluje třeba sport, protože jaksi rvačky mezi chlapama o ženské jsou společensky out. Mimochodem, i naše společnost se ty agresivní jedince snaží eliminovat, naprosto přirozeně. Protože za prvé takový jedinec, který plýtvá silami agresí vůči vlastnímu druhu, pak těžko bude schopný se o svoje stádečko postarat v době nebezpečí, za druhé takový jedinec samozřejmě bitkami uvnitř komunity oslabuje komunitu, za třetí kdyby se rozmnožil, tak se jeho potomstvo vymlátí mezi sebou a bude po komunitě. Ale pokud o tom víte něco bližšího a máte příklady takového standardního chování u společenských zvířat, tak se ráda poučím. Každopádně jak vidíte z trestního zákoníku, u lidí reprodukční násilí nebo nátlak standardní není a nepovažuje se to za společenskou normu, a to kupodivu ani třeba v Koránu... Mimochodem, zvířata se taky zhusta páří kvůli vzniku potomstva a nikoli jen tak z plezíru. Úplně vidím všechny ty člověčí násilníky, manipulátory a tlačenky, jak to dělají, páč chtějí děti. Ti by panečku koukali, kdyby jim ta zneužitá donesla DNA testy a natáhla ruku :-D Zneužívání dětí za účelem reprodukce je tuplem mimo.

Cela historie lidstva je o nasili, kompletne cela.  Proto píši o nenásilí uvnitř komunity. Že se mlátily komunity mezi sebou, to je věc druhá, a i v přírodě běžná záležitost, kdy smečky (zejména tedy šelmy) si hájí svoje teritorium a zdroje za účelem přežití a rozmnožení. Ale uvnitř smečky násilný člen není trpěn. A první písemné doklady o zákonech hovoří o tom, že násilí uvnitř komunity se zapovídá. A zase - násilí mezi komunitami se netýkalo oblasti reprodukční, tedy dokud nepřišli lidi a šikovně si nezdůvodnili, že bude super znásilnit ženy nepřítele, abychom podkopali jeho morálku. To by zvíře samozřejmě ani nenapadlo :-D 

Moderní společnost je možná založená na tuposti stáda, ale moderní společnost je tady 1000 let, možná někde 5000 let. Ty statisíce až miliony let předtím se lidi chovali jako zvířátka, a zvířátka nejsou založená na tupé stádovitosti, aby jimi vůdci mohli manipulovat. Máte nějaké zkreslené představy o přirozenosti člověka asi. Lidi se mlátí a chovají asociálně hlavně pokud jich je na malém území nepřiměřeně mnoho. Najděte si myší populační experiment a uhlídáte, kam to směřuje. To neznamená, že je to přirozené nebo snad žádoucí.

Ja myslim, ze zdravy zivotaschopny clovek by mel sam poznat, kdy je neco v neporadku.  No to chápu, že si to myslíte. Vy to asi poznáte. A co ti lidé, kteří to nepoznají? Co ti lidé, kteří pošlou peníze tomu vojákovi do Afghánistánu, s kterým se seznámili na seznamce? Nemají právo na bezpečí, na spravedlnost, na ochranu právním systémem, když taky platí daně? Pokud nechcete, aby to vašemu potomkovi vysvětlovali jiní lidé, tak především to svému potomkovi vysvětlete VY. Od toho vás má. Ale pokud existuje jediné dítě, kterému to doma nevysvětlí, případně které se zrovna doma dostává do situací, které jsou rizikové, má iniciativa vzdělávání institucemi u mě zelenou. A pokud chci změnit způsob, jakým se tyto informace sdělují, není nic jednoduššího, než jít a něco pro to udělat. Protože mlátit pěstí v hospodě do stolu umí každý. Ale sepsat petici, lobovat u politiků, jít sám do politiky, stát se členem neziskové organizace a dohlédnout na správnou věc, to už jsou lidi líní. To by měl udělat někdo jiný (a on to někdo jiný dělá a vám se to pak nelíbí, jak to dělá). Ne, nikdo jiný vaše dítě na život nepřipraví, nikdo jiný to za vás neudělá (a když to zkusí, tak zjevně špatně). Musíte sám.

Dítě, které dostane odpovídající průpravu doma od rodičů, potom takové přednášky na škole nemohou překvapit ani předem vystrašit. Takové dítě je připravené na to, co se dozví, a je-li to zdravý životaschopný člověk, mělo by samo poznat, kdy mu aktivista situaci záměrně zveličuje a kdy říká něco důležitého. Méně rozčilování nad nemakačenkami a více makačenkování ;-)

Máte pocit, že když aktivista poví dítěti, že žádná orientace ani žádná praktika není špatná, pokud s ní oba souhlasí a oba do dělají dobrovolně, je to unifikace? Máte pocit, že naše moderní společnost právě teď směřuje k unifikaci, třeba povolením stejnopohlavních manželství?

Pro dítě je zlo často třeba stříhání nehtů, česání vlasů, vypomáhání v domácnosti. Pokud ho rodiče mají zvládnuté, je to pro to dítě nutné zlo (nebaví mě to, ale musím to udělat, protože strejda to řekl). Do stejné kategorie takové dítě může klidně zařadit i návštěvy strejdy ve svém pokoji po večerce. Chápu, že pokud jste se s podobnou věcí nesetkal, je to pro vás těžko představitelné. No ale zase jste se setkal s nepřeberným množstvím zneužitých žen, tak máte zase více poznatků odtamtud. Každý holt máme jinou bublinu :-)

ad lehká děva: Od lehké děvy si vezmu přece potvrzení o zaplacení, případně si vyžádám písemný souhlas, čímž je zajištěno, že s aktem byla srozuměna. Dnešní profesionálka by měla na podobné situace být připravena. Jsem přesvědčená, že politici a výše postavené osoby toto vyžadují, právě z důvodu, aby nemohly být okolnosti později zpochybněny.

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 08:39:55 xxx.xxx.198.226
chvd:

Nemylim nejspise. Psal jsem to v jine souvislosti.

A v tom realnem zivote to muze byt jakkoliv, ale nejake pravdepodobnosti funguji a byvaji primo umerne necemu napr. trauma byva umerne mire te intervence. Tusim ze asi stejne, jako to je s nasledky podle toho, jak velky pes me pokouse.

Nepsal jsem tedy o umernosti vyse trestu, ale o umernosti pravdepodobne velikosti traumatu.

Tedy prevedeno na ty psy. Kdyz me pokouse rozzureny kangal, trauma(fyz i psych) nasledky budou pravdepodobne vetsi nez kdyz se do me pusti treba krysarik


Aha, to jsem nepochopila. K tomu nemám, co říct. Jasně, že když vás napadne silný chlap, tak z toho budete mít jiné trauma, než když vás napadne školačka. To určitě dává smysl.

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 08:24:28 xxx.xxx.198.226

Jen teda, správně je to "chvályhodné". Jakože hodné chvály (chvála podle vzoru žena).

No a já to mám z první ruky, u nás se stará známá, slézají se u ní kočky z širého okolí, protože tam má krmítka a neomezené zásoby suchého i konzerv. A ona je průběžně kastruje, takových 30-50 kousků bude mít už na hrbu. No a kočičky se potom různě rozutíkávají, přibývají nové, některé přicházejí jen povít koťata, ty potom zase odejdou a jsou nechytitelné, tak aspoň o koťata je dobře postaráno a známá se spolčila s jedním spolkem, který pak koťata umísťuje (kastrovaná). No a z místní ordinace živí nejméně jednoho svého veterináře - dělají jí ty kastrace o víkendech (to máte deset, patnáct koček za rok), zezačátku proto, že známá na chatu jezdila na víkendy, tak jindy nebylo kdy, teď už jsou na důchod na chatě, ale holt mají VÍAJPÍ otevírací dobu 😄

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 07:47:20 xxx.xxx.198.226

No joooo, tak jsem se vetky zeptala, co by stál celodenní dozor veterináře na závodech. Tak se pak můžeme společně zasmát, až mi odpoví :-)

Zdravotní dozor řešit vůbec nebudu, zdravotní kurz si budu dělat já, prostě jen proto, že mi přijde dobré tam někoho mít, ale lidi mě vlastně až tak celkem netankujou, od toho je záchranka...

Buggyra
Buggyra 15.06.2023, 07:36:06 xxx.xxx.198.226

Jako že vám klinika vyšetřila koně a nedala vám o tom žádný papír? 😊 Jako že ani zhodnocení toho sonografu? A to je prosímvás která klinika?

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 15:14:27 xxx.xxx.198.226

Pravidelně daruji krev, takže chudokrevností netrpím (by mě nevzali). Ale když mám nízké hodnoty (hraniční hemoglobin pro darování krve) před darováním, tak mi dají Tardyferon na doplnění železa. A příště je to vždycky dobré. Dokonce jsem se po předposledním odběru dokopala sníst nějaká játra a udělat párkrát hovězí guláš a taky jsem zkusila játrovou paštiku, no a při vyšetření mi paní řekla, že tentokrát po odběru železo brát nemusím, ať si ho nechám na případné budoucí doplnění. Takže zřejmě i jatýrka jsou dobrá (teda na krev. Na jídlo hnus, fuj).

Jo a s tím železem zobat taky vit. C, to určitě víte. (v lepších doplňcích ho mají obsažený ve vhodném poměru)

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 14:51:37 xxx.xxx.198.226

Já mám báječnou maminku, která nejen že mě hned hnala na řidičák, jak to vypadalo, že bych mohla přežít 17. narozeniny, a ještě mě cpala rovnou do svého auta, když jsme po výběhu vozili hnůj, ale dokonce když jsem ten řidičák teda napoprvé za plný počet (ta by mi dala, kdyby to bylo jinak!) udělala, tak hned přikoupila auto a dala mi starého žigula na dojíždění do školy. A že mám narozky na podzim a řidičák jsem dělala ještě před nimi, tak rovnou šup po měsíci sucha do ledu a sněhu, tenkrát u nás ještě byl v zimě fakt sníh, a hned první zimu si pamatuju, jak jsem na univerzálních pneumatikách z roku "skoč na mě zboku" stála na brzdě a nezadržitelně sáňkovala po námraze podél řeky k autobusu, který zrovna nabíral lidi na zastávce! rolling-laughing  

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 14:02:02 xxx.xxx.198.226

Já přesedala z manuálu do automatu jen napůl, taky řídím teďka obojí, a umím přesednout rovnou z auta do auta, nepřemýšlet nad tím, a jet. (často jezdím s jedním pro to druhé do servisu :-D

A rovnou jsem z toho manuálu do automatu sedala s koněm na hengru. Takže žádné čelíčko nepřicházelo v úvahu! Takže jsem si tu levou nohu přivázala (jo, čtete správně) ke dveřím řidiče. Aby mě nikdy ani nenapadlo tou nohou na ten pedál hamtnout. Ten jeep má pedál brzdy extra široký, a stalo se mi, že jsem na něj dosáhla oběma nohama (spojka-brzda), a to bylo překvapení! Takže jsem asi rok jezdila s provázkem na noze.

Teď už to vůbec neřeším a chválabohu mozek se naučil z auta do auta přecházet naprosto plynule.

Teď se zase učím řídit dodávku (pochopitelně rovnou s poníkama a  kočárem na palubě), kde je to řadící H obráceně (1,3,5 se řadí směrem dozadu, R,2,4 dopředu). A to je teprve výzva... 

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 13:56:09 xxx.xxx.198.226
bassrock:

Jinak kokardy -- kdo shání, můžu vyrobit loughing

  • ');" onmouseout="UnTip();">

Za kolik? Já jsem nakonec došla k tomu, že si dělám takové úplně trapné sranda kokardy sama. Ono to nakonec na té výstavce někde na zdi je úplně jedno....

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 12:35:51 xxx.xxx.198.226

I když, teď když nad tím tak přemýšlím, třeba to není míněno jako samostatný peněžitý trest bez dalšího. Třeba to bude peněžitý trest ještě nad rámec běžného potrestání, takže šoupneme ho do vězení, a ještě mu uložíme zaplatit tolik a tolik, z čehož odškodníme dotčeného člověka. Tahle varianta by jako špatná nebyla. 

Jen teda... aby ten peněžitý trest nebyl jen příjmem státní pokladny, ale aby z něj fakt byla odškodněná ta osoba... To je bohužel věc druhá, a když to páni nahoře naplánují blbě (nebo účelově), tak to bude opět komedie.

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 12:28:47 xxx.xxx.198.226
Rapotačka:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/znasilneni-soud-penezity-trest-sexualni-trestny-cin_2306091946_afo?fbclid=IwAR2NPo0dthK6JDeXA7egrd-I3T8VojHcVCNTz5tjQgBsCRaekR2CL3Ru1ZM


Ne, fakt, až budu chtít do vězení na dovču, tak odstřelím pár lidí, protože pak budu mít fakt dovču. Kdybych defraudovala peníze na přepážce, tak mě zavřou až zčernám, ale když zahrabu v lese souseda, tak budu na ročním pobytu za státní útratu... to je ďábelský...

Esi vono to znásilnění nakonec nebude LEVNĚJŠÍ, než si najmout lehkou děvu!

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 12:24:37 xxx.xxx.198.226

Anonym:

"Jen ta dnešní nová vlna feminismu prostě počítá jen s popotahováním chlapů....a už nemyslí na to, aby se holky nebály se samy o sebe starat. "

Tahle vlna počítá s popotahováním chlapů ex post. Prostě "něco jsi udělal - máš být potrestán". Nic víc, nic míň. Já doufám, že ty přednášky na školách nejsou koncipované "až vás znásilní, jděte tam a tam", ale "toto je znásilnění, aby k tomu nedošlo, dělejte toto a toto - ale kdyby se to náhodou stalo, jděte pak tam a tam".

 

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 12:20:37 xxx.xxx.198.226

orionka:

Věřte tomu, že v situaci hotelového pokoje si zrovna taková holčina řekne, že nebude dělat povyk, protože "co by tomu řekli lidi". Pro vás nepředstavitelné, pro některé lidi je ten společenský tlak a potenciální "ostuda" tak svazující, že v té chvíli východisko nevidí. To je asi jako je pro spoustu lidí nepředstavitelné, že by někdo poslal peníze na inzerát z bazoše za psa, který v JAR čeká na letišti na odeslání k novému majiteli.

Ony opravdu existují ženy, které "potřebují jednou za týden dostat ( jak to napsat ? ) nařezáno", aby byly spokojené a nemyslely si, že je chlap srab. 

Ano, jistě existují. Na základě jejich případu ovšem nejde zevšeobecňovat, právě proto, že, jak říkáte, to "není normální". Normální je násilí ani netrpět ani nepředvádět. Jsme společenský druh, kde je násilí pro přežití druhu nesmysl, proto je v našich sociálních skupinách nežádoucí. Proto jsme si vytvořili společenský systém založený na nenásilí, je to zakotvené ve všech náboženstvích a kulturách (nenásilí uvnitř komunity). (<- tolik k chvd Darwinovi - ne, fakt jsme se nevyvinuli jako násilný druh...)

Mnohem účinější ( podle mě ) je, jak se mají chovat, když si myslí, že je něco v nepořádku. 

Jasně, za prvé je ovšem třeba jim vysvětlit, KDY je něco v nepořádku. Aby umělo to dítě tu situaci identifikovat. Některé děti totiž mají hranice vnímání nenormálně posunuté, stejně jako zmíněné ženy (výchova, prostředí, příklady...). A pokud je šance, že se tyto skutečnosti nedozvědí v domácnosti, měly by se je dozvědět ve vzdělávací instituci. No a pak, když už je jim jasné, kdy je to "špatně", lze jim vysvětlit, jak se v takové situaci zachovat. Pokud k zneužívání dochází v rodině (podstatná část případů), dítě to považuje za normální a nebo nutné zlo, tak kde se má dozvědět, že je to špatně? Výchova je jedna věc, ale když nastane tahle situace, výchova nepomůže. Společnost se nemůže spoléhat JEN na výchovu. "Podle statistik Dětského krizového centra 63 % dětí zneužito někým z rodiny, dalších 23 % pak někým, koho dítě zná. Jen zlomek dětí (cca 13 %) zneužil někdo neznámý. " Mýtus o pedofilech zneužívajících děti opět rezonuje internetem - E-Bezpečí (e-bezpeci.cz) Společnost musí podporovat u lidí ochotu takové činy hlásit a společnost takové činy musí trestat. Příprava těch lidí na takovou situaci je jedna věc, reakce společnosti na takový (i nedokonaný) skutek je věc druhá.

A samozřejmě prevence takových situací je věc třetí. Jak jste se tu o tom rozhovořily. Jenže bohužel pokud zneužívá dítě nebo dospělého někdo v rámci rodiny, co je takovému člověku platná poučka o tom, že nemá sám chodit parkem večer domů....

Dnes mají sociální sítě, samou sexuální výchovu, mobilní telefony a nevědí si rady? A neumí odejít, když nechtějí ? 

Neumějí, věřte tomu. Asi jako něco jiného je jezdit na dopravním hřišti a něco jiného je motat se v pražském provozu. Okolnosti té situace jsou různé, autorita druhé osoby (trenéra) nebo vliv a společenské postavení (politik) nebo jiné faktory mohou mít na psychiku netušený vliv - tím spíše třeba u méně vyrovnaného člověka (a že jich je, v každé třídě máte "to tiché dítě v rohu" x "to dítě, co se pořád předvádí a dělá šaška"). Už i jen to, že se dotyčný zneužitý ocitne bez nějaké části oblečení nebo bez zavazadla, je natolik silná psychologická bariéra, že nemusí být schopen přivolat si pomoc a nebo sám ze situace odejít. A takový zneužívač si umí "svého člověka" dobře vybrat. Chápu, že nechápete. Já zase nechápu, jak může někdo naletět na bohatého zamilovaného amerického vojáka, který nemá peníze na letenku ze základny na východě. A to jsou toho média plná.

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 12:05:26 xxx.xxx.198.226

chvd:

Tusim ze asi stejne, jako to je s nasledky podle toho, jak velky pes me pokouse.

Tady se mýlíte, trest za porušení zákona v případě odpovědnosti za zvíře je přesně definovaný. Zpravidla je to přestupek a hrozí nějaká správní pokuta. Pokud ale zvíře užijete jako zbraň, už je to zase kvalifikováno jinak. Pokud se bavíme o míře způsobené škody, to je potom otázka občanskoprávního sporu, ve kterém můžete požadovat odškodnění podle svého přesvědčení, a pokud se nedohodnete, tak na základě znaleckých posudků. Podobný postup se uplatňuje u nějakého toho napadení. Míra závažnosti se určí objektivně podle provedení činu, podle toho nastupuje trest, ale odškodnění vůči poškozenému se určuje odděleně.

Kazda situace je jina, kazdy clovek je jiny, nemelo by se tak zevseobecnovat, jsem presvedcen.  Ano, každá situace je jiná, ale pokud spáchaný čin spadá do nějaké kategorie, má se trestat, jak je příslušno pro danou kategorii. To se zevšeobecnit dá, a na takovém zevšeobecnění stojí náš právní systém.

proc by chlap nemel mit pravo po zenske TO ONO chtit? 

A já si myslím, že na to jaksi z definice nemá právní nárok. Na to chtění. Takže nemá právo to chtít. Chtít pouze "může" - z principu "co není zakázáno, je povoleno". A v důsledku samozřejmě pokud jeden chce a druhý ne, situace je jasná, a dotyčný chtící má smůlu, pokud nehodlá porušit zákon. Tak jednoduché to je. Já bych po vás taky mohla chtít peníze, ale právní nárok na to chtění nemám. Ale samozřejmě vám můžu navrhnout, ať mi je dáte (tedy... chtít můžu, že) :-D Nemám právo vám to navrhnout, ale můžu vám to navrhnout. Právo mám leda tak na svobodné vyjadřování, protože toto právo je někde ukotvené, tedy vymahatelné. Právo na to, chtít sex, není nikde ukotvené. Ale to je samozřejmě jaksi trochu slovíčkaření. 

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 09:02:26 xxx.xxx.198.226
Odpověď na příspěvek uživatele jbb z 13.06.2023, 23:04:38

jsem ráda, že tu jste! Vaše příspěvky jsou vždy přínosné :-)

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 09:00:06 xxx.xxx.198.226

jbb: průšvih je, že u většiny těch návštěv méně mentálně vybavených spoluobčanů prostě není koňák fyzicky přítomen...  :-(

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 08:49:44 xxx.xxx.198.226

Ono je otázka, čemu říkáte "pouštíte z vodítka, ať se proběhnou".

My měli feny naučené, že se chodí po cestě, případně pokud to bylo místo, kde mohla od cesty (posekaná louka, sad, kam měla dovoleno běhat si pro jablka), tak každopádně ten pes byl naučený, že když mu nedovolíme, tak tam nesmí. Proběhnout ve smyslu vylítat jsme pouštěli na venčící louce za sídlištěm, kde se dalo se psem řádit, ale v lese chodil pes, ač navolno, pochopitelně striktně po cestách nebo s námi v těsné blízkosti, a nikdy z dohledu. Žádné neorganizované lítání po lese nebo po poli se nekonalo.

Taže záleží na tom, jak máte vychovaného psa. Pokud je pes zvládnutý, může jít bez vodítka klidně u vaší nohy, a je to jako by vodítko měl. Nebo po cestě jako by vodítko měl. Ale pokud je nezvládnutý a hrozí, že vám zmizí z dohledu, bude obtěžovat lidi, zvířata, ohrožovat sebe (třeba tím, že vběhne na silnici nebo pod kombajn), tak ho logicky pustit nemůžete a musíte ho nejdřív vychovat a nebo pouštět jen na bezpečných místech (ohraničené plochy...).

Buggyra
Buggyra 14.06.2023, 07:25:00 xxx.xxx.198.226

chvd: Zadna mi to nerekla, to jsem vypozoroval a dovodil. Je to spatne?

V podstatě to není špatně, pokud jste to skutečně vypozoroval na zážitcích svého okolí. Ve vaší sociální bublině, vaší vesnici nebo vaší rodině to tak může být, samozřejmě. Nicméně na základě vlastního pozorování úzkého vzorku populace nelze zevšeobecňovat. To je to, co se vám tu snažím vysvětlit. 

No a co ten vzorek (jistě nezanedbatelný) žen, které se takovému zážitku díky včasnému poučení dokázal vyhnout? Nestojí tento vzorek, o kterém se těžko dozvíme, za to, aby k tomu vzdělávání docházelo? Že u nás vzdělávání má často divokou podobu, o tom se nepřu, že nemáme standardy, normy a jednotně připravené preventisty, o tom žádná, ale tato forma prevence je zatím "mladá", vlastně jsme stačili vzdělat sotva první vlnu preventistů, a tak bude holt potřeba se tomu trochu pověnovat.

Ona elektřina a radiace taky zabily pár lidí, než se získalo dost poznatků na jejich technologické zpracování. A jaká je to radost, že je máme. Není všechno nové zrovna hned špatné, když se to nepovede na první dobrou.

Aspoň se shodněme na tom, že jakoukoli formu násilí je třeba potírat, ať už je to loupež na ulici nebo nedobrovolný sex (v jakékoli podobě). A že je to násilí, potírala bych rázně, jak to jen bude společensky a ekonomicky přijatelné.

Teď mě napadá, možná by se toho vězeňství mohl ujmout soukromý sektor. Ujal se mnoha domovů důchodců, a ti lidé tam často trpí víc než ti vězni. Možná by bylo ekonomické to přehodit...