Aktuálně: 3 522 inzerátů217 004 diskuzních příspěvků18 331 uživatelů

Příspěvky uživatele

Buggyra

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 11:20:00 xxx.xxx.198.226

https://www.pranostika.cz/cervenec.html

Když dne ubývá, horka přibývá. 

Červenec nese parna, krupobití a medovice, jestli hojný na bouřky a vichřice. 

Červenec a srpen jsou nejteplejšími měsíci v roce. 

Slunce peče - déšť poteče. 

Na mokrý červenec následuje bouře a krupobití. 

Co červenec neuvaří - srpen nedopeče. 

Co červenec neupeče, to již srpnu neuteče. 

V červenci do košile rozdělej se a v prosinci po uši oděj se! 

Jaký červenec, takový leden. 

Když červenec pěkně hřeje, o vánocích se zima zaskvěje. 

Červenec - úrody blíženec. 

Nebyl -li červen dostatečně děštivý, dodá vodu až červenec a přidá ještě mnohé bouře. 

Co červenec končí, srpen začíná.

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 11:06:58 xxx.xxx.198.226

Tak různě, co se kde sehnalo. U těch panelů je koukala jsem standard 15 cm, hádám, že přesně tyhle máme. Dlaždice pak máme 50*50 cm s tloušťkou hádám 5 cm, dlažbu zámkovou mám íčka jedny 6 cm a jedny 10 cm vysoké. A pak máme ještě dřevěné železniční pražce, ty jsou 30 cm na výšku. Sbírali jsme ta zpevnění mnoho let, takže co bylo, to tam máme. Máme tedy mezi těmi plochami různé schody 🙂

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 11:04:34 xxx.xxx.198.226

Mojim holkám to trvalo 14 dní, a to byly ty staré holky naučené do jiného kurníku. Prostě jsem tam chodila večer při stmívání, a zaháněla je tam, kam jsem potřebovala. Měla jsem štěstí, že se jim tam líbilo, pěkný velký vzdušný prostor, tak si zvykly hned. Když jsem učila nové slepice na ten původní kurník, což byla taková větší psí bouda, tak to je tedy nebavilo.

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 11:01:30 xxx.xxx.198.226
Anonymní:

Kurník jedině zděny, jinak semeniště čmelíků.


Není pravda, pokud se pověnujete prevenci.

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 10:15:30 xxx.xxx.198.226

Já nedám dopustit na železobetonové panely. Kam to posadíte, tam to bude, nekroutí se to, nepotřebuje to jakoukoli další údržbu (podsypávání, přerovnávání, whatever). Dá se sehnat kus za 1-2 tisíce, kdy je člověk všímavý. Na treky úplně ideální, může po tom jezdit i nějaká ta technika, dobře se to skládá do plochy, jsou nesmrtelné, dají se potom znovu prodat.

No a pak betonová dlažba. Ovšem ta už občas vyžaduje nějakou údržbu. Teď se nám  zvedl kus uprostřed vydlážděného “náměstíčka” - uprostřed léta… tak by mě zajímalo, co nám tam vyvěrá za ropu 😀

Se stájovými nebo jinými umělohmotnými dlaždicemi nemám nejmenší zkušenost.

Buggyra
Buggyra 03.07.2023, 09:47:07 xxx.xxx.198.226

lesnizinka: dvířka mám Chick Safe Eco od Brinsea.- t. č. nejlevnější "šmejd" na trhu. Teď nedávno jsem se hod honzypm dozvěděla, že je to produkce nějaké lepší země než Číny (ale vyrobeno v Číně, samozřejmě), a že to není největší šmejd, co se dá najít. Každopádně jsou nejlevnější, to bezkonkurenčně. A mohu zaklepat, že rok fungují. Resp. rok při teplotách nad nulou. Jsou poháněna tužkovými baterkami, a ty v našich podmínkách prostě v zimě nefachají. Ale pro mě je stěžejní léto, kdy nemusím vartovat u zvířat do tmy, případně mohu na tu dovču. V zimě je to na pohodu, to jsem u zvířat ještě dávno po setmění, takže není problém holky zavírat ručně, a stejně tak ráno chodí máti celoročně kolem šesté, sedmé, takže jim zase ručně otevře. 

Co se Kocoura týče, prostě je 14 dní doma sám. Má k dispozici adlibitně granule a vodu (dva hrnce obého) a chválabohu je stejné prase jako já, takže mu těch 14 dní nevadí nevybraný záchod. Ale moje útlocitná máti poslední roky chodí jednou mezi těmi dvěma týdny na kontrolu a vybrat záchod, tak má Kocour luxus. 

Sítě proti ptákům jsou levné (na ty plody, co sežrali) :-) 

Leithian: kocoura chyťte a odneste do útulku. A máte pokoj. Jestli něčí je, nechal zvíře bezprizorně bez dozoru, čímž se ho vzdal, vyřešeno :-) 

Bobča: ta automatická dvířka na slepice fungují buď na časovač (nastavíte tam hodiny, aby to vědělo, kolik je, a pak nastavíte čas otvírání a čas zavírání) nebo na stmívací senzor - tak to mám já u těch Brinsea. Otevírají se podle intenzity světla ráno a zavírají podle intenzity světla večer. Jsou nějak továrně nastavené a tuším to zavírání večer se dá posouvat úpravou intenzity, kterou mají dvířka vnímat. Ale ranní otvírání se podle manuálu nastavit nedá. Taky proto jsou tak levná. Musíte se podívat na parametry automatických dvířek, které chcete koupit, abyste zvolila vhodnou variantu obsluhy. Mně stmívací senzor stačí (mám čidlo otočené na jih, takže to snímá skutečně maximum světla), ale někdo by potřeboval spíš ten časový, navíc u těch mých dvířek prostě musí být ten senzor venku na světle, zatímco u těch dvířek ovládaných časovačem se nemusíte starat o to, zda jsou venku nebo vevnitř. Samozřejmě ta dvířka nejsou vyrobená tak, aby uměla počítat přicházející slepice, zavírají se podle času nebo světla, a je jim jedno, zda je v kurníku zrovna slepice, kuna, nebo nic...

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 16:11:26 xxx.xxx.198.226

Vodu v podstatě na výrobu elektriky vyrábí každý tepelný elektrický zdroj - i ty uhelky :-) Pořád jsme ještě ve století páry.... 

Ty bioplynky vyrábějí elektriku zase holt spalováním v motoru, který otáčí tou turbínou místo té páry.

Všechno děsně ztrátové. Voda by tak ztrátová nebyla, no, ale to by musela fungovat ta decentralizace. Taky hlasuju pro vodu, jasně. A pro malé FVE, pro malá úložiště (proč hned přečerpávačka musí být jak Dlouhé stráně, může být klidně kaskáda rybníků za vesnicí), pro malé větrné, malé bioplynky... 

Jo, ne každá bioplynka může spapat všechno, a nejlepší je krmit ji siláží nebo něčím takovým (hodně snadno rozložitelných škrobů, z těch se bioplyn tvoří jedna báseň), ale kdo říká, že ta bioplynka musí vydělávat? Vydělávat musí akorát tím, že bude zajišťovat služby, pro které byla postavená. Nemusí být levnější než konvenční zdroje (ale dost možná brzo bude).

Fandím každému místnímu zdroji.

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 13:21:43 xxx.xxx.198.226

Jasně, že je to limitovaný tím, co do nich. Ale velikost toho kravína, u kterého stála ta středněvelká bioplynka, nebyla nějak závratná. A do bioplynky se toho dá naházet spousta. Ten kompost, čistírnové kaly, septiky, odpady z gastroprovozů, najednou by nebyl problém pro králíkáře a koníčkáře zbavit se hnoje. Dají se tam naházet i kadávery (nějaký mlýnek k tomu) nebo kafilerní zbytky, celkem cokoli, co "hnije".

Jo, jenže ty atomovky jsou prostě bohužel strašně centralizovaný zdroj E, a když máme gigaFVE na Krušných a JE v JČ, tak je mezitím spousta drátů a rozvoden, které se můžou různě přetížit, nemluvě o tom, když nám sem něco foukne ještě německá strana. Takové úložiště na Mostecku (za spolupráce místní průmyslové krajiny - třeba na přečerpávačky, žeano, nebo na gravitační baterie) by se suprácky využilo, mám představu. Ona ta úložiště jsou normálně hodně neefektivní, ale zrovna přečerpávačky jsou celkem osvědčená záležitost, navíc zadržení vody v krajině, a zrovna tam v té pánvi by ta nádrž mohla být taková jako dost nekonečná, udělat tam kanál (trubky...) z Labe a počkat až bude povodeň a bude napuštěno...

Jaderky jsou super, zase jsme ale se zdroji na někom závislí (celkem spolehlivé zdroje, to jo, a zásoba na dlouho, ale...) a taky nám maličko dosluhují. Mezitím by se dalo taky decentralizovat, a jestli nastane nějaký problém, najednou by nám to až tak nevadilo. Ale jo, jestli ta decentralizace proběhne pomocí minireaktorů (ještě ideál zpracujících vyhořelé palivo), tak nemám problém. Taky super směr, kam investovat.

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 12:54:35 xxx.xxx.198.226

Jana: já tu nespolehlivost plynu neberu z nějakého ekono nebo politického náhledu, resp. já jsem spokojená, že těm rusákům ty prachy necpeme, hajzlům jedněm. Beru to z toho pohledu, že prostě fyzicky dodávky toho plynu k nám jsou prostě poslední dobou problematické, ať už na to koukneme z jakéhokoli úhlu pohledu (doprava po moři, divné zdroje, divné složení, vyhrožování od Ruska, že to zavřou, problémy na UA, výbuch NStreamu, atd., a je jedno, kdo za to může).

Finanční stránku elektřiny vůbec neřeším, žádná krize ohledně dodávek elektřiny nebyla, možná Fr kvůli nedostatku vody na ty atomárny, jinak nic, elektriky bylo dost, že je drahá, je věc druhá, z hlediska technického nezajímavá. Nikdo nám elektriku na noc nevypínal, že si babka zapíná bojler jen na víkend, to je jiné téma.

Snažím se na to fakt koukat jen z toho pohledu využitelnosti těch zdrojů, a jasně, v našich podmínkách bude biomasa vždycky nejdostupnější, to je jasná věc, a proto já bych všude stavěla bioplynky, pak by nás ani ty krávy a prasátka tolik nepálily. Byla jsem v bioplynce na exkurzu, a byla to nádhera, jestli vyhraju ve Sportce, stavím bioplynku ve vsi - ono to vyrábí i elektriku a umí to vyrobit normoš elektriku pro půl vesnice, když na to přijde, a ještě to dělá teplo, takže se tím můžou v zimě zahřát lidi, v létě se tím může sušit seno nebo ovoce nebo ohřívat voda v městském koupáku, boží zařízení, do každé dědiny jedno :-) A hned by se využily i ty vznikající vesnické kompostárny... lokálně. A umí to vyrobit i to CNG a LPG, kdyby se k tomu postavila ta rafinérka a nebo se to sváželo do nějakých okresních...

Jo a zapomněla jsem na ukládání energie. Na to se samozřejmě zapomíná ve velkém. Kdyby nám ty soláry a větry honily elektriku do úložišť (jakýchkoli), tak pak bude taková elektrika v pohotovosti na vyrovnávání výkyvů, úložiště v pohotovosti na výkyvy, všichni šťastní - a to je ta technologie, do které bych v CZ investovala, tam jsou vrátka pootevřená, tam můžeme býti v deseti letech evropským gigantem vyvážejícím technologie nebo i technologické celky, ale ticho po pěšině, a zatím se to učí Švédové a Norové, páč mají mozky v hlavách a my zase budeme čumět z brázdy, jak to chlapci zkouleli a platit.

Samo - jen si povídáme heart Nehádám se, diskutuji, pro mě super zdroj informací, ráda se dozvídám nové věci, ráda si povídám, rovnám si souvislosti, kecání s Vámi, milá Jano, je radost, a ve spoustě se scházíme, a já děkuji :-) Krásný víkend všem, ať se vám všem daří.

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 12:44:23 xxx.xxx.198.226

orionka:

Dúchodci inflací přišli o ( budu psát x ) % úspor, které už nemůžou nijak nahradit!

No to já ale přece taky! A celé moje okolí, které nějaké úspory mělo. Jenže mně zaměstnavatel něco přidal, důchodcům stát přidal, ale většině mého okolí nikdo nic povšimnutelného nepřidal, no a když se podívám na živnostníky, tak těm naopak příjmy spadly (mám v rodině), protože lidi si služby a nový nábytek a novou střechu dneska sakra rozmyslí... A když živnostník tuna v Sudetech přitlačí na hodinovou sazbu, tak si najdou lidi levnějšího (třeba někoho, kdo to melouchaří při zaměstnání a může si dovolit dumpingovou hodinovku)... Tak jasně, důchodci jsou chudáci, o tom žádná, zejména ti osamělí, zase jich spadlo na životní minimum dalších pár procent, ale určitě na tom nejsou hůř než cokoli pod střední třídou.

No a současní důchodci o moc obráni nebyli, obrána jsem byla já jako důchodce budoucí, co možná důchod ani mít nebude, pokud se nešlápne na další brzdy (a že jich je, jak vidím ty komentáře).

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 11:34:31 xxx.xxx.198.226

Osobní auta jsou v dopravě ten nejmenší problém, co si budem. Ten hlavní problém je námořní a nákladní. Osobní auta můžou jezdit celkem na cokoli (dřevoplyn...). Na ty velké zdroje musíme najít alternativu, která bude technologicky průchozí. A ono lobbing nelobbing, na omezení toho kterého prosazovaného zdroje v otázce nákladní dopravy velmi rychle přijdeme, až se to bude zavádět do praxe. A jiné alternativy se samozřejmě vyvíjejí, investuje se do toho spousta peněz, jen se o tom jaksi úplně nemluví, protože je to oblast vědy. Turka jsem už někde viděla, poslouchala, ale nepamatuju, třeba se kouknu, toho času moc není.

Co se týče základního zajištění energií, souhlas s jádrem, souhlas s plynem (trochu ve stínu, páč pořád fosil), jenže ten plyn musí být spolehlivý, což ruský není, pokud bychom měli vlastní plynová ložiska, tak proč ne, takhle bych protěžovala spíš to jádro a v našem případě klidně i soláry a vítr, ale lokálně a decentralizovaně. vč. malých jaderných zdrojů. Nemám moc čas to studovat, takže vycházím prostě z toho, co o tom vím, nejnovější připomínky odborníků v tom zapracované nemám.

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 09:15:26 xxx.xxx.198.226

Jinak teda řešit klimazměnu řešením prdění krav mi přijde ultra na hlavu padlé, fakt že jo.

To bychom si mohli sypat rovnou popel na hlavu kvůli naší přemnožené spárkaté, která toho vyprdí zaručeně víc, než všechny krávy v republice.

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 09:13:53 xxx.xxx.198.226

Tak ono to hledání alternativ se neděje jen na poli elektrifikace, zaplaťpánbůh. Ale ty ostatní vývoje jsou jaksi v pozadí, páč na rozdíl od baterek se musejí testovat nikoli na lidech.... Baterky jsou už funkční a dotažené, tak se rovnou hodily do placu, ale ve vývoji je toho víc (napadá mě vodík). Třeba biolíh a bionafta jsou normoš v provozu, a jsou to prostě tlačenky kvůli ekologii. Hodně doufám v potenciál biomasy a nahrazení části CNG a LPG, ale na to musíme mít pochopitelně nejprve technologickou základnu (rafinérii-e). Budoucnost bude nejspíš v kombinaci různých pohonů, kdy rozjezdy budou třeba na elektriku, a zbytek jízdy na nějaký spalovací zdroj. Jsem na to zvědavá, a hlavně asi spíš na to, jestli to zažiju :-D

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 08:54:44 xxx.xxx.198.226
JanaJanaJanaJana:

Jo. Toho chlapa znám osobně, neb mě učil :D

Je to solidní člověk s velmi střízlivým pohledem na věc. Jinak dělám v tomhle oboru a tento názor se velmi opakuje.

Vševhny ty klimapsycho lidi bych nakopla s rozběhem do prrrrrrr, jelikož mě točej do vrtule, kazej nám reputaci a dělají jen čiré zlo, nic víc, nic míň.


Ale tak zase hledání alternativních zdrojů pohonu já tleskám, jakkoli je to zatěžující. A to též z důvodu adaptace. Málo platné, ta ropa není nekonečná, a my jiný zdroj PHM prostě potřebujeme. Nedá se svítit... Další klimaaktivity ve formě ochrany lesů, zadržování vody v krajině, útlumu dezertifikace, tohle všechno palce nahoru, adaptace je samozřejmě důležitá, ale ruku v ruce s těmito aktivitami.

Problém je především ten nepoměr, že nějaké chytré politické hlavy došly k názoru, že "poručíme větru, dešti" bude možná (?) levnější a hlavně průmyslu více po vůli, než přizpůsobení novým podmínkám (to by asi podle politika bolelo víc? Nevím...). Takže my vrháme všechno na jednu kartu, a ty adaptace jsou tak nějak v značném pozadí...

Třeba myslíte jinou klimapsycho stránku věci, než zrovna řešení pohonů (což je jakoby největší pálítko běžného člověka).

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 08:45:02 xxx.xxx.198.226
Anonymní:

Ve smlouvě je, že v případě, že by se na ní chovalo, bychom museli doplatit těch 15k. Nicméně do teď, kdykoliv když jsem se jí na to ptala, tak psala věty typu "na penězích nezáleží". Najednou když je vše vyřízeno, otočila, prý po konverzaci s jejími rodiči. 😀


No tak v tom případě je to jasné. Vysolte 15k a neřešte více. To, co někdo navykládá, je lhostejno ve chvíli, kdy držíte v ruce kontrasignovaný papír. Podmínky jste znali velice dobře dopředu, takže nezbývá, než plnit podle podmínek. Nakonec ještě se na nějaké krytí můžete vykašlat, ne?

Buggyra
Buggyra 30.06.2023, 08:43:38 xxx.xxx.198.226

Ale tak zase na druhou stranu smlouva může být uzavřena i ústně, resp. po e-mailu atd., takže pokud existuje podklad, že současná majitelka feny souhlasila s doplatkem nebo budoucím štěnětem za uchovnění feny, resp. za poskytnutí PP (bez ohledu na to, jak morálně pokleslé je PP zadržovat), pak je to normálně uzavřená smlouva.

Pokud ještě nejste ve fázi, že je tohle dohodnuté, a jste ve fázi, kdy vám chovatelka poslala PP, ale vlastně jste jí na její požadavek ještě neodpověděli, toto smluvní ujednání nebylo uzavřeno, takže z pohledu plnění této smlouvy smolík, že vám plnění poskytla, měla si od vás vymoci prohlášení, že hodláte poskytnout smluvenou protihodnotu.

Pokud tedy na to kouknu čistě "technicky".