Vůbec nejsem odborník, ale myslím, že bychom neměli lítat ode zdi ke zdi, tedy od úplného vyhubení vlka, které zařídili v minulosti naši předci, k nesmyslné absolutní ochraně. Pokud se vlkům daří - a proč by nedařilo, zvěře je dost a ještě si nabídnou domácí zvířata a nikdo je neohrožuje - tak by se měla jejich populace regulovat odstřelem. Tak, aby jich bylo rozumné množství s ohledem na možnosti krajiny, která se mění a v níž je stále méně místa pro tak velké šelmy. A na druhou stranu chovatelé domácích zvířat by si je fakt měli lépe zabezpečit. Nebo změnit režim chovu. Nějak to museli v minulosti dělat, když ještě vlci vyhubeni nebyli.
Příspěvky uživatele
balu
Ty věty kurzívou zrovna ne. Ty další ano.
Měla jste závěť a už nemáte?
Jenže to by si psa, potažmo zvíře, nemohl pořídit nikdo.
Je moc dobře předestřít katastrofický scénář, je moc dobře být připraven na možné eventuality. Ale vždycky je tu riziko, že to pak třeba dopadne jinak, protože v průběhu času se možnosti všech zúčastněných mohou změnit.
Nezdá se vám, že příliš předjímáte? Vy ty lidi znáte, že víte, že pes bude špatně krmen? Víte, že nemají nikoho, kdo by se o psa, pokud oni nebudou moci, postaral? Mimochodem, kdo z nás ví na sto procent, že se o jeho psa někdo postará, když zemře, nebo se nebude moci starat? Můžeme si to jenom myslet. Tak jako si já myslím, že se postarám o psa mé mamky. Ale nevím, jaké okolnosti, co bude, až ta doba nastane. Budu se moci postarat? To nikdo dopředu neví. I když to beru jako samozřejmost, že se postarám, tak nevím, jestli budu moci…
Nakonec by paní mohla mít nějakou malou klidnou starší fenku z útulku. To, že s ní nevyběhne ven, kdyby měla fenka průjem, to je jako kdyby to fenku postihlo, když bude sama doma…
A kolikrát myslíte, že chodí bytoví psi, když jsou jejich páníci v práci? Ráno, pak až přijdou z práce, což je odpoledne, a večer.
A jako já. Ale mně by kočka psa nenahradila. já jsem psí člověk, buď pes nebo nic.