Aktuálně: 3 522 inzerátů216 886 diskuzních příspěvků18 331 uživatelů

Příspěvky uživatele

Fiona.Praha

Fiona.Praha
Fiona.Praha 28.06.2024, 10:50:40 xxx:xxx.11bb:51d1
Aluška:

Jo, už jsem se s tím setkala, revizák hasičáků a požární bezpečnosti, připadal mi docela chytrej. Mají merle fenu a kryjí merle psem, protože oni jsou tak stejní…..snažila jsem se mu vysvětlit co to znamená a co se může stát, aby si i vygůglil, odpověď byla, že ty první štěňata jsou zatím zdravý, tak další budou zase merle x merle…..měla jsem co dělat, abych ho tím hasičákem nepraštila


Až se mu narodí slepá, hluchá nebo hluchoslepá štěňata, bude pak revizák bědovat, jakou má smůlu, že má vrh neprodejných štěňat. A pak je někomu hodí na krk, teda pardon, daruje nějakému spolku. Proto bych to uzákonila jako týrání.

Kdysi proběhlo FB štěně double merle jezevčíka, množitel ho jako neprodejného daroval někam k dětem, tam ho měli asi 14 dní a putoval dál, až se dostal do jednoho spolku. Chvíli ho lidi litovali a asi posílali peníze, pak štěně zmizelo (budu doufat, že má nový prima domov) a už se o něm nepíše. Myslím, že množitelka množí dál, občas podobná štěňata vídám na inzertních portálech.

Fiona.Praha
Fiona.Praha 28.06.2024, 10:09:59 xxx:xxx.11bb:51d1
Aluška:

To jde ale jenom v PP chovu. Pochybuju že by množky upozorňovali budoucí majitele, že jeden z rodičů jejich jednobarevného štěněte je merle a to jednobarevné štěně může být nositel merle genu. U jezevčíků ještě červená merle, která v dospělosti vypadá jako červená s příměsí a pokud si někdo vezme štěně třeba až v půl roce, nemusí vůbec tušit, že je červený merle. Na fotce moje teď 16ti letá jezevčice, která je červená merle .

Obrázek

Blbé je, že i kdyby to náhodou množitel hlásil (nebo se i snažil vysvětlit), že štěně bez PP je skryté merle, nebude to kupující zajímat. Stejně jako nepotřebují PP a klidně si koupí parodie na dané plemeno. A dovedu si představit, že …. jé, moje Fifinka bude mít krásná “plesnivá” štěňátka. A protože stále spousta veterinářů dle diskusí na FB radí fenky nakrýt aspoň jednou za život, bude super, když ta plesnivá miminka pojistím plesnivým tatínkem. A neštěstí je na světe. Nezabírá osvěta PPxbezPP a merle se do povědomí stále nedostalo.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 28.06.2024, 10:00:15 xxx:xxx.11bb:51d1
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 28.06.2024, 09:07:01

Ale žádná těžká práce množitele.

To byla ironie, myslela jsem, že to bude pochopeno mezi pejskaři, protože všichni máme dost podobné názory na množení.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 28.06.2024, 09:57:21 xxx:xxx.11bb:51d1
Xerxova:

to mě překvapuje - z RTG lze poznat pohlaví štěňat??  Počet je jasný (i když taky někdy ne na 100%). A ještě je mi divné, že jí přesně vychází barvy. Je jasné, že pokud zná genom obou rodičů, ví, co se narodit může a co ne - ale přesto statistika je mrcha a i když teorie u třeba “žíhaná x žíhaný” má mít 50% žíhaných, 25% žlutých a 25% tmavě žíhaných potomků… tak to pochopitelně nevychází a klidně může být žíhaný celý vrh.


Vypadlo mi slovo: ….zastoupení pohlaví netuší… Na RTG počítá kostřičky a taky to není 100%, občas je o jedno víc nebo míň, než spočítala. Ale barvy trefí vždy, nikoliv počty. Má merle feny a tak musí mít “nemerle” krycího psa s nemerle předky. Takže studuje rodokmeny. Nevím, jak to dělá, ale barvy trefí.  

Jen jsem tím chtěla říct, že zřejmě nastudovat nebo vydedukovat to pro množitele nebude nemožné (jde o prachy a tam se mozkové závity roztáčejí 🙂 ) . A když to náhodou neklapne a merle se nenarodí, štěně se taky prodá a když neprodá, stane se z něj rodič.

Uzákonila bych křížení merleXmerle jako týrání. Blbé je, že u skrytých merle se to u bez PP nepozná a pak by se nemožně prokazovalo, že to bylo záměrné merleXmerle a kdo ta štěňata vyprodukoval. Když zatím není ani zajištěno, aby bylo každé štěně čipované. Vím, kapáček jsem se rozvášnila a plácám blbosti 🙂

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 18:03:46 xxx:xxx.43f4:5656
»
Odpověď na příspěvek uživatele orionka-2 z 23.06.2024, 16:36:57

Teta se jmenovala Hana 🙂

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 17:59:45 xxx:xxx.43f4:5656
megi-the-pes:

Koukněte sem, já tomu stejně furt nerozumím. 😀 http://www.doggenetics.co.uk/index.htm

Psi se množí několikrát ročně, zas tolik práce to troubům nedalo. 🙂


Já taky ne, zvlášť když je to amerikánsky.

Je fakt, že množitelům je to asi šumák, prostě množí a množí, ono se prodá i nemerle a s divnou hlavičkou (hydrocefalus nebo jak se to píše). A když se neprodá, stane se ze štěněte další matka nebo otec, stačí chvíli počkat. 

Když se narodí slepá, hluchá nebo hluchoslepá štěňata, protože merleXmerle, darují se nejlépe nějakému spolku. A jede se dál. 

Občas kouknu na FB Drahý Eliote. Slečna (možná mladá paní) tam popisuje svůj příběh, kdy zachránila double merle BOC Eliota. Eliot bohužel moc dlouho nežil, tak založila FB Drahý Eliote a snaží se o osvětu, že double merle je špatně, i když jsou to psi líbíví. Teď má v péči 6měsíční hluchou a skoro slepou fenku, která byla několikrát darována, až se dostala k ní. Udělala jí spoustu vyšetření, učí ji všemu jako zdravého psa a hledá jí nový domov. 

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 16:20:28 xxx:xxx.9c39:a5f
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 27.06.2024, 12:10:09

Pomeranian je docela malý, ne? Ten to chyt od jezevčíka, ten od mini australáka. Třeba. Oni si psi v tomhle poradí…

To má logiku. Ale teda, je to těžká práce množitele. Musí najít vhodné rodiče, nakrýt, vybrat správně vybarvená štěňata a udělat z nich rodiče, občas tam přikřížit čivavu nebo krysaříka s PP, aby zůstala zachovaná velikost a tvar. 

Naučit se genetiku barev asi lze. Mám známou, která má CHS BOC. Své feny má merle a při úspěšném nakrytí ví, jaké barvy se narodí. A narodí se přesně tak, jak avizovala. Věšteckou kouli nemá, protože zastoupení pohlaví a počet štěňat odhaduje podle rtg. 

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 13:17:21 xxx:xxx.9c39:a5f
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 27.06.2024, 12:22:36

Vím, že FCI merle neuznává, tzn. že se možná mohla někdy někde merle objevit jako anomálie. Ale u bez PP to byl záměr množit merle štěňata. Upřímně, taky se mi merle líbí a kdyby čivava nelínala, asi mám merle čívu bez PP dávno doma.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 11:52:51 xxx:xxx.9c39:a5f

Nevíte náhodou některá, jak se čivavy dostaly k merle? Je mi jasné, že musely být křížené s někým, kdo má merle jako přirozenou srst. Ale, co je tak malinkého, aby to pasovalo k čivavě? Teď už jich tolik není, ale před 5-10 lety byla všude merle “čivava”.   

Fiona.Praha
Fiona.Praha 27.06.2024, 11:22:13 xxx:xxx.9c39:a5f
»
Odpověď na příspěvek uživatele Arosek z 26.06.2024, 13:13:46

Klobouk dolů. Vstávání ve  3 (nebo ve 4) ráno by mne asi zabilo a neustálé loučení se psími seniory, kteří se vydají přes duhový most, bych nezvládala. Vím, že dožít v milující rodině je pro každého, natož nechtěného, psa požehnání, ale já bych to loučení nezvládala. Jste skvělá, resp. skvělí, protože na to asi úplně sama nejste. 

Fiona.Praha
Fiona.Praha 23.06.2024, 12:42:50 xxx:xxx.ff26:4d6e
Sarah01:

Ano, když to nabízím, tak už to fyzicky mám doma. Určitě to ušít jde, já ale nemám ani mikinu od tepláčků a ani tu gumu s přezkou, musela bych všechno koupit a tak se mi zdálo lepší koupit to rovnou hotové, stálo to pár korun. Proto to nabízím zdarma a kdyby byl zájemce někde tady z Moravy, tak klidně i přivezu.


Reagovala jsem na: Možná bych to zvládla ušít, ale potřebovala bych to vidět, jak to přesně vypadá, neumím šít od oka, potřebuju vždycky nějakou předlohu. A návleky z dětských ponožek se neosvědčily, padají.

Fiona.Praha
Fiona.Praha 23.06.2024, 12:40:06 xxx:xxx.ff26:4d6e
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 23.06.2024, 12:23:09

To je dobře, že se “mladí” o psa postarají. Tak to má být v každé rodině a bohužel není. Když  někde čtu, jak maže do útulku 12tiletý nemocný pes po zemřelém majiteli, tak bych dědicům dědictví zabavila ve prospěch toho útulku.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 23.06.2024, 12:36:37 xxx:xxx.ff26:4d6e
Ivus:

Vážně nic, jen že už nejsou v módě, podobně jako dalmatini, kteří frčeli po 101 dalmatinu a teď se vidaji málo…

My máme Dášenky dvě, dva kamarádi měli/mají taky (2 a 1) a musím říct, že kromě chovatelů (jeden z našich psů je z Jeseníků a druhá ze Šamorína) a těch dvou kámošů, jsem myslím nikoho s drsňákem nepotkala. 

Přitom to jsou malý, skladník, odolní psi, stále veselí, odvážní, neúnavní, chytří… Pro mě hezčí než Jack Russell (to je spíš takovej válec na krátkých nohách) a hezčí než hladký foxíci. Navíc nelínají… 

Obrázek

Zvláštní….. foxteriéra bych si nepořídila ani z leknutí. Nevím proč, ale myslím si, že jsou to fakt paka, třeba jako jagteriéři.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 23.06.2024, 12:23:50 xxx:xxx.ff26:4d6e
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 23.06.2024, 10:17:17

Já mám prostě zkušenost, že pokud lidi řeší cenu, tak stejně nakonec jdou do štěněte bez PP a takové ty výmluvy, až jim štěně umře na parvu, že nevěděli, jak se kupuje pes, jsou opravdu jen výmluvy.

S tím nesouhlasím. Dám příklad pro představu: chci si pořídit třeba zlaťáka, zaberu výběrem štěněte mnoho času, nakonec se odhodlám a zavolám do několika CHS, kde se dozvím, že cena štěněte se pohybuje mezi 30-50 tis. A je jedno z jakého důvodu se rozhodnu, že takovou cenu za štěně platit nebudu. Můžu se rozhodnout, že půjdu do jakozlaťáka bez PP nebo že si pořídím psa jiné rasy s PP, kde jsou ceny štěněte nižší. Kdybych hned v začátku z inzerátů zjistila, že nejlevnější štěně bude za 30 a to prostě nejsem ochotná nebo schopná zaplatit, nebudu se vůbec hledáním štěněte zlaťáka zabývat a pokud to byl můj sen, nechám si ho na pozdější dobu, až budu schopná cenu akceptovat. 

Mluvím z vlastní zkušenosti, před asi 15 lety (možná je to ještě déle) jsem objevila Biewer teriéra a byla jsem z něj nadšená, teriéry mám a bílý york byl nádhera, ale objevila jsem i cenu 50. Nebyla jsem ochotná za něj takové peníze dát. A ani dnes bych 50 za psa nedala. Nechci chovat ani vystavovat, chci parťáka, který vypadá a chová se tak, jak podle standardu má, proto mám pesy s PP. A k tomu jako dobrý skutek a výzvu jednu wořešici wořechovou z útulku.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 23.06.2024, 11:48:52 xxx:xxx.2609:7a62
Sarah01:

Nezkoušel jste někdo objednat z Ali toto? https://1url.cz/wuU8M

Možná bych to zvládla ušít, ale potřebovala bych to vidět, jak to přesně vypadá, neumím šít od oka, potřebuju vždycky nějakou předlohu. A návleky z dětských ponožek se neosvědčily, padají. Otlaky sice pravidelně mažu, ale pes si to otírá do dek, takže netuším, jestli to má vůbec nějaký smysl. Je to sakra boj a nezmenšuje se to. Když už si člověk myslí, že našel něco super na mazání, tak zjistí, že až zas takovej účinek to nemá.


Zřejmě už máte vymyšleno a ušito nebo koupeno, ale stejně sem názor napíši. Podle obrázku se mi to jeví, jako rukávy od dětské mikiny nebo nohavice od tepláčků. Já kdysi z rukávů dospělých mikin dělala dítěti nedostatkové tepláčky. A tohle mi přijde dost podobné, jen je potřeba našít tkaničku nebo popruh.  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 22.06.2024, 08:39:40 xxx:xxx.b44:16f7
Ivus:

Je to zrada 🙄. Teď jsem to přečetla a proč lidi nechtějí Dášenky jsem se nedozvěděla. ☹️

Asi to dám Dášenkám roztrhat 🤪


To tam není o Dášenkách nic napsáno? Já zrovna nedávno Dášenku viděla (jmenovala se Iris) a byla to zarostlá kudrnatá koule, že jsem se musela ujistit, že jestli je to foxíková. Ale je fakt, že na sídlišti “Dášenky” nemáme, máme tu 2 foxíky, ale hlaďáky.

Fiona.Praha
Fiona.Praha 17.06.2024, 22:13:32 xxx:xxx.6c4b:5792
Doron:

To mě mrzí,  že v IPO se nesmí používat posunkové povely, ty jsou pro Frama pochopitelně mnohem srozumitelnější a dobře na ně reaguje. 


IPO neděláme, stačí mi “sídlištní poslušnost” :-) 

Fiona.Praha
Fiona.Praha 17.06.2024, 15:56:09 xxx:xxx.6c4b:5792
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 17.06.2024, 11:57:46

Krmení mravenců mi připomíná to, co mám se svými pesami od malinka - gesto, které vidí na dálku a beze slov každá ví, co se po ní chce. Vyplynulo to samovolně při velkém větru nebo bouřce, tak jako doprovod povelu ke mně, kdy jsem si nebyla jistá, že mne slyší. Zvláštní je, že přestože odměna je vždy stejná, tak při gestu na dálku pesa radostně běží, při povelu ke mně, zas tak nadšená není. To je možná malinko hra na krmení mravenců, kdy bych se začala beze slov “šťourat v zemi” a podle toho by pes poznal, že má přijít. 

Nejsem tedy natvrdlá, ER vlastně máme, jen to nevím 🙂 

Fiona.Praha
Fiona.Praha 17.06.2024, 11:18:24 xxx:xxx.6c4b:5792
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 13.02.2024, 12:23:12

Na FB je skupina, kde se nabízejí a poptávají mláďata zadarmo…. to je materiál 🙂. Nejčastější reakce jsou: odkut ste a mněl bich zájem  

Fiona.Praha
Fiona.Praha 17.06.2024, 10:31:45 xxx:xxx.6c4b:5792
»
Odpověď na příspěvek uživatele Ph z 16.06.2024, 09:56:51

Seriál Goro jsem asi neviděla. Máme přivolání, odvolání a i zastavovací povel a nic dalšího v běžném životě asi nepotřebuji své pesy učit. Chtěla jsem jen pochopit, k čemu by mi ER mohlo být, a event. to své pesy naučit.