Aktuálně: 3 728 inzerátů210 666 diskuzních příspěvků18 256 uživatelů

Příspěvky uživatele

Plaka

Plaka
Plaka 07.12.2023, 21:18:28 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele Terven z 07.12.2023, 21:13:16

Ale bavíme se o stresový situaci. Kdy by na imaginární pamlsek mohla fena ohledně trávení zareagovat jinak… Toz drzim palce, at to ho.no brzy zase “cinká”. 🙂

Plaka
Plaka 07.12.2023, 21:08:00 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele Terven z 07.12.2023, 20:30:52

Byla by to zvláštní náhoda. Spíš mi to přijde jako společný jmenovatel. Stres dokáže se psem udělat divy, Vořech blahé paměti toho byl ukázkovým přikladem. Tak ať se Vikina brzo srovná a nejedete zase stejnou trasu. Přístě lepší tam být s ní, mmchodem, nějaký pamlsky nepovolený od paní asi fenka dostat nemohla?

Plaka
Plaka 06.12.2023, 22:49:57 xxx:xxx.1987:cd34
Buggyra:

Je pravda, že jak jste se bavili/y o útulcích tuhle, tak je asi těžké vůbec s nimi vyjednat pořízení jakéhokoli psa, tam je pak už jedno jestli PP nebo ne. Asi by byl problém spíš najít normální útulek než psa s PP 😀


Až vše opravdu klapne, podělím se se svou neuvěřitelnou zkušeností s normálním útulkem. V sobotu napíšu víc asi v tématu Kouše a dělá loužičky. 

Plaka
Plaka 04.12.2023, 22:48:48 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele Thielli z 04.12.2023, 22:28:17

Zdravím, můžete mrknout do SZ? Díky.

Plaka
Plaka 02.12.2023, 18:09:54 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 02.12.2023, 18:01:28

Nevím, proč by se mělo tohle téma zamykat. Nic jitřit nehodlám, na něco prostě slova nejsou.

Arosku
Vzdycky zaciname u jakekoliv lecby nizsi davkou nebo nizsim kalibrem, ciste proto, ze za 1) kdyby to nezabralo, mame kam postoupit a za 2) kdyby byla negativni reakce, nema toho pes v sobe tolik. Takze i Librelu maji psiska na nizsi davce, krom teda Senty, ta jede v plny. A toto doporucuji i vsem co prijdou na radu, jenze holt ne kazdy vet je s timhle pristupem srozumnen
Tohle bych s dovolením vypíchla, je to tuze důležitý info pro všechny, kdo půjdou se psem na první aplikaci L.

Plaka
Plaka 30.11.2023, 23:05:43 xxx:xxx.1987:cd34

Verun, já nemám sílu s váma se nějak dohadovat. Vaší feně Librela prostě nezafungovala, ale klidně jí píchněte tu další dávku, když jste se s vetem tak dohodli (😈wtf! jakože cože? když nezabere první, druhá dávka, tak eště šup tam další a estě repete, aby se to oplatilo vetovi?). 

Zkuste přemýšlet o něčem jiném. Nervy z povrchu, nejistá chůze, než zbytečně dávat 4. dávku Librely, šla bych s fenou na tu výše zmíněnou fyzioterapii, paniku bych klidnila podáním třeba Alavisu calming, neuškodí. Případně další vyšetření. Minibulíci mohou mít i další problémy. Librela to fakt nevyřeší.
Vy si jedete svoje pořád. Já nikdy nenapsala, že je Librela zlo, přesto mi to dneska zopakujete? Mám chuť říct, ať s takovým přístupem jdete do háje. U mého psa Librela bezvadně zafungovala na osteoartritidu, ale zárověň mu způsobila nevratné změny. Váš odkaz je k smíchu, to si radši počtěte na tom od linku od efe z 22. 11. 2023 v 13:10. Nebo si prolítněte zdejší linky od začátku, nějaké ty FB skupiny ze zahraničí popisují u některých psů to samé. Takže kuwa jo, Librela může v unikátních, výjimečných případech být důvodem k uspání psa. 

Huf. Doufám, že Vořechův případ nevyznívá ostatním čtenářům jako nějaký výkřik, že L. = zlo.
 

Plaka
Plaka 30.11.2023, 20:53:38 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele strapaty z 30.11.2023, 20:45:59

Kolik let je vašemu maltézákovi? Než bych měnila granule, nechala bych si na veterině řádně pejska zkontrolovat - krevní testy, moč…

Plaka
Plaka 30.11.2023, 19:36:41 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele Arbora z 30.11.2023, 08:17:40

Oficiální důvod uspání byla příšerná akutní bolest. Divná, nespecifická bolest neurologickýho původu, která se objevila z hodiny na hodinu v noci ze soboty na neděli kolem treti rano. Pes naříkal, doslova ječel bolestí, jak když do něj někdo pouští proud. Znám ortopedický pacienty, tohle bylo jiný. Nešlo o skřípnutý nerv v páteři, mohl v pohodě chodit, všechny končetiny ok. Jak to mám jen popsat - jako kdyby mu mozek vysílal impulzy, jak když se mu v krku, hlavě spínal a vypínal vyblokovanej mediátor bolesti . Nikdy jsem něco podobnýho neviděla, vetka taky ne. 
Na pitvu jsem ho nabízela, ale bohužel. Byl uspán před pátou ráno v neděli, v Jihlavě, kde má Zoetis akreditované pracoviště, to nikdo v neděli nebral, vetka to zjišťovala. Takže pes šel do mrazáku a pak pohřeb. Řešit s výrobcem nic nehodlám, co také? Soudit se? Vořechovo výjimečné NÚ jsou nahlášeny, zástupce firmy mi volal na podzim. Možná ještě dopíšu pro veta hlášení a on to předá dál. 

Ale po vašom príspevku o uspávaní som trochu na pochybách. Na druhej strane, pred piatimi mesiacmi bola prognóza max rok života, snažím sa ho robiť psovi čo najkvalitnejší.
Já bych se toho nebála, v tomhle případu bych klidně další dávku L. dala. Jestli pes neměl žádné vedlejšáky po první dávce, mělo by to být v pohodě, tipuju. U nás začaly problémy zhruba deset dní už po první aplikaci. 

To je asi to podstatné - kdyby se nějaké NÚ objevily, po současných zkušenostech bych už další dávku nepodávala.
Podrbte pesana a ať se drží v co nejlepší formě co nejdéle. 🍀

Plaka
Plaka 30.11.2023, 00:05:23 xxx:xxx.4a57:40a

Verun, prosím, copak já jsem tady někde napsala, že je Librela zlo? Co mi to vkládáte do klávesnice?!

Naopak se snažím psát nezaujatě, Vořech si užil pohybu díky tomuto přípravku měsíce pohybově navíc. Účinek Librely na OA problémy byl jednoznačně více než úžasný, Librelu tu zde chválím. 
Ale zároveň může ve velmi raritních případech (ono jich zase není tak moc málo po světě, když si pročtete toto téma od začátku) Librela způsobit nezvratné změny, pak člověk musí nechat uspat psa právě kvůli těm nežádoucím účinkům. 

Které v případě Vořecha byly v rámci ČR opravdu unikátní. Ano, určitě byl imunitně oslaben po akutní slinivce, po následném selhávání ledvin (chronickém, zjištěném ve velmi časné fázi). Ale dle výsledků rozborů krve, opakovaně prováděných, Librela na játra, ledviny neměla fyziologický vliv. Ona měla vliv neurologický.

A to je, nač se zde snažím upozornit. Slušně, pokorně, ať si každý majitel psa popřemýšlí předem. Popovídá si s vetem. Řekne, že někde (tady) četl, že může mít Librela velmi vážné vedlejší účinky. Nešířím paniku, hysterii.

Vaší feně Librela očividně nefunguje. To byste jinak viděla hned za pár dní po první dávce. Jestli čuba má problém s hladkým povrchem, dlažbou, no tak bych ji takovému povrchu nevystavovala. Koberec, rohože, nevím, v jakém prostředí to musíte řešit, jestli doma nebo jinde, prostě ať to feně neklouže a nemusí nic zatínat.

Plaka
Plaka 29.11.2023, 22:24:12 xxx:xxx.4a57:40a

Máte někdo psa chronického ledvináře? Nabízím 40 bobků po Vořecháčkovi, bobků jako kapslí AminAvast (balení 60 kapslí). Expirace 05/26, cena bude velmi přiměřená. Kdyžtak mi písněte do SZ zde.

Plaka
Plaka 29.11.2023, 22:20:44 xxx:xxx.4a57:40a
Odpověď na příspěvek uživatele Verun z 29.11.2023, 16:28:21

Testy na ledviny, játra, vyšly Vořechovi po dvou dávkách 15mg Librely na začátku září skvěle, měl normál hodnoty. Nebral žádné léky, jeho chronické ledviny byly podchyceny velmi brzy, takových případů je málo, většinou se řeší až selhávající ledviny u psů. Bral jen Pronefru, kterou jsem pak zaměnila za AminAvast. 
Librela určitě nervová zakončení/spoje u Vořecha poškodila, změnila, zároveň mu bolest vyblokovala, nožičky mu pěkně ťapaly. Zpětně přemýšlím, zda jsem mu uškodila s tou poslední minimální dávkou. Bez ní by nechodil. Jestli to bylo ode mě sobecký rozhodnutí, když ten pes fakt chtěl eště žít a lítat. Proto sem píšu, ten náš příběh. Ať se ostatní poučí.

 Vy na feně nevidíte žádnou úlevu, tak proč jí cpát další dávku L.? 
máme třetí dávku a nic se neděje, ani tak, že se něco zlepšilo a ani vedlejší účinky…
tu 4 dávku ještě dáme. a dám s vetem i řeč na toto téma…
Proč 4. dávku? Se na to vyprdněte.

Plaka
Plaka 29.11.2023, 01:12:06 xxx:xxx.4a57:40a
Odpověď na příspěvek uživatele Daja z 27.11.2023, 12:20:13

Dajo, milá Dajo, já jsem na tom podobně. Jen den před vámi jsem musela nechat uspat Vořecháčka milovaného. Takže naprosto úplně zcela chápu, jak se cítíte, jsme na na jedný palubě. Včera jsem mela zánět spojivek a vypadala jak zombie, dneska už mám asi vyschlý slzný kanálky. Zombie jsem furt. On si to člověk musí odžít, vybulet, vybrečet, i když ví, že udělal správnou věc. 
Máte druhýho psa, já taky, tak jsem si teď vyšlápla v přimrzlým terénu,  měsíček nám chvílema svítil. Psice řádila, potřebovala vypustit emoce, já to samý, zařvat si do prostoru KURVAAAAA (pardon). 
Pac a blemc, držte se! ❄️💔

Plaka
Plaka 29.11.2023, 00:54:20 xxx:xxx.4a57:40a

Díky všem  za vlídná, konejšivá slova. Myslela jsem, ze Vořechus odejde kvůli ledvinám, játrům… Tohle bylo nečekaný, on byl vlastně utracen kvůli Librele. Bez který by ale nemohl těch pár měsíců fungovat, dala nám hodně casu navíc a moc jsme si ho užili. Že ze psa bude takovej unikát ohledně nežádoucích účinků, nemohl nikdo tušit. 

Mám v rámci tématu jeden takový podotek, podumejte. Když už psovi Librelu objednáte, zkuste se domluvit s vetem a začít na nižší, klidně i nejnižší verzi vzhledem k váze psa. U Vořecha (který měl první dvě dávky 15mg, váha psa cca 27 kg) ohledně osteoartritidy zabrala i ta třetí,  minimální dávka 5 mg. Nechci být za kverulanta, ještě to proberu s vety, ale přijde mi to rozumný. Kdyby měl pes vedlejšáky, nebude v sobě toho mít tolik. 

Vořechus už odpočívá pohřbenej v krásným prostředí oficiálního zvířecího pohřebiště, nic ho nebolí a netrápí. 💔

Edit - vlastně jsem se chtěla optat, zbylo mi po něm 40 kapslí AminAvastu pro psy. Má někdo chronického ledvináře, hodilo by se to někomu? Na ceně se domluvíme, expirace 05/26. Když tak písněte do SZ.

Plaka
Plaka 29.11.2023, 00:31:34 xxx:xxx.4a57:40a

Jee, tady se vzpomíná na minulé století? Mám průkazku ČKS s velmi nízkým číslem, členem cvičáku jsem byla od roku 1985. Pamatuju si na pestrou paletu plemen, howík tam nebyl asi žádnej. Zato řada pinzet (dobrmani), háčkovanejch (erdelové), placatejch (boxíci), vlasatejch (brijárdi), drsnejch rotíků (který nechtěl nikdo figurovat), pak klasika NO. Belgičáci v tu dobu teprve u nás začínali. 
Coby mládežnice jsem zažila revíry v lese, i začátek IPO/SchH v kynologii, přeučování psa  na makety. Dokonce mám i trofej ze ZVV2 (propisot, nálepky, obstřižený pohled, ten talíř si schraňuju). 😀 S boxerem, tedy exotem.

Balu, když někdo nazve v současnosti pro sportovku netypické plemeno exotem, souhlasím s tím a nevnímám to jako urážku danýho plemene. 

Obrázek
Plaka
Plaka 26.11.2023, 17:21:33 xxx:xxx.4a57:40a

Dobojováno. 😢
Vzalo to hrozně rychlej spád. V noci z hodiny na hodinu se Vořechovi zapla bolest snad všeho. Na jeho pláč nezapomenu, i pro vetku to bylo silný kafe. Sbohem, broučku můj milovanej, už tě nic nebolí.
Po těhle zkušenostech apeluju na lidi, ať si použití Librely opravdu důkladně rozmyslí a jak jsem psala výše, berou to až jako úplně poslední možnost. A doufám, že nikdo další u psa nezažije takový NÚ, jako potkaly nás.
 

Plaka
Plaka 22.11.2023, 20:59:59 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele raven_kix z 22.11.2023, 20:37:33

To mi přijde jako bezva nápad. Rozhodně by to bylo lepší, než šmejdit hore stránkou a hledat, čeho se odpověď týkala.

Plaka
Plaka 22.11.2023, 19:01:32 xxx:xxx.1987:cd34

Já děkuji za barevnou úpravu zeleného motivu, všimla jsem si hned, plně vyhovuje, paráda. 🙂 👍
Měla bych jeden nápad, nevím, jak moc práce by s tím bylo. Nešlo by dát při najetí myší na odpovědi, třeba na toto:
Odpověď na příspěvek uživatele raven_kix z 22.11.2023, 08:22:49
náhled v bublině, nebo jak to popsat, na ten původní příspěvek uživatele? Prolinkovat to takhle. Třeba jen omezenou část textu, prvních pár vět, aby se člověk chytil v kontetu.

Plaka
Plaka 22.11.2023, 18:35:09 xxx:xxx.1987:cd34
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 22.11.2023, 13:10:36

Jsem si to hodila do překladače, germánsky nevládnu. Za mě je to fajn článek, osvěta, není to hystericky sepsaný, plně to odpovídá mým zkušenostem s NÚ po L. u Vořecha. Podtrhla bych, že by se L. neměla, přesně jak píše Megí, používat u psů na každý zapajdání, je to prostředek spíš paliativní, když vše ostatní selže. Jak je to tam  vypsáno, přesně takhle jsem postupovala já.

Čte to tu hodně lidí, dovolím si vycucnout ty základní body k léčbě osteoartritidy + můj názor: 
1. fáze - chondra, esenciální mastné kyseliny, homeo (na to moc nevěřím), další různé přípravky, se psem začít chodit na fyzio - hydroterapie, balanční cviky, dornovka… 
2. fáze - cbd kapky, laser, pokračující fyzio různých technik
3. fáze - vše je málo, nestačí to. Přidat tedy léky typu NSAID, gabapentin, osteopen… Když ani to nestačí, pak teprve se rozhodnout pro Librelu. Protože ta by měla být až opravdu poslední volbou.

Já jsem musela kvůli diagnozám Vořecha pár kroků přeskočit. Opiáty u psa nechci. Vlastně souhlas s Arborou, jak to výše napsala. Akorát po těch našich peripetiích bych Librelu opravdu volila jako poslední instanci. 
Vořecháčkovi je teď tako jako docela dobře, šmrdolí si na vycházkách, hrabe si krátery (na mezi, do díry šlápnu max já), ale ty neuro následky mu zůstaly. Hlava do strany stále, tlamu naplno neotevře,  dermatitidu má minimální. Až tahle L. minimální dávka vyprchá, nebude už co řešit. Teď je to 5 týdnů, co ji dostal.
 

Plaka
Plaka 19.11.2023, 19:54:42 xxx:xxx.77f5:b9ef

Taky nad tím prokrastinuju, krásné zadání. 🙂 
Se spellingem či výslovností se dá vymyslet věcí, třeba C Trio (Češi by to četli špatně), Here Trio (by si mysleli, že to je špatně napsaný).

A koukám si tu na svůj kvetoucí šťavel trojhranný. Latinsky má krásné jméno, je to trojlístek, tak co poupravit Oxalis Triangularis na Voxalis Triangularis? 🙂 Strašný nápad.