Irma19: Koukej.
Odkaz máš na Messengeru, třeba by to tvůj mechanik zvládl…
Díky🌹, on se mi nabízel, že by to zkusil. Problém je, že píšeš o Bravu. U Čeňka mi řekl, že je tam cosi napevno, což by musel odbrousit či co (tady se omlouvám za možnou blbost). Prostě, pokud by to nadále zlobilo a já měla zájem, řekl, že by to zkusil opravit…než kupovat komplet nové - vše.
Jinak ty ceny jsou hrozné i pro to Bravo…
Odpověď na příspěvek uživatele N z 07.02.2024, 22:07:54
Neverende, viz moje odpověď výše.
Problém je, že se to stalo teď dvakrát, ale jen na chviličku. V ten moment se rozsvítily kontrolky, třeba vypnul STOP-START (ale ten je stejně k ničemu!). Aktuálně už ani nesvítí “žluté prase”. Takže dle toho známého mám auto projíždět na delší trasy, pozorovat a když to bude OK, tak zatím nic neřešit. Což stejně bych kvůli penězům ani nemohla…
Fikovnice: Já to slyšela už mockrát, lidově, aby se “protáhly trysky”…😀
Diagnostika vyhodila chybu třetího válce, ale ne svíčky ani zapalovacího modulu. V sobotu tam jedu znovu, vyptám se víc, event. tu dg. nafotím. Má ji uloženou. Navíc mu bude volat ten můj kámoš. Ihned jsem jej informovala a on bez jakýchkoli mých proseb mi řekl, že se jej zeptá, co přesně tomu je, zda cena je fakt tak šílená atd. A ten můj kámoš vlastní STK, takže mu věřím.
Myslím, že problém je v tom sacím ventilu nebo vačce sání. A to, co mi bylo řečeno a co to dělá tak drahé, je to, že nelze PRÝ objednat jednotlivou součástku, ale musí se to vyměnit komplet (u všech válců, jak jsem pochopila). Ale já ani nemám peníze na takovou opravu a samozřejmě bez ověření na nejméně dvou dalších místech bych do takové opravy ani nešla. Faktem ale je, že mi v posl. dnech prostě vypadl jeden válec, auto se začalo třást jak sekačka a samozřejmě na displeji diskotéka: Milión kontrolek a jasně, že hlavně Engine failure a “žluté prase”.☹️
Zde jakási citace:
Jak tedy Multiair pracuje?
"Vačka na vačkovém hřídeli ovládá píst, který působí na sací ventil prostřednictvím kapalinové komory, jejíž objem lze měnit solenoidovým ventilem. Pokud je komora plná, olej se v ní chová jako tuhé těleso a vačka otevírá sací ventil (SaV) jako při klasickém propojení. Dojde-li k otevření solenoidového ventilu (SV), tlak oleje klesá, a podle toho se modifikuje otevírání SaV. Stále přicházejí ke slovu pružiny, jež SaV zavírají, to však lze časově měnit „napumpováním“ komory, jež tvoří mezičlánek systému. Pro maximální výkon je SV vždy zavřen a dochází k plnému otevírání SaV; vačka sání je navržena pro největší výkon při největších otáčkách (dlouhá doba otevření). Při nízkých otáčkách se SV otevře a SaV se zavírá dříve. Při částečném zatížení se SV otevírá dříve, vyvolává jen částečné otevření SaV, a tím se reguluje průtok vzduchu pro požadovaný točivý moment. Alternativně mohou být SaV částečně otevřeny zavřením SV po zahájení zdvihu vačkou, vzduch v tomto případě proudí do válce rychleji a vytváří větší proudění ve válci. Spojením obou posledních režimů při jednom zdvihu vzniká režim Multiair, jenž posiluje turbulenci a hoření paliva při nízkém zatížení. První aplikací jsou motory 1.4 16V…"
Odpověď na příspěvek uživatele Irma19 z 07.02.2024, 22:00:12
Já to slyšela už mockrát, lidově, aby se “protáhly trysky”…😀
Diagnostika vyhodila chybu třetího válce, ale ne svíčky ani zapalovacího modulu. V sobotu tam jedu znovu, vyptám se víc, event. tu dg. nafotím. Má ji uloženou. Navíc mu bude volat ten můj kámoš. Ihned jsem jej informovala a on bez jakýchkoli mých proseb mi řekl, že se jej zeptá, co přesně tomu je, zda cena je fakt tak šílená atd. A ten můj kámoš vlastní STK, takže mu věřím.
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 07.02.2024, 21:04:34
Já na FB moc nechodím a hlavně nechápu to zveřejňování typu: Dnes jsme vstali v tolik a tolik; tady vidíte, co jsme posnídali; teď pojedeme někam/kamkoli (a zase milión fotek); teď jdeme do hospody (a další fotky); a s tímto teď randím atd. atd.
A dorazila mě moje kolegyně, resp. kvazikolegyně, která si založila na FB profil a jako motto tam dala: Nesnáším Facebook! Kdyby to byla recese, OK…ale normálka tam zveřejňovala jakési své soukromé fotky.
orionka-2: Kdyby byla psů třetina, rozhodně by to bylo ku prospěchu. Jen se domnívám, že by díru na trhu hodně rychle zaplnili psi z množáren s PP.
Tak je to možné…
Co si budeme…já vlastně až tady (a na IF) začala pronikat do tajů chovek a množek…a to vím minimum oproti mnohým zde.
Odpověď na příspěvek uživatele N z 07.02.2024, 21:31:09
Ojeté. A jde o kamaráda mého blízkého kamaráda… Nepíšu teď o značkovém servisu.
Krátké vzdálenosti jezdím a jasně, že autu a baterce nepřidávají.
Ale systém multiair, aspoň podle mě, občas potřebuje vyšší otáčky…vlastně nejen podle mě, to mi už v minulosti říkali kámoši, kterým věřím.
Motorová specifikace:
Motor, převodovka, podvozek Typ motoru: Benzinový Objem: 1 368 ccm Palivo: Natural 95 Výkon: 103 kW (140 PS) Točivý moment: 230 Nm Maximální rychlost: 190 km/h Zrychlení (0-100 km/h): 9,8 s Převodovka: Manuální Pohon: Přední Emisní norma: Euro 6 Řízení emisí: třícestný katalyzátor Brzdy: Přední diskové, zadní diskové Rozměr pneu: 215/55R17V / 225/45R18V Karoserie Typ karoserie: SUV Segment: B Počet dveří: 5 Počet míst k sezení: 5
Fikovnice: Nakonec nepos…. Dokonce jsem to možná dílem způsobila i já… Málo jsem to protáčela…😔
Po pravdě, pár pokut za rychlost jsem už schytala…tak jsem se snažila jezdit ukázněně. Ale já nevím, zda je to JEN tímto. Akorát další velký problém…😟
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 07.02.2024, 20:41:10
Nakonec nepos…. Dokonce jsem to možná dílem způsobila i já… Málo jsem to protáčela…😔
Odpověď na příspěvek uživatele Repta-A-Repta z 07.02.2024, 21:01:55
A toto je z Hoeschlovy přednášky…asi ani ten mluvený koment k tomu netřeba…😉
Odpověď na příspěvek uživatele impact z 07.02.2024, 20:52:02
“Mírné zastavování množírny…”🤣
Odpověď na příspěvek uživatele orionka-2 z 07.02.2024, 20:40:56
No řekněte, nejsou hezcí takoví Fločkové, kde nemáte ani šajnu, co vše v něm bylo namícháno? 😉
Hmmm, čím dál tím lépe to vedu: Teď mi volal automechanik. Závada na autě “baj vočko” za 80k. To je cena nové ojetiny a já samozřejmě teď na opravu nemám… Nic, zatím to jezdí, takže nezbývá než jezdit a modlit se.🙏
acher: Profesor biologie vloží čtyři červy do čtyř různých nádob. Prvního červa do piva, druhého do nikotinu, třetího do spermatu a posledního do minerální vody. Další den ukáže učitel výsledek. První červ v pivě je mrtvý. Druhý v nikotinu: taky mrtvý. Třetí ve spermatu: mrtvý jakbysmet. Jen čtvrtý v minerální vodě byl jediný živý a zdravý. Profesor se ptá třídy: „Jaké závěry vyvodíme z pokusu?“ A jedna dívenka odpovídá: „Kdo pije, kouří a šuká, nemá žádné červy.
Acher, kde na ty TOP vtipy chodíte? Mně vždy zvednou náladu!!!🤣👍
Odpověď na příspěvek uživatele Jen názor z 07.02.2024, 18:17:00
“Kdyby byli zakázáni všichni psi bez pp tak je tady v republice třetina psů než teď.”
A nemyslíte, že by to bylo jen ku všeobecnému prospěchu???
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 07.02.2024, 18:29:24
Ali, nedivím se Espiro, že mu říkala Pan Pes!🥰
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 07.02.2024, 17:57:00
Pravda, na diktafon se asi vykašlu…
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 07.02.2024, 17:57:00
Máte pravdu…
Ale já si nemám kde a jak zapsat výuku. Musela bych to zde složitě vypisovat. Momentálně mám v podstatě výuku vyblokovanou…a na té schůzi se toto má řešit.
Jako že jasně, že ideální by bylo tak ok, tak si výuku nezapíšu…jenže to neprojde…a oni jsou schopni mě bez mé účasti zapsat přesně tam, kde zapsaná být nechci atd.
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 07.02.2024, 17:47:12
Bojím se, že se to domáknou přes přísedící.
Ráda bych, aby to bylo inkognito…ale spíš se to dozví.
A doufám, že bude ready také diktafon… ;-)